4x98 pulttijako -> 4x100

miten onnistuu?

Eli mulla on nytten 4x98 pulttijako autossa ja haluisin ostaa vähän hienommat ja isommat vanteet, mutta tällä pulttijaolla on sellaisia vaikea löytää. Nyt meinasin siis vaihtaa pulttijakoa isommaksi tuohon 4x100:seen. Miten tämä onnistuu ja mitä kaikkee siihen tarvitaan? Voiko pulttijakoo vaihtaa myös 5 pulttiseksi kun nyt mulla on 4 pulttinen jako..?

12

5064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remppaaja..

      Poraa reiät isommiksi, toimii hyvin.

      • remppaaja...

        "Poraa reiät isommiksi, toimii hyvin."

        Tämänlaisten vastausten antaminen asioista tietämättömille on mielestäsi hauskaa?

        Jos olet itse niin tyhmä että poraisit vanteen reikiä isommiksi, niin miten luulet että se vaikuttaisi pultinreikien jakoon reikien keskipisteen pysyessä samana?


    • vannekorjaamolta

      Asia voi hoitua epäkeskopulteilla, joita saat vanneliikkeistä tai korjaamoilta, mutta tällöin vanteen keskireiän tulee olla ehdottoman sopiva. Taas neljäpulttisesta viisipulttiseksi ei onnistu muuten kuin vaihtamalla koko pyörännavat toisiin.

    • La de

      Onnistuuko pulttijaon vaihtaminen 5x108>>5x112 vai onko yksinkertaisempaa vaihtaa koko auto ? :)

      • pulttijako-x

        Unohda tuo tyhmä haaveilu, ei mitään järkeä.


      • bgtttt
        pulttijako-x kirjoitti:

        Unohda tuo tyhmä haaveilu, ei mitään järkeä.

        Samaa mieltä. Joutuisit käytännössä purkamaan kaikki pyörän navat ja vaihtamaan uusiin. Se ei ole varmaankaan kovin kannattava toimenpide. Aikaa tulee joka tapauksessa menemään melko paljon ja myöskin rahaa, jonka voi käyttää johonkin paljon järkevämpään.


    • näin se käy

      Kaikki onnistuu, jos on pulteilla kiinni ja keskireikä stemmaa just niin sitten vaan kempillä kiinni, jos taasen muttereilla niin rälläkällä pultit poikki ja taas kemppi hommiin.

    • raggari83

      kylläpä on ammamiehiä taas linjoilla voi isäkissan vit*u ...toi 98 ja 100 jako menee keskenään ku laittaa vaan paikalleen.on olemassa myöskin "spacereita" joilla voi muuttaa pulttijaon semmoseksi kun mieleen tulee.tosin niissä ei ole tarvittavaa CE merkkiä että ei siis lailliset tieliikenteessä

    • Vaihtamalla autoa tai sitten sun täytyy vaihtaa autoosi navat joissa on tuo jako.

    • Kemppirox

      Mä vaihdoin silleen et rälläköin kaikki tapit pois ja sit laitoin vanteen keskireikään kii ja hitsasin puikolla vanteen kii helppoa kun vaan osaa

    • juppisjappis

      Meneppä heti tori.fi niin jo alkaa löytymään 4x98 jaolla olevia aluvanteita. Täytyy opetella käyttää sitä selainta

    • Vannekauppias

      Löytyy meidän kaupastakin kokoon 19"asti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe