Etelään talveksi

Kylmät, pimeät ja liukkaat lähestyvät ja monen mieli halajaa etelän lämpöön.

Olen viettänyt monta talvea, eli n. 6kk Espanjassa ja taas olen lähdössä.

Nyt menen testaamaan hoitokotia kuukaudeksi Fuengirolaan.

Onko muilla samantapaisia kokemuksia tai suunnitelmia.

144

14255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

      Eihän sitä tiedä, milloin itse kukanenkin on hoitokodin tarpeessa! Minä onneton kylläkin kuulun niihin, mistä J. Karjalaisen biisi kertoo: tulis pakkanen, siitä suomalainen tykkää...

      Mä tykkään syksystä niin kuin se muuan hullu siitä puurosta.

    • vähäosainen

      täällähän sitä yks ja toinen on käynyt leuhkimassa etelän matkoillaan.Nyt taas ruoka kallistuu ja sähkö, ei edes lääkkeitä saa aina ostetuksi.
      Hoitokotia on tarpeeksi kun hoidan sairasta ukkoani yötä päivää.
      Pidä hauskaa!

      • Tarkoitukseni ei ollut leuhkia.

        Etelässä käyvät monet ikäänkuin pakosta. Taloudellisia resusrsseja tuo tietysti kysyy, varsinkin tämä hoitokoti.

        Esimerkiksi sydän-, liikunta y.m. vammaiset saavat suuren helpotuksen elämäänsä. Lääkkeiden käytön tarve vähenee, liikuntamahdollisuus säilyy, mieli virkistyy.

        Muistanette, että Espanja antaa eläkeläisille lääkkeet ja terveydenhoidon ilmaiseksi.

        Olen koko ikäni kärsinyt talvien kylmyydestä. Käteni särkevät jo 10-asteen kylmässä. Olen pohjolaan syntynyt "etelävärustein".

        Kun hinnat nousevat ja verot sekä leikattu indeksi syövät eläkkeet, olemme pian kaikki pohjolan vankeina.

        Muistakaa! Teen kuukauden koematkan, jolla tarkistan resurssieni riittävyyden, hoitokodin palvelut y.m.

        Viesteillä muistan ja muutenkin! Lähden 6.10


      • edelleen
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut leuhkia.

        Etelässä käyvät monet ikäänkuin pakosta. Taloudellisia resusrsseja tuo tietysti kysyy, varsinkin tämä hoitokoti.

        Esimerkiksi sydän-, liikunta y.m. vammaiset saavat suuren helpotuksen elämäänsä. Lääkkeiden käytön tarve vähenee, liikuntamahdollisuus säilyy, mieli virkistyy.

        Muistanette, että Espanja antaa eläkeläisille lääkkeet ja terveydenhoidon ilmaiseksi.

        Olen koko ikäni kärsinyt talvien kylmyydestä. Käteni särkevät jo 10-asteen kylmässä. Olen pohjolaan syntynyt "etelävärustein".

        Kun hinnat nousevat ja verot sekä leikattu indeksi syövät eläkkeet, olemme pian kaikki pohjolan vankeina.

        Muistakaa! Teen kuukauden koematkan, jolla tarkistan resurssieni riittävyyden, hoitokodin palvelut y.m.

        Viesteillä muistan ja muutenkin! Lähden 6.10

        lukea kaikkea etelän ihanuudesta ja halpuudesta, onhan se hyvä, että jollain on varaa - ei sinne ilmaiseksi pääse.


      • edelleen kirjoitti:

        lukea kaikkea etelän ihanuudesta ja halpuudesta, onhan se hyvä, että jollain on varaa - ei sinne ilmaiseksi pääse.

        Voinhan kirjoittaa sinun tapaasi vaikkapa kukkokiekuna tai muuna akuankkana, et tiedä kuka kirjoittaa ja mistä!


      • puhut
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut leuhkia.

        Etelässä käyvät monet ikäänkuin pakosta. Taloudellisia resusrsseja tuo tietysti kysyy, varsinkin tämä hoitokoti.

        Esimerkiksi sydän-, liikunta y.m. vammaiset saavat suuren helpotuksen elämäänsä. Lääkkeiden käytön tarve vähenee, liikuntamahdollisuus säilyy, mieli virkistyy.

        Muistanette, että Espanja antaa eläkeläisille lääkkeet ja terveydenhoidon ilmaiseksi.

        Olen koko ikäni kärsinyt talvien kylmyydestä. Käteni särkevät jo 10-asteen kylmässä. Olen pohjolaan syntynyt "etelävärustein".

        Kun hinnat nousevat ja verot sekä leikattu indeksi syövät eläkkeet, olemme pian kaikki pohjolan vankeina.

        Muistakaa! Teen kuukauden koematkan, jolla tarkistan resurssieni riittävyyden, hoitokodin palvelut y.m.

        Viesteillä muistan ja muutenkin! Lähden 6.10

        Espanja ei anna kenellekkään lääkkeitä ilmaiseksi. Lasku tulee vuosittain Kelan maksettavaksi.


      • puhut kirjoitti:

        Espanja ei anna kenellekkään lääkkeitä ilmaiseksi. Lasku tulee vuosittain Kelan maksettavaksi.

        Residentit, jotka asuvat Espanjassa vähintään 183 päivää vuodessa, ovat joutuneet luopumaan Kela-kortistaankin. Espanja korvaa kesäisinkin lääkkeistä kela-osuuden.

        Tavalliset turistit saavat lääkkeet ja hoidon Kelan korvaamina.

        Perustele nyt omat tietä
        myksesi!


      • perille
        puhut kirjoitti:

        Espanja ei anna kenellekkään lääkkeitä ilmaiseksi. Lasku tulee vuosittain Kelan maksettavaksi.

        Ei mene
        Kirjoittanut: perille 17.9.2007 klo 14.15


        sormenjälkineen ei sormenjäkineen! Älä toistele sellaisia asioita joista et ole perillä.


      • Reska R.
        edelleen kirjoitti:

        lukea kaikkea etelän ihanuudesta ja halpuudesta, onhan se hyvä, että jollain on varaa - ei sinne ilmaiseksi pääse.

        Tulee luettua lehdistä matkakertomuksia ja matkakirjoja on myös mielenkiintoista lukea.
        Miksei sitten Ruuneperin omakohtaisia kuvauksia.
        Antaa tulla vaan! Kyllä kiinnostaa.


      • niitä tulet
        Reska R. kirjoitti:

        Tulee luettua lehdistä matkakertomuksia ja matkakirjoja on myös mielenkiintoista lukea.
        Miksei sitten Ruuneperin omakohtaisia kuvauksia.
        Antaa tulla vaan! Kyllä kiinnostaa.

        saamaan meinaan omia satujasi


      • Reska R.
        niitä tulet kirjoitti:

        saamaan meinaan omia satujasi

        Minun satujani ei täällä tulla näkemään. Mielikuvitukseni ei niiden keksimiseen riitä.
        Samaa tasoa lienee "niitä tulet", kun ei ole osannut edes nimimerkkiä keksiä.
        Ellei sitten mielikuvitusta osoita se, että kirjoittaja epäilee minua Ruuneperiksi.

        Jotta luulisi vähemmän, kannattaa lukea enemmän.
        Vaikkapa niitä Ruuneperin matkan kuvauksia.


      • siranna
        edelleen kirjoitti:

        lukea kaikkea etelän ihanuudesta ja halpuudesta, onhan se hyvä, että jollain on varaa - ei sinne ilmaiseksi pääse.

        Katsoin juuri Supersaverilta lentoja, marraskuulla halvin löytyi 210 e meno-paluu Malagaan. Edulisia vuokra-asuntoja kyll myös näyttää löytyvän ja ruoka taitaa olla halvempaa kuin täällä. Ja se ilmasto. Haluaisin siis, mutta mies ei halua, enkä ihan olisi valmis yksin lähtemään, hänen kanssaan haluaisin jakaa.


      • puhut kirjoitti:

        Espanja ei anna kenellekkään lääkkeitä ilmaiseksi. Lasku tulee vuosittain Kelan maksettavaksi.

        Jos henkilö ein joudu maksamaan terveydebhoidosta tai lääkkeistään, niitä voitaneen sanoa ilmaisiksi.

        Jokainen toki tietää, että niin lääkärien hoito ja lääkkeetkin maksavat. Suomi maksaa Espanjalle "ronttisumman", jolla nuo kustannukset peitetään - ainakin likimäärin.


    • Hintriika*

      Onneksi tykkään Suomen talvesta, varsinkin täällä pohjoisessa. Elämääni tyytyväisenä odotan Perämeren jäätymistä. Sitten alan odotella aurinkoisia kevättalven päiviä. Sitten jäitten sulamista ja lopulta kesän tuloa. Niin se aika kuluu!

      Minun rahoillani ei mennä Haaparantaa pitemmälle ulkomaille. Sinnekin yleensä jonkun tuttavan kyydissä. Eikä tarvitse edes passia, kun sekin meni vanhaksi...

    • Fanni

      Kuulen mielelläni erilaisista olosuhteista, kunhan vaan riittäisi kertojia, jotka viitsivät tuoda kokemuksia muiden luettavaksi.
      Olipa taivaltaja Perämeren jäällä, Saharan hiekalla tai Välimeren rannalla, on kiinnostavaa, miltä se tuntuu ja mitä siellä kokee.
      Meillä täällä ihanat sieni-marjametsät, jonne thaimaalainenkin tulee keräämään Luojan antimia, marjoja, jopa 200 litraa päivässä.
      Luonne, kiinnostus, terveydentila, pyrkimykset, taloudelliset sattumukset vaikuttavat, mihin päin me lähdemme.
      Joku on pannut sukanvarteen koko elämänsä, toinen pannut viheltäen menemään jopa hyväntekeväisyyteen. Kullakin oma hyväksyttävä tapa nauttia elämästä silloin, kun on paras hetki.

      • mieltä

        Kyllä näin on, kuten kerrot. Olen kanssasi samaa mieltä. Elämäntavoissamme on eroja. Mahdollisuudet ja syyt on myös otettava huomioon. Ja totta: kerrotusta mieli avartuu.


    • joka syksy

      Kysyt, josko suunnitelmissamme Etelän lämpöön matkustamiset pitemmäksi ajaksi. Kohdallani joka armas syksy, lokakuun lähestyessä, tämä syyskuuhan on vielä "toivon" aikaa. Miksi sitten ei toteudu? Ikää karttuu, enenevässä määrin puuttuu rohkeutta poistua tutusta kotipiiristään. Mietityttää, entäpä jos en viihdykään! Kaksin olisi aivan toisin, mutta yksin...

      • Olen viettänyt useita talvia Espanjassa residenttinä. Yksinolosta tietysti kärsii mutta antaahan se vapauttakin. Kielitaitoahan saisi olla mutta muutenkin pärjää.


      • viluinen typykkä

        kaipaan sinne lämpöön minäkin, ja jos olet mies, tässäpä matkaseuraehdokas!


      • joka syksy
        viluinen typykkä kirjoitti:

        kaipaan sinne lämpöön minäkin, ja jos olet mies, tässäpä matkaseuraehdokas!

        Meitä on siis kaksi viluista typykkää!
        Mistäpä me ne matkaseurat kosiskelisimmekaan! :) Vaan kyllähän noinkin pitkän ajan matkaseura pitää olla tuttu ja turvallinen.


      • puhut roskaa
        Ruuneperi kirjoitti:

        Olen viettänyt useita talvia Espanjassa residenttinä. Yksinolosta tietysti kärsii mutta antaahan se vapauttakin. Kielitaitoahan saisi olla mutta muutenkin pärjää.

        presidentti maksaa veronsa Espanjaan ja on täällä enempi turistina. Pelkäällä turistin stauksella sinä oleilet siellä. Yritätkö herättää kateutta muissa vai miksi tuommoinen tosiasioiden vääristely. Ummikko joka koitaa nostaa omaa egoaan.


      • puhut roskaa kirjoitti:

        presidentti maksaa veronsa Espanjaan ja on täällä enempi turistina. Pelkäällä turistin stauksella sinä oleilet siellä. Yritätkö herättää kateutta muissa vai miksi tuommoinen tosiasioiden vääristely. Ummikko joka koitaa nostaa omaa egoaan.

        Mistähän puhut? Olen ollut Espanjan residenttinä vuosia. Julkishallinnon palveluksessa olleena joudun maksamaan silti veroni Suomeen.

        Olen melkoinen ummikko espanjan suhteen mutta puhun sentään kolmea kieltä.


      • niin miten vaan
        Ruuneperi kirjoitti:

        Mistähän puhut? Olen ollut Espanjan residenttinä vuosia. Julkishallinnon palveluksessa olleena joudun maksamaan silti veroni Suomeen.

        Olen melkoinen ummikko espanjan suhteen mutta puhun sentään kolmea kieltä.

        Residentti asiakas on henkilö, jolla on residencia-kortti tai joka saa palkkatuloa Espanjassa tai toimii täällä yksityisyrittäjänä (autónomo). Residentillä asiakkaalla on aina NIE-numero. Voit siis olla residentti, vaikka sinulla ei varsinasita residencia-korttia olisikaan. Veroprosenttisi on 18% ja pankki pidättää veron suoraan Espanjan verottajalle. Esim. 10.000€ 4%:n vuosikorolla tuottosi on 400€, vero 18% eli 72€, tilillesi jää tuotoksi 382€. Vero tilitetään automaattisesti, jos et muuten tee veroilmoitusta Espanjassa, sitä ei tarvitse talletuksen takia erikseen tehdä.


      • niin miten vaan kirjoitti:

        Residentti asiakas on henkilö, jolla on residencia-kortti tai joka saa palkkatuloa Espanjassa tai toimii täällä yksityisyrittäjänä (autónomo). Residentillä asiakkaalla on aina NIE-numero. Voit siis olla residentti, vaikka sinulla ei varsinasita residencia-korttia olisikaan. Veroprosenttisi on 18% ja pankki pidättää veron suoraan Espanjan verottajalle. Esim. 10.000€ 4%:n vuosikorolla tuottosi on 400€, vero 18% eli 72€, tilillesi jää tuotoksi 382€. Vero tilitetään automaattisesti, jos et muuten tee veroilmoitusta Espanjassa, sitä ei tarvitse talletuksen takia erikseen tehdä.

        NIE numero on välttämätön jos aikoo ostaa vaikkapa asunnon tai auton (Numero de Identification de Extranjeros)

        Residentiksi ei ilman anomusta pääse. Kuvallisen kortin sormenjäkineen on oltava.

        Espanjan pienemmän verotuksen piiriin päässee myös eläkeläinen jos tämä on ollut yksityisoikeudellisessa työsuhteessa. Julkishallinnon, (valtio, kunta),palveluksessa olleiden verotusta ei ulkomaille luovuteta.


    • kateellinen nainen

      Hieno homma! Tuosta uneksii moni Lyyli! Onnea Sulle ja menoksi! Kateellisena jään tänne Suomeen loskan keskelle konttoriin kirjoittelemaan tylsiä kirjeitä.
      Nauti lomastasi olet sen ansainnut.

    • nainen 58

      Antaisin mitä vaan jos pääsisin, kidun ikuisesti kunnan pikkupalkkaisessa hommassa se on mun kohtalo.
      Hyvää ja aurinkoista matkaa sulle sydämestäni. Sitä todella toivon olet ansainnut sen. Hienoa!!

      • Lämmin vaalea punaväri koristaa kasvojasi paljon paremmin.

        Älkää kadehtiko! Olen köyhistä maalaisoloista lähtenyt vammaisena maailmalle. Jos suurin ponnisteluin olen jotain saavuttanut niin hyvä, että sen sallitte.

        Lämpimät ajatukseni syys-ja talvipäivien seuraksenne.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Lämmin vaalea punaväri koristaa kasvojasi paljon paremmin.

        Älkää kadehtiko! Olen köyhistä maalaisoloista lähtenyt vammaisena maailmalle. Jos suurin ponnisteluin olen jotain saavuttanut niin hyvä, että sen sallitte.

        Lämpimät ajatukseni syys-ja talvipäivien seuraksenne.

        loma matkaa Sinulle ja nauti lomastasi,en ole kateellinen,vaan iloinen että voit lomailla olet todella sen ansainnut.

        Viestittele joskus kuulumisia sieltä.

        Äläkä polta nahkaasi;))


      • muori67 kirjoitti:

        loma matkaa Sinulle ja nauti lomastasi,en ole kateellinen,vaan iloinen että voit lomailla olet todella sen ansainnut.

        Viestittele joskus kuulumisia sieltä.

        Äläkä polta nahkaasi;))

        En suotastaan siedä voimakasta auringonpaistetta enkä paljasta rujoa vartaloani kauhisteltavaksi. Onneksi talviaika on sopivan lämmintä, ei kuumaa.

        Kiitos toivotuksista!


      • murju.
        Ruuneperi kirjoitti:

        En suotastaan siedä voimakasta auringonpaistetta enkä paljasta rujoa vartaloani kauhisteltavaksi. Onneksi talviaika on sopivan lämmintä, ei kuumaa.

        Kiitos toivotuksista!

        Jo lokakuussa Aurinkorannikon ilma viilenee eikä kukaan enää ota aurinkoa. Kylmä kostea merituulli pitää jatkuvaa vilua päällää. Yöt ovat kylmiä. Asunnoissa ei ole lämmityksiä. Ihmiset pukeutuvatkin syysasusteisiin. Joskus harvoin bulevardille eksyy nuhainen suomalainen turisti, joka kulkee shortaseissa ja lenkki tossuissa.Naurettava ihmetyksen aihe. Talvi on manner Espanjassakin.


      • suomalaiset ja muut?
        murju. kirjoitti:

        Jo lokakuussa Aurinkorannikon ilma viilenee eikä kukaan enää ota aurinkoa. Kylmä kostea merituulli pitää jatkuvaa vilua päällää. Yöt ovat kylmiä. Asunnoissa ei ole lämmityksiä. Ihmiset pukeutuvatkin syysasusteisiin. Joskus harvoin bulevardille eksyy nuhainen suomalainen turisti, joka kulkee shortaseissa ja lenkki tossuissa.Naurettava ihmetyksen aihe. Talvi on manner Espanjassakin.

        Jotka asuvat yksittäisissä huviloissa.
        Jotkut ovat rakennusvaiheessa asennuttaneet 5cm uretaanieristeet seiniin ja kattoon.
        Usealla on takka.
        Monella suomalaisella sauna.
        Joillakin kattolämmitys.
        Kylppäreissä infrapunasäteijät tai tehokkaammat, oven avauksesta käynnistyvät sähköpuhaltimet.
        Hyvin monella, ilmansuunnan salliessa, suuri koillinen - kaakko, lasitettu terassi.

        Ovatko nämä mielestäsi koleita, pieniä kopperoita?
        Olet todellinen multimiljonääri jos olet sitä mieltä!

        Ei toki kaikki asu näin mutta älä ylistä kopperoihin!


    • Kukka-Floora

      Voisiko joku kertoa, paljonko tuollainen matka maksaa, ja ovatko vuokra-asunnot Espanjassa kalliita vai halpoja? Mitä muita menoja siinä tulee, jos lähtisi talveksi sinne?

      • Edestakainen matka maksaa n. 400€ ja asunto tasosta riippuen 300-500€/kk

        Jos ajatellaan 6kk:n oleskelua, ovat asumis- ja matkakustannukset n. 500€/kk (halpaa asuntoa käyttäen).

        Kun terveydenhoito on ilmaista, samoin lääkkeet, jää muu ruokakustannuksiin.


      • Hintriika*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Edestakainen matka maksaa n. 400€ ja asunto tasosta riippuen 300-500€/kk

        Jos ajatellaan 6kk:n oleskelua, ovat asumis- ja matkakustannukset n. 500€/kk (halpaa asuntoa käyttäen).

        Kun terveydenhoito on ilmaista, samoin lääkkeet, jää muu ruokakustannuksiin.

        Jään aina ihmettelemään sitä, miten rahat riittävät, kun Suomessa oleva asuntokin täytyy maksaa samanaikaisesti. Minulla ainakin hurahtaa eläkkeestä heti puolet vuokraan.

        Sähköstäkin menisi perusmaksu. TV:stä, laajakaistasta ja päivän sanomalehdestä pystyisi vähän säästämään, mutta ei sillä vielä hankkisi edes matkalippuja. Sukanvarteen ei kerry mitään, vaikka eläisi pelkällä vedellä ja leivällä.

        Yritän vain laskeskella, millaista eläkettä pitäisi saada, jotta voisi tuollaisen ajatuksen toteuttaa... Vaan onneksi ei ole hinkua lähteä. Lyhyellä reissulla voisi joskus piipahtaa, mutta sekin on aika utopistinen ajatus.

        Hyvää matkaa kuitenkin Ruuneperile!


      • tietää
        Ruuneperi kirjoitti:

        Edestakainen matka maksaa n. 400€ ja asunto tasosta riippuen 300-500€/kk

        Jos ajatellaan 6kk:n oleskelua, ovat asumis- ja matkakustannukset n. 500€/kk (halpaa asuntoa käyttäen).

        Kun terveydenhoito on ilmaista, samoin lääkkeet, jää muu ruokakustannuksiin.

        Kuka todellisuudessa ne hoidot ja lääkkeet siellä Epsanjassa maksaa?
        Onhan se päivän selvää, että joku on maksumiehenä, ei siellä suomalaisia varmaankaan ilmaiseksi hoidella!


      • Hintriika* kirjoitti:

        Jään aina ihmettelemään sitä, miten rahat riittävät, kun Suomessa oleva asuntokin täytyy maksaa samanaikaisesti. Minulla ainakin hurahtaa eläkkeestä heti puolet vuokraan.

        Sähköstäkin menisi perusmaksu. TV:stä, laajakaistasta ja päivän sanomalehdestä pystyisi vähän säästämään, mutta ei sillä vielä hankkisi edes matkalippuja. Sukanvarteen ei kerry mitään, vaikka eläisi pelkällä vedellä ja leivällä.

        Yritän vain laskeskella, millaista eläkettä pitäisi saada, jotta voisi tuollaisen ajatuksen toteuttaa... Vaan onneksi ei ole hinkua lähteä. Lyhyellä reissulla voisi joskus piipahtaa, mutta sekin on aika utopistinen ajatus.

        Hyvää matkaa kuitenkin Ruuneperile!

        Asun vaatimattomasti yksiössä. Laajakaistan voin peruuttaa. Sähköstä palautetaan jos en käytä (kiinteä kk-maksu). Lehden viikonlopputilauksen peruutan. TV-luvankin voin peruuttaa.

        Vaatimattomasti eläen ja ehkä pian Suomesta pois siirtyen pystyn ratkaisuuni.


      • tietää kirjoitti:

        Kuka todellisuudessa ne hoidot ja lääkkeet siellä Epsanjassa maksaa?
        Onhan se päivän selvää, että joku on maksumiehenä, ei siellä suomalaisia varmaankaan ilmaiseksi hoidella!

        Mikään ei ole ilmaista. Suomi maksaa likimääräisen "ronttisumman" ja espanjalaiset osan. Espanjalaisethan saavat tuloja eläkeläisistä.

        Pienituloisimmathan eivät maksa veroa, joten heidän osuutensaon 0. Veroprogression takia on suurituloisten osuus kuitenkin suurin.

        Otappa huomioon, mieti!

        Mitä maksaa vanhusten makuuttaminen suomalaisissa sairaaloissa tai vanhainkodeissa? Elinvoimaisina säilyen säästämme paljon Valtion rahaa.

        Asioista päättävät muut kuin me, eläkeläiset. Paljon puhutaan ja kirjoitetaan suomalaisten eläkeläisten huonoista elinoloista.

        Sinun ja joidenkin muidenkin huolet ovat päinvastaiset!!!

        Mennään kaikki Espanjaan!


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Mikään ei ole ilmaista. Suomi maksaa likimääräisen "ronttisumman" ja espanjalaiset osan. Espanjalaisethan saavat tuloja eläkeläisistä.

        Pienituloisimmathan eivät maksa veroa, joten heidän osuutensaon 0. Veroprogression takia on suurituloisten osuus kuitenkin suurin.

        Otappa huomioon, mieti!

        Mitä maksaa vanhusten makuuttaminen suomalaisissa sairaaloissa tai vanhainkodeissa? Elinvoimaisina säilyen säästämme paljon Valtion rahaa.

        Asioista päättävät muut kuin me, eläkeläiset. Paljon puhutaan ja kirjoitetaan suomalaisten eläkeläisten huonoista elinoloista.

        Sinun ja joidenkin muidenkin huolet ovat päinvastaiset!!!

        Mennään kaikki Espanjaan!

        Miksi kaikki haluavat matkustaa talvehtimaan Pyreneitten niemimaalle? Liksat asunnosta kuitenkin hyvät. Joku kertoo maksavansa 600€ kaksiosta kaikilla mausteilla, lienee kohtuullinen vuokra johon kuuluu sähkö ja vesi.
        Onhan näissä talvehtimispaikoissa terveydenhuolto edullista kunhan muistaa täyttää jonkun E? lomakkeen.

        Miksi en matkusta Espanjaan tai Portugaliin, pidän olosuhteita niissä epäilyttävinä. Ketä ryöstetään, pahoinpidellään. Ulko ovetkin ovat heppoisia melkein voi potkaisulla aukaista oven.
        Tuttava perheen asunnossa vierailtiin sillä seurauksella että joutuivat palaamaan konsulin kyydillä kotimaahan!

        Jos leikin muuttolintua kohde olisi Kreikka ilman muuta, Ateena monine mahdollisuuksineen.
        Olen jo senverran iso tyttö ettei pullokauppojen halpa tarjoukset kiinnosta, ihmisten ystävällisyys ja ympäristö paremminkin.
        Suuntana on viime vuosina ollut Italia perhesyistä.

        Onnea matkalle Etelän lämpöön muista pitää elämän suunta selkeänä.


      • reetta5 kirjoitti:

        Miksi kaikki haluavat matkustaa talvehtimaan Pyreneitten niemimaalle? Liksat asunnosta kuitenkin hyvät. Joku kertoo maksavansa 600€ kaksiosta kaikilla mausteilla, lienee kohtuullinen vuokra johon kuuluu sähkö ja vesi.
        Onhan näissä talvehtimispaikoissa terveydenhuolto edullista kunhan muistaa täyttää jonkun E? lomakkeen.

        Miksi en matkusta Espanjaan tai Portugaliin, pidän olosuhteita niissä epäilyttävinä. Ketä ryöstetään, pahoinpidellään. Ulko ovetkin ovat heppoisia melkein voi potkaisulla aukaista oven.
        Tuttava perheen asunnossa vierailtiin sillä seurauksella että joutuivat palaamaan konsulin kyydillä kotimaahan!

        Jos leikin muuttolintua kohde olisi Kreikka ilman muuta, Ateena monine mahdollisuuksineen.
        Olen jo senverran iso tyttö ettei pullokauppojen halpa tarjoukset kiinnosta, ihmisten ystävällisyys ja ympäristö paremminkin.
        Suuntana on viime vuosina ollut Italia perhesyistä.

        Onnea matkalle Etelän lämpöön muista pitää elämän suunta selkeänä.

        Meillähän on omia mieltymyksiämme, saa olla ja pitää olla.

        Olen joskus kertonut miksi en Kreikasta ja kreikkalaisuudesta pidä. Sain palstalaisten haukut niskaani Kreikan mustamaalaajana.

        Näin siis minä, yksi ihminen ihmiskunnassa, voin vaikuttaa!?!?

        Pyreneitten etuna on subtrooppinen ilmasto, maailman paras ja Torrevieja kuulemma parhain.

        Vaikeuksia minulla ei vielä ole ollut vaikka "kuuden kupin kumarassa" olen joskus kulkenut.

        Kiitos toivotuksista!


      • Satu*
        reetta5 kirjoitti:

        Miksi kaikki haluavat matkustaa talvehtimaan Pyreneitten niemimaalle? Liksat asunnosta kuitenkin hyvät. Joku kertoo maksavansa 600€ kaksiosta kaikilla mausteilla, lienee kohtuullinen vuokra johon kuuluu sähkö ja vesi.
        Onhan näissä talvehtimispaikoissa terveydenhuolto edullista kunhan muistaa täyttää jonkun E? lomakkeen.

        Miksi en matkusta Espanjaan tai Portugaliin, pidän olosuhteita niissä epäilyttävinä. Ketä ryöstetään, pahoinpidellään. Ulko ovetkin ovat heppoisia melkein voi potkaisulla aukaista oven.
        Tuttava perheen asunnossa vierailtiin sillä seurauksella että joutuivat palaamaan konsulin kyydillä kotimaahan!

        Jos leikin muuttolintua kohde olisi Kreikka ilman muuta, Ateena monine mahdollisuuksineen.
        Olen jo senverran iso tyttö ettei pullokauppojen halpa tarjoukset kiinnosta, ihmisten ystävällisyys ja ympäristö paremminkin.
        Suuntana on viime vuosina ollut Italia perhesyistä.

        Onnea matkalle Etelän lämpöön muista pitää elämän suunta selkeänä.

        Mieheni aamulla lähti sukeltamaan,
        minä nousin ja kävin panemassa varmuusketjun
        päälle, sen jälkeen sukelsin takaisin peiton alle.

        Hetken kuluttua avain kääntyi lukossa, ovi
        (varmuusketjuineen) tempaistiin auki,
        ja mieheni kävi noutamassa unohtuneen sukellusvälineen.

        Varmuusketjut ja "varmuusketjut".


      • roikkuu!

        Kaksi viikkoa sitten tulolentomme 149E/hlo.
        Vuokrataso vaihtelee.
        Kun valttelee suomalaisia ja katsoo paikalta loytyy sijainnista ja tasosta riippuen 100E:sta alkaen.
        Kaupunkimme seinailmoituksista voi valita keskustasta tai reservaavaatioista 2:n mh:n asuntoja alkaen 250E.

        Omat kustannuksemme (78m2 rannassa) ovat noin 150E/kk ml. vesi, kaasu ja sahko.
        Aikaisemmin tulimme omalla autolla pitemmaksi ajaksi = 3kk:n tyonhaut.
        Nyt laiskistuttuamme tulemme lentaen.
        Eika ole edes kalliimpaa.


      • 700E/netto
        Hintriika* kirjoitti:

        Jään aina ihmettelemään sitä, miten rahat riittävät, kun Suomessa oleva asuntokin täytyy maksaa samanaikaisesti. Minulla ainakin hurahtaa eläkkeestä heti puolet vuokraan.

        Sähköstäkin menisi perusmaksu. TV:stä, laajakaistasta ja päivän sanomalehdestä pystyisi vähän säästämään, mutta ei sillä vielä hankkisi edes matkalippuja. Sukanvarteen ei kerry mitään, vaikka eläisi pelkällä vedellä ja leivällä.

        Yritän vain laskeskella, millaista eläkettä pitäisi saada, jotta voisi tuollaisen ajatuksen toteuttaa... Vaan onneksi ei ole hinkua lähteä. Lyhyellä reissulla voisi joskus piipahtaa, mutta sekin on aika utopistinen ajatus.

        Hyvää matkaa kuitenkin Ruuneperile!

        Riittaa hyvin.
        Mieheni kanssa oleskellaan.
        Suomessa on omistusasunto keskustan kerrostalossa.
        Hoitovastike taitaa olla 200E:n tietamissa.


      • peri!
        Ruuneperi kirjoitti:

        Edestakainen matka maksaa n. 400€ ja asunto tasosta riippuen 300-500€/kk

        Jos ajatellaan 6kk:n oleskelua, ovat asumis- ja matkakustannukset n. 500€/kk (halpaa asuntoa käyttäen).

        Kun terveydenhoito on ilmaista, samoin lääkkeet, jää muu ruokakustannuksiin.

        Eivat ne asiat aivan noin yksiselitteisia ole!

        Lentojen hinnat vaihtelevat paljonkin riippuen kohdekentasta, ajankohdasta ja yhtiosta.

        4:n henkilon kannattaa myos harkita autoa vaihtoehtona.

        Vuokrataso riippuu paikkakunnasta, sijainnista, tasosta ja siita suostuuko suomalaisten ryovattavaksi!!!!!!

        Muihin kustannuksiin voi itse vaikuttaa ratkaisevasti.
        Jengi ei vaan tunnu ymmartavan ettei tama ole yhta rallaamista vaan tavallista elamaa.


      • peri! kirjoitti:

        Eivat ne asiat aivan noin yksiselitteisia ole!

        Lentojen hinnat vaihtelevat paljonkin riippuen kohdekentasta, ajankohdasta ja yhtiosta.

        4:n henkilon kannattaa myos harkita autoa vaihtoehtona.

        Vuokrataso riippuu paikkakunnasta, sijainnista, tasosta ja siita suostuuko suomalaisten ryovattavaksi!!!!!!

        Muihin kustannuksiin voi itse vaikuttaa ratkaisevasti.
        Jengi ei vaan tunnu ymmartavan ettei tama ole yhta rallaamista vaan tavallista elamaa.

        Nythän selvisi kerralla kaikki, myös minun yksinkertaisuuteni.


      • roikkuu! kirjoitti:

        Kaksi viikkoa sitten tulolentomme 149E/hlo.
        Vuokrataso vaihtelee.
        Kun valttelee suomalaisia ja katsoo paikalta loytyy sijainnista ja tasosta riippuen 100E:sta alkaen.
        Kaupunkimme seinailmoituksista voi valita keskustasta tai reservaavaatioista 2:n mh:n asuntoja alkaen 250E.

        Omat kustannuksemme (78m2 rannassa) ovat noin 150E/kk ml. vesi, kaasu ja sahko.
        Aikaisemmin tulimme omalla autolla pitemmaksi ajaksi = 3kk:n tyonhaut.
        Nyt laiskistuttuamme tulemme lentaen.
        Eika ole edes kalliimpaa.

        hintaan nuo edellä kerrotut asiat.
        Haluaako vaatimattoman asunnon, vai luxusta, tai siltä väliltä. Sijainnit ym.
        kun siellä ollaan monet viikot tai kuukausia, eletään säästeliäästi, kuin kotonakin.
        Ostetaan tarjouksista ja tehdään itse ruokaa. Silloin se on halvempaa kuin suomessa.
        Ainakin me teemme niin!

        Ainakaan Espanjassa ei sosiaalihuoltoa ole "kehitetty" kuten suomessa.
        Esim. vanhainkoteja ei ole ollenkaan.
        Talot rakennetaan siten että 2,3tai 4 sukupolvea asuvat samassa talossa.
        Naiset harvemmin ovat töissä joten he hoitavat
        vanhukset kotona hautaan asti.(mikä yhteiskunnan säästö)!
        Suomessa se ei käy, kun naisetkin ovat työelämässä.
        Lyhyellä esim.kuukauden ololla, vakuutus korvaa
        kaikki sairaskulut ja lääkkeet !

        Toivottelen Ruuneperille oikein mukavaa oleskelua Siellä lämpimässä.
        Se on viisas ratkaisu lähteä sinne. Ja onhan tämä netti, että kuullaan aina kuulumisia
        ,,,, me täällä "lumen ja jään ja vihaisen pohjoistuulen kourissa"
        hyvää matkaa !


      • mitä roskaa
        Ruuneperi kirjoitti:

        Mikään ei ole ilmaista. Suomi maksaa likimääräisen "ronttisumman" ja espanjalaiset osan. Espanjalaisethan saavat tuloja eläkeläisistä.

        Pienituloisimmathan eivät maksa veroa, joten heidän osuutensaon 0. Veroprogression takia on suurituloisten osuus kuitenkin suurin.

        Otappa huomioon, mieti!

        Mitä maksaa vanhusten makuuttaminen suomalaisissa sairaaloissa tai vanhainkodeissa? Elinvoimaisina säilyen säästämme paljon Valtion rahaa.

        Asioista päättävät muut kuin me, eläkeläiset. Paljon puhutaan ja kirjoitetaan suomalaisten eläkeläisten huonoista elinoloista.

        Sinun ja joidenkin muidenkin huolet ovat päinvastaiset!!!

        Mennään kaikki Espanjaan!

        Miksi täällä roikut jos pidät Espanjaa niin hyvänä maana. Toissilmäisenä näet vain mitä tahdot, Meneppä katsomaan Malagan sairaakaan miten sielllä Suomalaiset pärjäävät makoillessaan siellä ummikkoina sairasvuoteilla. Muuta en voinut kuin itkeä.


      • onkin
        Ruuneperi kirjoitti:

        Meillähän on omia mieltymyksiämme, saa olla ja pitää olla.

        Olen joskus kertonut miksi en Kreikasta ja kreikkalaisuudesta pidä. Sain palstalaisten haukut niskaani Kreikan mustamaalaajana.

        Näin siis minä, yksi ihminen ihmiskunnassa, voin vaikuttaa!?!?

        Pyreneitten etuna on subtrooppinen ilmasto, maailman paras ja Torrevieja kuulemma parhain.

        Vaikeuksia minulla ei vielä ole ollut vaikka "kuuden kupin kumarassa" olen joskus kulkenut.

        Kiitos toivotuksista!

        Ettet lue paikallisia lehtiä. Monasti niissä paistellaan turisteihin kohdistuneilla, ryöstöillä pahoin pitelyillä, jopa tapoilla.

        Kiitä hyvä mies onneasi ettei sinulle ole sattunut mitään. Älä kuitenkaan tyhmän lailla sillä rehvastele. Haveri saattaa sattua jo tulevalla matkallasi.


      • sairautesi
        Ruuneperi kirjoitti:

        Nythän selvisi kerralla kaikki, myös minun yksinkertaisuuteni.

        ja heikon kuntosi ei kukaan ole kehdannut sinulle sanoa yksinkertaisuudestasi. Hieno asia, jotta sen itse tajuat, ettei sitä ole tarvis muiden enenmälti huomauttaa.


      • satusetä.
        Ruuneperi kirjoitti:

        Meillähän on omia mieltymyksiämme, saa olla ja pitää olla.

        Olen joskus kertonut miksi en Kreikasta ja kreikkalaisuudesta pidä. Sain palstalaisten haukut niskaani Kreikan mustamaalaajana.

        Näin siis minä, yksi ihminen ihmiskunnassa, voin vaikuttaa!?!?

        Pyreneitten etuna on subtrooppinen ilmasto, maailman paras ja Torrevieja kuulemma parhain.

        Vaikeuksia minulla ei vielä ole ollut vaikka "kuuden kupin kumarassa" olen joskus kulkenut.

        Kiitos toivotuksista!

        Torrevia on manner Espanjan kohteista pahin. Lähes joka yö rantautuu venekunta afrikkalaisia. Ihmisiä vailla papereita.vailla ravintoa.Aino keino pysytellä hengissä on ryöstely ja varastelu. Useasti juuri Suomalaiset porot ovatkin ne jotka ensimmäisiksi joutuvat rosvotuksi. Tuppisuut jotka eivät pysty edes ilmoitusta poliisille tekemään.


      • syksyllä
        satusetä. kirjoitti:

        Torrevia on manner Espanjan kohteista pahin. Lähes joka yö rantautuu venekunta afrikkalaisia. Ihmisiä vailla papereita.vailla ravintoa.Aino keino pysytellä hengissä on ryöstely ja varastelu. Useasti juuri Suomalaiset porot ovatkin ne jotka ensimmäisiksi joutuvat rosvotuksi. Tuppisuut jotka eivät pysty edes ilmoitusta poliisille tekemään.

        on kylmä ja kostea paikka ja tosiaan meidänkin naapurissa kävi varkaita. Yöt palelin kosteissa petivaatteissa.


      • satusetä. kirjoitti:

        Torrevia on manner Espanjan kohteista pahin. Lähes joka yö rantautuu venekunta afrikkalaisia. Ihmisiä vailla papereita.vailla ravintoa.Aino keino pysytellä hengissä on ryöstely ja varastelu. Useasti juuri Suomalaiset porot ovatkin ne jotka ensimmäisiksi joutuvat rosvotuksi. Tuppisuut jotka eivät pysty edes ilmoitusta poliisille tekemään.

        Kirjoitin vain ilmastoista, enkä paikkaa tunnekaan muuta kuin huhuheista.


      • syksyllä kirjoitti:

        on kylmä ja kostea paikka ja tosiaan meidänkin naapurissa kävi varkaita. Yöt palelin kosteissa petivaatteissa.

        Ei Aurinkorannikko ole jatkuvasti lämpöinen talvisaikaan. Lämmittimiä ja ilmastointilaitteita on kuitenkin saatavissa.

        Yön kylmyydet ovat pahimpia, samoin ajoittaiset sade ja tuuli.


      • Paina mielees
        sairautesi kirjoitti:

        ja heikon kuntosi ei kukaan ole kehdannut sinulle sanoa yksinkertaisuudestasi. Hieno asia, jotta sen itse tajuat, ettei sitä ole tarvis muiden enenmälti huomauttaa.

        "Pilkka käy omaan nilkkaan" sanoo sananparsi. Se tulee vielä elämässä eteesi pahana olona, kirjoittaja "Tuntien jo sairautesi". Kun sydämeesi kovasti sattuu, muistele kaikki kaatamasi likaämpärit ja pyydä anteeksi.


      • Tuulentytti
        Paina mielees kirjoitti:

        "Pilkka käy omaan nilkkaan" sanoo sananparsi. Se tulee vielä elämässä eteesi pahana olona, kirjoittaja "Tuntien jo sairautesi". Kun sydämeesi kovasti sattuu, muistele kaikki kaatamasi likaämpärit ja pyydä anteeksi.

        Joka kirjoittaa ilkeyksiä, purkaa omaa pahaa oloaan, mutta onko tämä ihan oikea foorumi sille.
        Eikö voisi kirjoittaa vaikka vihkoon joka päivä mikä mieltä painaa ja hävittää vihot sitten kun olo on parempi.
        Näin minä olen tehnyt jo kauan, se on helpottanut, eikä ole tarvinnut loukata ketään.
        Olen sitä mieltä , että ilkeys kyllä kostautuu ihmiselle jossain muodossa, eli "mitä kylvää, sitä niittää".


      • ¿tietoa?
        satusetä. kirjoitti:

        Torrevia on manner Espanjan kohteista pahin. Lähes joka yö rantautuu venekunta afrikkalaisia. Ihmisiä vailla papereita.vailla ravintoa.Aino keino pysytellä hengissä on ryöstely ja varastelu. Useasti juuri Suomalaiset porot ovatkin ne jotka ensimmäisiksi joutuvat rosvotuksi. Tuppisuut jotka eivät pysty edes ilmoitusta poliisille tekemään.

        Voi hyvanen aika!
        21-vuoden aikana meita ei ole yritetty ryostaa kertaakaan.
        Asuntomme ei ole murtauduttu kertaakaan.
        Huumeita ei ole tarjottu kertaakaan.
        Liikumme tassa keskustassa paivin, illoin, oin.

        Kamppa Paseo Juan Apariciolla.
        Reservaatioista en tieda mutta tassa keskustassa ja rannassa mainitsemasi ilmiot ovat jaaneet meilta havaitsematta.
        21:n vuoden kokemuksella!!!!!!

        Kai joka paikassa ryostetaan jos aamuyosta menee ankyrakannissa tonttyroimaan laitakaupungille lompakko perstaskussa!

        Ei pitaisi uhota mutta ihmettelen milloin kohdalleni ryostoihme osuu.
        Ei hitto! Konnathan nakevat oitis naiden puhuvan espajaa! Ei kannata ryostaa.

        Siita kosteudesta.
        Ilmansuunta, ikkunat ja parveke ratkaisevat.
        Joulu - helmikuussa on mukava (ei pakko) kayttaa lisalampoa.


      • ¿tietoa?
        onkin kirjoitti:

        Ettet lue paikallisia lehtiä. Monasti niissä paistellaan turisteihin kohdistuneilla, ryöstöillä pahoin pitelyillä, jopa tapoilla.

        Kiitä hyvä mies onneasi ettei sinulle ole sattunut mitään. Älä kuitenkaan tyhmän lailla sillä rehvastele. Haveri saattaa sattua jo tulevalla matkallasi.

        Selailen paivittain takakuppilan Alicanten alueen lehden.

        Kuten tuossa toisessa kohdassa mainitsin ei 21:n vuoden aikaan meita ole yritetty ryostaa kertaakaan.
        Eika asuntoon murtauduttu.

        Alkaa helvetissa hautautuko sinne reservaatioihin vaan tulkaa elamaan muiden
        joukkoon!

        Me emme laske matkoja.
        Tulemme asustelemaan silloin kun huvittaa.
        Siksi aikaa kun huvittaa.
        Kun ei ole ryostetty!!


      • Rauhassa
        ¿tietoa? kirjoitti:

        Voi hyvanen aika!
        21-vuoden aikana meita ei ole yritetty ryostaa kertaakaan.
        Asuntomme ei ole murtauduttu kertaakaan.
        Huumeita ei ole tarjottu kertaakaan.
        Liikumme tassa keskustassa paivin, illoin, oin.

        Kamppa Paseo Juan Apariciolla.
        Reservaatioista en tieda mutta tassa keskustassa ja rannassa mainitsemasi ilmiot ovat jaaneet meilta havaitsematta.
        21:n vuoden kokemuksella!!!!!!

        Kai joka paikassa ryostetaan jos aamuyosta menee ankyrakannissa tonttyroimaan laitakaupungille lompakko perstaskussa!

        Ei pitaisi uhota mutta ihmettelen milloin kohdalleni ryostoihme osuu.
        Ei hitto! Konnathan nakevat oitis naiden puhuvan espajaa! Ei kannata ryostaa.

        Siita kosteudesta.
        Ilmansuunta, ikkunat ja parveke ratkaisevat.
        Joulu - helmikuussa on mukava (ei pakko) kayttaa lisalampoa.

        Kyllä meillekin murtauduttiin. Asuimme Torreviejassa suola järven rannalla rivitalo huoneistossa. Siivo oli järkyttävä.Vakuutus tosin korvasi koko vahingon.Viikko kotiinpaluumme jälkeen luimme paikallisesta lehdestä yöllisestä murrosta jossa isäntä oli onnettomuuttaan herännyt. Mies tapettiin. Torevijan ilta paikoissa ei meitä lukuun ottamatta ollut muita suomalaisia. Kokkasivat itse ruokansa kopeissaan. Päivät roikkuivat paikallisessa suomi kerhoissa. Monella oli kova kotiikävä. Paluuta ei useillakkan enää ollut. Suomessa oli koko omaisuus tuhottu.Monella vielä suuret velat suomessa perinässä. Kuvitelmat jatkuvasta aurinkosta samoin kuin puista napsittavista hedelmistäkin oli kuihtuneet. Pidempiaikaisesaa asumisessa kielitaito on ehdottomuus.


      • tosiaan.
        ¿tietoa? kirjoitti:

        Selailen paivittain takakuppilan Alicanten alueen lehden.

        Kuten tuossa toisessa kohdassa mainitsin ei 21:n vuoden aikaan meita ole yritetty ryostaa kertaakaan.
        Eika asuntoon murtauduttu.

        Alkaa helvetissa hautautuko sinne reservaatioihin vaan tulkaa elamaan muiden
        joukkoon!

        Me emme laske matkoja.
        Tulemme asustelemaan silloin kun huvittaa.
        Siksi aikaa kun huvittaa.
        Kun ei ole ryostetty!!

        päässäsi. Tehdyt ja ilmoitetut rikokset löytyvät paikallisen poliisin raporteista. Voi kysellä niistä konsuulaatin kautta, jos kiinnostaa.
        Muuten palasin minäkin juuri Floridasta omasta talostani. Teetän sinne suomalaisen saunan ja etsin täältä tekijän. Alicante oli mielestäni luusereiden paikka.


      • här
        Tuulentytti kirjoitti:

        Joka kirjoittaa ilkeyksiä, purkaa omaa pahaa oloaan, mutta onko tämä ihan oikea foorumi sille.
        Eikö voisi kirjoittaa vaikka vihkoon joka päivä mikä mieltä painaa ja hävittää vihot sitten kun olo on parempi.
        Näin minä olen tehnyt jo kauan, se on helpottanut, eikä ole tarvinnut loukata ketään.
        Olen sitä mieltä , että ilkeys kyllä kostautuu ihmiselle jossain muodossa, eli "mitä kylvää, sitä niittää".

        Kyllä rune saa vaan tilaamansa tavaraa takaisin. Nyt ja jatkossakin, näin on syytä uskoa.Ikeys kostautui sille.


      • Satu* kirjoitti:

        Mieheni aamulla lähti sukeltamaan,
        minä nousin ja kävin panemassa varmuusketjun
        päälle, sen jälkeen sukelsin takaisin peiton alle.

        Hetken kuluttua avain kääntyi lukossa, ovi
        (varmuusketjuineen) tempaistiin auki,
        ja mieheni kävi noutamassa unohtuneen sukellusvälineen.

        Varmuusketjut ja "varmuusketjut".

        Kanarialle matkasimme useammin talvella.

        Costa Bravalta on yksi matkamuisto, Barcelona, kävelyt la Ramblalla, Antonio Gaudin omalaatuinen arkkitehtuuri ( Templo Expiatorio de la Sagraada Familia, jota valokuvasimme menemällä 'mittakaavaihmisiksi' mukaan) ja myös *Espanjalainen kylä* oli näkemisen arvoinen. Santa Eulalia-katedraali on myös jäänyt mieleeni.

        Meitä ei ole koskaan ryöstetty, mutta paluumatkallamme vieressäni istui vanha mies, joka kertoi, että heidän seurueessaan oli moni tullut ryöstetyksi siellä. He olivat kaikki vanhoja.


      • ¿tietoa?
        Rauhassa kirjoitti:

        Kyllä meillekin murtauduttiin. Asuimme Torreviejassa suola järven rannalla rivitalo huoneistossa. Siivo oli järkyttävä.Vakuutus tosin korvasi koko vahingon.Viikko kotiinpaluumme jälkeen luimme paikallisesta lehdestä yöllisestä murrosta jossa isäntä oli onnettomuuttaan herännyt. Mies tapettiin. Torevijan ilta paikoissa ei meitä lukuun ottamatta ollut muita suomalaisia. Kokkasivat itse ruokansa kopeissaan. Päivät roikkuivat paikallisessa suomi kerhoissa. Monella oli kova kotiikävä. Paluuta ei useillakkan enää ollut. Suomessa oli koko omaisuus tuhottu.Monella vielä suuret velat suomessa perinässä. Kuvitelmat jatkuvasta aurinkosta samoin kuin puista napsittavista hedelmistäkin oli kuihtuneet. Pidempiaikaisesaa asumisessa kielitaito on ehdottomuus.

        Kuten sanoin, 21:een vuoteen ei yhtaan murtoa tai ryoston yritystakaan.

        Ne suolajarven tienoot ym. ovat juuri niita reservaatioita ( inkkarit ) joiden elamasta emme tieda muuta kuin tuttavien luona vierailukaynneita.
        Oliskohan kyse Lago Jardinista vai toiselta puolen.
        Aikanaan teimme varauksen ns. reservaation yksiosta mutta asuttuamme yhden kesan Curan rannassa muutimme mielipiteemme.

        "Koppimme" on 78m2. Kokkailen todella itse.
        Me viihdymme etupaassa kotikadullamme, Paseo Juan Apariciolla ja muuallakin keskustassa.
        Taalla ei todellakaan ole oisin suomalaisia.
        Lienevat niissa reservaatioissaan?

        Koti-ikavaa torjumaan lahdemme joulukuun alussa Mexicoon.

        Jos kerran ei juutu suomalaisten masentavaan porukkaan niin tietenkin kaytannon kielitaito on valttamattomyys.
        Talomme vaki ja lahikauppojen henkilosto (mm. Jose Manuel) puhuu vain espanjaa.
        Tunnemme myos muutaman norjalaisen, svedun ja belgialaisen.

        Suomikerhoihin emme ole tunteneet vetoa.


      • ¿tietoa?
        syksyllä kirjoitti:

        on kylmä ja kostea paikka ja tosiaan meidänkin naapurissa kävi varkaita. Yöt palelin kosteissa petivaatteissa.

        Missa ihmeessa?
        Meilla riittaa luonnon lampoa marraskuun lopulle.
        Maaliskuussa lampenee riittavasti.
        Valilla on mukavuussyista kaytettava lisalampoa.
        Parvekkeemme ja toinen mh. jaavat varjoon klo 13 tietamissa jolloin aurinko kaantyy toisen makkarin puolelle.

        Ihmettelen etteivat nama Torreviejan asiantuntijat ole maininneet mitaan viime lauantain mylvayksesta!
        28 lampoa ja rakeita niin perkeleesti.

        Missa olet palellut kosteissa petivaatteissa?
        Joku reservaation pohjoispuolen maantason asunto?!


      • syksyllä kirjoitti:

        on kylmä ja kostea paikka ja tosiaan meidänkin naapurissa kävi varkaita. Yöt palelin kosteissa petivaatteissa.

        Torrevi"ssa pääsiäisen aikaan ,ja kulmä oli . Lämmityslaitteet onneksi pelas ,mutta sen täytyi maksaa erikseen .Eikä päivälläkään ollut lämmin. En tykännyt yhtään . Ravintolat olivat vasta illasta auki tai sai ruokaa. --Oli laitettava omassa keittiössä jos aikoi saada kunnon aamiaisen.


      • ullamirjami kirjoitti:

        Torrevi"ssa pääsiäisen aikaan ,ja kulmä oli . Lämmityslaitteet onneksi pelas ,mutta sen täytyi maksaa erikseen .Eikä päivälläkään ollut lämmin. En tykännyt yhtään . Ravintolat olivat vasta illasta auki tai sai ruokaa. --Oli laitettava omassa keittiössä jos aikoi saada kunnon aamiaisen.

        Pääsiäisen ajankohta vaikuttaa jossain määrin sääolosuhteisiin mutta maaliskuun puolella ei vielä voi kesästä puhua.

        Mitä tulee aamiaisen saantiin niin keskustassa on useampi kuppila auki 8:n jälkeen.
        Loputkin klo9:ltä.

        Lounasaikaan ovat kaikki tarjoiluvalmiita.

        Olisit käynyt kaupungissa!
        Itse en ole selvillä reservatioiden olosuhteista.

        Ps. Koskaan emme pääsiäisen aikaan tarvinneet lisälämmitystä.
        Minulle sopii makuuhuoneen aamulämmöksi -20C.


      • etelän ystävä
        onkin kirjoitti:

        Ettet lue paikallisia lehtiä. Monasti niissä paistellaan turisteihin kohdistuneilla, ryöstöillä pahoin pitelyillä, jopa tapoilla.

        Kiitä hyvä mies onneasi ettei sinulle ole sattunut mitään. Älä kuitenkaan tyhmän lailla sillä rehvastele. Haveri saattaa sattua jo tulevalla matkallasi.

        Ei taida suomessakaan olla turvallista kuljeksia illalla ulkona. Kaikenlaisia jengeja jotka potkivat vanhuksia. Espanjassa on harvinaista että pahoinpidellään. Kännykän ja lompakon saattaa menettää. Suomi se taitaa olla väkivaltarikoksien huipulla.


      • Pöllhö
        etelän ystävä kirjoitti:

        Ei taida suomessakaan olla turvallista kuljeksia illalla ulkona. Kaikenlaisia jengeja jotka potkivat vanhuksia. Espanjassa on harvinaista että pahoinpidellään. Kännykän ja lompakon saattaa menettää. Suomi se taitaa olla väkivaltarikoksien huipulla.

        ihan klassiseen motkotuksen lajiin kuuluvat. Tosi hieno oivallus nostaa tämä asia esille. Olet huippu. Olet viisas. Elä kauan ilonamme!


    • Syksy on tullut. Sataa. Taivas on likaisenharmaa.
      Tuuli riipii osittain kellastuneet koivut alastomiksi.
      "Tänne, tänne jäädä täytyy syksyhyn ja ikävään."
      Oi, Ruuneperi, lähetä perille päästyäsi tänne edes yksi lämmin ja aurinkoinen ajatus.

      Hyvää matkaa sinulle!

      • Kuten huomasit, olen mitään osaamaton ja tietämätön moukka, joka kirjoittaa roskaa. Espanjastakaan en tiedä mitään.

        Yritän jotain kertoa sitten ensi kuussa.

        Kiitos toivotuksista!
        Huolehdi sädekehästäsi!


      • vaiennut
        Ruuneperi kirjoitti:

        Kuten huomasit, olen mitään osaamaton ja tietämätön moukka, joka kirjoittaa roskaa. Espanjastakaan en tiedä mitään.

        Yritän jotain kertoa sitten ensi kuussa.

        Kiitos toivotuksista!
        Huolehdi sädekehästäsi!

        Minut on kirjoittajana masentanut ja vaientanut juuri esim. Ruuneperiin kohdistuva hyökkäily ja vaino. Kyseessä on kaunainen, onneton henkilö, mutta hän saa paljon pahaa aikaan. Kaikki se pahansuopaisuus kääntyy kuitenkin häntä itseään vastaan ja lisää hänen pahaa oloaan jatkuvasti.

        Minä teen yleensä loka-marraskuulla kolmen viikon etelänmatkan, sekin virkistää ja valo poistaa alakulon.
        Nauti auringosta ja lämmöstä, muista joskus meitäkin tänne pimeään pohjolaan jääviä!


      • täällä
        vaiennut kirjoitti:

        Minut on kirjoittajana masentanut ja vaientanut juuri esim. Ruuneperiin kohdistuva hyökkäily ja vaino. Kyseessä on kaunainen, onneton henkilö, mutta hän saa paljon pahaa aikaan. Kaikki se pahansuopaisuus kääntyy kuitenkin häntä itseään vastaan ja lisää hänen pahaa oloaan jatkuvasti.

        Minä teen yleensä loka-marraskuulla kolmen viikon etelänmatkan, sekin virkistää ja valo poistaa alakulon.
        Nauti auringosta ja lämmöstä, muista joskus meitäkin tänne pimeään pohjolaan jääviä!

        kukaan ole huhuillutkaan sinun perääsi.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Kuten huomasit, olen mitään osaamaton ja tietämätön moukka, joka kirjoittaa roskaa. Espanjastakaan en tiedä mitään.

        Yritän jotain kertoa sitten ensi kuussa.

        Kiitos toivotuksista!
        Huolehdi sädekehästäsi!

        Ethän vaan liioittele,tai vähättele itseäsi???
        Jos viettää talvet jossain maassa, tottakai tietää sen maan kulttuurista,historiasta, elioloista-tavoista,hintatasosta, ihan kaikesta.
        Sehän on sanomattakin selvää!!
        kuin jos siellä käväisee tai kenties ei ole edes käynyt koskaan!
        Asunnon hintatasot ja semmoiset ovat sitten jokaisen oma valinta.
        Ne yleensä viisaimpia ovatkin, jotka oikeasti vähiten tietävät,, sehän on faktaa, ja monesti elämässä todettua!!

        Tietyt kommentit tulisi jättää omaan arvoonsa, jos vaan voisi.
        Ainahan niillä mielensä pahoittaa.
        Minä ainakin olen "kateellinen" sinulle,,,,
        Silleen "positiivisessa mielessä",
        kun pääset pois syksyn ja talven viimoista ja tuiskuista. Toivotaan onnistunutta "lomaa" !!


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Ethän vaan liioittele,tai vähättele itseäsi???
        Jos viettää talvet jossain maassa, tottakai tietää sen maan kulttuurista,historiasta, elioloista-tavoista,hintatasosta, ihan kaikesta.
        Sehän on sanomattakin selvää!!
        kuin jos siellä käväisee tai kenties ei ole edes käynyt koskaan!
        Asunnon hintatasot ja semmoiset ovat sitten jokaisen oma valinta.
        Ne yleensä viisaimpia ovatkin, jotka oikeasti vähiten tietävät,, sehän on faktaa, ja monesti elämässä todettua!!

        Tietyt kommentit tulisi jättää omaan arvoonsa, jos vaan voisi.
        Ainahan niillä mielensä pahoittaa.
        Minä ainakin olen "kateellinen" sinulle,,,,
        Silleen "positiivisessa mielessä",
        kun pääset pois syksyn ja talven viimoista ja tuiskuista. Toivotaan onnistunutta "lomaa" !!

        Olen oppinut käyttämään itseironiaakin vastauksissani.

        On hyvä huomata, että minunkin huomataan joskus kirjoittavan, ei ainoastaan häiriköivän.

        Vartokaas kun sappeni kiehahtaa. Kaivan sanasäiläni esiin ja silppuan solvaajat kukonruuaksi.

        Okoon nyt vielä koossa, edistymme tiedoissaamme ja osaamisissamme - ainakin heidän omasta mielestään.


      • ollaan jo vanhoja
        Ruuneperi kirjoitti:

        Olen oppinut käyttämään itseironiaakin vastauksissani.

        On hyvä huomata, että minunkin huomataan joskus kirjoittavan, ei ainoastaan häiriköivän.

        Vartokaas kun sappeni kiehahtaa. Kaivan sanasäiläni esiin ja silppuan solvaajat kukonruuaksi.

        Okoon nyt vielä koossa, edistymme tiedoissaamme ja osaamisissamme - ainakin heidän omasta mielestään.

        Älä lyö!


    • hoitokoti

      Girasol Funengirolassa on tuttu paikka. Masentavan oloinen vanha hoitolaitos. Uskoakseni sielä saa vieläkin hoitoa moneenkin vaivaan. Kelakin muistaakseni osallistuu kustannuksiin Aiemmin oli laitos kytköksissä Siuntion parantolaan lienee vieläkin.

      • Tiedän paikan, en mene sinne!


      • siellä
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tiedän paikan, en mene sinne!

        Muita ole suomalaisten osa omistuksessakaan olevaa hoitolaitosta. Se siitä joutavasta jutustelustasi.


      • etsimässä.
        siellä kirjoitti:

        Muita ole suomalaisten osa omistuksessakaan olevaa hoitolaitosta. Se siitä joutavasta jutustelustasi.

        Olisikkin se kohtalo joutua johonkin Espanjalaiseen hoitolaitokseen kieltätaidottomana täysin vieraaseesn yhteisöön jossa ei suomea kuule. Fuengirolan kappelin seinällä "Ratakadulla" on näiden Espanjalaisissa laitoksissa olevien suomalaisten hätähuutoja. Ovat joutuneet näihin hoitolaitoksiin.Säälikisi käy. Aika ei yksinkertaisesti riitä näiden ihmis polojen auttamiseen.


      • siellä kirjoitti:

        Muita ole suomalaisten osa omistuksessakaan olevaa hoitolaitosta. Se siitä joutavasta jutustelustasi.

        Aurinkorannikolla on useampia hoitokoteja, suomalaisten omistamia, ehkä osaomistamia, ei koskaan osa omistamia jos suomea kirjoitetaan.

        Esittämäni tiedot on tarkistettavissa. Mainoskielto estää hoitopaikkojen luettelon!


      • taida.
        Ruuneperi kirjoitti:

        Aurinkorannikolla on useampia hoitokoteja, suomalaisten omistamia, ehkä osaomistamia, ei koskaan osa omistamia jos suomea kirjoitetaan.

        Esittämäni tiedot on tarkistettavissa. Mainoskielto estää hoitopaikkojen luettelon!

        Puuneperi enää muistaa mihin mahtaakaan olla menossa.
        Tuossa aiemmin kutsukin porukkaa Girasolliin oikein neljällä kielellä.
        Täytynee se laittaa tänne lyhentämättömänä. Niin kuin muistutukseksi.


      • siellä
        taida. kirjoitti:

        Puuneperi enää muistaa mihin mahtaakaan olla menossa.
        Tuossa aiemmin kutsukin porukkaa Girasolliin oikein neljällä kielellä.
        Täytynee se laittaa tänne lyhentämättömänä. Niin kuin muistutukseksi.

        Fuangirolassa muita hoitokoteja olekkaan joihin ummikko voi mennä kuin mainittu Girasol.Sinnehän tämä Puuneperi on omien sanojensa mukaan menossa.Nyt ryhtyy esittelemään koko aurikorannikon hoitokoteja. Kaupungejakin on aurinko rannikolla kymmeniä.
        Kyllä vääntää paksua puppua koko ukko.


      • siellä kirjoitti:

        Fuangirolassa muita hoitokoteja olekkaan joihin ummikko voi mennä kuin mainittu Girasol.Sinnehän tämä Puuneperi on omien sanojensa mukaan menossa.Nyt ryhtyy esittelemään koko aurikorannikon hoitokoteja. Kaupungejakin on aurinko rannikolla kymmeniä.
        Kyllä vääntää paksua puppua koko ukko.

        jaksatte?

        Olen lukemisistani ihmeissään, aina vain hampaissa Ruuneperi, miksi?
        Miten voi kohdistua noin paljon kielteistä huomiota yhden ihmisen kirjoituksiin, varsinkin, kun mielestäni ei aihetta ole.


      • jutut
        SkillaN kirjoitti:

        jaksatte?

        Olen lukemisistani ihmeissään, aina vain hampaissa Ruuneperi, miksi?
        Miten voi kohdistua noin paljon kielteistä huomiota yhden ihmisen kirjoituksiin, varsinkin, kun mielestäni ei aihetta ole.

        ovat "poistetut" sitä luokkaa ettei niitä edes kehtaa oikein toistaa. Rivoja suorastaan herjaavia. Kaikki ovat kyllä tallessa. Viimeistä myöten jossa, hän uhkasi kuseskella erään palstakirjoittajan päälle.


      • siellä kirjoitti:

        Fuangirolassa muita hoitokoteja olekkaan joihin ummikko voi mennä kuin mainittu Girasol.Sinnehän tämä Puuneperi on omien sanojensa mukaan menossa.Nyt ryhtyy esittelemään koko aurikorannikon hoitokoteja. Kaupungejakin on aurinko rannikolla kymmeniä.
        Kyllä vääntää paksua puppua koko ukko.

        Puuneperi menköön mihin itse haluaa, niin teen minäkin.

        Olen kerran elämässäni käynyt Los Pacosissa, jossa mainitsemasi Girasol on.

        Kerro nyt vaikka ensimmäiset kymmenen kaupunkia Costa del Solilla!


      • jutut kirjoitti:

        ovat "poistetut" sitä luokkaa ettei niitä edes kehtaa oikein toistaa. Rivoja suorastaan herjaavia. Kaikki ovat kyllä tallessa. Viimeistä myöten jossa, hän uhkasi kuseskella erään palstakirjoittajan päälle.

        Vai on Puuneperí sellaisella uhkaillut. Ehkäpä Puuneperi on käyttänyt vanhaa nimitystä "kusten kaadettavat", kun kysymykessä on raukkamainen herjaaja ja uhkaaja.

        Jos asianomainen henkilö taas on tunkeutunut Puuneperin wc-pönttöön ja saanut suihkun niskaansa, on vika kokonaan hänen. WC- pönttöön ei koskaan pidä tunkeutua.


      • ota taxi - Malagasta

        Residencia Girasol on ikääntyville tarkoitettu hoivakoti, joka sijaitsee Fuengirolassa vain yhden kilometrin päässä kylän keskustasta rauhallisella, viihtyisällä ja hyvät kulkuyhteydet omaavalla alueella.

        Residencia Girasol on rakennettu yhteen kerrokseen ja sen kaikki 1400 m2 sijaitsevat katutasossa ylellisellä asuinalueella.


      • ojaan kaada
        Ruuneperi kirjoitti:

        Puuneperi menköön mihin itse haluaa, niin teen minäkin.

        Olen kerran elämässäni käynyt Los Pacosissa, jossa mainitsemasi Girasol on.

        Kerro nyt vaikka ensimmäiset kymmenen kaupunkia Costa del Solilla!

        myöhäistä jo sinun suhteesi Ruuneberi. Väitit oleesi Aurikorannikolla etkä tiedä edes minne olet 6.10 menossa huolestuttavaa...


      • kuperkeikaako ?
        Ruuneperi kirjoitti:

        Vai on Puuneperí sellaisella uhkaillut. Ehkäpä Puuneperi on käyttänyt vanhaa nimitystä "kusten kaadettavat", kun kysymykessä on raukkamainen herjaaja ja uhkaaja.

        Jos asianomainen henkilö taas on tunkeutunut Puuneperin wc-pönttöön ja saanut suihkun niskaansa, on vika kokonaan hänen. WC- pönttöön ei koskaan pidä tunkeutua.

        Olet taas kertaalleen löytänyt itsesi. Tätä juuri tarkoitin. Tätä häiriköintiä palstalla oletkin harrastanut jo pidemmän aikaa. Minä en sinua arvostele tehkööt sen muut, säälin vaan. Ei sinua hyvä mies ole täällä kukaan uhkaillut. Olet vaan saanut turhan päähän pinttymän.


      • vanhan miehen
        Ruuneperi kirjoitti:

        Vai on Puuneperí sellaisella uhkaillut. Ehkäpä Puuneperi on käyttänyt vanhaa nimitystä "kusten kaadettavat", kun kysymykessä on raukkamainen herjaaja ja uhkaaja.

        Jos asianomainen henkilö taas on tunkeutunut Puuneperin wc-pönttöön ja saanut suihkun niskaansa, on vika kokonaan hänen. WC- pönttöön ei koskaan pidä tunkeutua.

        tarkoitan tätä Ruuneperiä olla näin niljakas ja hävytön. Solvauksista sitä pitäisi syyttää. Että kehtaakin vanha mies. Hyi hävetköön !


      • ota taxi - Malagasta kirjoitti:

        Residencia Girasol on ikääntyville tarkoitettu hoivakoti, joka sijaitsee Fuengirolassa vain yhden kilometrin päässä kylän keskustasta rauhallisella, viihtyisällä ja hyvät kulkuyhteydet omaavalla alueella.

        Residencia Girasol on rakennettu yhteen kerrokseen ja sen kaikki 1400 m2 sijaitsevat katutasossa ylellisellä asuinalueella.

        Olen kuullut vain puhuttavan Hoitokoti Helenasta, joka sijaitsee mainitsemassasi paikassa.

        Käykää katsomassa kuvia!


      • noiden kahden kohdalla ?
        Ruuneperi kirjoitti:

        Olen kuullut vain puhuttavan Hoitokoti Helenasta, joka sijaitsee mainitsemassasi paikassa.

        Käykää katsomassa kuvia!

        Pahasti olette satuttaneet itseänne ja toisianne.


      • hoitokotiko ?
        Ruuneperi kirjoitti:

        Olen kuullut vain puhuttavan Hoitokoti Helenasta, joka sijaitsee mainitsemassasi paikassa.

        Käykää katsomassa kuvia!

        Niin missä paikassa Helena sijaitsee. Girasollin löytää Googlellakin. Girasol eikä muuta. Opettele nyt hyvä mies edes vähän espanjan paikallis tietoutta jos sitten muuta oppisikaan.


      • loukattu
        SkillaN kirjoitti:

        jaksatte?

        Olen lukemisistani ihmeissään, aina vain hampaissa Ruuneperi, miksi?
        Miten voi kohdistua noin paljon kielteistä huomiota yhden ihmisen kirjoituksiin, varsinkin, kun mielestäni ei aihetta ole.

        pysy kahvipirtissäsi vertaistesi parissa, sinne ei tämä herjan heittäjä sanonut koskaan alentuvansa tulemaan.
        Et sinäkään skillani ihan kaikkea tiedä .


      • oppia
        hoitokotiko ? kirjoitti:

        Niin missä paikassa Helena sijaitsee. Girasollin löytää Googlellakin. Girasol eikä muuta. Opettele nyt hyvä mies edes vähän espanjan paikallis tietoutta jos sitten muuta oppisikaan.

        oikeinkirjoitusta ja käytöstä, käytöstä, käytöstä.
        Kun olet nämä asiat oppinut, voit ryhtyä neuvomaan muita.


      • vanhan miehen kirjoitti:

        tarkoitan tätä Ruuneperiä olla näin niljakas ja hävytön. Solvauksista sitä pitäisi syyttää. Että kehtaakin vanha mies. Hyi hävetköön !

        En saa siis vastata itseeni kohdistettuihin ilkeilyihin?

        Sitä saa mitä pyytää!


      • nyt.
        oppia kirjoitti:

        oikeinkirjoitusta ja käytöstä, käytöstä, käytöstä.
        Kun olet nämä asiat oppinut, voit ryhtyä neuvomaan muita.

        nikkisi jätit ?


      • valuuko suoraan päästä
        oppia kirjoitti:

        oikeinkirjoitusta ja käytöstä, käytöstä, käytöstä.
        Kun olet nämä asiat oppinut, voit ryhtyä neuvomaan muita.

        Kirjoittanut: Ruuneperi 17.9.2007 klo 21.56

           Siitä vaan! Tervetuloa! välkommen, welcome, bienvenido!

        Iästä johtuneeseen, lisääntyneeseen virtsaamistpeeseeni viitaten; pyydän.

        Saapuos paikalle sinä yksineuvoisten nilviäisten esikuva ja sankari kun "kusi on kaatokunnossa".


      • valuuko suoraan päästä kirjoitti:

        Kirjoittanut: Ruuneperi 17.9.2007 klo 21.56

           Siitä vaan! Tervetuloa! välkommen, welcome, bienvenido!

        Iästä johtuneeseen, lisääntyneeseen virtsaamistpeeseeni viitaten; pyydän.

        Saapuos paikalle sinä yksineuvoisten nilviäisten esikuva ja sankari kun "kusi on kaatokunnossa".

        Miksi et kirjoittanut viestäni edeltävää uhkaa, joka oli suunnilleen tällainen.

        Taidan tulla paikalle katsomaan minkälainen mies siellä on. Miksen tulisikin?


      • olet.
        Ruuneperi kirjoitti:

        Miksi et kirjoittanut viestäni edeltävää uhkaa, joka oli suunnilleen tällainen.

        Taidan tulla paikalle katsomaan minkälainen mies siellä on. Miksen tulisikin?

        Ilmeisesti nät mörköjä joka puolella. Ei siinä tekstissä mitään uhkaa ole. Pelottaako? Minne piti sitten mennä katsomaan ja ketä?
        Häpeätön olet ja perin ilkeä ihminen. Ettäs kehtaatkin, Muummoja voit naruttaa et minua.
        Uhkailetkin vielä !
        Kusta palstalaisen päälle!


      • tekstiä
        Ruuneperi kirjoitti:

        Miksi et kirjoittanut viestäni edeltävää uhkaa, joka oli suunnilleen tällainen.

        Taidan tulla paikalle katsomaan minkälainen mies siellä on. Miksen tulisikin?

        ei ole uudelleen kirjoitettu. Se kopio viestistäsi. Arkistoitu samaan jossa on myös arvostelusi Englannin kuninkaalisista. Löytyy myös enirolta poistettujen lokista.


      • loukattu kirjoitti:

        pysy kahvipirtissäsi vertaistesi parissa, sinne ei tämä herjan heittäjä sanonut koskaan alentuvansa tulemaan.
        Et sinäkään skillani ihan kaikkea tiedä .

        olenkin, mutta muitakin ketjuja tulee luettua,ihmetellä täytyy, että tälläistä ilkeilyä yhtä ihmistä kohtaan.

        En varmaan ole kaikkia Ruuneperin viestejä lukenut, en "kaikkea" tiedä, tarvitseeko edes.
        Jotenkin vain tuntuu pahalta tälläinen kielenkäyttö.
        Ei oikein tunnu tämän ikäisten viestittelyltä.
        Eiköhän asiat selviäisi vähemmälläkin.


      • hoitokotiko ? kirjoitti:

        Niin missä paikassa Helena sijaitsee. Girasollin löytää Googlellakin. Girasol eikä muuta. Opettele nyt hyvä mies edes vähän espanjan paikallis tietoutta jos sitten muuta oppisikaan.

        Nimivirhe minulta. Kyseessä on Perhekoti Helena, sijainnee samassa talossa kuin Girasol.

        Kaksi aivan eri kotia. "Helena" on täysin suomalainen,kotiruokineen, hoitajineen kaikkineen.

        Os: Calle Fransisco Paguirri 21. Edificio Nuriasol 1

        Huom: Myös Los Pacosissa on talo nimeltä Girasol. Oletin hoitolaitoksenkin olevan siellä.


      • ei katkaista kaakin selkää
        Ruuneperi kirjoitti:

        Nimivirhe minulta. Kyseessä on Perhekoti Helena, sijainnee samassa talossa kuin Girasol.

        Kaksi aivan eri kotia. "Helena" on täysin suomalainen,kotiruokineen, hoitajineen kaikkineen.

        Os: Calle Fransisco Paguirri 21. Edificio Nuriasol 1

        Huom: Myös Los Pacosissa on talo nimeltä Girasol. Oletin hoitolaitoksenkin olevan siellä.

        kehut täällä alituiseen milloin milläkin asialla saaden aikaan vaan kateutta vähempi osaisissa palstalaisissa. Käytöksesi on epäkorrektia ja sopimatonta,
        Tässä ketjussa olet osoittautunut useamman kerran turhan jauhajaksi josta syyttelet muita. Jos haluat voin tätä sinun nurkkaan ajamista jatkaa loputtomiin. Toisekseen jos korjaat tapasi saat minun puolestani olla "muutoin miten lystää. Minä en kuseskele kenenkään päälle enkä vanhana asianajajana syyllisty sellaisen tekstin kirjoittamiseen josta minua voitaisiin syyttää.
        Aloitan lauseen pienillä tai suurilla lienee saman tekevää. En todellakaan tee täällä mitään ylioppilaskirjoitusta.


      • ei katkaista kaakin selkää kirjoitti:

        kehut täällä alituiseen milloin milläkin asialla saaden aikaan vaan kateutta vähempi osaisissa palstalaisissa. Käytöksesi on epäkorrektia ja sopimatonta,
        Tässä ketjussa olet osoittautunut useamman kerran turhan jauhajaksi josta syyttelet muita. Jos haluat voin tätä sinun nurkkaan ajamista jatkaa loputtomiin. Toisekseen jos korjaat tapasi saat minun puolestani olla "muutoin miten lystää. Minä en kuseskele kenenkään päälle enkä vanhana asianajajana syyllisty sellaisen tekstin kirjoittamiseen josta minua voitaisiin syyttää.
        Aloitan lauseen pienillä tai suurilla lienee saman tekevää. En todellakaan tee täällä mitään ylioppilaskirjoitusta.

        En anele armopaloja enkä ohjeita, varsinkaan kun en tiedä keneltä ne tulevat.

        Uhkauksesikaan eivät tehoa.


      • rangaistus
        Ruuneperi kirjoitti:

        En anele armopaloja enkä ohjeita, varsinkaan kun en tiedä keneltä ne tulevat.

        Uhkauksesikaan eivät tehoa.

        Ei täällä muut ole uhkailleet kuin sinä. Monestiko pitää sanoa olet jopa uhkaillut kuseskella palstalaisten päälle. Itse asiassa asiasi pitäisi jättää viranomaisten käsiteltäväksi, niin paljon törkeyksiä olet ladellut.


      • tuollaista parjaamista
        ei katkaista kaakin selkää kirjoitti:

        kehut täällä alituiseen milloin milläkin asialla saaden aikaan vaan kateutta vähempi osaisissa palstalaisissa. Käytöksesi on epäkorrektia ja sopimatonta,
        Tässä ketjussa olet osoittautunut useamman kerran turhan jauhajaksi josta syyttelet muita. Jos haluat voin tätä sinun nurkkaan ajamista jatkaa loputtomiin. Toisekseen jos korjaat tapasi saat minun puolestani olla "muutoin miten lystää. Minä en kuseskele kenenkään päälle enkä vanhana asianajajana syyllisty sellaisen tekstin kirjoittamiseen josta minua voitaisiin syyttää.
        Aloitan lauseen pienillä tai suurilla lienee saman tekevää. En todellakaan tee täällä mitään ylioppilaskirjoitusta.

        että ihmiset ovat täynnä ilkeyksiä.Sitten odotetaan että itselle oltaisi ystävällisiä.


    • Yhtään loukkaavaa viestiä EN ALOITTANUT. Vastasin kyllä kun tietojani epäiltiin, minua haukuttiin j.n.e.

      Jos ilkeilemään rupeatte niin kestäkää vastauksetkin. Kyllä syyllisilläkin on joku vastuu vaikka he eivät sitä osaa kantaakaan.

      • ulkopuolinen.

        Kyllä olet täällä sohlannut muidenkin aloittamissa ketjuissa HÄIRIKÖIDEN, poistanut sitten ovelasti viestisi ja suuren joukon asiallisia viestejä. Älä nyt sitten ruikuta jos ole saanut ikioman pers`kärpäsen.


      • ulkopuolinen. kirjoitti:

        Kyllä olet täällä sohlannut muidenkin aloittamissa ketjuissa HÄIRIKÖIDEN, poistanut sitten ovelasti viestisi ja suuren joukon asiallisia viestejä. Älä nyt sitten ruikuta jos ole saanut ikioman pers`kärpäsen.

        Tiedän poistaneeni viestejä. En kuitenkaan aiheetta. Kaikkien asiallisten vastaajien pitäisi vastatata aloittajan viestiin ja viitata tekstissä, kenelle viesti on osoitettu.

        Näin asialliset viestit eivät jäisi häirikköviestien taakse eivätkä poistuisi.

        Olen pahoillani, tietysti, asiaviestien poistumisista. Näin käy sheriffillekin.


      • tämäkin päivä hiippuu yöksi !
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tiedän poistaneeni viestejä. En kuitenkaan aiheetta. Kaikkien asiallisten vastaajien pitäisi vastatata aloittajan viestiin ja viitata tekstissä, kenelle viesti on osoitettu.

        Näin asialliset viestit eivät jäisi häirikköviestien taakse eivätkä poistuisi.

        Olen pahoillani, tietysti, asiaviestien poistumisista. Näin käy sheriffillekin.

        Nämä opettajan otteet yököttävät. En kuitenkaan oksentele kenenkään päälle. En edes sinunkaan päälle.
        En toistele sitä mitä tuonne jo kirjoitin, Totean vaan korjaa ukko tapojasi.


      • aika kultaa muistot
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tiedän poistaneeni viestejä. En kuitenkaan aiheetta. Kaikkien asiallisten vastaajien pitäisi vastatata aloittajan viestiin ja viitata tekstissä, kenelle viesti on osoitettu.

        Näin asialliset viestit eivät jäisi häirikköviestien taakse eivätkä poistuisi.

        Olen pahoillani, tietysti, asiaviestien poistumisista. Näin käy sheriffillekin.

        Miksi luovuit serifin virastasi? Vai olikohan sittenkään ennen kaikki hyvin ja sopuisaa?


      • samaa riitaa....
        aika kultaa muistot kirjoitti:

        Miksi luovuit serifin virastasi? Vai olikohan sittenkään ennen kaikki hyvin ja sopuisaa?

        Tämä ketju onkin hyvä esimerkki, kuinka ennen oli kaikki hyvin. Kannattaa lukea arkistosta.


    • Reissuu

      Olen viettänyt monta talvea, eli n. 6kk Espanjassa ja taas olen lähdössä.

      Montako talvea mahtuu 6 kk eiköhön yksikin riitä. Ei ainakaan kahta enenmpää.

      • 6kk/vuosi, eli 183pv/vuosi, niinkuin residenssiys edellyttää.

        Piikki se on pienikin, eikö?


      • testailee
        Ruuneperi kirjoitti:

        6kk/vuosi, eli 183pv/vuosi, niinkuin residenssiys edellyttää.

        Piikki se on pienikin, eikö?

        Nyt menen testaamaan hoitokotia kuukaudeksi Fuengirolaan.

        Yleensähhän hoidokki testataan hoitokodissa.
        Nyt sitten hoidokki testaakin hoitokodin


      • testailee kirjoitti:

        Nyt menen testaamaan hoitokotia kuukaudeksi Fuengirolaan.

        Yleensähhän hoidokki testataan hoitokodissa.
        Nyt sitten hoidokki testaakin hoitokodin

        Olen pikemminkin kertonut vaatimattomasta taustastani.

        Testaan hoidon laatua y.m.


      • Miten...
        testailee kirjoitti:

        Nyt menen testaamaan hoitokotia kuukaudeksi Fuengirolaan.

        Yleensähhän hoidokki testataan hoitokodissa.
        Nyt sitten hoidokki testaakin hoitokodin

        ilkeä voi joku olla? Sinä olet kyllä huippu.
        Onko päässäsi muuta kuin törkyä?

        Ja, muuten, minä En ole Ruuneperi, joka uskaltaa kirjoittaa omalla nikillään vastaukset törkyviesteihinkin.
        Minulla ei ole nikkiä, ei rekattua eikä rekkaamatonta.
        Alkaa oksettaa tuo sinun rakkikoirana olemisesi.


      • Kalle-Aaretti
        Miten... kirjoitti:

        ilkeä voi joku olla? Sinä olet kyllä huippu.
        Onko päässäsi muuta kuin törkyä?

        Ja, muuten, minä En ole Ruuneperi, joka uskaltaa kirjoittaa omalla nikillään vastaukset törkyviesteihinkin.
        Minulla ei ole nikkiä, ei rekattua eikä rekkaamatonta.
        Alkaa oksettaa tuo sinun rakkikoirana olemisesi.

        Jonka ranskalaisen kolmion alanurkka on jäänyt pelkästään aineenvaihdunnan karkailupaikaksi, tekemässä missiotaan.

        Nämä muutamat isovihan aikaiset kurpat ovat kateuksissaan/katkeruudessaan ruunekreenin kimpussa.

        Jos ne edes osaisivat kunnolla ilkeillä, vaan ei. Pelkkää kakkoslaatua kuin rupinen omena.


      • on jo
        Miten... kirjoitti:

        ilkeä voi joku olla? Sinä olet kyllä huippu.
        Onko päässäsi muuta kuin törkyä?

        Ja, muuten, minä En ole Ruuneperi, joka uskaltaa kirjoittaa omalla nikillään vastaukset törkyviesteihinkin.
        Minulla ei ole nikkiä, ei rekattua eikä rekkaamatonta.
        Alkaa oksettaa tuo sinun rakkikoirana olemisesi.

        Poistettu Ruuneperin roisit viestit. Ruuneperi kirjoittaa kyllä muillakin nikeillä.


      • törky.
        Kalle-Aaretti kirjoitti:

        Jonka ranskalaisen kolmion alanurkka on jäänyt pelkästään aineenvaihdunnan karkailupaikaksi, tekemässä missiotaan.

        Nämä muutamat isovihan aikaiset kurpat ovat kateuksissaan/katkeruudessaan ruunekreenin kimpussa.

        Jos ne edes osaisivat kunnolla ilkeillä, vaan ei. Pelkkää kakkoslaatua kuin rupinen omena.

        viestit poistetaan melkein heti. Makoisaa luettavaa oli eilen vielä tässä ketjussa. Olet vähän niinkuin jälki junassa.Kyllä pistivät Ruuneperin 3-0. Vähän kävi sääliksi Ruuneperia.


    • Tai oikeastaan neljäksi viikoksi menen Thaimaahan tammikuussa. En ole koskaan ollut niin pitkäkestoisella matkalla, kaksi viikkoa yleensä kerrallaan. Sitä paitsi Thaimaakin on uusi kohde minulle. Saa nähdä, miltä tuntuu, puuduttaako, kun puuttuvat tavalliset harrastusriennot ja ikävöinkö liikaa pikkuisia lapsenlapsia. Viimeksi mainittu luultavasti pahinta. En voisi kuvitella olevani poissa kuutta kuukautta kerrallaan kotimaasta.

      Turha kadehtijoiden on marmattaa, säästäen jostain muusta ne matkarahat tähänkin reissuun on hankittu. Eläkkeeni ei ole mitenkään kehuttava, mutta siellä eläminen on myös halvempaa, vaikka itse matka maksaakin.

      • Sauna.

        Minä vietän Floridan talossani puolet vuodesta. Meitä on Floridassa paljon suomalaisia. Eino Gröönkin laulelee meille silloin tällöin. Golffia pelaamme aika paljon ja kyläilemme toistemme luona. Lasten lapsetkin piipahtavat meitä aika ajoittain katsomassa. Nyt olemme Suomessa käymässä ja etsimme ammatti miestä rakentamaan meille kunnolisen Suomalaisen saunan.
        Kyllä elämä eläkkeläisenä on ihanaa.


    • vastaa tässä alkuperäiseen kysymykseen, jossa perättiin talvehtimiskokemuksia. Minä, KAAMOSKÄRSIJÄ, ja mieheni, PUMPPURIKKO, olemme viihtyneet 3 talvea Kyproksella.Sää sinne vetää, se on liikkuville ihanteellinen, ei liian helteinen PUMPPURIKOLLEKAAN, kuin Suomen kesät ennen vanhaan, mutta vain 1-2 sadepäivää kuuroja lukuunottamatta.Se on turistin kannalta ihanaa, saarelaisten kannalta ei, kuivuus on ongelma. Pätkääkään emme ole kaivanneet pimeyttä, liukkautta, räntäsateita tai pakkasia. Lähdemme marraskuun lopulla, palaamme helmikuun loppupuolella, jona aikana päivä on jatkunut täällä n. 5h ja aurinko paistaa vielä puhtaille hangille.
      Suurimpien matkafirmojen valmiit paketit ovat huolettomia, ja apu on lähellä jos ongelmia tulee. Tarjolla on hotelliyksiöitä ja -kaksioita, 11 - 14,5 viikkoa, hinnat Helsingistä 1385 - 2025€.
      P.S. Olen uusi tulokas keskustelupalstoilla. Luulin, että ikäisteni palstoilla keskusteltaisiin asioista eikä läimittäisi toisia henkilökohtaisesti kuin murrosikäiset. Kertokaa minulle "Mä mistä löytäisin sen palstan..."

      • "Sualas "

        Kirjoitit asiaa erikoisesti viestisi lopussa. Minua on myös vaivannut se ,että ihmiset panettelevat toisiaan näillä palstoilla. Onkohan tosiaan niin , että he tuntevat toisensa 'todellisessa' elämässä, ovat suuttuneet ja sitten käyttävät tätä foorumia henkilökohtaisten kaunojensa välineenä.
        Oli kiinnostava selostuksesi Kyproksesta. Minäkin olen usein ajatellut , että sinne haluaisin talveksi. Kuulisin mielelläni enemmänkin kertomuksia sieltä


      • "Sualas " kirjoitti:

        Kirjoitit asiaa erikoisesti viestisi lopussa. Minua on myös vaivannut se ,että ihmiset panettelevat toisiaan näillä palstoilla. Onkohan tosiaan niin , että he tuntevat toisensa 'todellisessa' elämässä, ovat suuttuneet ja sitten käyttävät tätä foorumia henkilökohtaisten kaunojensa välineenä.
        Oli kiinnostava selostuksesi Kyproksesta. Minäkin olen usein ajatellut , että sinne haluaisin talveksi. Kuulisin mielelläni enemmänkin kertomuksia sieltä

        lisää: Talvi ei ole siellä turismin sesonkiaikaa. Monissa hotelleissa, ravintoloissa jne. on remontit ja henk.kunnan lomat silloin, mutta kyllä palvelua löytyy ja tilaa on. Englannilla pärjää hyvin, onhan K. ollut Britannian hallinnassa. Maaseutukylissä iäkäs väki puhuu yleensä vain kreikkaa. Hintataso on aika korkea, vähintään Suomen luokkaa. Ensi vuodenvaihteessa koemme siellä euroon siirtymisen, pessimistinä en usko minkään halpenevan. Mutta aurinko nousee klo 7 !


      • sualas
        mari-li kirjoitti:

        lisää: Talvi ei ole siellä turismin sesonkiaikaa. Monissa hotelleissa, ravintoloissa jne. on remontit ja henk.kunnan lomat silloin, mutta kyllä palvelua löytyy ja tilaa on. Englannilla pärjää hyvin, onhan K. ollut Britannian hallinnassa. Maaseutukylissä iäkäs väki puhuu yleensä vain kreikkaa. Hintataso on aika korkea, vähintään Suomen luokkaa. Ensi vuodenvaihteessa koemme siellä euroon siirtymisen, pessimistinä en usko minkään halpenevan. Mutta aurinko nousee klo 7 !

        En minä helteitä kaipaa, joten talvi voisi sopia hyvinkin. Ryhdynpä katselemaan matka-oppaita.
        Hyvää matkaa teille sitten kun lähdette!


      • Palstalta löytyy
        mari-li kirjoitti:

        lisää: Talvi ei ole siellä turismin sesonkiaikaa. Monissa hotelleissa, ravintoloissa jne. on remontit ja henk.kunnan lomat silloin, mutta kyllä palvelua löytyy ja tilaa on. Englannilla pärjää hyvin, onhan K. ollut Britannian hallinnassa. Maaseutukylissä iäkäs väki puhuu yleensä vain kreikkaa. Hintataso on aika korkea, vähintään Suomen luokkaa. Ensi vuodenvaihteessa koemme siellä euroon siirtymisen, pessimistinä en usko minkään halpenevan. Mutta aurinko nousee klo 7 !

        Hitskin paljon matkailu juttuja.


      • mari-li kirjoitti:

        lisää: Talvi ei ole siellä turismin sesonkiaikaa. Monissa hotelleissa, ravintoloissa jne. on remontit ja henk.kunnan lomat silloin, mutta kyllä palvelua löytyy ja tilaa on. Englannilla pärjää hyvin, onhan K. ollut Britannian hallinnassa. Maaseutukylissä iäkäs väki puhuu yleensä vain kreikkaa. Hintataso on aika korkea, vähintään Suomen luokkaa. Ensi vuodenvaihteessa koemme siellä euroon siirtymisen, pessimistinä en usko minkään halpenevan. Mutta aurinko nousee klo 7 !

        Tunnen minäkin Kyproksen Espanja on aina ollut lempipaikkani.

        Espanjalaisten iltariennot ovat omaa luokkaansa. Minulle vieras Portugali jäi mainitsematta.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Tunnen minäkin Kyproksen Espanja on aina ollut lempipaikkani.

        Espanjalaisten iltariennot ovat omaa luokkaansa. Minulle vieras Portugali jäi mainitsematta.

        Meitähän riittää niin moneen junaan, hyvä niin. Oma iltabiletyskiintiöni alkaa olla jo täysi, nyt sitten muut nautinnot. Kypros ei varmaan ainakaaan talvella taida olla paras biletyspaikka, tai en sitten tiedä, kun muuta haen. Siellä on myös Espanjan, Tunisian Maltan ja Portugalin kokeneita. Jotkut ovat viettäneet yli 20 talveakin Kyproksella. On upeaa, että on vaihtoehtoja.
        Terveiset Aurinkorannikolle!


    • Lennot 22.09. Espanjaan.

      Minä olen se kodinhoitaja. Ei terveydellisistä vaan harrastussyistä.

      Aloitimme harjoittelun 8-vuotta sitten.
      Minä 3kk työttömänä työn hakijana. Vaimo omalla lomalla.

      Tänä keväänä teetin kylppäriremontin ja itse vaihdoin kaksi kattovalaisinta. Olen siis työn sankari!
      Nyt syksyn mittaan vaihdan parvekkeen sälekaihtimet. Onhan siinäkin raatamista.

      Sydäntalveksi tulemme Suomeen piipahtaen helmikuun tietämissä jossain lämpimässä.

      Keväällä Espanjaan.

      Tässä ne "vääräpalstaisen" eläkeläispariskunnan rutiinit ovatkin.

      • mielestäsi

        mukavaa nostaa vuosien takaa ketjuja etusivulle?
        Keitä ne enään kiinnostaa?


      • hän ..
        mielestäsi kirjoitti:

        mukavaa nostaa vuosien takaa ketjuja etusivulle?
        Keitä ne enään kiinnostaa?

        sitä ole tänne nostanut.
        Ylempänä, tänä päivänä 14:14.


      • mielestäsi kirjoitti:

        mukavaa nostaa vuosien takaa ketjuja etusivulle?
        Keitä ne enään kiinnostaa?

        Otsikko nimittäin.

        Aloitus taitaa olla kahden vuoden takainen.

        Sattui kuitenkin silmiini. En ole etsinyt.

        Ajankohtaisuus sai jatkamaan häiriköintiä.
        Tilasin alkuviikosta lennot.
        H:ki - Alicante AB:n päivälennot.
        Koneen vaihto Hampurissa.
        Kokonaisaika 5h 50min. Klo 13.40 - 18.30.
        174E / hlö. Ei ole kovin halpa mutta ajankohta ja vuorokauden aika sopii.

        Toisten kiinnostus ei kummemmin minua kiinnosta.
        Tämä vain sattuu kahdesti vuodessa olemaan ajankohtainen asia.


      • ollakseni rehellinen...
        laiska-lasse kirjoitti:

        Otsikko nimittäin.

        Aloitus taitaa olla kahden vuoden takainen.

        Sattui kuitenkin silmiini. En ole etsinyt.

        Ajankohtaisuus sai jatkamaan häiriköintiä.
        Tilasin alkuviikosta lennot.
        H:ki - Alicante AB:n päivälennot.
        Koneen vaihto Hampurissa.
        Kokonaisaika 5h 50min. Klo 13.40 - 18.30.
        174E / hlö. Ei ole kovin halpa mutta ajankohta ja vuorokauden aika sopii.

        Toisten kiinnostus ei kummemmin minua kiinnosta.
        Tämä vain sattuu kahdesti vuodessa olemaan ajankohtainen asia.

        se sinun osuutesi. Ruuneperi tarvitsi tuon ,mutta mikä motivoi nostamaan tämän,ja saamaan aikaan kaipuun juuri Puerto la Cruzeen,jossa olen minäkin viettänyt monta talvea? Niin mikä?


      • pilvi*
        ollakseni rehellinen... kirjoitti:

        se sinun osuutesi. Ruuneperi tarvitsi tuon ,mutta mikä motivoi nostamaan tämän,ja saamaan aikaan kaipuun juuri Puerto la Cruzeen,jossa olen minäkin viettänyt monta talvea? Niin mikä?

        Nostaa esiin vanhoja kaunoja.Silloin se, joka niin haluaa on todella väärällä linjalla.

        Jätä jo tuollainen,et hyödy siitä mitään.Ruuneperi on jo lunastanut paikkansa,vaikka tulisi minkälaiseksi vanhemmiten.


      • nostettu on
        hän .. kirjoitti:

        sitä ole tänne nostanut.
        Ylempänä, tänä päivänä 14:14.

        kumminkin ja kuten sanottu ei vanhoja jaksa lukea, niin jäi näkemättä siellä alkupäässä se viesti.

        Sanonpa vieläkin, että hullumaista on vastata kahden vuoden takaiseen viestiin!


      • sinä'
        pilvi* kirjoitti:

        Nostaa esiin vanhoja kaunoja.Silloin se, joka niin haluaa on todella väärällä linjalla.

        Jätä jo tuollainen,et hyödy siitä mitään.Ruuneperi on jo lunastanut paikkansa,vaikka tulisi minkälaiseksi vanhemmiten.

        Ruunee vaan!


      • täällä tulee
        pilvi* kirjoitti:

        Nostaa esiin vanhoja kaunoja.Silloin se, joka niin haluaa on todella väärällä linjalla.

        Jätä jo tuollainen,et hyödy siitä mitään.Ruuneperi on jo lunastanut paikkansa,vaikka tulisi minkälaiseksi vanhemmiten.

        kaikille kiusaantunut olo, myös Ruunelle.


      • pilvi*
        täällä tulee kirjoitti:

        kaikille kiusaantunut olo, myös Ruunelle.

        se minkä koen rumana,en voi olla vastustatta.Se siitä.


      • pilvi* kirjoitti:

        se minkä koen rumana,en voi olla vastustatta.Se siitä.

        rahalleen vastineeksi ,lämpöä,hyvää ruokaa,kunnon rannat ,rauhallisen ympäristön ja hyvää ja ystävällistä palvelua , niin en ainakaan mene >Espanjaan.
        Euro aikaan kaikki muutui.


      • Huomiota
        täällä tulee kirjoitti:

        kaikille kiusaantunut olo, myös Ruunelle.

        Ja sitä tässä taitaa tulla nyt ylikin, vaan aivan väärän suuntaista, ilkeillyt se on ihan tarpeeksi muille, ja on aina olevinaan niissä kirjoituksissaan niin puolueeten


    • Jepulis,

      Espanja mielessä ja muutkin kaukomaat

      • yyyyy

        zzzz


    • Laritsa M

      Aurinko ja lämpö ehkäisevät hulluksituloa, joten mene vain.

      • yyyyy

        zzzz; luonikas reisuu !


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      428
      9347
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2446
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      44
      1855
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1659
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1428
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1349
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      366
      1240
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      141
      1179
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      19
      1139
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1042
    Aihe