Miesten pukeutuminen Saksassa

miten on?

Pukeutuvatko miehet Saksassa hyvinkin yleisesti nahkahousuihin kuten täällä Suomessa tunnutaan uskovan. Eli ovatko nahkahousut/nahkafarkut yhtä yleinen jokapäiväinen vaate Saksassa kuin farkut täällä Suomessa? Saksahan taitaa olla ainoa maa maailmassa jossa näin tapahtuu ainakin median mukaan mutta miten on käytännössä? Suomessahan miestä joka pukeutuu nahkahousuihin tunnutaan pitävän jotenkin outona en vain ymmärrä miksi.

8

2887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin ole..

Saksa on iso maa ja luullakseni nahkahousukulttuuria (samoin kuin naisten vastaavaa kansallispukupukeutumista) esiintyy enimmäkseen eteläosissa. Korjatkoon joku jos olen väärässä, itse asun Itävallassa. Täällä kyllä on nahkahousut aika yleisiä, varsinkin kylissä ja etenkin sunnuntaisin miehet pukeutuu mielellään "knickereihin" eli niihin polvihousuihin. Isommissa kaupungeissa näkyy vähemmän mutta jos on joku juhlapäivä tai muu happening niin kaupunkilaisetkin kaivaa ne komeroistaan. Ja naistenkin perinnepukeutuminen on lisääntynyt. Tosin naisetkin pukeutuvat usein mielummin nahkahousuihin, koskapa se naisten tyypillinen (tosi kaunis) mekko ("dirndl") vaatii aika rehevät muodot, jotta näyttäisi kauniilta päällä. Itse sovitin pari vuotta sitten nahkapolvihousuja (olen siis nainen) ja ne oli tosi mukavat ja kivannäköiset, pehmoista nahkaa. Myös tosi kalliit, 500 euroa joten en ainakaan vielä raskinut ostaa.

• ovat

Suomessa homouden merkki...valitettavasti. Saksassa, Itävallassa ja Sveitsissä on miestenkin täysin normaalia pitää nahkahousuja ihan normaalissa arkikäytössä kuten esim. farkkujakin.

• Pipa01

Olen asunut kahdessa kaupungissa Keski-Saksassa, sitten Sveitsin rajalla, nyt Hampurin lähellä, kuljen työkseni ympäri Saksaa koko ajan, tämä vuodesta 1974. Nahkahousuja näkee joskus kyllä, kovasti on kuitenkin harvinaista. Mitenkähän suomalainen on voinut päästä tuollaiseen käsitykseen? Itävallassa tilanne on varmaankin toinen. En ole edes baijerilaisten huomannut sen kummemmin nahkahousuja käyttävän, kyllä farkut tai yleensä suorat housut ovat se tavallinen asu. Ja nahkaiset polvihousut ovat vieläkin harvinaisempia.
      Enkä ole havainnut, että homoilla olisi mitään erikoista asua josta erottuisivat muusta väestöstä.
      Mutta yksi kyllä on eri tavalla kuin Suomessa: tuulipuvussa ei kenenkään mieleenkään tulisi lähteä kadulle kävelemään!!!

• ösimaasta taas

Ne perinteiset nahkahousuthan eivät ole mitkään kiiltävät mustat ihonmyötäiset, joihin tuossa aiemmin vissiin viitattiin. Nehän on yleensä ruskeaa nupukkityylistä nahkaa, miehillä usein sellaista karkeampaa tai jäykempää nahkaa ja naisille on sitten niitä salonkikelpoisiakin enempi tarjolla. Joissakin on enemmän perinteisiä neuloksia ja koristeita, jotkut taas ovat ihan "neutraaleja" elikkä niitä voisi pukea koska tahansa päälle. Ei niitä tosiaan homouteen voi yhdistää. Täälläpäin olen oikeastaan nähnyt vain polvihousuja, sellaisia pitkiä ei niinkään näy. Kai se perinteinen malli ainakin täällä on polvihousu. Aika jännää muuten tänä goretexin aikana on, että porukka paljon käyttää niitä vuorilla vaeltaessakin, eikä vain vanhempi sukupolvi. Mikäs siinä, ovathan ne kestävät ja säänpitävätkin.

• kävelemään kadulle

tuulihousuissa? Nehän on niin mukavat toisin kuin hiostavat nahkahousut!

• nainen50+
        kävelemään kadulle kirjoitti:

tuulihousuissa? Nehän on niin mukavat toisin kuin hiostavat nahkahousut!

Lienee tyylikysymys.
        Mitähän varten ranskattaret ja virottaret ja pietarittaret pukeutuvat siististi kun lähtevät kaupungille? Siksi että haluavat olla huoliteltuja. Mitähän varten suomalaiset miehet lentävät pilvin pimein lankaan...? Mitähän varten suomalaiset naiset valitsevat mielellään sakemannin tai ylipäänsä ulkomaalaisen miehen? Siksi että se on huoliteltu ja osaa käyttäytyä (mikä suomalaisen miehen mielestä on lirkuttelua).

Sitä paitsi nahkahousut ei ole hiostavat!!! En oikein näe millä tavalla tuulipuku olisi tyylikäs.

Jopa saksalaiset pitävät suomalaisia vähän yksinkertaisina mitä pukeutumiseen tulee (olen kuullut saksalaisilta sadoittain kommentteja ja kysymyksiä suomalaisten pukeutumisesta), vaikka itsekin ovat värittömiä harmaita hiirulaisia ja löppäpöksyjä ja möhömahoja.

• Nimetön
        nainen50+ kirjoitti:

Lienee tyylikysymys.
        Mitähän varten ranskattaret ja virottaret ja pietarittaret pukeutuvat siististi kun lähtevät kaupungille? Siksi että haluavat olla huoliteltuja. Mitähän varten suomalaiset miehet lentävät pilvin pimein lankaan...? Mitähän varten suomalaiset naiset valitsevat mielellään sakemannin tai ylipäänsä ulkomaalaisen miehen? Siksi että se on huoliteltu ja osaa käyttäytyä (mikä suomalaisen miehen mielestä on lirkuttelua).

Sitä paitsi nahkahousut ei ole hiostavat!!! En oikein näe millä tavalla tuulipuku olisi tyylikäs.

Jopa saksalaiset pitävät suomalaisia vähän yksinkertaisina mitä pukeutumiseen tulee (olen kuullut saksalaisilta sadoittain kommentteja ja kysymyksiä suomalaisten pukeutumisesta), vaikka itsekin ovat värittömiä harmaita hiirulaisia ja löppäpöksyjä ja möhömahoja.

Ostin mustat, kapeat nahkapöksyt ja kerään rohkeutta pitää niitä myös kodin ulkopuolella. Ne sopivat minulle paremmin kuin hyvin, eivätkä hiosta.

• ne nykyään on

ja sit tietty viikonloppuna ne vetää ylleen naisten vaatteet ja muuttaa nimensä väliaikaisesti aina tyyliin Hans->Mona ja tollee, ihan tosi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 527
      8128
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      234
      2768
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2621
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      2019
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1911
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1725
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1646
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1262
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1208
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1185
    Aihe