3 vuotias cavalier uroksemme kastroitiin reilu kuukausi sitten. Leikkaus tehtiin yksityisellä eläinlääkäriasemalla. Koira on muuttunut täysin leikkauksen jälkeen, enkä voi sanoa kaikkea kylä niin hyväksi...
seksuaalinen yliaktiivisuus loppu
häiritsevän liiallinen merkkailu loppui
- koira ei jaksa enää normaaleja lenkkejä läkähtymättä
- sen unen tarve on kasvanut TOSI paljon
- koira ei paljon jaksa edes leikkiä, vaan menee mieluummin nukkumaan (ennen tosi vilkas ja leikkisä luonne!)
- koira läähättää ihan koko ajan (ei johdu kuumuudesta)
- koira oli aivan TOSI kipeä viikon verran leikkauksesta
- leikkauksen jälkeen kivespussit pari viikkoa vereslihalla, ja edelleen ne syhyää tosi paljon kun ruvet alkaa lähteä (pussit oli vereslihalla haettaessa koira leikkauksesta)
Onko tämä ihan normaali muutos, olen kuullut tutuilta (jotka alunperin suosittelivat kastraatiota) että heidän koiriltaan jäi pois vain merkkailu ja seksuaalinen yliaktiivisuus. Loppuikohan/ vähenikö hormoonien eritys kastraation jälkeen liikaa.
Meidän koira muuttui leikkauksessa aivan täysin eri koiraksi! Jos voisin peruuttaa leikkauksen, niin tekisin sen välittömästi!
Koiran muutoksen kastraation jälkeen
11
2397
Vastaukset
- luna
uroksista en osaa sanoa mutta meidän narttu kun leikattiin niin sekin oli monta kk:tta sen jälkeen hieman elämäänsä kyllästyneen oloinen, mutta kyllä se vilkkaus joka ennen oli tuli pikku hiljaa takaisin.. nyt pari vuotta leikkauksesta ja koira on aivan entisensä, (tietty pieni ärhäkkyys tuli lisänä)
- Katja
Tuo ei ole normaalia käyttäytymistä.
Soita heti eläinlääkäriin.
Itselleni tuli mieleen, että haava olisi tulehtunut eli koira on hyvin sairas.
Mun koira Kastroitiin puolivuotta sitten ja tuommoiset oireet olivat päivän, mutta sen jälkeen koira oli oma leikkisä itsensä.- Hiltsu
Kyseessä voi myös olla verenmyrkytys!
- Saga
Oletko poistattanut tikit?
- Jontte
Tikit on poistettu pari viikkoa sitten
- saku
Jontte kirjoitti:
Tikit on poistettu pari viikkoa sitten
Olen kuullut että muu kuin kuumuudesta ja hengästymisestä johtuva läähätys on merkki siitä että koiralla on tuskia.
- Kiki
saku kirjoitti:
Olen kuullut että muu kuin kuumuudesta ja hengästymisestä johtuva läähätys on merkki siitä että koiralla on tuskia.
Se on totta, koira läähättää, kun sillä on tuskia tai hyvin vaikea olo.
Tässä tapauksessa epäilen, että olisi tulehdus käynnissä.
Esim. jos tikistä on jäänyt pienenpienikin langanpätkä, koiran elimistö alkaa hylkimään sitä ja voi tulla raju tulehdus.
Kannattaa pikimmiten varata aika lääkäriin, ettei kerkiä koiran kunto huonommaksi.
Kerrohan mitä lääkäri sanoi!
- Jontte
Varasin ajan lääkärille maanantaiksi. Koiran tila on ollut vakaa leikkauksesta lähtien, joten se ei mikää akuutti päivystystä tarvitseva sairaus olla. Lääkäri ei osannut puhelimitse kertoa mikä voisi olla vikana, mutta jotenkin se leikkaukseen varmastikkin liittyy koska oireet tulivat sen jälkeen.
Itse olen kiinnittänyt juuri tuohon läähätykseen huomiota, mutta olen arvellut sen johtuneen leikkauksesta aiheuttamasta yleiskunnon laskusta. Mutta saa nähdä mitä tohtori koiruudesta tuumaa? Kirjoittelen alkuviikosta vastauksia, mutta lähettäkää silti vaan kokemuksianne ja mielipiteitänne!- Anonyymi
Hei! Täällä sama tilanne, mitä EL vastasi läähätykseen?
- Anonyymi
Hormoonien tasottuminen leikkauksen jälkeen voi kestää kuukausia, ehkä puolivuottakin.
- Anonyymi
Myös meillä koira leikattiin ja oireet ovat hyvin samantyyppisiä. Onko cavalierin kunto yhtään parempi? Tietäisi sitten itse kuinka pian kestää oireilu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2916826Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2516366Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai445714Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1615064Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi493897Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main2193804Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1433519Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan143210HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok463187Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3742946