Kymppitalli KP52P

Masa4512

Ensi keväänä on tarkoitus rakentaa 2 auton talli. Laskin kustannusarviota ja tallin hinnaksi tulee n. 25 000 euroa lämpöisenä. Ajattelin pitkänä rakentaa.

Huomasin, että www.puutalokymppi.com tarjoaa kymppitallia KP52P n.7500 eur. pakettia. Kelpo paketti ja kustannusarvio jää n. 5000 euroa halvemmaksi tutkittuani loppukustannuksia.

Oletko rakentanut ko. tallia ja onko se helppo pystyttää? Työkaveri rakensi ko. KP35 tallipaketin ja materiaalitkin tuntui olevan kohtuu hyvälaatuista puheista päätellen. Millainen näkemys teillä rakentajilla on valmistalleista? Niitä löytyy näköjään monen tasoista ja laatuista. Kymppitalli nyt lähinnä silti on mielessä vaihtoehtona pitkästä puurtamiseen.

8

12655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puutalokympin

      tallin, sen isomman KP62P ja vielä muunneltuna. Enemmän ikkunoita ja isommat ovet joissa myös ikkunat.
      Helppo se on kasata kunhan pohjat on suorat ja mitoissaan.
      Tein pohjat jo viime syksynä ja tallipakettikin tuli silloin mutta keväällä vasta aloitin kasauksen.
      Tavaraa oli tarpeeksi, laatu nyt ihan tavanomaista.
      Tuolta voit katsoa mitä siitä tuli, kuvat ei ole ihan oikeassa järjestyksessä kun kameran laskuri nollantui välillä.
      http://koti.mbnet.fi/juv/tallikuvat/

      • epätietoine

        Eikös puutalokympin toimitus tulekaan elementteinä? Kuvista päätellen olet tehnyt
        verhoukset ja tuulensuojat ja koolaukset itse
        eli mitä siihen toimitukseen oikein kuului?


      • sehän
        epätietoine kirjoitti:

        Eikös puutalokympin toimitus tulekaan elementteinä? Kuvista päätellen olet tehnyt
        verhoukset ja tuulensuojat ja koolaukset itse
        eli mitä siihen toimitukseen oikein kuului?

        tuli runkoelementteinä joissa oli tuulensuojalevyt valmiiksi kiinni. Peruspakettihan tulee valmiina lomalaudoitettuina elementteinä mutta halusin vähän enemmän näköä joten ulkoverhouspaneelit oli pitkänä irtotavarana niinkuin muukin puutavara.
        Olihan siinä oma hommansa tehdä tuplakoolaus ja pätkiä paneelit mutta hyvä siitä tuli.


      • meni

        paneelia ulkoverhoukseen? Itsellä myös tarkoitus rakentaa ko. malli ja ajattelin tilata ilman ulkoverhoilua.


      • ihan varmasti
        meni kirjoitti:

        paneelia ulkoverhoukseen? Itsellä myös tarkoitus rakentaa ko. malli ja ajattelin tilata ilman ulkoverhoilua.

        mutta muistelen että paneelinipun päällä luki 830jm.
        Tähteeksi sitä kyllä jäi jotain 20-30 täyttä lautaa.


      • Ehkä samanlaista
        ihan varmasti kirjoitti:

        mutta muistelen että paneelinipun päällä luki 830jm.
        Tähteeksi sitä kyllä jäi jotain 20-30 täyttä lautaa.

        Terve. uskallatko kertoo paljonko meni rahaa. Ihan komia talli on.. varmaan tarkotus rakentaa samanlainen.


      • ihan tarkkaan laskenut
        Ehkä samanlaista kirjoitti:

        Terve. uskallatko kertoo paljonko meni rahaa. Ihan komia talli on.. varmaan tarkotus rakentaa samanlainen.

        mutta arvoisin että n.15000eur kaikkiaan. Paketin päälle siis pohjan teko,kattopellit,gyproc-levyt,eristeet,maalit,ovimoottorit ja sähkötyöt. Kaikki tein itse myös sähköt joten työkustannuksiä ei ole laskettu. Silti tuota rahaa kului. Hyvä tuo on kyllä ollut. Nytkin pakkasilla on sisällä lämmintä reilut 5 astetta vaikka ei ole vielä mitään lämmitystä. Ja nuo kaukosäätöiset ovet on kyllä ihan huippua !!!


      • Ehkä samanlainen
        ihan tarkkaan laskenut kirjoitti:

        mutta arvoisin että n.15000eur kaikkiaan. Paketin päälle siis pohjan teko,kattopellit,gyproc-levyt,eristeet,maalit,ovimoottorit ja sähkötyöt. Kaikki tein itse myös sähköt joten työkustannuksiä ei ole laskettu. Silti tuota rahaa kului. Hyvä tuo on kyllä ollut. Nytkin pakkasilla on sisällä lämmintä reilut 5 astetta vaikka ei ole vielä mitään lämmitystä. Ja nuo kaukosäätöiset ovet on kyllä ihan huippua !!!

        Joo sama homma että kaikki teen itse ja ehkä olis tarkotus pistää vesipistekkin talliin. sulla ei näytä kuvien mukaan olevan sitä varastoo siellä päädyssä. sen ajattelin tehdä puuvarastoksi ja tallin lämmityksen ajattelin hoitaa markkinoitten halvimmalla mahdollisella ilmalämpöpumpulla :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1096
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      914
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      173
      790
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      700
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe