Lääkityksenä Cymbalta 60mg ja peratsin 8 mg. Näkö mennyt lääkityksen alusta saakka jotenkin sameaksi. Myös lähinäkö. Töissä ei tahdo nähdä tekstiä päätteeltä. Voiko nämä lääkkeet vaikuttaa näköön näin? KOkemuksia ? Lääkäriin saan yhteyden kyllä lähiaikoina, tällä viikolla vielä en.
Näköhäiriöt lääkkeistä
Siol
3615
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
mielestäni ainakin cymbalta voi aiheuttaa näköhäiriöitä. Triptyl on mielialalääke ja se kyllä ainakin aiheuttaa, jopa glaukooman puhkeamisen. Kerro ihmeessä lääkärille.
citalopram ratiopharm aihettaako sekin näköhäiriöitä? Silmän tarkennus huonontuu välillä, ei tosiaan meinaa nähdä päätteeltä selvästi, vaikka räpsyttelee silmiä. Glaukoomahan johtuu korkeita silmänpaineista, nostaako citalopram silmänpaineita? Minulla ollut parina vuotena paineet koholla, tutkittu sitten silmänpohjat, jotka kuitenkin terveet. Minulla käytössä myöskin Thyroxin.
..Peratsin pois. Lääkärin määräys. Ollut pois pari pvää, vaikutusta en ole vielä huomannut..