Ulkoporeallas

Jörgenstan

Hei

Olen ostamassa ulkoporeallasta. Onko kokemusta eri merkisista altaista. Mikä on tärkeät yksityiskohdat jne? Mista hinnasta alkaa hyvät altaat? Ei kiinalaisia, kun monella on ollut erittäin huonoja kokemuksia!

64

48739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lämmin...

      Olin itse ostamassa jo kylpytynnyriä, mutta sitten tulinjärkiini. Kävin 3-4 paikassa katsomassa ulkoporealtaita mutta paras hinta/laatu-kokonaisuus löytyi lopulta. Nyt on kelluttu ja lilluttu ja toimii!

      Niin, tosiaan poreisiin.fi

    • Jens

      Hei
      Suositelen Arctic Spas altaita.... niiden sivu on www.arcticspas.fi Ainoa merkki joka rakentaa altaiata tähän leveysasteseen. Muuden ikuinen taku on altailla

      • puolet arcticin hinnasta

        Minä tilasin Cal Spas altaan Aqua Spa OY:stä.Testatta -50 asteen pakkasessa ja sisätila kokonaan eristetty,Arctic spalla vain ulkoreunat.Kaikkien maahantuojien altaat kyllä kestävät suomen pakkaset.


      • Marekx
        puolet arcticin hinnasta kirjoitti:

        Minä tilasin Cal Spas altaan Aqua Spa OY:stä.Testatta -50 asteen pakkasessa ja sisätila kokonaan eristetty,Arctic spalla vain ulkoreunat.Kaikkien maahantuojien altaat kyllä kestävät suomen pakkaset.

        Hei

        Olen Arctic Spas edustaja Suomessa. Olen varma että kaikki altaat kestävät Suomen pakkasen. Silti ehdotan tutustumaan kaikkiin vaihtoehtoisiin sillä erot on oikeasti valtavat. Arctic Spas altaiten hinnat alkaa sieltä 5000.- paikkeilta ja laatu on silti paras markkinoilla. Arctic Spas antaa ainoana maailmassa yksityis ja yrityskäyttöön ikuisen takuun. Uskon että tämä puhu puolesta. Kysymys ei ole ainoastaan rakenteesta vaan myös materjaaleista:)Anteeksi minun huono suomen kieli, kun en ole suomalainen.


      • kylpijä
        Marekx kirjoitti:

        Hei

        Olen Arctic Spas edustaja Suomessa. Olen varma että kaikki altaat kestävät Suomen pakkasen. Silti ehdotan tutustumaan kaikkiin vaihtoehtoisiin sillä erot on oikeasti valtavat. Arctic Spas altaiten hinnat alkaa sieltä 5000.- paikkeilta ja laatu on silti paras markkinoilla. Arctic Spas antaa ainoana maailmassa yksityis ja yrityskäyttöön ikuisen takuun. Uskon että tämä puhu puolesta. Kysymys ei ole ainoastaan rakenteesta vaan myös materjaaleista:)Anteeksi minun huono suomen kieli, kun en ole suomalainen.

        Omistan myös Arctic Spas altaan.
        Olen erittäin tyytyväinen ja allas onkin ahkerassa käytössä. Hinta ja laatu kulkee tässäkin tapaukseesa käsi kädessä.
        Jos haluaa hyvän ulkoaltaan Suomen oloihin, kannattaa laatuun panostaa vaikka maksaakin enemmän kuin kilpailijoiden vastaavat.
        Suosittelen Arctic Spa -altaita.


      • kylpijä
        kylpijä kirjoitti:

        Omistan myös Arctic Spas altaan.
        Olen erittäin tyytyväinen ja allas onkin ahkerassa käytössä. Hinta ja laatu kulkee tässäkin tapaukseesa käsi kädessä.
        Jos haluaa hyvän ulkoaltaan Suomen oloihin, kannattaa laatuun panostaa vaikka maksaakin enemmän kuin kilpailijoiden vastaavat.
        Suosittelen Arctic Spa -altaita.

        tapaukseesa, tarkoitin tapauksessa :)


      • 3-ässää
        kylpijä kirjoitti:

        Omistan myös Arctic Spas altaan.
        Olen erittäin tyytyväinen ja allas onkin ahkerassa käytössä. Hinta ja laatu kulkee tässäkin tapaukseesa käsi kädessä.
        Jos haluaa hyvän ulkoaltaan Suomen oloihin, kannattaa laatuun panostaa vaikka maksaakin enemmän kuin kilpailijoiden vastaavat.
        Suosittelen Arctic Spa -altaita.

        Olin itse ostamassa syksyllä ulkoallasta ja tutustuin huolella useman valmistajan malleihin. Stocan hulluilla päivilläkin oli kyllä kova tarjous isosta altaasta.
        Päädyin kuitenkin Artic Spas altaaseen. Ollut nyt käytössä 3 kuukautta.
        Laatuun kannattaa satsata ja pitkässä juoksussa se kannattaa varmasti.
        Ostin altaan Laukaasta Saunasydän Oy:stä ja palvelu oli aivan loistavaa.
        Myyjä asensi altaan paikalleen ja toi jopa vedet mukana
        ja opasti käytössä.
        Suosittelen vilpittömästi kyseistä liikettä joka kertoo monipuolisesti altaan hankinnassa liittyvistä asioista. Käy tutustumassa www sivuihin.

        Tv. 3-Ässää


      • articspa
        kylpijä kirjoitti:

        Omistan myös Arctic Spas altaan.
        Olen erittäin tyytyväinen ja allas onkin ahkerassa käytössä. Hinta ja laatu kulkee tässäkin tapaukseesa käsi kädessä.
        Jos haluaa hyvän ulkoaltaan Suomen oloihin, kannattaa laatuun panostaa vaikka maksaakin enemmän kuin kilpailijoiden vastaavat.
        Suosittelen Arctic Spa -altaita.

        Artic spa ulkoporeallas kaikista paras ...Novitekin altaaseen kuin yön jä päivän ero kokemusta novitekista malli halti kaikilla varusteilla=mutta tuli ostettua toiseen paikkaan articspa enää ei tarvi muuta ostaa suosittelen artic spa *********10 pistettä ja papukaijamerkki articpspallle...


    • Poreilija

      Itsellä Vita Spa:n allas. Toiminut kohtuu hyvin ja olen tyytyväinen - lauantaina taas kylvetään.

      Pääpumpun olen altaaseeni itse vaihtanut, mutta en ole varma rikkoutuiko alkuperäinen huonouttaan vai käyttäjän virheestä veden vaihdon yhteydessä. Uusi tuli kuitenkin takuusta nopsasti.

      Lämpöeristämisessä näyttäisi olevan useampaa tyyliä - Arctic on eristetty kuvien perusteella "ulkolaudoituksen" sisäpuolelta, Vita Spa itse altaan/ammeen ulkopohjasta. Suurin merkityshän eristyksellä on sähkönkulutukseen - itsellä altaan asennus nosti sähkönkulutusta arviolta 300 eurolla per annum. Tosin kylpykertoja talvella tulee ehkä vain 40 jolloin kansi on auki ja lämpöä haihtuu oikein tosissaan eli suurimman osan ajasta allas muhii itsekseen kannen ja lumen alla. Ihan verrattavaksi tuon eristyksen merkityksen kanssa; filtterit näihin maksaa pari hunttia, joten vuosittainen filtterikustannus liikkuu samalla tasolla kuin sähköt.

      Yksi merkityksellinen tekijä on mielestäni altaan syvyys - eli pysyykö suorassa istuessa hartiat veden alla. Käsittääkseni esim Hot Springs on hieman Vita Spa:ta syvempi vaikkei Vita Spa:kaan ainakaan omaan käyttöön mikään liian matala ole.

      Tärkeintä kuitenkin mielestäni on hyvin tarkasti selvittää mitä takuu kattaa. Jos altaasi on 500 km päässä altaan myyjästäsi ja siihen tulee vika, olet luultavimmin altaasi kanssa aika yksin pakkasessa debuggaamassa jos takuu ei esim kata korjaajaa tarkistamaan tilannetta.

      Ja tuotetakuussa tärkeintä on varmaankin elektronisen ohjausyksikön takuu, kun sitä ei keskiverto rasvapeukalo itse korjaa. Letkut, pumput, suuttimet etc vaihtaa ja soveltaa kyllä itsekin takuun loputtua kohtuu helposti, mutta jos tuon ohjausyksikön joutuu ostamaan, luulen että ei ole enää halpaa lystiä.

      Varmaankaan millään allasmaahantuojalla ei ole minkääntasoista asiantuntevaa huoltajaverkostoa maassa kun altaita on sen verran vähän että niiden huolto ja korjaus ei ole bisnes kenellekään.

      Kotivakuutuksesta kannattaa lisäksi selvittää korvaako vakuutus jos altaan lämmitys pamahtaa kovalla pakkasella ja jäätyminen esim halkaiseen altaan.

      Joka tapauksessa suosittelen Vita Spa:ta hieman yli vuoden käytön perusteella.

      • Pinokio

        Itella on L 700 sarja Vita Spa, viime talvella kylmä rikkoi vesijohtosäiliön , kun maahantuoja ei kyllä neuvonut sinne laittamaan glykolia, ihmettelen,että sinne sitä tarvii etes laittaa.
        Aquaris Import Oy on ihan P....stä kun sieltä ei saa mitää palevlua ja kuulemma on mennyt jo nurin. Itse otin yhteyttä suoraa valmistajan Canatan ja annoin palautetta maaahantuojan laiminlyönneistä.


      • homma haisee
        Pinokio kirjoitti:

        Itella on L 700 sarja Vita Spa, viime talvella kylmä rikkoi vesijohtosäiliön , kun maahantuoja ei kyllä neuvonut sinne laittamaan glykolia, ihmettelen,että sinne sitä tarvii etes laittaa.
        Aquaris Import Oy on ihan P....stä kun sieltä ei saa mitää palevlua ja kuulemma on mennyt jo nurin. Itse otin yhteyttä suoraa valmistajan Canatan ja annoin palautetta maaahantuojan laiminlyönneistä.

        Kiinnostunut enenmän nopeesta rahastuksesta, kuin jakuvuudesta...
        Menetetty asiakas pysyy tosi etäällä, eikä palaa.
        Saattapa jopa kertoa kaverile...


      • Pustanpumppu
        Pinokio kirjoitti:

        Itella on L 700 sarja Vita Spa, viime talvella kylmä rikkoi vesijohtosäiliön , kun maahantuoja ei kyllä neuvonut sinne laittamaan glykolia, ihmettelen,että sinne sitä tarvii etes laittaa.
        Aquaris Import Oy on ihan P....stä kun sieltä ei saa mitää palevlua ja kuulemma on mennyt jo nurin. Itse otin yhteyttä suoraa valmistajan Canatan ja annoin palautetta maaahantuojan laiminlyönneistä.

        Onko Hot Tub Free H.E.E.T. ™-järjestelmä vielä käytössä,
        takuukorjauksen jälkeen?

        Kuinka takuukorjaus on tehty kyseiseen järjestelmään esim.
        pumpun akselitiivisteiden alettua vuotaa?


    • Jeppelista

      Jännä yhteensattuma, että Arctic Span kaveri on virolainen ja lähes kaikki, jotka kehuvat täällä kyseisiä altaita, eivät osaa kirjoittaa kunnolla Suomea. Vaan sillai virolaisittain...

      Olen käynyt katsomassa viidessä eri paikassa altaita ja eristyksiä on tosiaan erilaisia. Arcticissa ulkokuori eristetty ja monissa altaan pohja on eristetty. Poreisiin.fi:llä eli Sun Beltillä on molemmat eristykset eli altaan kuori alhaalta päin ja myös seinämien levyjen sisäpuolella on eristelevyt. Pumppu ja systeemit sijaitsevat eristelevyjen välissä. Lämpölukko, kuten esitteljiä sanoi.

    • poreilija

      Ja en ole jälleenmyyjä :)
      Pitkällisen energiankulutus ja laatu vertailun jälkeen päädyimme Arctikiin. Olennaista oli toki myös että altaassa rentoutujaa ei kiduteta kylmällä vedellä tai ilmalla, niinkuin ainakin niissä Kiinalaisisssa taitaa olla tapana.
      Arctikin altaaseemme olemme olleet todella tyytyväisiä.

      Kirotusvihreitä tekevät toki muutkin kuin Marek, mutta jos jotain epäilyttää niin voin lähettää kuvan altaasta terassillamme sähköpostiinne.

      • kaapo67

        Kuumalähteellä taitaa olla edullisemmissa malleissa yksinkertainen eristys eli vain uretaania. Arcticilla on taas ulkokuori vuorattu ja koneisto sisäpuolella, mikä on huomattavasti parempi ratkaisu.
        Itse päädyin Sun Beltiin, koska siinä on molemmat eli uretaani altaan kuoren alla ja ulkokuoren sisäpuolella eristekerros. Koneisto näiden välissä. Samoin halusin hyvät hieronnat. En pistäviä ja Sun Beltillä oli kaikki suuttimet pyöriviä. Porvoosta hain omani.


      • Nimetön
        kaapo67 kirjoitti:

        Kuumalähteellä taitaa olla edullisemmissa malleissa yksinkertainen eristys eli vain uretaania. Arcticilla on taas ulkokuori vuorattu ja koneisto sisäpuolella, mikä on huomattavasti parempi ratkaisu.
        Itse päädyin Sun Beltiin, koska siinä on molemmat eli uretaani altaan kuoren alla ja ulkokuoren sisäpuolella eristekerros. Koneisto näiden välissä. Samoin halusin hyvät hieronnat. En pistäviä ja Sun Beltillä oli kaikki suuttimet pyöriviä. Porvoosta hain omani.

        Kun täällä nyt näemmä muutkin suoraan kertovat mikä allas on käytössä (mainostusta?), niin kerronpa omat kokemukseni.
        Ostimme 2006 syksyllä kiinalaisen altaan: vesi ulottuu vain rintakehään asti eli kylmä oli altaassa ilman katosta ympärillä. Lisäksi suorat suuttimet tekivät ihon kipeäksi, ei voinut "nauttia" kylvystä kuin semmoisen 10 minuuttia. Uretaani-eristystä oli "viskattu" vähän sinne ja vähän tuonne, eli olihan virtasyöppö. Sen altaan otti kaveri sitten "bilekäyttöön", eristi itse kesällä lisää altaan sisustaa upotti terassiin ja tuulenpitävä katos ympärille.

        Nyt on ollut Fonteynin allas käytössä viime keväästä. Eristys ja lämpölukko tosiaan toimii!
        Myyjän kanssa kaikki hommat toimi loistavasti ja onhan huoltovapaa allas. Vedenvaihto n. 3 kk välein ja puhdistusainetta kerran viikossa veteen. Myyjä myös kertoi että voin vaihtaa eri puhdistuksen käyttöön jos halutaan, eli vedenvaihto kerran vuoteen.

        Mahtavaa hierontaa pyörivistä suuttimista ja vesiraja kaulaan asti!! Hujahtaa tunti huomaamatta altaassa monta kertaa viikossa.
        Koko perhe siis nauttii täysillä altaasta!


      • "paras"

        Me ostimme perheellemme Cal Span porealtaan.Allas on vuoden 2007 best buy USA:ssa.Kokonaan eristetty fill foam vaahdolla.Myyjä sanoi ettei eristystä voi edes verrata kilpailijoihin,niin paljon edellä.Myös pyörivät suuttimet ja toimii kuin unelma.


      • Totta tosiaan
        "paras" kirjoitti:

        Me ostimme perheellemme Cal Span porealtaan.Allas on vuoden 2007 best buy USA:ssa.Kokonaan eristetty fill foam vaahdolla.Myyjä sanoi ettei eristystä voi edes verrata kilpailijoihin,niin paljon edellä.Myös pyörivät suuttimet ja toimii kuin unelma.

        Siinä on taas pissitty linssiin oikeik urakalla. 70% USAssa myytävistä ulkoporealtaista on Best Buy-tuotteita.

        Ja eristystä ei voi muuta tehdä kuin vertailla kilpailijoihin. Kaikilla on samanlainen eristys. Täynnä vaahtoa. Arcticilla on joku eri systeemi, mutta lopputulos ihan sama.

        Ainoa merkki Suomen markkinoilla, jossa on kaikki suuttimet pyöriviä, on SunBelt.

        Itselläni ei valitettavasti ole vielä ulkoallasta vaan kaasulämmitteinen kylpytynnyri. Silläkin pärjää, mutta haluaisin hierontaa. Pelkkä lämmin vesi käy jo tylsäksi.


      • "paras"
        Totta tosiaan kirjoitti:

        Siinä on taas pissitty linssiin oikeik urakalla. 70% USAssa myytävistä ulkoporealtaista on Best Buy-tuotteita.

        Ja eristystä ei voi muuta tehdä kuin vertailla kilpailijoihin. Kaikilla on samanlainen eristys. Täynnä vaahtoa. Arcticilla on joku eri systeemi, mutta lopputulos ihan sama.

        Ainoa merkki Suomen markkinoilla, jossa on kaikki suuttimet pyöriviä, on SunBelt.

        Itselläni ei valitettavasti ole vielä ulkoallasta vaan kaasulämmitteinen kylpytynnyri. Silläkin pärjää, mutta haluaisin hierontaa. Pelkkä lämmin vesi käy jo tylsäksi.

        Sun Beltin maahantuojan sivuilla lukee monessa altaassa"suoria suuttimia",mutta ilmeisesti ovat pyöriviä.Kävin altaita itsekkin katsomassa ja en kyllä keksinyt miten ne veden pyörittävät,eikä myyjäkään.


      • Gran Canaria
        "paras" kirjoitti:

        Sun Beltin maahantuojan sivuilla lukee monessa altaassa"suoria suuttimia",mutta ilmeisesti ovat pyöriviä.Kävin altaita itsekkin katsomassa ja en kyllä keksinyt miten ne veden pyörittävät,eikä myyjäkään.

        Meillä on Sun Beltin Gran Canaria ja siinä on kaikki suuttimet pyöriviä paitsi ne jotka on vedenpinnan yläpuolella. Eihän siinä ole mitään ihmeellistä, kuinka ne pyörivät. Veden paineella! Ajettiin puolet suomea läpi allasta etsiessä ja 5-6 merkkiä katsottiin ja osaa päästiin kokeilemaan. Meille paras oli Gran Canaria koska halusimme mahdollisimman hyvät hieronnat ja tilaa koko perheelle. En tiedä onko merkeissä loppupelissä kuinka paljon eroa mutta meillä on oltu mielissään koko perhe.

        Katsoin myös "poreisiin" sivuja ja siellä lukee että "vastaa niin ja niin montaa pyörivää suutinta". Yksi pyörivä suutin korvaa monta suoraa. Mitä isompi suutin sitä enemmän tarvitaan suoria suuttimia. Jotka tosin eivät ole pitemmän päälle mukavia selälle. Ne suorat siis. KOkeilkaa vaikka kylpylässä. Ei tunnu kivalle.


      • On hyvä
        Totta tosiaan kirjoitti:

        Siinä on taas pissitty linssiin oikeik urakalla. 70% USAssa myytävistä ulkoporealtaista on Best Buy-tuotteita.

        Ja eristystä ei voi muuta tehdä kuin vertailla kilpailijoihin. Kaikilla on samanlainen eristys. Täynnä vaahtoa. Arcticilla on joku eri systeemi, mutta lopputulos ihan sama.

        Ainoa merkki Suomen markkinoilla, jossa on kaikki suuttimet pyöriviä, on SunBelt.

        Itselläni ei valitettavasti ole vielä ulkoallasta vaan kaasulämmitteinen kylpytynnyri. Silläkin pärjää, mutta haluaisin hierontaa. Pelkkä lämmin vesi käy jo tylsäksi.

        Meillä on Cal Spa Classic 51(63 suutinta)(USA:sta itse tuotu muuttokuormassa).Kyllä siinäkin kaikki pyörii niskasuuttimia lukuunottamatta.Minulla taitaa sitten olla 150-500 suutinta laskentatavasta riippuen.Uskoo ken tahtoo näitä kertoimia.


      • Persiistä
        Gran Canaria kirjoitti:

        Meillä on Sun Beltin Gran Canaria ja siinä on kaikki suuttimet pyöriviä paitsi ne jotka on vedenpinnan yläpuolella. Eihän siinä ole mitään ihmeellistä, kuinka ne pyörivät. Veden paineella! Ajettiin puolet suomea läpi allasta etsiessä ja 5-6 merkkiä katsottiin ja osaa päästiin kokeilemaan. Meille paras oli Gran Canaria koska halusimme mahdollisimman hyvät hieronnat ja tilaa koko perheelle. En tiedä onko merkeissä loppupelissä kuinka paljon eroa mutta meillä on oltu mielissään koko perhe.

        Katsoin myös "poreisiin" sivuja ja siellä lukee että "vastaa niin ja niin montaa pyörivää suutinta". Yksi pyörivä suutin korvaa monta suoraa. Mitä isompi suutin sitä enemmän tarvitaan suoria suuttimia. Jotka tosin eivät ole pitemmän päälle mukavia selälle. Ne suorat siis. KOkeilkaa vaikka kylpylässä. Ei tunnu kivalle.

        Kas kummaa.Taas ilmestyi Sun beltin "ostanut",samantien vastaamaan.Pitääkö nämä "poreisiin" ja Arcticin myyjät meitä aivan idiootteina.Menkää muualle mainostamaan.Ainakin tiedän mitä en osta.


      • Tonteri
        Persiistä kirjoitti:

        Kas kummaa.Taas ilmestyi Sun beltin "ostanut",samantien vastaamaan.Pitääkö nämä "poreisiin" ja Arcticin myyjät meitä aivan idiootteina.Menkää muualle mainostamaan.Ainakin tiedän mitä en osta.

        Sivulla arcticfinland.com on myös "jenkkiallas", joka ei käsittääkseni ole kumpikaan näistä edellä mainituista..Aion ottaa yhteyttä sinne ja kysyä mikä se on. Ei ainakaan varmaan kiinalainen!

        Vai onko jollakin enemmän tietoa asiasta??


      • hieroja09
        On hyvä kirjoitti:

        Meillä on Cal Spa Classic 51(63 suutinta)(USA:sta itse tuotu muuttokuormassa).Kyllä siinäkin kaikki pyörii niskasuuttimia lukuunottamatta.Minulla taitaa sitten olla 150-500 suutinta laskentatavasta riippuen.Uskoo ken tahtoo näitä kertoimia.

        Onko suuttimien määrällä jonkun mielestä väliä? Eikö ulkoporealtaassa idea ole rentoutuminen ja monipuolinen hieronta? Ei ainakaan itselleni tule mieleen kysyä suutinten määrää, saati pitää positiivisena asiana sitä jos kaikki ovat samanlaisia esim. pyöriviä! Eikö hieronnan laatu, monipuolisuus ja säädettävyys ole tärkeämpää kuin suutinten määrä?


      • "asiantuntija"
        hieroja09 kirjoitti:

        Onko suuttimien määrällä jonkun mielestä väliä? Eikö ulkoporealtaassa idea ole rentoutuminen ja monipuolinen hieronta? Ei ainakaan itselleni tule mieleen kysyä suutinten määrää, saati pitää positiivisena asiana sitä jos kaikki ovat samanlaisia esim. pyöriviä! Eikö hieronnan laatu, monipuolisuus ja säädettävyys ole tärkeämpää kuin suutinten määrä?

        Mikäli nimenomaan haluaa hierontaa,on suutinmäärällä merkitystä.Yksi suutin riittää vain tietylle osaa kroppaa,myös sijoittelulla,monipuolisuudella ja säädöillä on iso merkitys.USA:ssa asuessani istuin monessa altaassa ja tästä syystä ostin Cal Span,kun kotiin lähdimme.


      • Tietävänsä
        Totta tosiaan kirjoitti:

        Siinä on taas pissitty linssiin oikeik urakalla. 70% USAssa myytävistä ulkoporealtaista on Best Buy-tuotteita.

        Ja eristystä ei voi muuta tehdä kuin vertailla kilpailijoihin. Kaikilla on samanlainen eristys. Täynnä vaahtoa. Arcticilla on joku eri systeemi, mutta lopputulos ihan sama.

        Ainoa merkki Suomen markkinoilla, jossa on kaikki suuttimet pyöriviä, on SunBelt.

        Itselläni ei valitettavasti ole vielä ulkoallasta vaan kaasulämmitteinen kylpytynnyri. Silläkin pärjää, mutta haluaisin hierontaa. Pelkkä lämmin vesi käy jo tylsäksi.

        Pisti silmään kaverin ivallinen huomautus silmään pissimisestä.Kirjoittaja yrittää itse sitä vahvasti.Ylempi kirjoittaja kertoo ostaneensa Best Buy altaan myyjältä,niin irvailijalle kerrottakoon,että kyseinen consumer digestin myöntämä palkinto myönnetään vain yhdelle allasvalmistajalle ja vain yhdelle allasmallille vuodessa USA:ssa.Palkinto tulee markkinoiden parhaasta hinta/laatusuhteesta.Minä en ole seurannut joka vuonna kuka sen on saanut sen altaalleen,mutta muistaakseni Suomessa myytävillä allasmerkeillä vain Hot spingillä ja Cal spalla tälläiset altaat ovat.Esim. Sun belt ei ole koskaan valmistanut Best buy allasta jonka consumer digest olisi palkinnut.Tämä palkinto arvostetaan USA:ssa hyvin korkealle ja kaikki valmistajat sitä hamuavat ja sitä en kiistä etteikö tälläinen allas olisi aina myyntimenestys.70% osuus taitaa kuitenkin olla liioittelua.Kirjoittaja on vuosia USA:ssa asunut ja ei ole mitään tekemistä altaiden myymisen kanssa.


    • kuten jo kirjoitin

      kuten toiseenkin ketjuun jo laitoin niin ainakin bb talossa ja haikon kartanossa on sun beltin altaat joten eiköhän en oo sitten aika hyviä.

      • juu!?

        Kertokaas nyt sitten varteenotettavat merkit joista kysyä hintaa?


      • nämä
        juu!? kirjoitti:

        Kertokaas nyt sitten varteenotettavat merkit joista kysyä hintaa?

        Kuumalähde,AquaSpa,Poreisiin ja Hilltip.Äläkä sekoa Kiinalaisiin.


      • katsonämät

    • Itse, niin tiedät

      Kannattaa verrata tuotteita itse ja tehdä omat päätelmät. Meillä on nyt ollut puoli vuotta allas jossa on vain pyörivät suuttimet. Käykääs kokeilemassa itse, niin huomaatte eron. Loppupelissä hierontasuuttimet ovat ratkaisevassa osassa vaikkei sitä aluksi tajua edes ajatella. Vai kuinka moni on ihastunut kylpylöiden porealtaissa oleviin hierontoihin ihan oikeasti? Itse ei pysty olemaan edes kymmentä sekuntia siinä kauheassa paineessa.

      • onko suomessa kallis

        Onko joku verrannut olisko edullisempi tilata tälläinen huippumerkki ulkomailta, Saksasta tai Englannista?

        Itse olen joitakin tuotteita tilannut Saksasta ja sieltä rahti Suomeen on ollut todella halpa.


    • iloinenpulikoitsija

      Tein itse varsin huolellista taustatyötä ja vertailua, kun valitsin altaan. Sain idean alunperin BB-talosta, mutta se allas ei itse asiassa kyllä osoittautunutkaan laadukkaaksi ja selvittelin lisää. Kun löysin Hot Springin, alkoi olla selvää, että siinä on laatujohtaja. Totta kai se pisti vielä miettimään, kun hinnat parhailla suodattimilla ja hieronnoilla varustetuista altaista ovat 10 000 - 20 000, kun jotkut halpisvalmistajat myyvät muutamalla tonnilla. Köyhällä ei ole kuitenkaan varaa ostaa huonoa.

      • vertailtu

        Löysit vähiten suuttimia,heikompi tehoisemmat pumput ja ohuimman erityksen tuplahinnalla.Ehkä olisi kannattanut käydä muuallakin katsomassa.


      • kokeillut
        vertailtu kirjoitti:

        Löysit vähiten suuttimia,heikompi tehoisemmat pumput ja ohuimman erityksen tuplahinnalla.Ehkä olisi kannattanut käydä muuallakin katsomassa.

        Pakko kyllä vastata! Meillä on vaimon kanssa vuokramökkejä levillä 4 kappaletta. Allas merkeistä on kokeiltu arctic spas, sun belt, hotspring ja cal spas. Voin kyllä lämpimästi suositella cal spassin tai hotspringin allasta.

        Articissa kesti kaks päivää kylvyn jälkeen että vesi puhdistu, jos sittenkään. Allas kyllä muuten toimi hyvin ja hieronnatkin oli jostain kotosin.

        Sun beltti oli täys fiasko ja myyjän puheita ei kyllä jaksa minuuttia kauempaa kuunnella. Lupailee kyllä vaikka mitä, mutta ei ole todellakaan tulossa leville korjaan allasta. Nielimme karvaasti tappiona 2 viikon vuokratuoton.

        Hotspring löytyy espoosta kotoa ja kolmen mökin pihasta leviltä. Ei voi kun suositella! köyhät voi sitten ostella niitä muita leluja ja raapia päätänsä kun ei toimi. Yhdestä altaasta meni vuoden vanhana pumppu kesken talven ja huoltomies tuli viikossa leville! Maksoin kyllä sievoisen summan kilometrirahoja ja tarjosin majoituksen. Lisäksi kiertävät lapissa huoltamassa altaat aina syksyisin.

        Cal spas on yhden vuokramökin edessä ja tätäkin kyllä täytyy kehua. Toimii hyvin ja puhdistaa veden nopeeta, joskin pikkasen hitaamiin kun hotspring. Hieronnat ovat erinomaiset! Miinuksena cal spaasta voi sanoa vain, että vähän yli fuusioitunut muotoilu :) Ja täytyy vielä mainita että allas on halpa 12000e vert. hotspringit 20000e / kpl


      • sohvapottu_
        kokeillut kirjoitti:

        Pakko kyllä vastata! Meillä on vaimon kanssa vuokramökkejä levillä 4 kappaletta. Allas merkeistä on kokeiltu arctic spas, sun belt, hotspring ja cal spas. Voin kyllä lämpimästi suositella cal spassin tai hotspringin allasta.

        Articissa kesti kaks päivää kylvyn jälkeen että vesi puhdistu, jos sittenkään. Allas kyllä muuten toimi hyvin ja hieronnatkin oli jostain kotosin.

        Sun beltti oli täys fiasko ja myyjän puheita ei kyllä jaksa minuuttia kauempaa kuunnella. Lupailee kyllä vaikka mitä, mutta ei ole todellakaan tulossa leville korjaan allasta. Nielimme karvaasti tappiona 2 viikon vuokratuoton.

        Hotspring löytyy espoosta kotoa ja kolmen mökin pihasta leviltä. Ei voi kun suositella! köyhät voi sitten ostella niitä muita leluja ja raapia päätänsä kun ei toimi. Yhdestä altaasta meni vuoden vanhana pumppu kesken talven ja huoltomies tuli viikossa leville! Maksoin kyllä sievoisen summan kilometrirahoja ja tarjosin majoituksen. Lisäksi kiertävät lapissa huoltamassa altaat aina syksyisin.

        Cal spas on yhden vuokramökin edessä ja tätäkin kyllä täytyy kehua. Toimii hyvin ja puhdistaa veden nopeeta, joskin pikkasen hitaamiin kun hotspring. Hieronnat ovat erinomaiset! Miinuksena cal spaasta voi sanoa vain, että vähän yli fuusioitunut muotoilu :) Ja täytyy vielä mainita että allas on halpa 12000e vert. hotspringit 20000e / kpl

        Näin mekin olemme sen asian käsittäneet, että se Hotspring on se laadukkain vaihtoehto. Rukalla on meillä hotspringin isoin malli, mutta ei se kyllä maksanut kuin 17 tai 18 tuhatta euroa. On saattanut hinnat kyllä nousta neljän vuoden aikana. Näyttää se Karin hotspring-auto täälläkin käyvän syksyisin ja käyvät aina vahtamassa vedet meidän altaaseen ja pesevät suodattimet.

        Homma meillä on toiminut kuin rolls roycessa. Jonkun osan vaihtoivat altaaseen, mutta en edes tiedä mikä se oli eikä altaassa ole ollut mitään käyttöön vaikuttavaa vikaa ainakaan. Meillä ei ole ainakaan maksanut matkat mitään.

        Hyvä tuo pään raapiminen! :)


    • Jimmy-

      Olen keväämmällä hankkimassa ulkoporeallasta 5-6 hengen mallia. Jenkkialtaat vaikuttavat pelaavan hinnalla itsensä ulos. Olen vertaillut eri valmistajia ja euroopastakin löytyy tänäpäivänä jo hyvin toteuttettuja altaita, onko käyttökokemuksia eurooppalaisista ? :)

    • poreisiin
    • kmt
    • joniliuto
      • MikkoLeskinen

        Ja meni just konkurssiin.....


    • Pöntinen

      Hienosti, kun suurin osa täällä ei osaa ollenkaan kirjoittaa :D

    • Jussindaalen

      Poreisiin-> Malaga on täällä. Huolto ja myynti on toiminut asiallisesti ja altaassa hintalaatu kohdallaan. Virrankulutuksesta faktaa talvella en tiedä ennen kuin ensi keväänä, mutta eristykset vaikuttaa asiallisilta ja kokemukset vastaavista positiiviselta. Tässä hintaryhmässä poikkeuksena allas oikeasti hieroo, ei vain kupli. Pientä resonointia oli äänessä, mutta pienellä pumpun siirrolla päästiin siitä vaivasta huoltomiehen takuukäynnillä. Muutamia käyttövirheitä lie tein itse, mutta neuvoja olen auliisti saanut ja nyt on helppoa ollut. Eka talvi vähän jännättää mut katotaa. Allas aika pitkälle jenkkiläinen ja osin muistaakseni Unkarista ja laatu ylensäkin vaikuttaa hintaansa nähden olevan kunnossa. Kinskiä alunperin olin tuomassa maahan itse muutamien kavereiden kanssa, mutta huoltopalveluiden ja takuun puute hirvitti, enkä ole katunut että maksoin vähän enemmän paikalliselle, sillä olen tarvinnut apuja mitä en olisi kiinanpojalta luultavimmin saanut,ainakaan suomeksi, ja ainakaan järkiajassa.. eristykset (varmaan putkistot ja suuttimet yms.) niissä lie ihan toista luokkaa muutenkin, joten talvella hintaero supistunee virrankulutuksessa vähintäänkin.
      Tyytyväinen siis, joten kiitokset ja terkut Mikolle myyntiin, sekä huoltomiehelle.
      T: Jussi/ Jetta-Talo Oy

    • Samijuha82

      Meillä Novitekin Saana. Toimii hyvin eikä teknisiä vikoja ole ollut mutta moni pieni asia ärsyttää. kaikki suuttimet vaihdettu kahteen kertaa(ei kuulu takuuseen), suodatinsuppilo rikkoutunut kahden aikuisen käytössä, allas on todella pieni vaikka piti olla tilaa kuudelle, ei sinne mahdu kuin kaksi tai kolme aikuista. Muutenkin muotoilu on aika kulmikas ja ahdas. Myyjä kehui että kaikki on parasta mitä voi rahalla saada mutta jos suuttimet hajoaa itsekseen eikä suodatin kestä niin en tiedä. Olisi pitänyt hälytyskellojen soida kun ostin allasta kun sitä niin kehuttiin ja muita haukuttiin. Kun jotain kysyt meilitse, niin saattaa tulla vastaus tai sitten ei. Niin ja kansi tuli pari viikkoa myöhemin kuin allas!!!

      • saanakoaltaaksi

        Miten mahtuu 2 aikuista ja 3 lasta? Onko ergonomia hyvä vaikka ahdas?


    • Kattopremium

      Sunrise spas meridian ollut nyt pari vuotta. Hyvin on soinut . Muutaman viikon sisään tulee Arcticspa frontier. Luulen saavani nyt hyvän,mutta jännä nähdä. Saunasydän oy Laukaasta, Jyväskylän vierestä tarjoaa ainakin hienoa palvelua.

    • SeitaWellness

      Hei!

      Jos ulkoporealtaan laatu, puhdas vesi, ergonomia ja ensiluokkaiset hieronnat ovat Sinulle tärkeitä, niin käy tutustumassa meihin: www.seitawellness.fi.

      Meiltä löydät kaikki Sundance® Spas -ulkoporealtaat. Suosittelemme myös koekäyttömahdollisuutta Lahden myymälässämme, jotta voit itse todeta, miksi Sundance®-ulkoporealtaat ovat suosittuja ympäri maailman.


      Ystävällisin terveisin,

      Antti / Seita Wellness Oy

      • OstajanOpas

        Ulkoporealtaan ostamista suunnittelevalle! Käy lukemassa ilmainen ulkoporealtaan ostajan opas, johon on kootusti kerätty tietoa tärkeistä asioista, joita kannattaa huomioida ennen ja jälkeen ulkoporealtaan hankinnan:
        www.ulkoporeallas.fi/ulkoporealtaan-ostajan-opas


    • TyytyväinenHS

      Meillä kokemusta vain HotSpring altaista, Rukan mökillä relay ja kotona triumph. Naapurit vastusti aluksi hankintaa, mutta kun allas tuli naapurit ihmetteli, miten altaasta kuuluu niin pieni ääni kuin aikaisemmin nähnyt altaan, josta kuului tosi kova meteli. Varmaan ne eristeet vaimentaa tosi hyvin.
      Päädyttiin KuumaLähteen altaaseen kun ystävällä ollut 11vuotta HotSpring ja toimii edelleen, toki pitää huoltaa 2kertaa vuodessa.

      • Anonyymi

        Hot Spring:Huono eristys esim pumppuseinämällä ei eristystä ollenkaan.Runkomateriaali huono monella kupruileee seinät ja huolto/takuu ei pelaa kyseiseen ongelmaan ovat vielä käräjillä veikkaan jos takuut ei ala pelaamaan..Huoltoluukun aukaisukin normaali ristikantaruuveilla tehty tod hankalaksi ja sen kun aukaisette niin näette rynkomateriaalin jämäkkyyden..huh huh kumminkin 10te altaita..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hot Spring:Huono eristys esim pumppuseinämällä ei eristystä ollenkaan.Runkomateriaali huono monella kupruileee seinät ja huolto/takuu ei pelaa kyseiseen ongelmaan ovat vielä käräjillä veikkaan jos takuut ei ala pelaamaan..Huoltoluukun aukaisukin normaali ristikantaruuveilla tehty tod hankalaksi ja sen kun aukaisette niin näette rynkomateriaalin jämäkkyyden..huh huh kumminkin 10te altaita..

        Hei,

        Konehuonetta ei voi eristää samalla tavalla kuin muita seinämiä, koska sen pitää hengittää. Konehuoneeseen on saatavilla vaihtoehtoinen lisäeriste talven kovimmille pakkasille, mutta tämä on muistettava poistaa kesäksi. Lisäeriste ei missään nimessä ole välttämätön hankinta.
        HotSpring Sovereign kuluttaa sähköä Suomessa noin 300 € vuodessa, eli 25 € päivässä. Highlife -mallistossa on täyseristys, joka tarkoittaa monia eri kerroksia hyvin tiivistä polyuretaanivaahtoa, joita käytetään mm. pakastimien eristyksessä. Limelight -mallistossa on innovatiivinen FiberCor -eristys: Täysin allasrungon täyttävä ja 4 kertaa tiivimpi eriste, kuin useimmissa muissa ulkoporealtaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,

        Konehuonetta ei voi eristää samalla tavalla kuin muita seinämiä, koska sen pitää hengittää. Konehuoneeseen on saatavilla vaihtoehtoinen lisäeriste talven kovimmille pakkasille, mutta tämä on muistettava poistaa kesäksi. Lisäeriste ei missään nimessä ole välttämätön hankinta.
        HotSpring Sovereign kuluttaa sähköä Suomessa noin 300 € vuodessa, eli 25 € päivässä. Highlife -mallistossa on täyseristys, joka tarkoittaa monia eri kerroksia hyvin tiivistä polyuretaanivaahtoa, joita käytetään mm. pakastimien eristyksessä. Limelight -mallistossa on innovatiivinen FiberCor -eristys: Täysin allasrungon täyttävä ja 4 kertaa tiivimpi eriste, kuin useimmissa muissa ulkoporealtaissa.

        Varmaan tarkoitat kuukaudessa? :D


    • Anonyymi

      Ostin Trademaxilta kiinalaisen. Maksoin 3160€ ja on muutoin ihan okei, mutta eristys on huono ja poreiden osalta ehkä vähän mopo. Mitään spektaakkelimaista "hieronta-elämystä" ei ole tarjolla.
      Eristys on tosiaan lähtöjään aika onneton, mutta laitoin paalin kivivillaa kabiiniin ja nyt sitten jännitellään kulutusta talvella. Näin loppukesästä (elokuu) kulutus on ollut 4-5kWh/päivä. Uskoisin että vastus ei ole päällä lainkaan, koska altaan veden lämpö on kokoajan korkeampi kuin säätämäni (37 on aika hyvä, mutta nyt ollut tosiaan 38-39 ihan omavoimaisesti). Ennen villausta kesäinenkin tyhjäkulutus oli luokkaa 8-10kWh/päivä.
      Asennusvaiheessa laitettiin alamittarointi väliin (hinta 100€), koska olin niin sairaan utelias.

      Ja allasta harkitseville tiedoksi, niin mitään huoltovapaita nuo ei sitten ole. Puhdistustoimia pitää tehdä pari kertaa viikossa. Suodatin syytä putsata kerta viikkoon vesisuihkulla, ja kerran kuussa liottaa siihen tarkoitetuissa aineissa. Suotimia tarttee siis minimissään 2x sen mitä altaassa on. Vedenvaihto 2x vuoteen on ihan scifiä, 4x ehkä oikea "minimi". Itse käytän klooria. "Viikko tabu" kestää noin 3-4 päivää, mutta toki ihan mun käyttämiä määriä klooria ei tarttis käyttää. Vähäisemmällä käytöllä kertaviikkoon tabu piisaa varmaan ihan fine. Omani ostin prismasta.

      Muita vinkkejä altaan kanssa, niin osta kerralla kooltaan isoin mihin vaan on varaa. Vesimäärä kertoo paljon; mitä enemän vettä, sen parempi. Omani on 2mx2m 1m3 ja minulle vähän pienehkö. Suosiolla 220 tai 240 kanttiinsta jos vaan suinkin talous antaa myöden. "5 Hengen" allas on aina oikeasti kolmelle ok, viidelle ei. Makuupaikka antaa oman jalkatilan, muuten on karvasääri karvasäärtä vasten - vahva suositus noille Lounge-paikoille.

      Kiva vehe.

      • Anonyymi

        Tämä trademaxin Pluto allas vei ensimmäisen vuonnaan yhteensä 2700kwh sähköä. Sähkön hinta josain 12snt kantturioilla eli tämä vuosi mentiin alle eurolla/päivä. Mutta oli kyllä leuto talvikin.

        Villa jota käytin oli 5cm villaa, ja 10cm olisi pääosin kyllä mahtunut laittamaan. Sikäli siis vähän harmittaa. Toki 10cm paalissa oli vähemmän levyjä, että niitä olisi pitänyt olla 2 paalillista (eli olis maksanut n.30 enemmän, en tiedä olisiko sitä saanut euroissa kiinni ainakaan ekana vuonna.)

        Käyttökustannukset siis varsin maltilliset vaikka on ihan puhdasverinen kiinalainen koko laitos.

        Ekana vuonna ei vielä kummempaa eroa laatualtaisiin.
        Ei oo Mersu, mutta ei siellä niin paljoo olla etteikö Rellukin kelpais ;)


    • Anonyymi

      Meillä aresso lucca, meidän mielestä hyvä. Ostopäätökseen vaikutti niinkin yksinkertainen asia kuin, että kun kävin myymälässä oli altaan huoltoluukut auki. Näki suoraan työn laadun ja eristyksen. Muutenkin myyjän rehellinen ei painostava myyntiasenne oli miellyttävä vastasi hyvin tuotteen myyntitekstiä. Miinuksena meillä oli jokin vikakoodi aluksi, joka johtui suodattimesta. Saatiin takuisiin uusi suodatin ja nyt on ollut kaikki hyvin.

      • Anonyymi

        Itselläni on Veloxian kautta hankittu allas, enkä missään nimessä suosittele. Vikatilanteessa ei ole mielenkiintoa enää korjata allasta, vaikka on nimetty korjauksesta vastaavaksi yritykseksi. Pirkanmaalle on pääkaupunkiseudulta liian pitkä matka. Kuulemma menee niin paljon aikaa, ettei kannata tulla. Kerran kävivät, eikä vika tullut kuntoon. Toista kertaa eivät tule kuulemma enää. Myös ympäristö jätettiin törkeään kuntoon, eikä altaan suojapaneeleita laitettu paikoilleen. Itselläni valmistusvika valoissa, jotka vaihdettiin. Kerrottiin, että jos vuotaa edelleen lamppujen kohdista, laita silikonia. Todella ala-arvoista palvelua, jos edes viitsivät tulla paikalle. Suosittelen kiertämään Veloxian kaukaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on Veloxian kautta hankittu allas, enkä missään nimessä suosittele. Vikatilanteessa ei ole mielenkiintoa enää korjata allasta, vaikka on nimetty korjauksesta vastaavaksi yritykseksi. Pirkanmaalle on pääkaupunkiseudulta liian pitkä matka. Kuulemma menee niin paljon aikaa, ettei kannata tulla. Kerran kävivät, eikä vika tullut kuntoon. Toista kertaa eivät tule kuulemma enää. Myös ympäristö jätettiin törkeään kuntoon, eikä altaan suojapaneeleita laitettu paikoilleen. Itselläni valmistusvika valoissa, jotka vaihdettiin. Kerrottiin, että jos vuotaa edelleen lamppujen kohdista, laita silikonia. Todella ala-arvoista palvelua, jos edes viitsivät tulla paikalle. Suosittelen kiertämään Veloxian kaukaa!

        Veloxialla näyttäisi olevan hyvillä ominaisuuksilla olevia altaita kohtuullisella hinnalla. Esimerkiksi Novitekin Olos Special malli kiinnostaa.

        Onko tosi, että altaisiin ei saa huoltoa? Miten vastuu takuuaikana? Onko vastuu Novitekilla vai Veloxialla esim. jonkin teknisen vian sattuessa?


    • Anonyymi

      Meillä olisi ulkoporealtaan hankinta edessä. Osaako kukaan sanoa onko noilla pumpun tehoilla oikeasti merkitystä? Novitek Olos mallissa taitaa olla 3 x 1.3kW, Cello Pyhä (Novitekin valmistama) 2 x 1.3kW ja joissakin malleissa on vain 1 x 2.2 kW pumppu.

      Jos esim haluaa myös jonkinlaista hierontaa makuupaikalla niin voiko esim 2 muun paikan suuttimet sulkea, jolloin tälle yhdelle paikalle riittäisi enemmän hierontatehoa, jne?

      • Anonyymi

        Paremmissa malleissa voi olla nimikoidut pumput jollekkin paikalle / paikoille. Silloin muiden sulkeminen ei vaikuta, mutta muutoin tuo muiden suuttimien sulkeminen toki tehostaa aukiolevaa. Kaikissa taitaa olla tuo ilman lisäys hanikka, joka antaa ikäänkuin kakkosvaihteen hierontaan.

        Suuttimet vaikuttavat myös hyvin paljon, ei pelkkä pumppujen teho, Eli isot laadukkaat suuttimet tuottavat paremman ööh.. kuvion(?) ja miellyttävämän hierontatuntemuksen. Suutinten mallia voi yleensä vaihtaa, niitä on netti pullollaan ja ovat aika hyvin yhteensopivia. ne kaikkein pienimmät suuttimet on täysiä turhakkeita.

        Omassa mopossani on vain yksi hierontapumppu ja yksi kiertovesipumppu. Tehoja en muista, mutta ei mitään kovin järisyttävää hierontaa anna. Mutta huomaa kyllä jos laittaa muut kiinni (tai täysin kiinnihän niitä ei saa, eikä saa laittaa jos jostsain syystä saakin, mutta pienelle).

        Ns hartia-suuttimet(?) on omassani lähinnä ärsyttävät. Olkapäät käytännössä osuu niihin ja roiskivat sitten ja ovat lähinnä riesa.


    • Anonyymi

      Vanha Wellis ainakin pitää kovaa ääntä

    • Anonyymi

      Älä osta, vie helvetisti vettä nämä porealtaasta ja muut.
      Aluksi käyttää ja sitten lopettaa käytön. Surkeita malleja ainakin pirkkalalaisella Poreamme nimisellä firmalla, ei meille kiitos

    • Anonyymi

      Meillä jazuzzi allas.
      Ostettu 2016 ja on toiminut kuin unelma.
      Jazuzzeissa on muovin paksuus puolet enemmän kuin muun merkkisissä altaissa.
      Tosin vähän arvokkaampia kuin muut merkit mutta käyttöikä 30v
      Porealtaan ostaminen on suuri hankinta ja huom. halpaa ei kannata ostaa-alle 10000e
      Ollaan käyty paljon vuokramökeillä ja nähty kaikenlaisia altaita.
      Ehkä surkein kaikista on hot tub.
      Ilma +10 astetta ja 1tunnin aikana vesi kylmeni 4 astetta 37asteesta 33asteeseen.
      Meidän altaassa voi lillua pitkälle yöhön talvipakkasella ja veden lämpö laskee max 2astetta.

    • Anonyymi

      Kuumalähteen altaat on surkeimpia laadultaan erittäin rimpula puurunko ja paneelit.Mainostetaan hyvin eristetyksi mutta esim etupaneeli missä pumput niin erisrystä ei ollenkaan. ja ei tarvitse haaveilla kylminä kuukausina alle 100€ kustannuksista/kk sähkön osalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe