Pahoinpitelysyyte

ja -tuomio

Eikö näiden perusteella voida kieltää otteleminen? Siis perua lisenssi tms? Tiedättekö?

9

4330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AndyS

      Syytteen perusteella on vaikea kieltää ottelemista, jos asia ei ole ihan päivänselvä. Ja ongelmia voisi tulla siinä vaiheessa jos syytetty todettaisiinkin syyttömäksi.

      Lainvoimainen tuomio on sitten jo eri asia. Yleensä tällaiset asiat on käsittääkseni hoidettu seuratasolla, eli seura potkii pihalla ja/tai evää osallistumisoikeuden. Mitään villejä ottelijoitahan (siis seuraa edustamattomia) ei liiton amatöörikisoihin päästetä.

      • seura

        sitten saa tietää tuomion jos ei tuomittu itse kerro?


      • AndyS
        seura kirjoitti:

        sitten saa tietää tuomion jos ei tuomittu itse kerro?

        No esimerkiksi siitä, että se lukee Iltalehdessä.


      • Kun ei rangaistuksia tule
        seura kirjoitti:

        sitten saa tietää tuomion jos ei tuomittu itse kerro?

        Kuulemma jotkut syväkurkkupoliisit vuodattavat laittomasti tietoa seuroille, koska asiaan ei ole puututtu ja Suomessahan jopa EOA ylpeilee, ettei ikinä ole antanut virkamiehille langettavaa päätöstä.


      • se sit
        Kun ei rangaistuksia tule kirjoitti:

        Kuulemma jotkut syväkurkkupoliisit vuodattavat laittomasti tietoa seuroille, koska asiaan ei ole puututtu ja Suomessahan jopa EOA ylpeilee, ettei ikinä ole antanut virkamiehille langettavaa päätöstä.

        oikeast ketään haittaa jos tuollainen tieto "poliisilta" vuotaa?
        Lisäks oikeuden pöytäkirjat ovat avointa luettavaa, ellei niitä ole erikseen määrätty salaisiksi.


      • Jotka viis veisaavat, tosin
        se sit kirjoitti:

        oikeast ketään haittaa jos tuollainen tieto "poliisilta" vuotaa?
        Lisäks oikeuden pöytäkirjat ovat avointa luettavaa, ellei niitä ole erikseen määrätty salaisiksi.

        Tuskinpa tuo laillista on, että poliisi tarkistaa rekistereistään, onko jollain rikoksia, ja kertoo siitä eteen päin.

        Mutta jos tämä tv:stä tuttu Heli muuttaisi Ouluun, hän ei siis pääsisi Andyn seuraan, vai? Entä saako otella teidän seuranne jäseniä vastaan, jos on toisen seuran jäsenenä? Saako edes jutella?


      • näkemys!
        Jotka viis veisaavat, tosin kirjoitti:

        Tuskinpa tuo laillista on, että poliisi tarkistaa rekistereistään, onko jollain rikoksia, ja kertoo siitä eteen päin.

        Mutta jos tämä tv:stä tuttu Heli muuttaisi Ouluun, hän ei siis pääsisi Andyn seuraan, vai? Entä saako otella teidän seuranne jäseniä vastaan, jos on toisen seuran jäsenenä? Saako edes jutella?

        Mikäli joku on tuomionsa suorittanut, hän on sovittanut rikoksensa. Outoa että, urheiluseurat jatkavat tällaisen ihmisen "kakkua", eivätkä pelaa muun yhteiskunnan pelisääntöjen mukaan.


      • AndyS
        Jotka viis veisaavat, tosin kirjoitti:

        Tuskinpa tuo laillista on, että poliisi tarkistaa rekistereistään, onko jollain rikoksia, ja kertoo siitä eteen päin.

        Mutta jos tämä tv:stä tuttu Heli muuttaisi Ouluun, hän ei siis pääsisi Andyn seuraan, vai? Entä saako otella teidän seuranne jäseniä vastaan, jos on toisen seuran jäsenenä? Saako edes jutella?

        Ensinnäkin huomatkaa, että tämä ei ole KBT:n virallinen kanta, koska minulla ei ole sen julkistamiseen oikeuksia enkä edes ole seuran hallituksen jäsen.

        Poliisi ei voi luovuttaa ulkopuolisille salaisiksi määrättyjä tietoja, mitä rikosrekisteriote on. Tiedossani ei ole, että tällaista olisi myöskään tapahtunut. Täysin eri asia on, jos poliisi sattuu muuten vaan tietämään, että henkilö X on käräjäoikeuden vakioasiakas. Mikään ei estä häntä sanomasta sitä, kelle parhaaksi näkee.

        Jos tämä kyseinen henkilö pyrkisi KBT:n jäseneksi, niin varmaankin asiasta keskusteltaisiin hänen kanssaan. Teko on paheksuttava, mutta toisaalta tehty melko nuorena ja siitä on jo jonkin aikaa. En seuraa tosi-TV:a tai roskalehtiä, joten en tiedä, millaista elämää hän on tuomion jälkeen viettänyt tai ylipäänsä miten paha tapaus on ollut kyseessä. Tämä vaikuttaa asiaan.

        Jos henkilöllä on kilpalisenssi ja jonkun muun seuran edustus, en usko että ottelemiselle meidän ottelijamme kanssa olisi estettä - ellei sitten ottelija itse jostain syystä kieltäydy. Puhumiselle ei tietenkään ole estettä.


      • Käämit kärähtää
        näkemys! kirjoitti:

        Mikäli joku on tuomionsa suorittanut, hän on sovittanut rikoksensa. Outoa että, urheiluseurat jatkavat tällaisen ihmisen "kakkua", eivätkä pelaa muun yhteiskunnan pelisääntöjen mukaan.

        Eri asia on, jos kyseessä on muu kuin pahoinpitelytuomio. Kilpailuluvan antamisesta saa kuvan, että tervetuloa seuraan kaikki nappiveikot, vaimonhakkaajat ja muut, niin opetetaan teille lisää kikkoja. Potkikaa vielä lisää porukkaa kadulla, niin saatte vielä kunnon sponsorit. Onneksi vielä löytyy seuroja, joilla on moraalia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe