Kymppitalli KP52P

Masa4512

Ensi keväänä on tarkoitus rakentaa 2 auton talli. Laskin kustannusarviota ja tallin hinnaksi tulee n. 25 000 euroa lämpöisenä. Ajattelin pitkänä rakentaa.

Huomasin, että www.puutalokymppi.com tarjoaa kymppitallia KP52P n.7500 eur. pakettia. Kelpo paketti ja kustannusarvio jää n. 5000 euroa halvemmaksi tutkittuani loppukustannuksia.

Oletko rakentanut ko. tallia ja onko se helppo pystyttää? Työkaveri rakensi ko. KP35 tallipaketin ja materiaalitkin tuntui olevan kohtuu hyvälaatuista puheista päätellen. Millainen näkemys teillä rakentajilla on valmistalleista? Niitä löytyy näköjään monen tasoista ja laatuista. Kymppitalli nyt lähinnä silti on mielessä vaihtoehtona pitkästä puurtamiseen.

8

12656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puutalokympin

      tallin, sen isomman KP62P ja vielä muunneltuna. Enemmän ikkunoita ja isommat ovet joissa myös ikkunat.
      Helppo se on kasata kunhan pohjat on suorat ja mitoissaan.
      Tein pohjat jo viime syksynä ja tallipakettikin tuli silloin mutta keväällä vasta aloitin kasauksen.
      Tavaraa oli tarpeeksi, laatu nyt ihan tavanomaista.
      Tuolta voit katsoa mitä siitä tuli, kuvat ei ole ihan oikeassa järjestyksessä kun kameran laskuri nollantui välillä.
      http://koti.mbnet.fi/juv/tallikuvat/

      • epätietoine

        Eikös puutalokympin toimitus tulekaan elementteinä? Kuvista päätellen olet tehnyt
        verhoukset ja tuulensuojat ja koolaukset itse
        eli mitä siihen toimitukseen oikein kuului?


      • sehän
        epätietoine kirjoitti:

        Eikös puutalokympin toimitus tulekaan elementteinä? Kuvista päätellen olet tehnyt
        verhoukset ja tuulensuojat ja koolaukset itse
        eli mitä siihen toimitukseen oikein kuului?

        tuli runkoelementteinä joissa oli tuulensuojalevyt valmiiksi kiinni. Peruspakettihan tulee valmiina lomalaudoitettuina elementteinä mutta halusin vähän enemmän näköä joten ulkoverhouspaneelit oli pitkänä irtotavarana niinkuin muukin puutavara.
        Olihan siinä oma hommansa tehdä tuplakoolaus ja pätkiä paneelit mutta hyvä siitä tuli.


      • meni

        paneelia ulkoverhoukseen? Itsellä myös tarkoitus rakentaa ko. malli ja ajattelin tilata ilman ulkoverhoilua.


      • ihan varmasti
        meni kirjoitti:

        paneelia ulkoverhoukseen? Itsellä myös tarkoitus rakentaa ko. malli ja ajattelin tilata ilman ulkoverhoilua.

        mutta muistelen että paneelinipun päällä luki 830jm.
        Tähteeksi sitä kyllä jäi jotain 20-30 täyttä lautaa.


      • Ehkä samanlaista
        ihan varmasti kirjoitti:

        mutta muistelen että paneelinipun päällä luki 830jm.
        Tähteeksi sitä kyllä jäi jotain 20-30 täyttä lautaa.

        Terve. uskallatko kertoo paljonko meni rahaa. Ihan komia talli on.. varmaan tarkotus rakentaa samanlainen.


      • ihan tarkkaan laskenut
        Ehkä samanlaista kirjoitti:

        Terve. uskallatko kertoo paljonko meni rahaa. Ihan komia talli on.. varmaan tarkotus rakentaa samanlainen.

        mutta arvoisin että n.15000eur kaikkiaan. Paketin päälle siis pohjan teko,kattopellit,gyproc-levyt,eristeet,maalit,ovimoottorit ja sähkötyöt. Kaikki tein itse myös sähköt joten työkustannuksiä ei ole laskettu. Silti tuota rahaa kului. Hyvä tuo on kyllä ollut. Nytkin pakkasilla on sisällä lämmintä reilut 5 astetta vaikka ei ole vielä mitään lämmitystä. Ja nuo kaukosäätöiset ovet on kyllä ihan huippua !!!


      • Ehkä samanlainen
        ihan tarkkaan laskenut kirjoitti:

        mutta arvoisin että n.15000eur kaikkiaan. Paketin päälle siis pohjan teko,kattopellit,gyproc-levyt,eristeet,maalit,ovimoottorit ja sähkötyöt. Kaikki tein itse myös sähköt joten työkustannuksiä ei ole laskettu. Silti tuota rahaa kului. Hyvä tuo on kyllä ollut. Nytkin pakkasilla on sisällä lämmintä reilut 5 astetta vaikka ei ole vielä mitään lämmitystä. Ja nuo kaukosäätöiset ovet on kyllä ihan huippua !!!

        Joo sama homma että kaikki teen itse ja ehkä olis tarkotus pistää vesipistekkin talliin. sulla ei näytä kuvien mukaan olevan sitä varastoo siellä päädyssä. sen ajattelin tehdä puuvarastoksi ja tallin lämmityksen ajattelin hoitaa markkinoitten halvimmalla mahdollisella ilmalämpöpumpulla :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe