Nivasta tuli hittituote

avin adal

"Lada Niva on tämän hetken kuumin tuote automarkkinoilla. Maahantuoja Delta toi klassikkomaasturin takaisin markkinoille yli 10 vuoden tauon jälkeen ja yllättyi.

50 ensimmäistä maahantuotua lähtivät lentämällä käsistä. Tällä hetkellä maassa ei ole yhtään vapaata Nivaa.

- Uusia on tilattu, mutta Nivaa joutuu odottelemaan kuukauden päivät, kertoo tuotepäällikkö Asko Kettunen Deltasta.

Jos autojen rakettimainen kauppa yllätti myyjät, niin niin yllätti osin myös ostajakunta. Nivaan on tuotu vaihdossa klassista VW Beetleä ja isojen maasturien ykköstä Kia Sorentoa."

http://www.iltalehti.fi/autot/200709136572515_au.shtml

18

1778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hittituote???

      Saman verran Toyotaa myydään puolessa päivässä joka ikinen arkipäivä ja joka vuosi. Mutta Ladan mittakaavassa hittituotesanan ymmärtää. Ladan myyntihän oli nolla autoa/kk kesällä.

    • tahtoo kanssa

      Niva on jostain kummallisesta syystä mielenkiintoa herättävä auto. Olenkin jo ollut epätoivoon vaipumassa, kun nykyautot tuntuvat niin tylsiltä muovi elektroniikkavimpain -hökötyksiltä. Nivassa on m**naa.

      • Exladaisti

        Vaivut epätoivoon Nivan kanssa, etenkin jos ajotarpeesi on maantieajoa enemmälti.


      • vaivu
        Exladaisti kirjoitti:

        Vaivut epätoivoon Nivan kanssa, etenkin jos ajotarpeesi on maantieajoa enemmälti.

        epätoivoon, vaikka et pysty autoam ostamaankaan ?


    • jaahastelija

      Edullinen hinta, kestävää perustekniikkaa (varauksella) ja neliveto reilulla maavaralla.
      Aika lyömätön yhdistelmä maaseudulla ja sitähän suomessa piisaa.
      Vielä kun heittäisivät dieselin keulalle, niin kauppa räjähtäisi käsiin.

      • Koeajo tyrmäsi

        Joa auton tarvitsee vain maastoon leikkikalukseen ja metsähommiin, niin ehkä(?) Nivakin menettelee, mutta maantiellä(jopa soratiellä) Nivan karmean huono ajettavuus korostuu. Moottoritielle tuollaista autoa ei saisi päästää ikinä. Siinä ovat silloin kaikki tielläliikkujat todellisessa vaaravyöhykkeessä.


      • Aivan karmeaa!
        Koeajo tyrmäsi kirjoitti:

        Joa auton tarvitsee vain maastoon leikkikalukseen ja metsähommiin, niin ehkä(?) Nivakin menettelee, mutta maantiellä(jopa soratiellä) Nivan karmean huono ajettavuus korostuu. Moottoritielle tuollaista autoa ei saisi päästää ikinä. Siinä ovat silloin kaikki tielläliikkujat todellisessa vaaravyöhykkeessä.

        Olen samoilla linjoilla kanssasi! Eniten jäi kauhistuttamaan lukkiutumattomien jarrujen, ajovakautusjärjestelmän ja luistoneston puute! Itse koeajoin Nivan talvikelillä ja auton käytös oli todella karmeaa. Jos painoit lähdössä liukkaalla roisimmin kaasua, niin pyörät löivät heti tyhjää.

        Kaarreajosta ei kannattanut puhuakkaan. Vauhtia ei tainnut olla hädin tuskin 60 km/h lumisella sivutiellä, niin jos oli vähänkin tiukempi kurvi, niin penkkaan oli heti menossa!(kerran kävinkin...)

        Lopuksi ne jarrut! Ei mitään ominaisuuksia! Painaa sai pohkeet punaisena, vaikka on muka tehostin ja sitten kun painoit paniikkijarrutuksessa pohjaan, niin mitä teki auto? Ei kerrassaan mitään, vaan heti nelipyöräluisussa kyljittäin ja taas kohti penkkaa!!!

        Tätä listaa voisi jatkaa penkkien epämukavuudesta, ilmastointilaitteen, nahkaverhoilun ja ajotietokoneen puutteesta, karusta viimeistelystä, melutasosta sekä ohjauksen raskaudesta, mutta jääkööt toiseen kertaan.

        Kun tällä yleiselle tielle lähteen, niin on taatusti kaikki vaarassa. Moottoritielle ei kannata edes yrittää, sillä tuskin se edes 150 km/h nopeuksia kulkeekaan.

        ps:omassa Range Roverissani ei tommoisia epäkohtia tarvitse edes kuvitella......yhm!


      • Hmp.. sitä on liikkeellä
        Aivan karmeaa! kirjoitti:

        Olen samoilla linjoilla kanssasi! Eniten jäi kauhistuttamaan lukkiutumattomien jarrujen, ajovakautusjärjestelmän ja luistoneston puute! Itse koeajoin Nivan talvikelillä ja auton käytös oli todella karmeaa. Jos painoit lähdössä liukkaalla roisimmin kaasua, niin pyörät löivät heti tyhjää.

        Kaarreajosta ei kannattanut puhuakkaan. Vauhtia ei tainnut olla hädin tuskin 60 km/h lumisella sivutiellä, niin jos oli vähänkin tiukempi kurvi, niin penkkaan oli heti menossa!(kerran kävinkin...)

        Lopuksi ne jarrut! Ei mitään ominaisuuksia! Painaa sai pohkeet punaisena, vaikka on muka tehostin ja sitten kun painoit paniikkijarrutuksessa pohjaan, niin mitä teki auto? Ei kerrassaan mitään, vaan heti nelipyöräluisussa kyljittäin ja taas kohti penkkaa!!!

        Tätä listaa voisi jatkaa penkkien epämukavuudesta, ilmastointilaitteen, nahkaverhoilun ja ajotietokoneen puutteesta, karusta viimeistelystä, melutasosta sekä ohjauksen raskaudesta, mutta jääkööt toiseen kertaan.

        Kun tällä yleiselle tielle lähteen, niin on taatusti kaikki vaarassa. Moottoritielle ei kannata edes yrittää, sillä tuskin se edes 150 km/h nopeuksia kulkeekaan.

        ps:omassa Range Roverissani ei tommoisia epäkohtia tarvitse edes kuvitella......yhm!

        Jokos ne talvikelit on alkaneet? Täytyy varautua vaihtamaan taas talvikiekot alle.


      • Riitta-Liisa
        Aivan karmeaa! kirjoitti:

        Olen samoilla linjoilla kanssasi! Eniten jäi kauhistuttamaan lukkiutumattomien jarrujen, ajovakautusjärjestelmän ja luistoneston puute! Itse koeajoin Nivan talvikelillä ja auton käytös oli todella karmeaa. Jos painoit lähdössä liukkaalla roisimmin kaasua, niin pyörät löivät heti tyhjää.

        Kaarreajosta ei kannattanut puhuakkaan. Vauhtia ei tainnut olla hädin tuskin 60 km/h lumisella sivutiellä, niin jos oli vähänkin tiukempi kurvi, niin penkkaan oli heti menossa!(kerran kävinkin...)

        Lopuksi ne jarrut! Ei mitään ominaisuuksia! Painaa sai pohkeet punaisena, vaikka on muka tehostin ja sitten kun painoit paniikkijarrutuksessa pohjaan, niin mitä teki auto? Ei kerrassaan mitään, vaan heti nelipyöräluisussa kyljittäin ja taas kohti penkkaa!!!

        Tätä listaa voisi jatkaa penkkien epämukavuudesta, ilmastointilaitteen, nahkaverhoilun ja ajotietokoneen puutteesta, karusta viimeistelystä, melutasosta sekä ohjauksen raskaudesta, mutta jääkööt toiseen kertaan.

        Kun tällä yleiselle tielle lähteen, niin on taatusti kaikki vaarassa. Moottoritielle ei kannata edes yrittää, sillä tuskin se edes 150 km/h nopeuksia kulkeekaan.

        ps:omassa Range Roverissani ei tommoisia epäkohtia tarvitse edes kuvitella......yhm!

        Ihanko totta kirjoittelette. Olen hieman harkinnut Nivaakin. Ajattelin, että se olisi turvallinen naisihmiselle. Kun tuota ajotaitoakaan ei ole niin kovin paljoa. Nelivetohan pitäisi olla turvallinen.
        Mitkä ne lukkiutumattomat jarrut ovat? Eikö pyörä jarruta parhaiten kun se on lukkitunut? Pyöriikö rengas lukkitumattomissa jarruissa. Eihön se silloin jarruta. Kuinka kallis auto pitää ostaa jos haluaa sellaiset jarrut?


      • Aivan karmeaa! kirjoitti:

        Olen samoilla linjoilla kanssasi! Eniten jäi kauhistuttamaan lukkiutumattomien jarrujen, ajovakautusjärjestelmän ja luistoneston puute! Itse koeajoin Nivan talvikelillä ja auton käytös oli todella karmeaa. Jos painoit lähdössä liukkaalla roisimmin kaasua, niin pyörät löivät heti tyhjää.

        Kaarreajosta ei kannattanut puhuakkaan. Vauhtia ei tainnut olla hädin tuskin 60 km/h lumisella sivutiellä, niin jos oli vähänkin tiukempi kurvi, niin penkkaan oli heti menossa!(kerran kävinkin...)

        Lopuksi ne jarrut! Ei mitään ominaisuuksia! Painaa sai pohkeet punaisena, vaikka on muka tehostin ja sitten kun painoit paniikkijarrutuksessa pohjaan, niin mitä teki auto? Ei kerrassaan mitään, vaan heti nelipyöräluisussa kyljittäin ja taas kohti penkkaa!!!

        Tätä listaa voisi jatkaa penkkien epämukavuudesta, ilmastointilaitteen, nahkaverhoilun ja ajotietokoneen puutteesta, karusta viimeistelystä, melutasosta sekä ohjauksen raskaudesta, mutta jääkööt toiseen kertaan.

        Kun tällä yleiselle tielle lähteen, niin on taatusti kaikki vaarassa. Moottoritielle ei kannata edes yrittää, sillä tuskin se edes 150 km/h nopeuksia kulkeekaan.

        ps:omassa Range Roverissani ei tommoisia epäkohtia tarvitse edes kuvitella......yhm!

        Onkohan hiljattain Suomessa myyntiin tullut Niva vielä samanlainen kuin se, jota olet koeajanut? Venäjällä myyntinimenä on nykyisin Chevrolet Niva, tarkemmin esim: http://www.autowiki.fi/index.php/Chevrolet_Niva

        Tuo on kyllä eri näköinen kuin Delta-Auton P-paikalla tällä hetkellä oleva esittelyauto.


      • W W W
        Riitta-Liisa kirjoitti:

        Ihanko totta kirjoittelette. Olen hieman harkinnut Nivaakin. Ajattelin, että se olisi turvallinen naisihmiselle. Kun tuota ajotaitoakaan ei ole niin kovin paljoa. Nelivetohan pitäisi olla turvallinen.
        Mitkä ne lukkiutumattomat jarrut ovat? Eikö pyörä jarruta parhaiten kun se on lukkitunut? Pyöriikö rengas lukkitumattomissa jarruissa. Eihön se silloin jarruta. Kuinka kallis auto pitää ostaa jos haluaa sellaiset jarrut?

        Näyttele vähän vähemmän, niin joku saattaa ottaa sinut vakavasti.


      • harkittavissa
        Koeajo tyrmäsi kirjoitti:

        Joa auton tarvitsee vain maastoon leikkikalukseen ja metsähommiin, niin ehkä(?) Nivakin menettelee, mutta maantiellä(jopa soratiellä) Nivan karmean huono ajettavuus korostuu. Moottoritielle tuollaista autoa ei saisi päästää ikinä. Siinä ovat silloin kaikki tielläliikkujat todellisessa vaaravyöhykkeessä.

        Vellihousun puhetta tuollanen! Nivan ajettavuus ja ajofiilis on ihan samaa tasoa kuin Lantikka Defenderin tai Suzuki Samurain tms. "vanhan koulun" maasturin. Sellanen hankitaan pikkuteiden ja maaston koluamiseen, ei mihinkään moottoritie-/työmatka-ajoon.


    • Mutta aika näyttää

      Aika näyttää tuleeko siitä hitistä kestosuosikki vai ei.

    • valupelle

      Yksi näkyi Raumalla liikenteessä,eikä se ollut se Deltan esittelyauto,oli eri värinen.

      • erotat

        uuden ja vanhan


      • riku punaparta
        erotat kirjoitti:

        uuden ja vanhan

        korin pienistä muutoksista


      • kysytkin
        erotat kirjoitti:

        uuden ja vanhan

        Ruosteesta!!!


      • latyisku
        kysytkin kirjoitti:

        Ruosteesta!!!

        Ei kai vanhoja nivoja enää ole. Paalin ne on laitettu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe