Pahoinpitelysyyte

ja -tuomio

Eikö näiden perusteella voida kieltää otteleminen? Siis perua lisenssi tms? Tiedättekö?

9

4420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AndyS

      Syytteen perusteella on vaikea kieltää ottelemista, jos asia ei ole ihan päivänselvä. Ja ongelmia voisi tulla siinä vaiheessa jos syytetty todettaisiinkin syyttömäksi.

      Lainvoimainen tuomio on sitten jo eri asia. Yleensä tällaiset asiat on käsittääkseni hoidettu seuratasolla, eli seura potkii pihalla ja/tai evää osallistumisoikeuden. Mitään villejä ottelijoitahan (siis seuraa edustamattomia) ei liiton amatöörikisoihin päästetä.

      • seura

        sitten saa tietää tuomion jos ei tuomittu itse kerro?


      • AndyS
        seura kirjoitti:

        sitten saa tietää tuomion jos ei tuomittu itse kerro?

        No esimerkiksi siitä, että se lukee Iltalehdessä.


      • Kun ei rangaistuksia tule
        seura kirjoitti:

        sitten saa tietää tuomion jos ei tuomittu itse kerro?

        Kuulemma jotkut syväkurkkupoliisit vuodattavat laittomasti tietoa seuroille, koska asiaan ei ole puututtu ja Suomessahan jopa EOA ylpeilee, ettei ikinä ole antanut virkamiehille langettavaa päätöstä.


      • se sit
        Kun ei rangaistuksia tule kirjoitti:

        Kuulemma jotkut syväkurkkupoliisit vuodattavat laittomasti tietoa seuroille, koska asiaan ei ole puututtu ja Suomessahan jopa EOA ylpeilee, ettei ikinä ole antanut virkamiehille langettavaa päätöstä.

        oikeast ketään haittaa jos tuollainen tieto "poliisilta" vuotaa?
        Lisäks oikeuden pöytäkirjat ovat avointa luettavaa, ellei niitä ole erikseen määrätty salaisiksi.


      • Jotka viis veisaavat, tosin
        se sit kirjoitti:

        oikeast ketään haittaa jos tuollainen tieto "poliisilta" vuotaa?
        Lisäks oikeuden pöytäkirjat ovat avointa luettavaa, ellei niitä ole erikseen määrätty salaisiksi.

        Tuskinpa tuo laillista on, että poliisi tarkistaa rekistereistään, onko jollain rikoksia, ja kertoo siitä eteen päin.

        Mutta jos tämä tv:stä tuttu Heli muuttaisi Ouluun, hän ei siis pääsisi Andyn seuraan, vai? Entä saako otella teidän seuranne jäseniä vastaan, jos on toisen seuran jäsenenä? Saako edes jutella?


      • näkemys!
        Jotka viis veisaavat, tosin kirjoitti:

        Tuskinpa tuo laillista on, että poliisi tarkistaa rekistereistään, onko jollain rikoksia, ja kertoo siitä eteen päin.

        Mutta jos tämä tv:stä tuttu Heli muuttaisi Ouluun, hän ei siis pääsisi Andyn seuraan, vai? Entä saako otella teidän seuranne jäseniä vastaan, jos on toisen seuran jäsenenä? Saako edes jutella?

        Mikäli joku on tuomionsa suorittanut, hän on sovittanut rikoksensa. Outoa että, urheiluseurat jatkavat tällaisen ihmisen "kakkua", eivätkä pelaa muun yhteiskunnan pelisääntöjen mukaan.


      • AndyS
        Jotka viis veisaavat, tosin kirjoitti:

        Tuskinpa tuo laillista on, että poliisi tarkistaa rekistereistään, onko jollain rikoksia, ja kertoo siitä eteen päin.

        Mutta jos tämä tv:stä tuttu Heli muuttaisi Ouluun, hän ei siis pääsisi Andyn seuraan, vai? Entä saako otella teidän seuranne jäseniä vastaan, jos on toisen seuran jäsenenä? Saako edes jutella?

        Ensinnäkin huomatkaa, että tämä ei ole KBT:n virallinen kanta, koska minulla ei ole sen julkistamiseen oikeuksia enkä edes ole seuran hallituksen jäsen.

        Poliisi ei voi luovuttaa ulkopuolisille salaisiksi määrättyjä tietoja, mitä rikosrekisteriote on. Tiedossani ei ole, että tällaista olisi myöskään tapahtunut. Täysin eri asia on, jos poliisi sattuu muuten vaan tietämään, että henkilö X on käräjäoikeuden vakioasiakas. Mikään ei estä häntä sanomasta sitä, kelle parhaaksi näkee.

        Jos tämä kyseinen henkilö pyrkisi KBT:n jäseneksi, niin varmaankin asiasta keskusteltaisiin hänen kanssaan. Teko on paheksuttava, mutta toisaalta tehty melko nuorena ja siitä on jo jonkin aikaa. En seuraa tosi-TV:a tai roskalehtiä, joten en tiedä, millaista elämää hän on tuomion jälkeen viettänyt tai ylipäänsä miten paha tapaus on ollut kyseessä. Tämä vaikuttaa asiaan.

        Jos henkilöllä on kilpalisenssi ja jonkun muun seuran edustus, en usko että ottelemiselle meidän ottelijamme kanssa olisi estettä - ellei sitten ottelija itse jostain syystä kieltäydy. Puhumiselle ei tietenkään ole estettä.


      • Käämit kärähtää
        näkemys! kirjoitti:

        Mikäli joku on tuomionsa suorittanut, hän on sovittanut rikoksensa. Outoa että, urheiluseurat jatkavat tällaisen ihmisen "kakkua", eivätkä pelaa muun yhteiskunnan pelisääntöjen mukaan.

        Eri asia on, jos kyseessä on muu kuin pahoinpitelytuomio. Kilpailuluvan antamisesta saa kuvan, että tervetuloa seuraan kaikki nappiveikot, vaimonhakkaajat ja muut, niin opetetaan teille lisää kikkoja. Potkikaa vielä lisää porukkaa kadulla, niin saatte vielä kunnon sponsorit. Onneksi vielä löytyy seuroja, joilla on moraalia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe