Tulista ruokaa raskaana

Taistomirjami

Onko tulinen ruoka raskaana ok? Olemme lähdössä Thaimaahan raskausviikolla 9, ja siellä vissiin laitetaan chiliä ym. mausteita ruokaan aika erilailla kuin Suomessa. Normaalisti en käytä edes suolaa...

4

6078

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi?

Hei, tottakai voit syödä tulista ruokaa - jos vain mielesi tekee :) Ja jos ei ala närästää tms. Itse rakastan tulista ruokaa ja on ihanaa kun se taas vähitellen (rv19) alkaa maistua. Alkuviikoilla ei tehnyt mieli mitään mausteista, mutta jos vaan maistuu niin anna mennä. Ja nauti lomastasi :)

• rv 26

ovathan ne naiset raskaana siellä Thaimaassakin ja tuskinpa koko ruokavalio muuttuu. Tuossa raskauden alkuvaiheessa saa nyt tehdä melkeinpä mitä vaan, kunhan ei myrkkyjä vedä.

Sitten kun maha on jo kasvanut ja voi muutenkin olla tukala olo, niin tulinen ruoka saattaa pahentaa sitä. Itsellä ainakin tulee ihan hemmetin kuuma kun syö jotain tulista, sillon tällöin voin tietenkin ottaa tulista kastiketta pitsaan tai jotain miedompaa kiinalaista. Kerran söin ihan chilivihannekset ja se kyllä oli vähän liian tuhtia. Närästyskin siitä tahtoo puskea, ja mun masuasukki rupes ainakin kovasti möykkäämään sen annoksen jälkeen että olikohan liian tulista sillekin :)

• jouluodottelija

kroppaansa eli jos tuntuu, ettei se tulinen ruoka sovi, niin sitten syöt miedommin maustettuja ruokia. Mulla taas on ruoka maistunut nimenomaan paremmin norm. enemmän maustettuna eli heitän chiliä tai cayenne-pippuria vähän joka paikkaan ja ihan hyvin kroppa toimii, ei närästä tms.

• voit

huoleti syödä tulista ruokaa, jos maistuu. Itse olin Etelä-Koreassa käymässä rv12:lla ja ruoka olisi kyllä maistunut ihan ok, mutta vatsaa supisteli kovasti ja tuli ulos kuravellinä. Piti yrittää sitten löytää jotain vähemmän eksottista, josta vaavikin tykkäsi. En ollut reissussa kun 6 päivää, mutta selkeästi viimeisinä päivinä oli joko oppinut valitsemaan oikeita ruokia tai sitten vatsa oli jo ehtinyt tottua asiaan. Ennen raskautta ei ole ollut mitään vastaavia ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3720
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2916
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      173
      2898
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2401
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      361
      2162
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1860
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1555
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      28
      1380
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1378
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1342
    Aihe