Uusi Mazda 6

Mielenkiintoista nähdä jatkuuko menestys, kun uusi Mazda 6 tulee myyntiin vuodenvaihteen tienoilla. Hinta ratkaisee paljon. Uutuus on siksi varovasti muotoiltu, ettei se varmaan karkota perinteisiä Mazda-miehiä ja -naisia ulkonäöllään. Mutta muilta merkeiltä pitäisi houkutella uusia ostajia.Korjauskohteita vanhaan malliin ei ole paljon. Rengasäänten vaimennukseen pitäisi keskittyä ja yleiseen mukavuuteen.

15

5366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maz6

Harmi vaan että 1.8 ja 2.0 ovat ainakin tehojen puolesta vanhoja tuttuja. 2.3 kasvaa 2.5:ksi. Yleensä uudet mallit on vähän isompia, kuten kuutonenkin ja samalla painavampia joten vanhoilla teholukemilla suorituskyky huononee. Saa nähdä mihin suuntaan kulutus menee, ei välttämättä tosin kasva kun pienenihän se vähän edelliseen faceliftiinkin kun 2.0 kone sai jotain uudistuksia.

• lupaava

Vaikka koko on kasvanut, paino pudonnut 35 kiloa.
        Olisin itsekin odottanut moottoripuolelle suurempia uudistuksia.

• Ootellaan
        lupaava kirjoitti:

Moottoripuoli eittämättä pieni pettymys. Pientä toivoa paremmasta antaa jostakin ulkomaan sivustosta lukemani lause, että myöhemmin uuteen kutoseen on tulossa tarjolle Ford-PSAn uusi 2.2 diesel. Ei mitään tietoa milloin. Liekö sama kuin jo nyt 407:ssä on vai muistanko oikein, että Frankfurstissa esiteltiin kokonaan uusi Ford-PSA -2.2 diesel. Tätä voisin jopa harkita, kunhan ensin näkee mikä se ylipäänsä on.

• Ruostumassa
        lupaava kirjoitti:

Hyvä jos on keventynyt, niin eipähän ole enään niin paljon rautaa ruostumassa kuin tässä nykymallissa joka alkaa punehtumaan pohjasta jo parissa kolmessa vuodessa. Ruostuminen ja huono äänieristys lienee nyky kuutosen surkeimpia puolia.

• nykynyky
        Ruostumassa kirjoitti:

Hyvä jos on keventynyt, niin eipähän ole enään niin paljon rautaa ruostumassa kuin tässä nykymallissa joka alkaa punehtumaan pohjasta jo parissa kolmessa vuodessa. Ruostuminen ja huono äänieristys lienee nyky kuutosen surkeimpia puolia.

"Ruostuminen ja huono äänieristys lienee nyky kuutosen surkeimpia puolia."
        ...jos nyky kuutosella tarkoitetaan vuosimalleja 2002-2005, ennen faceliftiä.

• tsefku
        nykynyky kirjoitti:

"Ruostuminen ja huono äänieristys lienee nyky kuutosen surkeimpia puolia."
        ...jos nyky kuutosella tarkoitetaan vuosimalleja 2002-2005, ennen faceliftiä.

Ja kun suojaa massauttaa auton pääsee kummastakin eroon. Olen ajanut myös faceliftiä joka ilman massausta on äänekkäämpi kuin prefacelift massattuna.

• kuinka käy.

Monelta merkiltä tulee näihin aikoihin uutta. Kilpalu asiakkaista ei tule olemaan helppo.

Livenä Mazdan näin viikonloppuna Saksassa. Muotoilultaan ihan OK. Ei mitenkään WAU. Valoilla on kuitenkin saatu niin edestä kuin takaakin yleisilma aika levottomaksi. Edessä valot ovat muodoltaan ihan OK, mutta kaiken sullominen liian tiiviisti yhteen tekee yleisilmeestä sekavan. Alhaalla olevat sumuvalot ovat rumat. Aivan kuin olisivat jälkikäteen paikalle lätkäisty ilman sen suurempia suunnitelmia.

Menestystä varmaan lisäisi jos tulee diesel koneellinen automaatilla. Nykyisillä tehoilla ja väännöillä automaatti on niin mukava että ainakin itselläni todennäköisesti vaihtuu merkki ensi kesänä jos ei automaattia ole tarjolla. Ja tietenkin taksikuskit odottavat josko nyt viimeinkin tulisi...

• sekoamassa

Totta. Suurin ongelma nykyisessä on mielestäni rengasmelu. Alla on nyt kuluneet Nokialaiset ja täytyy sanoa että karkealla asfaltilla melu on karmea. Kauppareissut on ihan OK, mutta kun lähdetään ajamaan pitempää matkaa niin melu häiritsee. Eli uutta kutosta harkitessani haluan suorittaa koeajon nastarenkaat alla. Ja jos melu ei ole huomattavasti alhaisempi kuin nykuyisellä, niin merkki vaihtuu. Maksan vaikka vähän enemmän ja tyydyn epäluotettavampaan ajopeliin mutta meteliä en enää jaksa kuunnella.

• tomppert

Olen samaa mieltä. Rengasmelu on minunkin mieltä auton suurin "vika". Itse vaihdoin uuteen Mondeoon, jossa ainakin koeajon perusteella on huomattavasti hiljaisempaa. Toivottavasti tilanne on sama uuden 6:n kohdalla.

• tsefku
        tomppert kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Rengasmelu on minunkin mieltä auton suurin "vika". Itse vaihdoin uuteen Mondeoon, jossa ainakin koeajon perusteella on huomattavasti hiljaisempaa. Toivottavasti tilanne on sama uuden 6:n kohdalla.

Olen myöskin samaa mieltä melusta, mutta omassani melu on hyvin hiljaista nyt massauksen ja muovisten takalokarien ansiosta. renkaiden vaihto auttoi kyllä myöskin paljon. nyt ei melua.

• Mölytoosa
        tsefku kirjoitti:

Olen myöskin samaa mieltä melusta, mutta omassani melu on hyvin hiljaista nyt massauksen ja muovisten takalokarien ansiosta. renkaiden vaihto auttoi kyllä myöskin paljon. nyt ei melua.

Itse asiassa kalliit poppaskonstit ei auta yhtikäs mitään mutta pakkohan se on uskotella että "nyt ei melua" kun on ajanut tonnikaupalla rahaa turhiin yrityksiin.

• tsefku
        Mölytoosa kirjoitti:

Itse asiassa kalliit poppaskonstit ei auta yhtikäs mitään mutta pakkohan se on uskotella että "nyt ei melua" kun on ajanut tonnikaupalla rahaa turhiin yrityksiin.

Ei tarvii uskotella vaan se on fakta. Typerää on jos suomessa meinaa pitää autoa pidemmän aikaa eikä sitä suojaa. Renkaatkin joutuu vaihtamaan sitten kun ne ovat kuluneet, vanteilla ajaminen ei jo kutosen loistavia ajoominaisuuksia paranna. yehdasrenkaat olivat kyllä äänekkäät.

• Reinonen
        tsefku kirjoitti:

Ei tarvii uskotella vaan se on fakta. Typerää on jos suomessa meinaa pitää autoa pidemmän aikaa eikä sitä suojaa. Renkaatkin joutuu vaihtamaan sitten kun ne ovat kuluneet, vanteilla ajaminen ei jo kutosen loistavia ajoominaisuuksia paranna. yehdasrenkaat olivat kyllä äänekkäät.

Kyllä uuden auton tulee olla tuossa koko- ja hintaluokassa jo ostettaessa riittävän hiljainen.

Kertoo autosta ja valmistajasta paljon, jos sitä joutuu itse tuunailemaan jotta sen saisi matka-ajoon siedettävän hiljaiseksi. Tuollainen ei nyt vain kuulosta vakuuttavalta.

Mazda saisi ottaa oppia vaikka Renaultilta siitä, miten meluttomia autoja tehdään.

• mutta, mutta
        Reinonen kirjoitti:

Kyllä uuden auton tulee olla tuossa koko- ja hintaluokassa jo ostettaessa riittävän hiljainen.

Kertoo autosta ja valmistajasta paljon, jos sitä joutuu itse tuunailemaan jotta sen saisi matka-ajoon siedettävän hiljaiseksi. Tuollainen ei nyt vain kuulosta vakuuttavalta.

Mazda saisi ottaa oppia vaikka Renaultilta siitä, miten meluttomia autoja tehdään.

millonkahan rellu oppii tekemään muuten auton.
        Kohtuullinen hiljaisuus onkin sitten suurinpiirtein ainoa asia, joka ko. merkissä on hyvää.

• tulee mps?

MPS kiinnostaa kun on vanhakin sellainen. Jos korjanneet äänieristystä ja jarruja niin sitten voisi kiinnostaa. Yhtä kestävää peliähän samoilla suoritusarvoilla ei maa päällään kanna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3774
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2031
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1353
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      135
      1256
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      112
      1148
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      111
      1125
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1040
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      1005
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      984
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35