Olisiko kellään tietoa siitä mikä olisi hyvä tapa testatata ilmamassamitarin toiminta? Onko mahdollisuus mitata jostain jotain?
Jos nakutusanturi ei toimi tai letkut ovat ristissä niin miten mahtanee vaikuttaa käyntiin?
Onko missään näkynyt sytykyksen elektroniikka boksin kytkentäkaaviota?
Bensaa kuluu runsaasti ja joskus tulee bensan käryä sisälle ajaessa. Jos tankki on täynnä niin ko käry tulee parkissakin. Vuotoja en ole löytänyt muita mitä nyt huollossa vaihdettu bensasuotimen tiiviste vuosi hieman.
Ilmamassamittarin testaus
3
4708
Vastaukset
- eppu
Miten muuten toimii,mitkä päästöarvot katsastuksessa?Itselläni kansiremontin yhteydessä lakkasi kaikki arvot täsmäämästä,virranjakaja ei merkintöjen avulla osunut lähellekään ohjekirja sytytysennakkoa ja ilmamäärämittarin säätö näytti olevan tästä tosi tarkka.strobosäädön jälkeen parani mutta bensaa vei ainakin 1,5 litraa sadalla enemmän kuin ennen ja kulku oli tosi tukkoista,katsastuksessa meni läpi tosi huonoilla arvoilla mm.co 3(maks -87 3,5 aiemmin 0,9),mittasin ilmamäärämittarin 3 ja 6 napojen välistä resistanssin joka oli muistaakseni omassa yksilössäni likellä 500 ohmia,tämän pistin tarkalleen muistiin,että saa takaisin,jos tarvii ja lähdin ominpäin säätämään ilmamäärämittarin ruuvia siellä takapuolella,päädyttyäni vastapäivään säädettyäni kohtaan,jossa auto alkoi toimia jokseenkin kuin ennenkin ja polttoaineen kulutus tippui taas lähelle entisiä lukemia resistanssiarvo oli noin 420.En tiedä toimiiko sinulla tai kellään muulla tai korjasinko jotain piilevää vikaa säätämällä,päästöarvoja ei nyt ole mitattu,mutta uskon ilmanmuuta että menee taas paremmilla arvoilla läpi,bensa lakkasi haisemasta ja pakokaasu haisee ns.normaalilta ja toiminta kelpaa,reagoi kaasuun ja turbon paine nousee kutakuinkin normaalisti.
- S9k -85
Auto nykii ja syö paljon bensaa (50% ylim.). Katsastuksessa arvot hyvät. Arvot myös korjaamolla hyvät. CO2 on tosin hieman alhainen. Sitä säädettiin pari kuukautta sitten hieman runsaammalle. Säätö vaikutti aika positiivisesti kulutukseen. Söi ehkä enää 2 l extraa.
Sytytys oli strobolla katsoen 4° myöhässä (12°). Säädin sen kohdalleen. Seossuhteen säädön yhteydessä sytytysennakko tarkistettiin ja se oli 20°, joten säädettiin uudestaan. Nyt se on pysynyt paikoillaan.
Säätelin eilen ilmassamittaria. Lähtöarvo oli 900 ohmia. säädin 420:een. Nykiminen tuli niin pahaksi, että ajaminen ei oikein onnistunut. säätelin sitä takaisin päin kokeillen ajoa välillä. 800 ohmin paikkeilla se oli melkein normaali. Nykii kuiten välillä jonkun verran.
Aamulla meni toinenkin kulutusmittarin lamppu pimeäksi, joten en nyt näe kulutusta. MetroAuton mukaan vaihto vaatii kojetaulun ja mittarin irroituksen. Näyttää aika isolta hommalta.
Mahtaakohan kukaan lukea näin vanhaa viestiä? - Mimmi
S9k -85 kirjoitti:
Auto nykii ja syö paljon bensaa (50% ylim.). Katsastuksessa arvot hyvät. Arvot myös korjaamolla hyvät. CO2 on tosin hieman alhainen. Sitä säädettiin pari kuukautta sitten hieman runsaammalle. Säätö vaikutti aika positiivisesti kulutukseen. Söi ehkä enää 2 l extraa.
Sytytys oli strobolla katsoen 4° myöhässä (12°). Säädin sen kohdalleen. Seossuhteen säädön yhteydessä sytytysennakko tarkistettiin ja se oli 20°, joten säädettiin uudestaan. Nyt se on pysynyt paikoillaan.
Säätelin eilen ilmassamittaria. Lähtöarvo oli 900 ohmia. säädin 420:een. Nykiminen tuli niin pahaksi, että ajaminen ei oikein onnistunut. säätelin sitä takaisin päin kokeillen ajoa välillä. 800 ohmin paikkeilla se oli melkein normaali. Nykii kuiten välillä jonkun verran.
Aamulla meni toinenkin kulutusmittarin lamppu pimeäksi, joten en nyt näe kulutusta. MetroAuton mukaan vaihto vaatii kojetaulun ja mittarin irroituksen. Näyttää aika isolta hommalta.
Mahtaakohan kukaan lukea näin vanhaa viestiä?Älä säädä ilmamassamittarin SEOSSÄÄTÖRUUVIA ohmimittarin avulla, se vastusarvo kun on autokohtainen. Säädä strobolla ALIPAINELETKU irroitettuna virranjakajasta siihen 16 asteeseen (mistä te muuten löydätte tuon pikkunollan) ja tarkista/säädä sitten seokset seosmittarilla. Olethan vaihtanut suodattimet, tulpat ja tarkistanut virranjakajan ja johtojen kunnon.
Mittariston lamppujen vaihto vaatii tosiaan mittariston irroittamista tai jos on notkeat kädet, riittää kun irroittaa kojelaudan kannen (kulutusmittarin lamput ovat erillisen "kotelon" alla mittariston alareunassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3612853Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151088Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849