Farkkujen koko USAssa - eri kuin Suomessa?

Ensikertalainen

Olen lähdössä NY keskiviikona ja nyt kuulin huhuja, että farkkujen koot eivät olisikaan samat kuin Suomessa? Pitääkö tämä paikkansa? Eikö olekaan esim. 34"? Olisin ostamassa miehelleni farkkuja ja luottanut siihen, että hänen kokonsa 34",33" olisi auttanut hankinnassa. Jos ei ole sama kuin Suomessa mikä vastaan kok. 34" ja pituutta 33"? Herra on 179cm ja painoa 90kg. Kiitos paljon avusta!

5

1515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhuja.

Eli jenkeissä on käytössä tuumat esim. farkkujen koossa.
      Joten nämä koot jotka tuossa toit esille on tuuma kokoja. Vyötärö 34 tuumaa ja lahkeen pituus 33 tuumaa.
      Eli jos ukkos käyttää tuota kokoa, niin sama koko se on myös jenkeissä myytävissä farkuissa.
      Joten ei kun ostaan halvalla farkkuja ja hyvää matkaa!

• Ensikertalainen

Kiitos paljon - sitä minäkin mutta alkaa jo epäilemään itseään kun toiset puhuu ihan jotain muuta. Osaatko sanoa mistä saa edullisimmin trendikkäitä miestenfarkkuja esim. diesel? Mies on ihastunut Jack & Jonesin muotifarkkuihin.

• paikkansa
        Ensikertalainen kirjoitti:

Kiitos paljon - sitä minäkin mutta alkaa jo epäilemään itseään kun toiset puhuu ihan jotain muuta. Osaatko sanoa mistä saa edullisimmin trendikkäitä miestenfarkkuja esim. diesel? Mies on ihastunut Jack & Jonesin muotifarkkuihin.

Kävin kesällä New Yorkissa ja ostin sieltä mm. kenkiä ja farkkuja. Kengissä huomasin, että heillä on oma kokotaulukkonsa eli puol tuumaa isompi kuin eu:ssa. Epäilen, että farkuissa on sama juttu. Olen suht pitkäkoipinen 183cm pitkä ja painan 80kg ja suomessa ostetetut farkut ovat olleet kokoa 32/34, mut siellä ne olivat aivan liian suuret. 31 vyötärö ja 33 tai 32 pituutta olevat housut vaikuttivat vastaavilta.

• tuuma..
        paikkansa kirjoitti:

Kävin kesällä New Yorkissa ja ostin sieltä mm. kenkiä ja farkkuja. Kengissä huomasin, että heillä on oma kokotaulukkonsa eli puol tuumaa isompi kuin eu:ssa. Epäilen, että farkuissa on sama juttu. Olen suht pitkäkoipinen 183cm pitkä ja painan 80kg ja suomessa ostetetut farkut ovat olleet kokoa 32/34, mut siellä ne olivat aivan liian suuret. 31 vyötärö ja 33 tai 32 pituutta olevat housut vaikuttivat vastaavilta.

on saman mittainen joka maassa. Eli 2.54 cm.

• nuu joik

Kyllä ne tuumakoot on ihan samoja kuin meilläkin, vaikka kaikki on muuten amerikassa suurempaa:)

Farkkumallejahan löytyy sitten pilvin pimein, joten sopivuudesta on vaikea sanoa - ostin itse Old Navysta bootcut-farkut pari vuotta sitten (koko 34/32), ja ovat mahdottoman löysät. Kannattaa siis satsata tuttuihin merkkeihin, jos ei mies itse ole kokeilemassa. Äkkiseltään tulee mieleen Levi's (jos se ei ole mielestäsi liian ysäri), koska hinnat ovat erittäin paljon halvemmat kuin meillä (normilevikset irtoavat paikasta riippuen alle 30 eurolla).

Henkkoht koko-kokemuksieni mukaan tosin t- ja pikeepaidoista (carhartt, timberland) riittää usein medium, kotosuomessa kun koko on usein L tai XL - itse olen 183 pitkä ja elopaino kieppuu siinä 90 ja 95 välillä.

Ei muuta kuin mukavaa shoppailua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe