Talvirenkaita ostamassa...

jgsflkgfs

Pitäisi avin varmistaa, että minkäkokoiset talvirenkaat minun tulee ostaa IS250? Nyt kesärenkaissa on edessä 225/40R18 ja takana 245/40R18. Tarkoituksena olisi ostaa 17" vanteilla.

10

2308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehtoa

      Tehdaskoko 17" vanteilla on 225/45R17 edessä ja 245/45R17 takana. Toinen Kaivokselan hyväksymä koko on 225/50R17 sekä eteen että taakse. Jos siis haluat kierrättää renkaita edestä taakse ja päin vastoin, niin tämä jälkimmäinen koko mahdollistaa sen.

      PS. Takana vakiorenkaat 18" vanteilla on muuten 255/40R18

    • Make

      Mul on lexus is250 ja kesärenkaat on 225/40/18 ja
      255/40/18 kokeilin talvella 17 tuumasia talvikumia niin ei niissä ollut oikein pitoa vaikka ne on hyvän näköset alla kyllä,sit laitoin 205/55/16 niissä on pitoa ja hyvät ajaa talvella,suosittelen kyl 16 tuumasia talveksi.

      • ei suosittele

        Kuulemieni huhujen mukaan Lexus suosittelee käytettäväksi kooltaan vain yhden tuuman tehdastoimitteisista renkaista poikkeavia kokoja. Jos siis auto on toimitettu tehtaalta 18 tuuman vanteilla, niin siinä pitäisi käyttää joko 17 tai 18 tuuman vanteita. Syytä en tiedä, mutta voi tietysti olla että ajonvakautus on säädetty orkkisrenkaille eikä tehdas halua että siitä kauheasti poiketaan.


      • Make
        ei suosittele kirjoitti:

        Kuulemieni huhujen mukaan Lexus suosittelee käytettäväksi kooltaan vain yhden tuuman tehdastoimitteisista renkaista poikkeavia kokoja. Jos siis auto on toimitettu tehtaalta 18 tuuman vanteilla, niin siinä pitäisi käyttää joko 17 tai 18 tuuman vanteita. Syytä en tiedä, mutta voi tietysti olla että ajonvakautus on säädetty orkkisrenkaille eikä tehdas halua että siitä kauheasti poiketaan.

        Minulla on ollut 3 lexusta ja kaikissa on ollut 205/55/16 renkaat ne pitää huomattavasti paremmin kuin isommat ja eikä se kyl auton vakauteen vaikuta mitenkään.olen ostanut ne renkaat ja vanteet aina kaivokselasta,ja eikä ne ole ikinä sanoneet et olis väärän kokoset renkaat ja minulla on rekisteri otteessakin noi 16 tuumaset merkattu kans.


      • 17'' kitkat
        Make kirjoitti:

        Minulla on ollut 3 lexusta ja kaikissa on ollut 205/55/16 renkaat ne pitää huomattavasti paremmin kuin isommat ja eikä se kyl auton vakauteen vaikuta mitenkään.olen ostanut ne renkaat ja vanteet aina kaivokselasta,ja eikä ne ole ikinä sanoneet et olis väärän kokoset renkaat ja minulla on rekisteri otteessakin noi 16 tuumaset merkattu kans.

        alle 220d:hen jo n. kk sitten, Nokian Rsi:t. Syynä tähän oli muutto naapurimaahan muutamaksi kuukaudeksi ja paluu on talvella. Ei tarvi sitten kuljetella ylimääräsiä renkaita puoleen eikä toiseen.

        Takana tuo leveämpi 245 versio ja edessä kapeampi 225. Olleet todella huonot ajaa, auto on koko ajan niinkuin jonkun "patjan" päällä. Tuntuu hemmetin epävakaalta. Varmaan syynä saattaa olla tämänhetkinen liian korkea ilman lämpötila noin pehmeelle seokselle, mutta ainakaan näitten kokemusten pohjalta ton kokosia kitkoja ei voi kyllä ko. autoon suositella.


      • klfdlkfdlk
        17'' kitkat kirjoitti:

        alle 220d:hen jo n. kk sitten, Nokian Rsi:t. Syynä tähän oli muutto naapurimaahan muutamaksi kuukaudeksi ja paluu on talvella. Ei tarvi sitten kuljetella ylimääräsiä renkaita puoleen eikä toiseen.

        Takana tuo leveämpi 245 versio ja edessä kapeampi 225. Olleet todella huonot ajaa, auto on koko ajan niinkuin jonkun "patjan" päällä. Tuntuu hemmetin epävakaalta. Varmaan syynä saattaa olla tämänhetkinen liian korkea ilman lämpötila noin pehmeelle seokselle, mutta ainakaan näitten kokemusten pohjalta ton kokosia kitkoja ei voi kyllä ko. autoon suositella.

        225/45/17 eteen ja taakse..Kuulemma 245 on liian leveä kitkalle.. Täytyisi tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen. Tuntuu vaan siirto 18" 16" suurelta ulkonäön kannalta, jolla tosin ei väliä, jos auto löytyy ojasta liukkaiden kelien tullessa. Tosin, kun asun Norjassa, niin aika leutoa säätä on koko talvi.


      • klfdlkfdlk kirjoitti:

        225/45/17 eteen ja taakse..Kuulemma 245 on liian leveä kitkalle.. Täytyisi tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen. Tuntuu vaan siirto 18" 16" suurelta ulkonäön kannalta, jolla tosin ei väliä, jos auto löytyy ojasta liukkaiden kelien tullessa. Tosin, kun asun Norjassa, niin aika leutoa säätä on koko talvi.

        Itselläni on kesällä 18" vanteet ja talvella 16" (nastarenkaat) ja vaikka autossani on 18" vanteille optimoitu sporttialustakin, niin kyyti on kyllä talvella selvästi mukavampaa. Huomasin jo edellisessä autossani, että matalaprofiilirenkaat ovat talvella perseestä. Ainakin niillä leveysasteilla, joilla sataa unta enemmänkin talvella...

        P.S: Saa sitä 16" kokoisinakin ihan hienoja vanteita. Joskus pienemmätkin vanteet ovat ihan siistin näköiset.


      • mielenkiintoista!
        klfdlkfdlk kirjoitti:

        225/45/17 eteen ja taakse..Kuulemma 245 on liian leveä kitkalle.. Täytyisi tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen. Tuntuu vaan siirto 18" 16" suurelta ulkonäön kannalta, jolla tosin ei väliä, jos auto löytyy ojasta liukkaiden kelien tullessa. Tosin, kun asun Norjassa, niin aika leutoa säätä on koko talvi.

        Itse sain viime talvena selväsanaisen suosituksen käyttää kokoa 225/50R17. Vähän korkeampi profiili tuo lisää mukavuutta, mutta eturenkaiden osalta lokasuojiin kertyvän lumen kanssa saa olla jo aika tarkkana. Ylimääräistä tilaa ei nimittäin ihan kauheasti ole.

        Mun mielestä 16-tuumaiset näyttää tosi tumpulta Leksan alla. 17" on paras kompromissi mukavuuden ja ulkonäön välillä.


      • gsfgslk
        mielenkiintoista! kirjoitti:

        Itse sain viime talvena selväsanaisen suosituksen käyttää kokoa 225/50R17. Vähän korkeampi profiili tuo lisää mukavuutta, mutta eturenkaiden osalta lokasuojiin kertyvän lumen kanssa saa olla jo aika tarkkana. Ylimääräistä tilaa ei nimittäin ihan kauheasti ole.

        Mun mielestä 16-tuumaiset näyttää tosi tumpulta Leksan alla. 17" on paras kompromissi mukavuuden ja ulkonäön välillä.

        eli siis miten renkaiden eri koot eroavat sitten ajettavuudessa? Sen olen kutakuinkin ymmärtänyt, että levemmällä renkaalla pito katoaa helpommin. Miten korkeus vaikuttaa ajamiseen?


      • 9jej
        gsfgslk kirjoitti:

        eli siis miten renkaiden eri koot eroavat sitten ajettavuudessa? Sen olen kutakuinkin ymmärtänyt, että levemmällä renkaalla pito katoaa helpommin. Miten korkeus vaikuttaa ajamiseen?

        ainakin periaatteessa, mutta jos rengasmerkki ja malli vaihtuu samalla niin noin ei voi yleistää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe