Kymppitalli KP52P

Masa4512

Ensi keväänä on tarkoitus rakentaa 2 auton talli. Laskin kustannusarviota ja tallin hinnaksi tulee n. 25 000 euroa lämpöisenä. Ajattelin pitkänä rakentaa.

Huomasin, että www.puutalokymppi.com tarjoaa kymppitallia KP52P n.7500 eur. pakettia. Kelpo paketti ja kustannusarvio jää n. 5000 euroa halvemmaksi tutkittuani loppukustannuksia.

Oletko rakentanut ko. tallia ja onko se helppo pystyttää? Työkaveri rakensi ko. KP35 tallipaketin ja materiaalitkin tuntui olevan kohtuu hyvälaatuista puheista päätellen. Millainen näkemys teillä rakentajilla on valmistalleista? Niitä löytyy näköjään monen tasoista ja laatuista. Kymppitalli nyt lähinnä silti on mielessä vaihtoehtona pitkästä puurtamiseen.

8

12656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puutalokympin

      tallin, sen isomman KP62P ja vielä muunneltuna. Enemmän ikkunoita ja isommat ovet joissa myös ikkunat.
      Helppo se on kasata kunhan pohjat on suorat ja mitoissaan.
      Tein pohjat jo viime syksynä ja tallipakettikin tuli silloin mutta keväällä vasta aloitin kasauksen.
      Tavaraa oli tarpeeksi, laatu nyt ihan tavanomaista.
      Tuolta voit katsoa mitä siitä tuli, kuvat ei ole ihan oikeassa järjestyksessä kun kameran laskuri nollantui välillä.
      http://koti.mbnet.fi/juv/tallikuvat/

      • epätietoine

        Eikös puutalokympin toimitus tulekaan elementteinä? Kuvista päätellen olet tehnyt
        verhoukset ja tuulensuojat ja koolaukset itse
        eli mitä siihen toimitukseen oikein kuului?


      • sehän
        epätietoine kirjoitti:

        Eikös puutalokympin toimitus tulekaan elementteinä? Kuvista päätellen olet tehnyt
        verhoukset ja tuulensuojat ja koolaukset itse
        eli mitä siihen toimitukseen oikein kuului?

        tuli runkoelementteinä joissa oli tuulensuojalevyt valmiiksi kiinni. Peruspakettihan tulee valmiina lomalaudoitettuina elementteinä mutta halusin vähän enemmän näköä joten ulkoverhouspaneelit oli pitkänä irtotavarana niinkuin muukin puutavara.
        Olihan siinä oma hommansa tehdä tuplakoolaus ja pätkiä paneelit mutta hyvä siitä tuli.


      • meni

        paneelia ulkoverhoukseen? Itsellä myös tarkoitus rakentaa ko. malli ja ajattelin tilata ilman ulkoverhoilua.


      • ihan varmasti
        meni kirjoitti:

        paneelia ulkoverhoukseen? Itsellä myös tarkoitus rakentaa ko. malli ja ajattelin tilata ilman ulkoverhoilua.

        mutta muistelen että paneelinipun päällä luki 830jm.
        Tähteeksi sitä kyllä jäi jotain 20-30 täyttä lautaa.


      • Ehkä samanlaista
        ihan varmasti kirjoitti:

        mutta muistelen että paneelinipun päällä luki 830jm.
        Tähteeksi sitä kyllä jäi jotain 20-30 täyttä lautaa.

        Terve. uskallatko kertoo paljonko meni rahaa. Ihan komia talli on.. varmaan tarkotus rakentaa samanlainen.


      • ihan tarkkaan laskenut
        Ehkä samanlaista kirjoitti:

        Terve. uskallatko kertoo paljonko meni rahaa. Ihan komia talli on.. varmaan tarkotus rakentaa samanlainen.

        mutta arvoisin että n.15000eur kaikkiaan. Paketin päälle siis pohjan teko,kattopellit,gyproc-levyt,eristeet,maalit,ovimoottorit ja sähkötyöt. Kaikki tein itse myös sähköt joten työkustannuksiä ei ole laskettu. Silti tuota rahaa kului. Hyvä tuo on kyllä ollut. Nytkin pakkasilla on sisällä lämmintä reilut 5 astetta vaikka ei ole vielä mitään lämmitystä. Ja nuo kaukosäätöiset ovet on kyllä ihan huippua !!!


      • Ehkä samanlainen
        ihan tarkkaan laskenut kirjoitti:

        mutta arvoisin että n.15000eur kaikkiaan. Paketin päälle siis pohjan teko,kattopellit,gyproc-levyt,eristeet,maalit,ovimoottorit ja sähkötyöt. Kaikki tein itse myös sähköt joten työkustannuksiä ei ole laskettu. Silti tuota rahaa kului. Hyvä tuo on kyllä ollut. Nytkin pakkasilla on sisällä lämmintä reilut 5 astetta vaikka ei ole vielä mitään lämmitystä. Ja nuo kaukosäätöiset ovet on kyllä ihan huippua !!!

        Joo sama homma että kaikki teen itse ja ehkä olis tarkotus pistää vesipistekkin talliin. sulla ei näytä kuvien mukaan olevan sitä varastoo siellä päädyssä. sen ajattelin tehdä puuvarastoksi ja tallin lämmityksen ajattelin hoitaa markkinoitten halvimmalla mahdollisella ilmalämpöpumpulla :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe