Mielenkiintoista nähdä jatkuuko menestys, kun uusi Mazda 6 tulee myyntiin vuodenvaihteen tienoilla. Hinta ratkaisee paljon. Uutuus on siksi varovasti muotoiltu, ettei se varmaan karkota perinteisiä Mazda-miehiä ja -naisia ulkonäöllään. Mutta muilta merkeiltä pitäisi houkutella uusia ostajia.Korjauskohteita vanhaan malliin ei ole paljon. Rengasäänten vaimennukseen pitäisi keskittyä ja yleiseen mukavuuteen.
Uusi Mazda 6
15
5378
Vastaukset
- maz6
Harmi vaan että 1.8 ja 2.0 ovat ainakin tehojen puolesta vanhoja tuttuja. 2.3 kasvaa 2.5:ksi. Yleensä uudet mallit on vähän isompia, kuten kuutonenkin ja samalla painavampia joten vanhoilla teholukemilla suorituskyky huononee. Saa nähdä mihin suuntaan kulutus menee, ei välttämättä tosin kasva kun pienenihän se vähän edelliseen faceliftiinkin kun 2.0 kone sai jotain uudistuksia.
- lupaava
Vaikka koko on kasvanut, paino pudonnut 35 kiloa.
Olisin itsekin odottanut moottoripuolelle suurempia uudistuksia. - Ootellaan
lupaava kirjoitti:
Vaikka koko on kasvanut, paino pudonnut 35 kiloa.
Olisin itsekin odottanut moottoripuolelle suurempia uudistuksia.Moottoripuoli eittämättä pieni pettymys. Pientä toivoa paremmasta antaa jostakin ulkomaan sivustosta lukemani lause, että myöhemmin uuteen kutoseen on tulossa tarjolle Ford-PSAn uusi 2.2 diesel. Ei mitään tietoa milloin. Liekö sama kuin jo nyt 407:ssä on vai muistanko oikein, että Frankfurstissa esiteltiin kokonaan uusi Ford-PSA -2.2 diesel. Tätä voisin jopa harkita, kunhan ensin näkee mikä se ylipäänsä on.
- Ruostumassa
lupaava kirjoitti:
Vaikka koko on kasvanut, paino pudonnut 35 kiloa.
Olisin itsekin odottanut moottoripuolelle suurempia uudistuksia.Hyvä jos on keventynyt, niin eipähän ole enään niin paljon rautaa ruostumassa kuin tässä nykymallissa joka alkaa punehtumaan pohjasta jo parissa kolmessa vuodessa. Ruostuminen ja huono äänieristys lienee nyky kuutosen surkeimpia puolia.
- nykynyky
Ruostumassa kirjoitti:
Hyvä jos on keventynyt, niin eipähän ole enään niin paljon rautaa ruostumassa kuin tässä nykymallissa joka alkaa punehtumaan pohjasta jo parissa kolmessa vuodessa. Ruostuminen ja huono äänieristys lienee nyky kuutosen surkeimpia puolia.
"Ruostuminen ja huono äänieristys lienee nyky kuutosen surkeimpia puolia."
...jos nyky kuutosella tarkoitetaan vuosimalleja 2002-2005, ennen faceliftiä. - tsefku
nykynyky kirjoitti:
"Ruostuminen ja huono äänieristys lienee nyky kuutosen surkeimpia puolia."
...jos nyky kuutosella tarkoitetaan vuosimalleja 2002-2005, ennen faceliftiä.Ja kun suojaa massauttaa auton pääsee kummastakin eroon. Olen ajanut myös faceliftiä joka ilman massausta on äänekkäämpi kuin prefacelift massattuna.
- kuinka käy.
Monelta merkiltä tulee näihin aikoihin uutta. Kilpalu asiakkaista ei tule olemaan helppo.
Livenä Mazdan näin viikonloppuna Saksassa. Muotoilultaan ihan OK. Ei mitenkään WAU. Valoilla on kuitenkin saatu niin edestä kuin takaakin yleisilma aika levottomaksi. Edessä valot ovat muodoltaan ihan OK, mutta kaiken sullominen liian tiiviisti yhteen tekee yleisilmeestä sekavan. Alhaalla olevat sumuvalot ovat rumat. Aivan kuin olisivat jälkikäteen paikalle lätkäisty ilman sen suurempia suunnitelmia.
Menestystä varmaan lisäisi jos tulee diesel koneellinen automaatilla. Nykyisillä tehoilla ja väännöillä automaatti on niin mukava että ainakin itselläni todennäköisesti vaihtuu merkki ensi kesänä jos ei automaattia ole tarjolla. Ja tietenkin taksikuskit odottavat josko nyt viimeinkin tulisi... - sekoamassa
Totta. Suurin ongelma nykyisessä on mielestäni rengasmelu. Alla on nyt kuluneet Nokialaiset ja täytyy sanoa että karkealla asfaltilla melu on karmea. Kauppareissut on ihan OK, mutta kun lähdetään ajamaan pitempää matkaa niin melu häiritsee. Eli uutta kutosta harkitessani haluan suorittaa koeajon nastarenkaat alla. Ja jos melu ei ole huomattavasti alhaisempi kuin nykuyisellä, niin merkki vaihtuu. Maksan vaikka vähän enemmän ja tyydyn epäluotettavampaan ajopeliin mutta meteliä en enää jaksa kuunnella.
- tomppert
Olen samaa mieltä. Rengasmelu on minunkin mieltä auton suurin "vika". Itse vaihdoin uuteen Mondeoon, jossa ainakin koeajon perusteella on huomattavasti hiljaisempaa. Toivottavasti tilanne on sama uuden 6:n kohdalla.
- tsefku
tomppert kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Rengasmelu on minunkin mieltä auton suurin "vika". Itse vaihdoin uuteen Mondeoon, jossa ainakin koeajon perusteella on huomattavasti hiljaisempaa. Toivottavasti tilanne on sama uuden 6:n kohdalla.
Olen myöskin samaa mieltä melusta, mutta omassani melu on hyvin hiljaista nyt massauksen ja muovisten takalokarien ansiosta. renkaiden vaihto auttoi kyllä myöskin paljon. nyt ei melua.
- Mölytoosa
tsefku kirjoitti:
Olen myöskin samaa mieltä melusta, mutta omassani melu on hyvin hiljaista nyt massauksen ja muovisten takalokarien ansiosta. renkaiden vaihto auttoi kyllä myöskin paljon. nyt ei melua.
Itse asiassa kalliit poppaskonstit ei auta yhtikäs mitään mutta pakkohan se on uskotella että "nyt ei melua" kun on ajanut tonnikaupalla rahaa turhiin yrityksiin.
- tsefku
Mölytoosa kirjoitti:
Itse asiassa kalliit poppaskonstit ei auta yhtikäs mitään mutta pakkohan se on uskotella että "nyt ei melua" kun on ajanut tonnikaupalla rahaa turhiin yrityksiin.
Ei tarvii uskotella vaan se on fakta. Typerää on jos suomessa meinaa pitää autoa pidemmän aikaa eikä sitä suojaa. Renkaatkin joutuu vaihtamaan sitten kun ne ovat kuluneet, vanteilla ajaminen ei jo kutosen loistavia ajoominaisuuksia paranna. yehdasrenkaat olivat kyllä äänekkäät.
- Reinonen
tsefku kirjoitti:
Ei tarvii uskotella vaan se on fakta. Typerää on jos suomessa meinaa pitää autoa pidemmän aikaa eikä sitä suojaa. Renkaatkin joutuu vaihtamaan sitten kun ne ovat kuluneet, vanteilla ajaminen ei jo kutosen loistavia ajoominaisuuksia paranna. yehdasrenkaat olivat kyllä äänekkäät.
Kyllä uuden auton tulee olla tuossa koko- ja hintaluokassa jo ostettaessa riittävän hiljainen.
Kertoo autosta ja valmistajasta paljon, jos sitä joutuu itse tuunailemaan jotta sen saisi matka-ajoon siedettävän hiljaiseksi. Tuollainen ei nyt vain kuulosta vakuuttavalta.
Mazda saisi ottaa oppia vaikka Renaultilta siitä, miten meluttomia autoja tehdään. - mutta, mutta
Reinonen kirjoitti:
Kyllä uuden auton tulee olla tuossa koko- ja hintaluokassa jo ostettaessa riittävän hiljainen.
Kertoo autosta ja valmistajasta paljon, jos sitä joutuu itse tuunailemaan jotta sen saisi matka-ajoon siedettävän hiljaiseksi. Tuollainen ei nyt vain kuulosta vakuuttavalta.
Mazda saisi ottaa oppia vaikka Renaultilta siitä, miten meluttomia autoja tehdään.millonkahan rellu oppii tekemään muuten auton.
Kohtuullinen hiljaisuus onkin sitten suurinpiirtein ainoa asia, joka ko. merkissä on hyvää.
- tulee mps?
MPS kiinnostaa kun on vanhakin sellainen. Jos korjanneet äänieristystä ja jarruja niin sitten voisi kiinnostaa. Yhtä kestävää peliähän samoilla suoritusarvoilla ei maa päällään kanna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli369275"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn313787Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi782380Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1102269Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on181896Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait141558Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.311386- 711247
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen1721012Millaisia odotuksia ensi vuodelle?
Itse odotan parempaa taloudellista tasapainoa ja sen aion myös saavuttaa, kun onhan se vain minusta kiinni.163897