"Lada Niva on tämän hetken kuumin tuote automarkkinoilla. Maahantuoja Delta toi klassikkomaasturin takaisin markkinoille yli 10 vuoden tauon jälkeen ja yllättyi.
50 ensimmäistä maahantuotua lähtivät lentämällä käsistä. Tällä hetkellä maassa ei ole yhtään vapaata Nivaa.
- Uusia on tilattu, mutta Nivaa joutuu odottelemaan kuukauden päivät, kertoo tuotepäällikkö Asko Kettunen Deltasta.
Jos autojen rakettimainen kauppa yllätti myyjät, niin niin yllätti osin myös ostajakunta. Nivaan on tuotu vaihdossa klassista VW Beetleä ja isojen maasturien ykköstä Kia Sorentoa."
http://www.iltalehti.fi/autot/200709136572515_au.shtml
Nivasta tuli hittituote
18
1750
Vastaukset
- hittituote???
Saman verran Toyotaa myydään puolessa päivässä joka ikinen arkipäivä ja joka vuosi. Mutta Ladan mittakaavassa hittituotesanan ymmärtää. Ladan myyntihän oli nolla autoa/kk kesällä.
- tahtoo kanssa
Niva on jostain kummallisesta syystä mielenkiintoa herättävä auto. Olenkin jo ollut epätoivoon vaipumassa, kun nykyautot tuntuvat niin tylsiltä muovi elektroniikkavimpain -hökötyksiltä. Nivassa on m**naa.
- Exladaisti
Vaivut epätoivoon Nivan kanssa, etenkin jos ajotarpeesi on maantieajoa enemmälti.
- vaivu
Exladaisti kirjoitti:
Vaivut epätoivoon Nivan kanssa, etenkin jos ajotarpeesi on maantieajoa enemmälti.
epätoivoon, vaikka et pysty autoam ostamaankaan ?
- jaahastelija
Edullinen hinta, kestävää perustekniikkaa (varauksella) ja neliveto reilulla maavaralla.
Aika lyömätön yhdistelmä maaseudulla ja sitähän suomessa piisaa.
Vielä kun heittäisivät dieselin keulalle, niin kauppa räjähtäisi käsiin.- Koeajo tyrmäsi
Joa auton tarvitsee vain maastoon leikkikalukseen ja metsähommiin, niin ehkä(?) Nivakin menettelee, mutta maantiellä(jopa soratiellä) Nivan karmean huono ajettavuus korostuu. Moottoritielle tuollaista autoa ei saisi päästää ikinä. Siinä ovat silloin kaikki tielläliikkujat todellisessa vaaravyöhykkeessä.
- Aivan karmeaa!
Koeajo tyrmäsi kirjoitti:
Joa auton tarvitsee vain maastoon leikkikalukseen ja metsähommiin, niin ehkä(?) Nivakin menettelee, mutta maantiellä(jopa soratiellä) Nivan karmean huono ajettavuus korostuu. Moottoritielle tuollaista autoa ei saisi päästää ikinä. Siinä ovat silloin kaikki tielläliikkujat todellisessa vaaravyöhykkeessä.
Olen samoilla linjoilla kanssasi! Eniten jäi kauhistuttamaan lukkiutumattomien jarrujen, ajovakautusjärjestelmän ja luistoneston puute! Itse koeajoin Nivan talvikelillä ja auton käytös oli todella karmeaa. Jos painoit lähdössä liukkaalla roisimmin kaasua, niin pyörät löivät heti tyhjää.
Kaarreajosta ei kannattanut puhuakkaan. Vauhtia ei tainnut olla hädin tuskin 60 km/h lumisella sivutiellä, niin jos oli vähänkin tiukempi kurvi, niin penkkaan oli heti menossa!(kerran kävinkin...)
Lopuksi ne jarrut! Ei mitään ominaisuuksia! Painaa sai pohkeet punaisena, vaikka on muka tehostin ja sitten kun painoit paniikkijarrutuksessa pohjaan, niin mitä teki auto? Ei kerrassaan mitään, vaan heti nelipyöräluisussa kyljittäin ja taas kohti penkkaa!!!
Tätä listaa voisi jatkaa penkkien epämukavuudesta, ilmastointilaitteen, nahkaverhoilun ja ajotietokoneen puutteesta, karusta viimeistelystä, melutasosta sekä ohjauksen raskaudesta, mutta jääkööt toiseen kertaan.
Kun tällä yleiselle tielle lähteen, niin on taatusti kaikki vaarassa. Moottoritielle ei kannata edes yrittää, sillä tuskin se edes 150 km/h nopeuksia kulkeekaan.
ps:omassa Range Roverissani ei tommoisia epäkohtia tarvitse edes kuvitella......yhm! - Hmp.. sitä on liikkeellä
Aivan karmeaa! kirjoitti:
Olen samoilla linjoilla kanssasi! Eniten jäi kauhistuttamaan lukkiutumattomien jarrujen, ajovakautusjärjestelmän ja luistoneston puute! Itse koeajoin Nivan talvikelillä ja auton käytös oli todella karmeaa. Jos painoit lähdössä liukkaalla roisimmin kaasua, niin pyörät löivät heti tyhjää.
Kaarreajosta ei kannattanut puhuakkaan. Vauhtia ei tainnut olla hädin tuskin 60 km/h lumisella sivutiellä, niin jos oli vähänkin tiukempi kurvi, niin penkkaan oli heti menossa!(kerran kävinkin...)
Lopuksi ne jarrut! Ei mitään ominaisuuksia! Painaa sai pohkeet punaisena, vaikka on muka tehostin ja sitten kun painoit paniikkijarrutuksessa pohjaan, niin mitä teki auto? Ei kerrassaan mitään, vaan heti nelipyöräluisussa kyljittäin ja taas kohti penkkaa!!!
Tätä listaa voisi jatkaa penkkien epämukavuudesta, ilmastointilaitteen, nahkaverhoilun ja ajotietokoneen puutteesta, karusta viimeistelystä, melutasosta sekä ohjauksen raskaudesta, mutta jääkööt toiseen kertaan.
Kun tällä yleiselle tielle lähteen, niin on taatusti kaikki vaarassa. Moottoritielle ei kannata edes yrittää, sillä tuskin se edes 150 km/h nopeuksia kulkeekaan.
ps:omassa Range Roverissani ei tommoisia epäkohtia tarvitse edes kuvitella......yhm!Jokos ne talvikelit on alkaneet? Täytyy varautua vaihtamaan taas talvikiekot alle.
- Riitta-Liisa
Aivan karmeaa! kirjoitti:
Olen samoilla linjoilla kanssasi! Eniten jäi kauhistuttamaan lukkiutumattomien jarrujen, ajovakautusjärjestelmän ja luistoneston puute! Itse koeajoin Nivan talvikelillä ja auton käytös oli todella karmeaa. Jos painoit lähdössä liukkaalla roisimmin kaasua, niin pyörät löivät heti tyhjää.
Kaarreajosta ei kannattanut puhuakkaan. Vauhtia ei tainnut olla hädin tuskin 60 km/h lumisella sivutiellä, niin jos oli vähänkin tiukempi kurvi, niin penkkaan oli heti menossa!(kerran kävinkin...)
Lopuksi ne jarrut! Ei mitään ominaisuuksia! Painaa sai pohkeet punaisena, vaikka on muka tehostin ja sitten kun painoit paniikkijarrutuksessa pohjaan, niin mitä teki auto? Ei kerrassaan mitään, vaan heti nelipyöräluisussa kyljittäin ja taas kohti penkkaa!!!
Tätä listaa voisi jatkaa penkkien epämukavuudesta, ilmastointilaitteen, nahkaverhoilun ja ajotietokoneen puutteesta, karusta viimeistelystä, melutasosta sekä ohjauksen raskaudesta, mutta jääkööt toiseen kertaan.
Kun tällä yleiselle tielle lähteen, niin on taatusti kaikki vaarassa. Moottoritielle ei kannata edes yrittää, sillä tuskin se edes 150 km/h nopeuksia kulkeekaan.
ps:omassa Range Roverissani ei tommoisia epäkohtia tarvitse edes kuvitella......yhm!Ihanko totta kirjoittelette. Olen hieman harkinnut Nivaakin. Ajattelin, että se olisi turvallinen naisihmiselle. Kun tuota ajotaitoakaan ei ole niin kovin paljoa. Nelivetohan pitäisi olla turvallinen.
Mitkä ne lukkiutumattomat jarrut ovat? Eikö pyörä jarruta parhaiten kun se on lukkitunut? Pyöriikö rengas lukkitumattomissa jarruissa. Eihön se silloin jarruta. Kuinka kallis auto pitää ostaa jos haluaa sellaiset jarrut? Aivan karmeaa! kirjoitti:
Olen samoilla linjoilla kanssasi! Eniten jäi kauhistuttamaan lukkiutumattomien jarrujen, ajovakautusjärjestelmän ja luistoneston puute! Itse koeajoin Nivan talvikelillä ja auton käytös oli todella karmeaa. Jos painoit lähdössä liukkaalla roisimmin kaasua, niin pyörät löivät heti tyhjää.
Kaarreajosta ei kannattanut puhuakkaan. Vauhtia ei tainnut olla hädin tuskin 60 km/h lumisella sivutiellä, niin jos oli vähänkin tiukempi kurvi, niin penkkaan oli heti menossa!(kerran kävinkin...)
Lopuksi ne jarrut! Ei mitään ominaisuuksia! Painaa sai pohkeet punaisena, vaikka on muka tehostin ja sitten kun painoit paniikkijarrutuksessa pohjaan, niin mitä teki auto? Ei kerrassaan mitään, vaan heti nelipyöräluisussa kyljittäin ja taas kohti penkkaa!!!
Tätä listaa voisi jatkaa penkkien epämukavuudesta, ilmastointilaitteen, nahkaverhoilun ja ajotietokoneen puutteesta, karusta viimeistelystä, melutasosta sekä ohjauksen raskaudesta, mutta jääkööt toiseen kertaan.
Kun tällä yleiselle tielle lähteen, niin on taatusti kaikki vaarassa. Moottoritielle ei kannata edes yrittää, sillä tuskin se edes 150 km/h nopeuksia kulkeekaan.
ps:omassa Range Roverissani ei tommoisia epäkohtia tarvitse edes kuvitella......yhm!Onkohan hiljattain Suomessa myyntiin tullut Niva vielä samanlainen kuin se, jota olet koeajanut? Venäjällä myyntinimenä on nykyisin Chevrolet Niva, tarkemmin esim: http://www.autowiki.fi/index.php/Chevrolet_Niva
Tuo on kyllä eri näköinen kuin Delta-Auton P-paikalla tällä hetkellä oleva esittelyauto.- W W W
Riitta-Liisa kirjoitti:
Ihanko totta kirjoittelette. Olen hieman harkinnut Nivaakin. Ajattelin, että se olisi turvallinen naisihmiselle. Kun tuota ajotaitoakaan ei ole niin kovin paljoa. Nelivetohan pitäisi olla turvallinen.
Mitkä ne lukkiutumattomat jarrut ovat? Eikö pyörä jarruta parhaiten kun se on lukkitunut? Pyöriikö rengas lukkitumattomissa jarruissa. Eihön se silloin jarruta. Kuinka kallis auto pitää ostaa jos haluaa sellaiset jarrut?Näyttele vähän vähemmän, niin joku saattaa ottaa sinut vakavasti.
- harkittavissa
Koeajo tyrmäsi kirjoitti:
Joa auton tarvitsee vain maastoon leikkikalukseen ja metsähommiin, niin ehkä(?) Nivakin menettelee, mutta maantiellä(jopa soratiellä) Nivan karmean huono ajettavuus korostuu. Moottoritielle tuollaista autoa ei saisi päästää ikinä. Siinä ovat silloin kaikki tielläliikkujat todellisessa vaaravyöhykkeessä.
Vellihousun puhetta tuollanen! Nivan ajettavuus ja ajofiilis on ihan samaa tasoa kuin Lantikka Defenderin tai Suzuki Samurain tms. "vanhan koulun" maasturin. Sellanen hankitaan pikkuteiden ja maaston koluamiseen, ei mihinkään moottoritie-/työmatka-ajoon.
- Mutta aika näyttää
Aika näyttää tuleeko siitä hitistä kestosuosikki vai ei.
- valupelle
Yksi näkyi Raumalla liikenteessä,eikä se ollut se Deltan esittelyauto,oli eri värinen.
- erotat
uuden ja vanhan
- riku punaparta
erotat kirjoitti:
uuden ja vanhan
korin pienistä muutoksista
- kysytkin
erotat kirjoitti:
uuden ja vanhan
Ruosteesta!!!
- latyisku
kysytkin kirjoitti:
Ruosteesta!!!
Ei kai vanhoja nivoja enää ole. Paalin ne on laitettu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska111885- 1801710
Mitä sä kuvittelit
Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä1211557- 1261551
- 1211306
Sähköauto ei saastuta
Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv3111116Älä nainen leikistä suutu!
Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä1141063Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli1661028- 2341014
- 95995