ollut vastaavaa? Olin ihan järkyttynyt aamulla, kun huomasin, että ihan kirkasta verta tuli pyyhkiessä, ei lorisemalla, mutta paperi värjäytyi kunnolla. Yksi ulkoinen pukama on, mutta se ei tullut siitä. Viikonloppu tulossa ja mieli ahdistunut ja pelokas...Osaisko joku rauhoittaa...?
Kirkasta verta vessapaperissa??
3
2544
Vastaukset
Ei pahempaa syytä huoleen: ihan veren näköinen veri on lähtöisin aivan läheltä paksusuolen loppua tai sen suulta, mahdollisesti esim. peräpukamasta, joka on sen verran syvältä, ettet ole sitä vielä huomannut. Tarkkaile tilannetta muutama päivä, vaikka parin kakkosella käynnin ajan, ja jos ei asetu, suunnista lääkäriin.
Sisäisen verenvuodon muuten tunnistaa esim. siitä, että paska on (lähes) mustaa. Tällöin olisi todellista syytä huoleen.- dr Quack
Sinulla voi olla myös sisäisiä pukamia, jotka vuotavat herkemmin kuin ulkoiset. Myös fissuura eli haavauma on mahdollinen, etenkin jos sinulla on ollut pitkäaikaista ripulia/kova vatsa.
Omahoitona esim. Sheriproct -voiteet ja puikot (lääkärin määräämä Neoproct on tehokkain), vatsan pitäminen "notkeana" , liikunta ja suihkuttelu lämpimällä vedellä.
Pukamia on lähes kaikilla, mutta kaikilla ne eivät ala oirehtia.
Käy lääkärissä, jos oireet jatkuvat.- Täytyy myöntää
että otan joka päivä peräruiskeen (lorotan vettä rektaalipussista)...siitä on tullut kuin hampaidenpesusta - tapa. Mulle tehtiin divertikkelien vuoksi helmikuussa paksusuolentähystys, koska on ollut parilla ed. kerralla adenooma, jotka on poltettu.
Oon nyt itse ajatellut, että oisko se rektaalipussin (uusi nyt) sisäänpanoputki voinut aiheuttaa jonkun haavan...mulle tollolle tuli se vasta myöhemmin mieleen. Mulla ei ole koskaan tullut tuollaista verta, joku viiru korkeintaan.
Mutta itsekin kyllä muistan, että tumma veri on vaarallisempaa...tää oli ihan kuin ois menkat alkaneet!
Myöhemminä päivällä ei ole tullut yhtään, siis vain aamu"kakkosella"...Mut täytynee tässä rauhottua, mulla on kyllä KAMALA yskäkin, et joudun ponnistelemaan ja kakomaan...oiskohan silläkin joku yhteys tonne peräpuoleen? Kun ponnistaa, et välillä pissaa tirahtaa housuun. Voe, voe tätä elämätä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305762Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144344Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522941Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 601259
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2301202- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161