Naapurin häirintä

vei yöunet

talossani asuu vanha eläkeläispariskunta, joka pitää koko talon muita asukkaista varpaisillaan.
MITÄÄN elämisen ääniä ei saa kuulua, tai heti alkaa kauhea valitus.
Erityiseksi uhriksi ovat ottaneet minut, ehkä siksi että olen nuori ja ujo, alle kolmekymppinen yksin asuva nainen.
Olen saanut useita erittäin asiattomia ja uhkaavasti kirjoitettuja nimettömiä lappuja, joissa kerrotaan että esim koirani haukkuu aamupäivisin.
Koirani on kuitenkin päivisin hoidossa sillä teen niin pitkiä päiviä, etten voisi mitenkään jättää koiraani yksin kotiin.
Myös muut naapurit ovat saaneet asiattomia kommentteja ja esim ruohonleikkaajan tämä pariskunta toivotti helvettiin heidän aamu-uniaan häiritsemästä, josta kesäpoikaparka oli ymmärrettävästi erittäin järkyttynyt.
Pariskunnan seinänaapuri ei uskalla enää kutsua vieraitakaan kylään koska puheensorinaakaan ei sallita.
Itse olen aika herkkä luonne ja olen alkanut nähdä painajaisia että oveni on unohtunut auki ja joku kävelee sisään.
Tuollainen koko talon kyykyttäminen ei voi olla oikein, se jos mikä on häirintää!
Onneksi isännöitsijä jo tuntee tapauksen ja osaa olla välittämättä heidän valituksistaan, kun kaikki elämän äänet häiritsevät.

20

3505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Välitä

      vaan jatka elämääsi, tiedän, että se on vaikeaa, mutta koska valittaminen on aiheetonta, voit jatkaa elämääsi normaalisti ja haistattaa pitkät tuollaisille ihmisille.

      • Vei yöunet

        Tietoisesti olen niin kuin en välittäisi, tiedänhän itse ettei minulle valiteta aiheesta.
        Olen asiallinen, töissä käyvä ihminen ja vien koirani päivähoitoon.

        Unissa kuitenkin purkautuu päivän stressi, näen paljon juuri sellaisia unia että joku tunkeutuu asuntooni, tai etten saa oveani pysymään kiinni.

        Joka päivä kun tulen töistä kotiin, ajattelen alitajuisesti että mitähän asiattomia sanoja taas hyppii silmilleni kun avaan kotioveni..

        Olen jopa ollut saikkarilla pari kertaa koska unettomuudesta on alkanut tulla ongelma.
        Toivottavasti joku valittaja tuntee piston sydämessään tätä lukiessaan, ottakaa huomioon että on olemassa herkkiä ihmisiä joilla työelämä voi häiriintyä kun pudottelette niitä törkeyksiänne postiluukuista.


      • Kommunikoija

        Yleensä rutinat tulevat siitä kun ihmiset eivät kykene, tai osaa kommunikoida toistensa kanssa. On niin suomalaista kantaa kiukkuaan, eikä olla muka välittävinään, ja sitten mielessään vielä haistattaa pitkät toisille. Neuvosi kantaa juuri nämä tunnusmerkit.
        Aiheettomat syytökset on syytä nostaa päivänvaloon pöydälle. Mikään muu ei voi korjata tilannetta


      • Kommunikoija

        Yleensä rutinat tulevat siitä kun ihmiset eivät kykene, tai osaa kommunikoida toistensa kanssa. On niin suomalaista kantaa kiukkuaan, eikä olla muka välittävinään, ja sitten mielessään vielä haistattaa pitkät toisille. Neuvosi kantaa juuri nämä tunnusmerkit.
        Aiheettomat syytökset on syytä nostaa päivänvaloon pöydälle. Mikään muu ei voi korjata tilannetta


      • kuitenkin
        Kommunikoija kirjoitti:

        Yleensä rutinat tulevat siitä kun ihmiset eivät kykene, tai osaa kommunikoida toistensa kanssa. On niin suomalaista kantaa kiukkuaan, eikä olla muka välittävinään, ja sitten mielessään vielä haistattaa pitkät toisille. Neuvosi kantaa juuri nämä tunnusmerkit.
        Aiheettomat syytökset on syytä nostaa päivänvaloon pöydälle. Mikään muu ei voi korjata tilannetta

        muistaa, että tyhmien kanssa ei kannata kommunikoida.
        Kaikkien muiden kanssa pärjää, muttei tyhmien kanssa.


      • tilanteesi...
        Vei yöunet kirjoitti:

        Tietoisesti olen niin kuin en välittäisi, tiedänhän itse ettei minulle valiteta aiheesta.
        Olen asiallinen, töissä käyvä ihminen ja vien koirani päivähoitoon.

        Unissa kuitenkin purkautuu päivän stressi, näen paljon juuri sellaisia unia että joku tunkeutuu asuntooni, tai etten saa oveani pysymään kiinni.

        Joka päivä kun tulen töistä kotiin, ajattelen alitajuisesti että mitähän asiattomia sanoja taas hyppii silmilleni kun avaan kotioveni..

        Olen jopa ollut saikkarilla pari kertaa koska unettomuudesta on alkanut tulla ongelma.
        Toivottavasti joku valittaja tuntee piston sydämessään tätä lukiessaan, ottakaa huomioon että on olemassa herkkiä ihmisiä joilla työelämä voi häiriintyä kun pudottelette niitä törkeyksiänne postiluukuista.

        Olen ollut vastaavassa tilanteessa ja nuo kuvaamasi kaltaiset painajaisunet seuraavat minua edelleen, vaikka nyt saankin asua rauhassa. Minusta on tosi hämmentävää, että näen juuri samantapaisia unia - ovea ei saa kiinni, lukkoon ja yritän kynsin ja hampain estää ketään tunkeutumasta asuntooni. Tai että olen tulossa kotiini ja ovi onkin auki..

        Isännöitsijään poliisiin yhteys ja koko taloyhtiön väki neuvonpitoon. Varmasti siellä on muillakin vastaavia kokemuksia. Älä kärsi enempää.


    • iiiiiiiuuuuuuu

      lappua takaisin päin samalla kielellä tai vielä vähän kovemmalla. Pyydä jotakuta kaveriasi tekemään se jos et itse osaa.

      • vei yöunet

        ei minulla kuulu tapohin alentua samalle tasolle kuin jotkut häirikköääliöt.
        Jos mulla sitten jossain vaiheessa kertakaikkiaan pinna menee poikki, niin menen mieluumin aukomaan päätäni ihan silmästä silmään.
        Mutta sen olen päättänyt että pois en muuta, sen verran ylpeä olen että minua ei kukaan häädä vaan muutan kun MINUSTA itsestä siltä tuntuu.
        Olisi se kiva nähdä sekin päivä, kun tällainen ujo ja hiljainen tyttö menee pää punaisena huutamaan kaikki patoutumat lapsuudesta lähtien, heh, se voisi jopa tehdä ihan hyvää mulle.
        No, saapi nähdä miten tarina vielä jatkuu;D


      • naapuri minäkin
        vei yöunet kirjoitti:

        ei minulla kuulu tapohin alentua samalle tasolle kuin jotkut häirikköääliöt.
        Jos mulla sitten jossain vaiheessa kertakaikkiaan pinna menee poikki, niin menen mieluumin aukomaan päätäni ihan silmästä silmään.
        Mutta sen olen päättänyt että pois en muuta, sen verran ylpeä olen että minua ei kukaan häädä vaan muutan kun MINUSTA itsestä siltä tuntuu.
        Olisi se kiva nähdä sekin päivä, kun tällainen ujo ja hiljainen tyttö menee pää punaisena huutamaan kaikki patoutumat lapsuudesta lähtien, heh, se voisi jopa tehdä ihan hyvää mulle.
        No, saapi nähdä miten tarina vielä jatkuu;D

        Sinuna juttelisin muitten naapureitten kanssa ja kirjoittaisin isännöitsijälle kirjeen häiriöpariskunnan käytöksestä.
        Siihen pitäisi tulla tarkkaan tapahtuneet asiat ja kellon ajat, nuo lappuset mukaan.
        Tähän olisi hyvä kerätä tiedot kaikilta naapureilta ketä asia koskee, kirjeeseen mahdollisimman monen naapurin nimet mukaan.

        Ja tietysti jos laput ovat uhkaavia, tekisin ilmoituksen poliisille.
        Missä menee raja huomautuksen ja uhkauksen välillä?
        jaksamista!


    • valittaja valittaa

      suoraan isännöitsijälle (joka kertomasi mukaan osaa suhtautua lappuihin oikein. Sinun ei sitten tarvitse ajatella koko asiaa.

      Hienoa että viet koirasi hoitoon. Yksinään itkevä koira on surullista kuultavaa.

    • talteen

      kirjelaput. Päivää ne ja talleta.

      Jos tulee ovelle valittamaan niin nauhota valitus. Puhelimissa nauhoitusominaisuus jolla pystyy nauhottamaan salaa.

      Ota valokuvia kun tulee ovelle ja mahdollisimman hyvin kaikki päivämäärät ja faktat ylös.

      Kun niitä on tarpeeksi mene isännöitsijän juttusille ja jos uhkauksia poliisille tekemään uhkauksista kanteen tai jos herjoja kunnianloukkausyytteen.

      Et saa olla rauhassa ennenkuin tartut asiaan jos kerran ilman syytä ovat häirinnän aloittaneet.

      Kyllä häirikkönä myös miettisin jos naapurin ovella aletaan valokuvaamaan että mitä tapahtuu. Pistä vielä ovesi pieleen jokin sinun tunniste esim "Eijan koti" laatta joka näkyy kuvassa niin ei voi väittää että kuvat otettu muualla.

      Toinen tapa olisi laittaa kaikki uhkailulaput ilmoitustaululle ja alle teksti että arvoisat naapurit onko tämä oikein. Ota lapusta kopio sillä häviää varmasti aika nopeasti ilmoitustaululta.

      Tsemppiä.

      Anneli

      • sentähden että..

        voivat koittaa kääntää kaiken sinun syyksesi jolloin sinulla on tavaraa millä puolustautua heitä vastaan.


      • tuttua juttua
        sentähden että.. kirjoitti:

        voivat koittaa kääntää kaiken sinun syyksesi jolloin sinulla on tavaraa millä puolustautua heitä vastaan.

        on tuttu juttu, yksinäisenä nuorena jouduin lähes samanlaisten ihmisten hyökkäyksen kohteeksi aikaisemmin. Lopulta minulta vietiin kotirauha ja asunnon sisänsä tarjoama asumistaso vuosiksi monin naapuruston erikoisjärjestelyin. Itselläni ei ollut tuttuja, joita olisin voinut käyttää tukemaan tilanteessa ja apuna.

        Joillakin ihmisillä on vahvat antipatiat ja empatiat, joiden mukaan he elävät. Tai onko kyseessä jotain kateutta nuoria ja heidän elämätöntä elämäänsä kohtaan. Mutta hyökkäyselle ei tule helpolla loppua.

        Vanhemmat ihmiset ovat ihmeeen uskottavia ja saavat varmasti osan taloyhtiön hallituksesta puolelleen. Usein on niitä ovelia ja ihan sairaanoloisia kimppoja jo taloyhtiössä valmiina. Ja kuten kiusaamistapauksissa, on paljon naapureita, jotka hiljaisina myötäilevät.

        Puolustautuminen on hankalaa. Tosiasiat eivät tässä vaikuta puhetasolla, joten näyttö on ainoa ja sehän järjestyy nykylaittein halvalla.


    • mrs hortensia

      Omat kokemukseni vastaavista häiriköistä ovat opettaneet sen, että hyvin harva uskaltaa olla eri mieltä heidän kanssaan. MInä olen saanut rauhan antamalla samalla mitalla takaisin, mutta taloyhtiössämme suurin osa mieluummin höösää ja kestää kuin vain eläisi omaa elämäänsä häiriköistä välittämättä. Joten yleensä häiriköt innostuvat vain lisää, jos heidän kanssaan koettaa tulla toimeen.Paras ratkaisu on kohdella kuin ilmaa vaikka hampaat irvessä, koska aikaa myöten se alkaa sujumaan luontevasti ja häiriköiden terrorisointi kilpistyy ihmisten reagoimattomuuteen.

      JOs häirikön antaa mennä oman nahan alle he saavuttavat sillä tavoin haluamaansa valtaa, koska yleensä häiriköillä on siihen kova tarve ja he kokevat silloin saavuttaneensa sen aseman minkä uskovat itselleen kuuluvankin. Häiriköt ovat hyvin sitkeitä, terrierimäisiä ja hautovat vuosikausia samoja asioita, jotka heittävät tilaisuuden tullen toisten silmille sitten takaisin. Häiriköiden ajatuksenjuoksu perustuu hyvin perusteelliseen itsekeskeiseen ajatusmalliin eivätkä he kykene asettautumaan toisen asemaan, joten sen takia heille on puhuttava lyhyesti ja selvästi jolloin tulkinnanvaraa ei heille enää jää.

      Kasvata itsesi irti heidän vaikutusvallastaan. Se ei ole helppoa, mutta se on ainoa keino nauttia omasta kodistasi ja elää elämääsi. Jos antaudut tappelemaan heidän kanssan saat tapella aina ja hyvässä lykyssä jotkut naapurisi saattavat asettautua puolustamaan heitä, koska uskovat niin saavansa rauhan häiriköistä (mikä ei kuitenkaan onnistu, koska häirikkö on aina ja kaikkeen tyytymätön vaikka olisi enkeli heittämässä mannaa heidän päällensä).Jos yksi talossa uskaltaa elää elämäänsä heistä välittämättä siihen kyllä tulee pikku hiljaa joku toinenkin.

      Ja ne nimettömät laput kannattaa teipata yhteiselle ilmoitustaululle ja jättää siihen. Häiriköt yleensä korjaavat ne pois. Sitä olen kokeillut ja kirjoittanut joskus lappuun myös oman viestini "tulehan kahville, jutellaan lisää" sekä tietysti oman nimeni. Häiriköt inhoavat suoraa peliä,eivätkä ole tottuneet moiseen.

    • Nimetön

      tekisin rikosilmoituksen poliisille !! Yksinkertaista !! Maksakoot sakkoja sitten !! MUISTA: että sinulla on todisteet ja/tai todistajia, kun poliisi kuulustelee sinut ja nuo hullut naapurit !! Miedän taloyhtiössä tasan vastaanlaiset ukko ja muori, jotka ovat haukkujia ! Uhanneet vetää myös turpiin !! Itse asun onneksi eri rivitalossa kuin nuo hullut. Kirjoitit aivan kuin tuosta tapauksesta, likeö sama ? Nim. Joesuu

    • vika.jos

      tuollaisen antaa ottaa omaan hermoon.jos olisivat mun naapureita,ei olisi kauaa.kyllä asioista pitää uskaltaa sanoa vaikka olis kuinka vanhoja ihmisiä.oma vika jos on lammas !

    • te muut asukkaat

      lappusissanne niille vanhuksille, että he kuorsaavat liian äänekkäästi että te muut seinänaapurit ette saa nukutuksi.

      Kova kovaa vastaan.

      • loppuu

        kun valittajat laitetaan kylmään yksiöön kirkkomaalle.


    • Anonyymi

      Naapuri tulee jatkuvasti rappuuni, joka on ja kuuluu rivarin piha-alueeseen. Kun tuli tämä pandemia ja ei tiedetty, miten pahaksi äytyy. Kun olin menossa postilaatikolle, hän seisoi rappurallin päällä. Pyysin poitumaan heti ja sanoin, että toisten piha-alueelle ei saa luvatta mennä. Hän viittiloi kintaalla ja sanoi, että olet hurja ukko. Soitan poliisin, jos et heti poistu. Hän lähti pois, meni kadun yli tuntemattomalle henkilölle itkemään, että pyydetään poistumaan. Tuntematon henkilö vastasi kuuluvalla äänellä, että nythän on se korona, on parempi pysyä pois yksit.alueelta. Hän meni sen jälkeen viereiseen rappuun veisaamaa, että minulla on psykoottisneuroottis oireyhtymä, kun ajoi pois. Kyseinen henkilö on taloyhtiön KYYRÄ. On nenineen joka paikassa, jos jotain- jollakin on tekeillä. Istuipa sitten hellettä pakosalla rapussaan ja kylmää olutta mäyrä koirallinen vieressä.

      • Anonyymi

        Sama kyyrä kulkee pimeän aikaan rivaria ympäri, jos jotain ns. outoa näkyisi. Hänen oma piharappu on, kuin rojuliiteri.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe