Kymppitalli KP52P

Masa4512

Ensi keväänä on tarkoitus rakentaa 2 auton talli. Laskin kustannusarviota ja tallin hinnaksi tulee n. 25 000 euroa lämpöisenä. Ajattelin pitkänä rakentaa.

Huomasin, että www.puutalokymppi.com tarjoaa kymppitallia KP52P n.7500 eur. pakettia. Kelpo paketti ja kustannusarvio jää n. 5000 euroa halvemmaksi tutkittuani loppukustannuksia.

Oletko rakentanut ko. tallia ja onko se helppo pystyttää? Työkaveri rakensi ko. KP35 tallipaketin ja materiaalitkin tuntui olevan kohtuu hyvälaatuista puheista päätellen. Millainen näkemys teillä rakentajilla on valmistalleista? Niitä löytyy näköjään monen tasoista ja laatuista. Kymppitalli nyt lähinnä silti on mielessä vaihtoehtona pitkästä puurtamiseen.

8

12656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puutalokympin

      tallin, sen isomman KP62P ja vielä muunneltuna. Enemmän ikkunoita ja isommat ovet joissa myös ikkunat.
      Helppo se on kasata kunhan pohjat on suorat ja mitoissaan.
      Tein pohjat jo viime syksynä ja tallipakettikin tuli silloin mutta keväällä vasta aloitin kasauksen.
      Tavaraa oli tarpeeksi, laatu nyt ihan tavanomaista.
      Tuolta voit katsoa mitä siitä tuli, kuvat ei ole ihan oikeassa järjestyksessä kun kameran laskuri nollantui välillä.
      http://koti.mbnet.fi/juv/tallikuvat/

      • epätietoine

        Eikös puutalokympin toimitus tulekaan elementteinä? Kuvista päätellen olet tehnyt
        verhoukset ja tuulensuojat ja koolaukset itse
        eli mitä siihen toimitukseen oikein kuului?


      • sehän
        epätietoine kirjoitti:

        Eikös puutalokympin toimitus tulekaan elementteinä? Kuvista päätellen olet tehnyt
        verhoukset ja tuulensuojat ja koolaukset itse
        eli mitä siihen toimitukseen oikein kuului?

        tuli runkoelementteinä joissa oli tuulensuojalevyt valmiiksi kiinni. Peruspakettihan tulee valmiina lomalaudoitettuina elementteinä mutta halusin vähän enemmän näköä joten ulkoverhouspaneelit oli pitkänä irtotavarana niinkuin muukin puutavara.
        Olihan siinä oma hommansa tehdä tuplakoolaus ja pätkiä paneelit mutta hyvä siitä tuli.


      • meni

        paneelia ulkoverhoukseen? Itsellä myös tarkoitus rakentaa ko. malli ja ajattelin tilata ilman ulkoverhoilua.


      • ihan varmasti
        meni kirjoitti:

        paneelia ulkoverhoukseen? Itsellä myös tarkoitus rakentaa ko. malli ja ajattelin tilata ilman ulkoverhoilua.

        mutta muistelen että paneelinipun päällä luki 830jm.
        Tähteeksi sitä kyllä jäi jotain 20-30 täyttä lautaa.


      • Ehkä samanlaista
        ihan varmasti kirjoitti:

        mutta muistelen että paneelinipun päällä luki 830jm.
        Tähteeksi sitä kyllä jäi jotain 20-30 täyttä lautaa.

        Terve. uskallatko kertoo paljonko meni rahaa. Ihan komia talli on.. varmaan tarkotus rakentaa samanlainen.


      • ihan tarkkaan laskenut
        Ehkä samanlaista kirjoitti:

        Terve. uskallatko kertoo paljonko meni rahaa. Ihan komia talli on.. varmaan tarkotus rakentaa samanlainen.

        mutta arvoisin että n.15000eur kaikkiaan. Paketin päälle siis pohjan teko,kattopellit,gyproc-levyt,eristeet,maalit,ovimoottorit ja sähkötyöt. Kaikki tein itse myös sähköt joten työkustannuksiä ei ole laskettu. Silti tuota rahaa kului. Hyvä tuo on kyllä ollut. Nytkin pakkasilla on sisällä lämmintä reilut 5 astetta vaikka ei ole vielä mitään lämmitystä. Ja nuo kaukosäätöiset ovet on kyllä ihan huippua !!!


      • Ehkä samanlainen
        ihan tarkkaan laskenut kirjoitti:

        mutta arvoisin että n.15000eur kaikkiaan. Paketin päälle siis pohjan teko,kattopellit,gyproc-levyt,eristeet,maalit,ovimoottorit ja sähkötyöt. Kaikki tein itse myös sähköt joten työkustannuksiä ei ole laskettu. Silti tuota rahaa kului. Hyvä tuo on kyllä ollut. Nytkin pakkasilla on sisällä lämmintä reilut 5 astetta vaikka ei ole vielä mitään lämmitystä. Ja nuo kaukosäätöiset ovet on kyllä ihan huippua !!!

        Joo sama homma että kaikki teen itse ja ehkä olis tarkotus pistää vesipistekkin talliin. sulla ei näytä kuvien mukaan olevan sitä varastoo siellä päädyssä. sen ajattelin tehdä puuvarastoksi ja tallin lämmityksen ajattelin hoitaa markkinoitten halvimmalla mahdollisella ilmalämpöpumpulla :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe