Tietäisikö kukaan autokorjaamoa, joka olisi perehtynyt otsikon kuorma-autoihin? Lienee kohtuullisen harvinainen, ainakin nykyään liikenteessä. Olisi tarkoitus laitella uudelleen rekisteröintikuntoon ja päästä ajelemaan. Kaikenkaista korjaamotarvetta olisi...
Vastaukset 1
- tauno pesonen
Taitaa olla niin että ainoita ovat pienet verstaat. Autohan on rakenteeltaan yksinkertainen ja helppo korjata. Itsellä on samaa sarjaa vm. -81 rekisteröity ja voi hyvin. Vanha VR:n ratsu laukkaa jälleen. Vetku harrastajat ovat antaneet minulle korvaamatonta apua osien ja tietojen suhteen.
Kysyin Scan-Autolta, mitään ei tunnu olevan tallella, ei tietojakaan. Dodgea myi nimittäin suomessa Scan-Auto Bernerin jälkeen.
Sekin on hankaluutena että auto on alunperin Commer Commando. Tehdas myytiin Peugeotille, ja se myi tehtaan Chryslerille jolloin siitä tuli Dodge. Chrysler myi sen puolestaan Renaultille juuri noihin aikoihin joten oikeastaan autosi lienee Rellu.
Varaosat ovat hankalia löytää, mutta muuten kaikki (raskas) konekorjaajat osaavat korjata niitä. Moottorit ovat peruskamaa ja niihin löytyy osia. Valtralta ainakin moottorin osiin löytyy apua jos autossasi on valmetin moottori
Linnavuoren tehtaan (Valmet = Sisu )korjauskirjat sain Sisu dieseliltä, muutkin kirjat löytyvät mm. minulta. varaosaluetteloa minulla ei ikävä kyllä ole sillä se on mikrofilmattu. Mutta tiedän missä sellaisia voi käydä lukemassa. Perkinsin mootoreihin saattaisi löytyä varaosia traktoritarvikeosia myyvistä liikkeista.
Kuorma-autojen yleisvaraosaliikkeitä on mm Närhi Oy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.133721Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois196656Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!23627Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45617Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars95586- 56570
Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29521Kuinka hyvin kestäisit?
Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?102520- 41519
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä59505