Kymppitalli KP52P

Masa4512

Ensi keväänä on tarkoitus rakentaa 2 auton talli. Laskin kustannusarviota ja tallin hinnaksi tulee n. 25 000 euroa lämpöisenä. Ajattelin pitkänä rakentaa.

Huomasin, että www.puutalokymppi.com tarjoaa kymppitallia KP52P n.7500 eur. pakettia. Kelpo paketti ja kustannusarvio jää n. 5000 euroa halvemmaksi tutkittuani loppukustannuksia.

Oletko rakentanut ko. tallia ja onko se helppo pystyttää? Työkaveri rakensi ko. KP35 tallipaketin ja materiaalitkin tuntui olevan kohtuu hyvälaatuista puheista päätellen. Millainen näkemys teillä rakentajilla on valmistalleista? Niitä löytyy näköjään monen tasoista ja laatuista. Kymppitalli nyt lähinnä silti on mielessä vaihtoehtona pitkästä puurtamiseen.

8

12655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puutalokympin

      tallin, sen isomman KP62P ja vielä muunneltuna. Enemmän ikkunoita ja isommat ovet joissa myös ikkunat.
      Helppo se on kasata kunhan pohjat on suorat ja mitoissaan.
      Tein pohjat jo viime syksynä ja tallipakettikin tuli silloin mutta keväällä vasta aloitin kasauksen.
      Tavaraa oli tarpeeksi, laatu nyt ihan tavanomaista.
      Tuolta voit katsoa mitä siitä tuli, kuvat ei ole ihan oikeassa järjestyksessä kun kameran laskuri nollantui välillä.
      http://koti.mbnet.fi/juv/tallikuvat/

      • epätietoine

        Eikös puutalokympin toimitus tulekaan elementteinä? Kuvista päätellen olet tehnyt
        verhoukset ja tuulensuojat ja koolaukset itse
        eli mitä siihen toimitukseen oikein kuului?


      • sehän
        epätietoine kirjoitti:

        Eikös puutalokympin toimitus tulekaan elementteinä? Kuvista päätellen olet tehnyt
        verhoukset ja tuulensuojat ja koolaukset itse
        eli mitä siihen toimitukseen oikein kuului?

        tuli runkoelementteinä joissa oli tuulensuojalevyt valmiiksi kiinni. Peruspakettihan tulee valmiina lomalaudoitettuina elementteinä mutta halusin vähän enemmän näköä joten ulkoverhouspaneelit oli pitkänä irtotavarana niinkuin muukin puutavara.
        Olihan siinä oma hommansa tehdä tuplakoolaus ja pätkiä paneelit mutta hyvä siitä tuli.


      • meni

        paneelia ulkoverhoukseen? Itsellä myös tarkoitus rakentaa ko. malli ja ajattelin tilata ilman ulkoverhoilua.


      • ihan varmasti
        meni kirjoitti:

        paneelia ulkoverhoukseen? Itsellä myös tarkoitus rakentaa ko. malli ja ajattelin tilata ilman ulkoverhoilua.

        mutta muistelen että paneelinipun päällä luki 830jm.
        Tähteeksi sitä kyllä jäi jotain 20-30 täyttä lautaa.


      • Ehkä samanlaista
        ihan varmasti kirjoitti:

        mutta muistelen että paneelinipun päällä luki 830jm.
        Tähteeksi sitä kyllä jäi jotain 20-30 täyttä lautaa.

        Terve. uskallatko kertoo paljonko meni rahaa. Ihan komia talli on.. varmaan tarkotus rakentaa samanlainen.


      • ihan tarkkaan laskenut
        Ehkä samanlaista kirjoitti:

        Terve. uskallatko kertoo paljonko meni rahaa. Ihan komia talli on.. varmaan tarkotus rakentaa samanlainen.

        mutta arvoisin että n.15000eur kaikkiaan. Paketin päälle siis pohjan teko,kattopellit,gyproc-levyt,eristeet,maalit,ovimoottorit ja sähkötyöt. Kaikki tein itse myös sähköt joten työkustannuksiä ei ole laskettu. Silti tuota rahaa kului. Hyvä tuo on kyllä ollut. Nytkin pakkasilla on sisällä lämmintä reilut 5 astetta vaikka ei ole vielä mitään lämmitystä. Ja nuo kaukosäätöiset ovet on kyllä ihan huippua !!!


      • Ehkä samanlainen
        ihan tarkkaan laskenut kirjoitti:

        mutta arvoisin että n.15000eur kaikkiaan. Paketin päälle siis pohjan teko,kattopellit,gyproc-levyt,eristeet,maalit,ovimoottorit ja sähkötyöt. Kaikki tein itse myös sähköt joten työkustannuksiä ei ole laskettu. Silti tuota rahaa kului. Hyvä tuo on kyllä ollut. Nytkin pakkasilla on sisällä lämmintä reilut 5 astetta vaikka ei ole vielä mitään lämmitystä. Ja nuo kaukosäätöiset ovet on kyllä ihan huippua !!!

        Joo sama homma että kaikki teen itse ja ehkä olis tarkotus pistää vesipistekkin talliin. sulla ei näytä kuvien mukaan olevan sitä varastoo siellä päädyssä. sen ajattelin tehdä puuvarastoksi ja tallin lämmityksen ajattelin hoitaa markkinoitten halvimmalla mahdollisella ilmalämpöpumpulla :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1830
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      750
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      651
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      579
    9. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      58
      489
    10. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      485
    Aihe