ei olekkaan

mitäs mieltä?

"mittää hättää",jos päivän lehden juttuun on uskomista:siinä yli viiskymppinen kysyy miten jaksas eläkeikään töissä ja vastaus tässä:ryhdy yrittäjäksi?

11

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäs mieltä?

      elelee kun ei saa ansiosidonnaista eikä työtä ja jos ei yritys tuota vaikka idea olis kuinka hyvä.
      Aikaa menee ja viimesetkin rahat perustamiseen eikä se raha heti irtoa,mutta helppoa sitä on jutella kaikenlaista.
      Onko kokemusta yrittämisestä ollenkaan näillä jotka uskoo yrittämiseen tuosta vaan.

    • mitäs mieltä

      myös:et pääse enää työpaikkahaastatteluun se on faktaa?

      Toisaalta pari päivää sitten oli sio juttu samassa lehdessä miten kuuskymppisetkin on haluttua työvoimaa.

      Ketä tässä uskos vai uskosko vaan itseensä enää :)

      • On olemassa sellaisia aloja, joihin ei nuoret ole innokkaita tulemaan. Ja ne alat ovat siis sellaisia myös, että se kunnollinen ammattitaito vaatii kymmenien vuosien työkokemuksen.

        Itse olen myös alalla missä elämänkokemuksesta on vain hyötyä.


      • metallimies

        se, että metallialalla ei iällä ole merkitystä työllistymisessä.
        Jos on työkuntoinen ja 6-kymppinen, niin töihin
        otetaan, ainakin joillekin työmaille.
        Riippuu työkkäristä ja itsestä, jos joutuu tai haluaa töihin.


      • metallimies kirjoitti:

        se, että metallialalla ei iällä ole merkitystä työllistymisessä.
        Jos on työkuntoinen ja 6-kymppinen, niin töihin
        otetaan, ainakin joillekin työmaille.
        Riippuu työkkäristä ja itsestä, jos joutuu tai haluaa töihin.

        Sama juttu hoitoalalla.


    • eihän kaikki

      voi ryhtyä yrittäjiksi eikä kaikista olekaan siihen hommaan.
      Tuota ideaa tuputettiin kyllästymään saakka silloin 90-luvun alun lamavuosina.
      Tarjottiin starttirahoja ym. ja kun niitä kyseli,
      ei voitu myöntää kun oli kuulemma ylituotantoa tiettyjen alojen pienyrityksistä, että silleen.
      Monikohan silloin perustettu pienyritys on vielä voimissaan?

    • Yrityksen velkoja makselen edelleen ja sitten kun olen viimeisen erän maksanut niin olen kaksikymmentä vuotta maksanut oppirahoja siitä. Nyt olen työnhakijana ja yrittää saavat muut.

      • susa51

        Ei tosiaan ole niin vain yksinkertaista ryhtyä yrittäjäksi, sanoo asian kokenut. Siinä on mainostus ja muita kuluja riittämiin, varsinkin niitä muita kuluja.
        Jos on hyvä yritysidea ja tarpeeksi pääomaa, sitten asia on toinen.


      • Tilannettasi tietämättä, en voi kuin ottaa osaa.

        Silti, on kunnioitettavaa, että olet hoitanut maksujasi, vaikka se ei 'tullessaan tuo' mitään aineellista hyvää, vaan päinvastoin.

        Satuin itse olemaan senveran hyvässä taloudellisessa tilanteessa sairastuessani v.-98., että vaikka tulot loppuivat, niin varallisuutta oli senverran, että sitä on voinut myydä ja säilyttää jonkinlainen elintaso.

        Vieläkin pidän kirjanpitoa ja hoidan muita pakollisia velvoitteita, kunnes olen alasajanut koko yrityksen varat.

        Lapsista ei ole sen alan töihin jatkajia, joten hoidetaan heidän opintonsa sen mukaan, kuin heidän mielenkiintonsa ja valmiutensa sallivat.


      • susa51 kirjoitti:

        Ei tosiaan ole niin vain yksinkertaista ryhtyä yrittäjäksi, sanoo asian kokenut. Siinä on mainostus ja muita kuluja riittämiin, varsinkin niitä muita kuluja.
        Jos on hyvä yritysidea ja tarpeeksi pääomaa, sitten asia on toinen.

        työttömiä tai muitakaan henkilöitä pidä houkutella yrittäjiksi, sillä se vaatii omanlaisen elämänasenteen/- tilanteen, jolloin on mahdollisuus panostaa ympäripyöreitä päiviä ja usean vuoden rupeama yritykseen.

        jk. Yrityksen perustaminen on kuin avioliitto, jos seitsemän vuotta on selvinnyt karikoista, niin senjälkeen on enämpi itsestä kiinni, pystyykö sitä/niitä hoitamaan järkevästi myös tulevaisuudessa.


    • Kokemuksesta voin sanoa, että yrittäjänä selvisin elekkeelle jo alle 50-vuoden!

      Jo kolmas vuosi ei määrä tai osa-aikaisella menossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe