Tulista ruokaa raskaana

Taistomirjami

Onko tulinen ruoka raskaana ok? Olemme lähdössä Thaimaahan raskausviikolla 9, ja siellä vissiin laitetaan chiliä ym. mausteita ruokaan aika erilailla kuin Suomessa. Normaalisti en käytä edes suolaa...

4

6370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi?

Hei, tottakai voit syödä tulista ruokaa - jos vain mielesi tekee :) Ja jos ei ala närästää tms. Itse rakastan tulista ruokaa ja on ihanaa kun se taas vähitellen (rv19) alkaa maistua. Alkuviikoilla ei tehnyt mieli mitään mausteista, mutta jos vaan maistuu niin anna mennä. Ja nauti lomastasi :)

• rv 26

ovathan ne naiset raskaana siellä Thaimaassakin ja tuskinpa koko ruokavalio muuttuu. Tuossa raskauden alkuvaiheessa saa nyt tehdä melkeinpä mitä vaan, kunhan ei myrkkyjä vedä.

Sitten kun maha on jo kasvanut ja voi muutenkin olla tukala olo, niin tulinen ruoka saattaa pahentaa sitä. Itsellä ainakin tulee ihan hemmetin kuuma kun syö jotain tulista, sillon tällöin voin tietenkin ottaa tulista kastiketta pitsaan tai jotain miedompaa kiinalaista. Kerran söin ihan chilivihannekset ja se kyllä oli vähän liian tuhtia. Närästyskin siitä tahtoo puskea, ja mun masuasukki rupes ainakin kovasti möykkäämään sen annoksen jälkeen että olikohan liian tulista sillekin :)

• jouluodottelija

kroppaansa eli jos tuntuu, ettei se tulinen ruoka sovi, niin sitten syöt miedommin maustettuja ruokia. Mulla taas on ruoka maistunut nimenomaan paremmin norm. enemmän maustettuna eli heitän chiliä tai cayenne-pippuria vähän joka paikkaan ja ihan hyvin kroppa toimii, ei närästä tms.

• voit

huoleti syödä tulista ruokaa, jos maistuu. Itse olin Etelä-Koreassa käymässä rv12:lla ja ruoka olisi kyllä maistunut ihan ok, mutta vatsaa supisteli kovasti ja tuli ulos kuravellinä. Piti yrittää sitten löytää jotain vähemmän eksottista, josta vaavikin tykkäsi. En ollut reissussa kun 6 päivää, mutta selkeästi viimeisinä päivinä oli joko oppinut valitsemaan oikeita ruokia tai sitten vatsa oli jo ehtinyt tottua asiaan. Ennen raskautta ei ole ollut mitään vastaavia ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27