Hei kaikki! Haluan antaa vinkkiä perheille, joissa vauvalla todettu atooppinen iho. N. 3 kk iässä vauvallamme alkoi iho-oireet jotka pahenivat rajusti. Pohkeet, käsivarret ja posket olivat vaikean ihottuman peitossa joka pahimmillaan kesi. Lääkärit tarjosivat keinoksi kortisonia ja perusrasvausta. Pahimmillaan valvoin lasta ympäri vuorokauden, jottei pääsisi raapimaan. Aloitin heinäkuussa syömään e-epa kalaöljykapseleita 2 kpl/vrk. Elokuun puolenvälin tienoilla vauvamme iho-oireet helpottivat. Ihottuma on ohi! Lääkärit hieman ihmeissään, olettivat että ihottuma jatkuu ainakin vuoden ikään (meillä ohi kun vauva puoli vuotta). Kokeilkaa imettävät äidit e-epaa! Sopii myös kala-allergisille. Voihan olla että todella vaikeat oireet katosivat jostain muusta syystä...mutta itse uskon, että kapseleilla oli suuri merkitys. Ja malttia, vaikutus näkyi meillä n. kuukauden päästä!
vauvan iho-oireet
1
660
Vastaukset
- hävisi..
Minulla oli aikaisemmin aika hankala aurinkoihotuma. Käsivarsiin ja kaulaan/rintaan ilmestyi aina hirveästi kutiava ihottuma, kun vain vähänkin olin auringossa.
Pari vuotta sitten havahduin, ettei minulla ole tuota ihottumaa enää ollut muutamaan kesään. Kun yritin miettiä sitä, mikä olisi voinut saada tuon "paranemisen" aikaan, niin oikeastaan ainoiksi muutoksiksi elämäntavoissani tulivat Omega-3-tablettien syönti ja kylmäpuristettujen ruokaöljyjen käyttöön otto. Allergiaan käytettäviä nenäsumutteita käytän nykyään myös päivittäin. Jompi kumpi noista on poistanut tuon aurinkoihottuman. Kallistuisin itse noiden rasvojen kannalle. Tukkakin on muuten tullut paksummaksi ja kestävämmäksi, vaikka yleensä ikääntyminen tekee päinvastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034613Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743891368- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86970Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10877- 64866