Tarkoitus on pitää autoa mahdollisesti vielä toiset 8 vuotta, kun se on osoittautunut luotettavaksi kulkupeliksi. Mitään ruostumisen merkkejä ei vielä ole havaittavissa.
Auton käyttöohjekirjassa sanotaan: "Autossa on ruostesuojaus, joka ei normaalioloissa kaipaa jälkikäsittelyä ennen kuin vasta noin 8 vuoden kuluttua."
Voiko suojauksesta olla koskaan mitään muuta haittaa, kuin ylimääräinen rahanmeno?
Ja mikähän olisi se "paras" suojausmenetelmä?
Suojaanko vai ei, 8 vuotta vanha
16
2490
Vastaukset
- -DjS-
Tämä on taas ihan miten itse päätät asian. suosittelisin vaikka katsastuksen yhteydessä kurkkimaan pohjaan että miltä näyttää. ja tarvittaessa kysyä vaikka katsurilta asiaan mielipidettä.
itselläni on myös auto jota aion pitää vielä ainakin viisi vuotta menee massaukseen tässä syksyn aikana. ja luultavasti vielä uudestaan jo neljän vuoden päästä. ehkä jopa aikaisemmin. vaikka se maksaakin niin ei se liika suojaus venettä kaada. - suojaus on talousteko
Itsellä 19 v vanha bensa jetta. Kyllä se suojaus kannattaa - itse olen enimmäkseen ahkerasti pessyt autoani myös pohjasta. En painepesurilla vaan pehmeästi.
Kerttakaan en ole erikseen ruostesuojannut - eikä ole ruostunut - mutta se auto ei seiso sateessa vaan kylmässä tallissa silloin kun en sillä ole liikenteessä. Vahaaen ole säästänyt;sitäteen useasti vuodessa. Ja on lapin läänin auto.
Katsastaja pisti hymyssä suin 31.8 taas uuden leiman paperiin. No broblem - ja hyvää matkaa.
Työkolleegat vaihtelevat autojansa 2-3:n vuoden välein "kuulemma mukaan "pienellä välirahalla" - kun muutoin ei saa entisestä mitään. Montakohan välirahaa ovat jo laittaneet - ja sittenkin niiden autot seisovat korjaamoilla - tosi kalliissa huollossa. On MB:tä sun muita merkejä, joka on uusia.
Pidä vaan vanha autosi - se on tosi talousteko. - volvoa
Enpä itse suotta tervaisi Volvon puhtaita ja ruosteettomia pintoja. Eivät nämä euroautot nykyään enää ruostu kuin kiveniskemistä/kolarikorjauksista.
Jos sinulla olisi japsiauto, niin silloin ohut herkästi ruostuva pelti kannattaisi suojata. Tosin se olisi kannattanut suojata jo silloin 8v sitten, nyt voisi olla jo myöhäistä. Pikimoska vaan peittäisi alleen ruosteet ja itseasiassa vain kiihdyttäisi ruostumista.- ja ruosteeton
Teräketju öljyllä olen vanhaa autoa suojannut, Pysäyttää ruosteen.
Mutta paras on moottoripyörien ketjuihin tarkoitettu ketjuöljy ja vielä ketjuvaha päälle. Tunkeutuu hiushalkemiin ja jähmettyy sinne!
Tukipalkkien etureunoihin voi laittaa oikein massankin.
Tietysti helmakoteloihin kuuluu ruiskuttaa siihen tarkoitettua ainetta..ja tarkistaa vedenpoisto aukot ,etteivät ole tukossa. - samoin
ja ruosteeton kirjoitti:
Teräketju öljyllä olen vanhaa autoa suojannut, Pysäyttää ruosteen.
Mutta paras on moottoripyörien ketjuihin tarkoitettu ketjuöljy ja vielä ketjuvaha päälle. Tunkeutuu hiushalkemiin ja jähmettyy sinne!
Tukipalkkien etureunoihin voi laittaa oikein massankin.
Tietysti helmakoteloihin kuuluu ruiskuttaa siihen tarkoitettua ainetta..ja tarkistaa vedenpoisto aukot ,etteivät ole tukossa.Toimin juuri samoin kuin 15vee auto ja vuosista sen jo näkeekin.
- olosuhteet
Suomessa ei ole normaali olosuhteet!
- Anonyymi
Auton pohjasta pitää purkaa muovisuojat, sitten painepesu ja anna kuivua.
Pahimpia ruosteita täytyy poistaa ainakin teräsharjalla. Pohjusteeksi ja koteloihin Dinitrol ML (imeytyy ruosteeseen) ja päälle Dinitrol Metallic tai Dinitrol CAR/4941.
Jälleenmyytäessä ostaja ei maksa autoon tehdystä ruostesuojauksesta, mutta sen sijaan hyväkuntoisesta autosta ja autoa voi pitää pidempään eli tuo kyllä maksaa itsensä takaisin. :D- Anonyymi
Jälleenmyynnissä sanotaanko niin että tyhmä maksaa pyydetyn hinnan suojaamattomasta, osaava ostaja etsii ensisijaisesti aina suojattua käytettyä ja on valmis maksamaankin vähän ettei tule niitä tonnien hitsauksia/maalauksia.
Esim japsit/korealaiset teknisesti erittäin pitkäikäisiä (25-30v), harmin jos uuden ostaja on kuitenkin rajoittanut sen japsin/korealaisen käyttöiän 15 vuoteen jos jättänyt suojaamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jälleenmyynnissä sanotaanko niin että tyhmä maksaa pyydetyn hinnan suojaamattomasta, osaava ostaja etsii ensisijaisesti aina suojattua käytettyä ja on valmis maksamaankin vähän ettei tule niitä tonnien hitsauksia/maalauksia.
Esim japsit/korealaiset teknisesti erittäin pitkäikäisiä (25-30v), harmin jos uuden ostaja on kuitenkin rajoittanut sen japsin/korealaisen käyttöiän 15 vuoteen jos jättänyt suojaamatta.Melkoisen utopioita juttelet. Aasialaisten tekniikka on heikkoa nykyään ja suojattuna kestää sellaiset 10 vuotta max.
Mutta ketä kiinnostaa yli 10 vuotta vanhat autot, eihän niillä juurikaan kukaan ajele.
- Anonyymi
No ei tietenkään kannata jäädä odottelemaan milloin ruostuminen alkaa näkymään sinunkin silmissä.
Ruostesuojaus mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Kyllä 8-vuotiaskin auto kannattaa suojata.
Ei ruostesuojaus ehkä merkkaa seuraavalle omistajalle mitään, mutta ruosteeton pohja, lokasuojankaaret ja helmat kyllä aivan valtavasti. Siis tarkoitan, että sellainen auto on helppo myydä hyvään hintaan. Tai ainakin säästys ruostekorjauksilta tai uuden auton ostamiselta aikaisemmin. Aineet eivät maksa kuin n. 70 euroa oma vaiva.- Anonyymi
Koteloita ei juuri kukaan harrastelija osaa itse suojata, paras käyttää asiantuntevaa liikettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koteloita ei juuri kukaan harrastelija osaa itse suojata, paras käyttää asiantuntevaa liikettä.
Mitäs rakettitiedettä se homma on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs rakettitiedettä se homma on?
Täytyy tietää mitä ainetta on pohjalla ja jos on kovin vanha auto, niin koteloihin ei kannata mitään ruostesuoja-ainetta enää käyttää.
- Anonyymi
Alusta kannattaa massauttaa! Autosta tulee äänettömämpi hiekkateillä! Ainakin minä olen tyytyväinen alustan ruostesuojauskäsittelyyn. (Ford Fiesta 12v vanha)
- Anonyymi
2V vanha, ja lähtee vaihtoon ensi viikolla. Kannattaako?.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2V vanha, ja lähtee vaihtoon ensi viikolla. Kannattaako?.....
No tietenkin, jos ajattelet auton seuraavaa käyttäjää lämmöllä......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 132194
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831609Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731435Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2571432Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2321326Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041069Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341050- 92993
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65983