Bruce Leen tuuman isku

Holomolo

Mikäs juttu tämä kuuluisa Bruce Leen tuuman lyönti oikein on? Mihin se perustuu? Osaako joku neuvuoa miten se tehdään?

17

3393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amatööri

      hmm, meinaat varmaan sellaista lyöntiä joka tehdään ilman käsien taaksevetämistä elikkä "vauhdinottoa"..?
      sen verran mitä olen joskus ohimennen lukenut niin perustuu kamppailulajiin jossa pääasiassa opiskeellaan omaa kehoa ja mieltä. kun on saavuttanut tietoisuuden omasta kehostaan ja tuntee jokaisen lihaksen kehostaaan pystyy suorittamaan tuon liikkeen johon ammennetaan voima koko kehosta ja siten pystyy tekemään sen pienessäkin tilassa. sitä en voi sanoa miten sen voi tehdä, mutta varmaan menee kauan harjoitteluun ja opettajiakin löytyy varmaan jostain maailmalta.

      • Häh

        melua tyhjästä. Paskaa pystyit suoltamaan miljoonia merkkejä, mutta asiaa et sitten riviäkään.

        Kysyjälle, googleta 'one inch punch', niin alkaa tietoa löytymään.


      • amatööri
        Häh kirjoitti:

        melua tyhjästä. Paskaa pystyit suoltamaan miljoonia merkkejä, mutta asiaa et sitten riviäkään.

        Kysyjälle, googleta 'one inch punch', niin alkaa tietoa löytymään.

        no ei ny puppua ollu ollenkaan. on eräs kiinalainen taistelulaji nimeltänsä Yi Quan jota harjoitellaan myös ihan oman fyysisen ja henkisen terveyden edistämiseen ja ylläpitämiseen. se ei vain ole kovin yleinen länsimaissa. mutta suomestakin kyllä löytyy kyseisen lajin opettaj(i)a. sen avulla omaa kehoa ja mieltä voi treenata niin että tollaiset lyhyen etäisyyden lyönnit ovat erittäin voimakkaita ja tehokkaita.


    • kung fu miäs

      perustuu siihen että koko kehon paino ja voima on iskun takana. Paino ja voima voidaan oikeastaan yhdistää aika tiiviisti yhteen jos olet saavuttanut rennon kehon ja omaat hyvän "body posturen".

      Bruce Leen one inch punch ei ole mitään verrattuna aitoihin mestareihin jotka hallitsevat koko kehon voiman.

      • Pantse

        kfm tietää taas kaiken kaikesta. Analyysi löytyy Vaasan pikkupojalta kaikesta mahdollsesta. Koeta kasvaa jo isoksi.

        Pantse, shotokan


      • kung fu miäs
        Pantse kirjoitti:

        kfm tietää taas kaiken kaikesta. Analyysi löytyy Vaasan pikkupojalta kaikesta mahdollsesta. Koeta kasvaa jo isoksi.

        Pantse, shotokan

        olinko väärässä? Mitä sulla on minua vastaan? Sinulla ei ole mitään vasta argumenttia niin hyökkäät sitten minun päälle, eikö tuo oo vähä turhaa ja lapsellista..


      • Pantse
        kung fu miäs kirjoitti:

        olinko väärässä? Mitä sulla on minua vastaan? Sinulla ei ole mitään vasta argumenttia niin hyökkäät sitten minun päälle, eikö tuo oo vähä turhaa ja lapsellista..

        ei mulla nyt sinänsä sua vastaan mitään ole, kaikkitietävä tyylisi vain joskus ärsyttää. Lue nyt vaikka se viimeinen lauseesi - Bruce Leen tekniikan mitätöinti viittaamalla joihinkin epämääräisiin mestareihin on kyllä musta aika rankka heitto...

        Pantse, shotokan


      • kung fu miäs
        Pantse kirjoitti:

        ei mulla nyt sinänsä sua vastaan mitään ole, kaikkitietävä tyylisi vain joskus ärsyttää. Lue nyt vaikka se viimeinen lauseesi - Bruce Leen tekniikan mitätöinti viittaamalla joihinkin epämääräisiin mestareihin on kyllä musta aika rankka heitto...

        Pantse, shotokan

        Tiedän että kirjoitan huikan liian suoraan minun mielipiteitäni, siitä on tullut ennenkin palautetta, mutta niin minä kirjoitan ei voit mittään.

        Ei nämä mestarit minulle ole epämääräisiä, muille ehkä koska eivät tunne kiinalaisia lajeja.


      • Maddog
        kung fu miäs kirjoitti:

        Tiedän että kirjoitan huikan liian suoraan minun mielipiteitäni, siitä on tullut ennenkin palautetta, mutta niin minä kirjoitan ei voit mittään.

        Ei nämä mestarit minulle ole epämääräisiä, muille ehkä koska eivät tunne kiinalaisia lajeja.

        mutta kyllä ne kiinalaiset mestarit tiedetään: turpiiottajia koko sakki tyynni. Eipä tule mieleen juurikaan missään otteluissa pärjänneitä kiinalaisia oikein missään lajissa...paitsi ellei salaperäisiä Kumite-otteluita oteta huomioon :o)

        Niin ja jottei nyt tulisi mitään väärinkäsityksiä, mulla ei ole mitään henk. koht. sua vastaa, eikä tyyliäsi sen liiemmin, vain tuollaista kiinalaisten "mestareiden" typötyhjää hehkuttamista. Kärjisteysti sanottuna ihan pelle sakkia. ;o)


      • Andy
        kung fu miäs kirjoitti:

        Tiedän että kirjoitan huikan liian suoraan minun mielipiteitäni, siitä on tullut ennenkin palautetta, mutta niin minä kirjoitan ei voit mittään.

        Ei nämä mestarit minulle ole epämääräisiä, muille ehkä koska eivät tunne kiinalaisia lajeja.

        Miten joku voisi tietää, ketä mestareita tarkoitat todellisilla mestareilla, kun et kerro nimiä? Kiinalaisten lajien mestareiksi itseään tituleeraavia henkilöitä kun on pikkuisen paljon.


      • kung fu miäs
        Maddog kirjoitti:

        mutta kyllä ne kiinalaiset mestarit tiedetään: turpiiottajia koko sakki tyynni. Eipä tule mieleen juurikaan missään otteluissa pärjänneitä kiinalaisia oikein missään lajissa...paitsi ellei salaperäisiä Kumite-otteluita oteta huomioon :o)

        Niin ja jottei nyt tulisi mitään väärinkäsityksiä, mulla ei ole mitään henk. koht. sua vastaa, eikä tyyliäsi sen liiemmin, vain tuollaista kiinalaisten "mestareiden" typötyhjää hehkuttamista. Kärjisteysti sanottuna ihan pelle sakkia. ;o)

        mutta tiedät vähän. Miksi sinä kutsut kiinalaisia mestareita turpiinottajiksi kun et näköjään tiedä tästä asiasta mitään?

        "Eipä tule mieleen juurikaan missään otteluissa pärjänneitä kiinalaisia oikein missään lajissa"

        Todistat tietämättömyyttäsi. Kysyn vielä, miksi kirjoitat tällästä kun et tiedä mistä puhut??

        "kiinalaisten "mestareiden" typötyhjää hehkuttamista."

        Ei ole tyhjää hehkuttamista. Ihan tiedoksi niin en minä tarkoita että kiinalaiset mestarit olisivat jotenki parempia kuin muut, satun nyt vain tietämään niistä enemmän ja siksi puhun niistä. Samat säännöt se kiinalaisiinki pätee, niikuin "se on yksilöstä ei lajista" jne. jne.

        "ihan pelle sakkia."

        älä viitti...


      • kung fu miäs
        Andy kirjoitti:

        Miten joku voisi tietää, ketä mestareita tarkoitat todellisilla mestareilla, kun et kerro nimiä? Kiinalaisten lajien mestareiksi itseään tituleeraavia henkilöitä kun on pikkuisen paljon.

        No niin vihdoinki järkevä kysymys. No nyt eläviä ja opettavia mestareita:

        Esim. Park Bok Nam, opettaa mm. bagua ja tai chitä amerikassa nykyään. On voittanut useita San Shou ja nyrkkeily turnauksia. On saanut kritiikkiä muilta samojen lajien treenaajilta, mutta on hän mielestäni taitava.

        Black Taoist( http://www.blacktaoist.com/Intropage.html ) . Ei oikeen kiinalainen mestari, mutta kiinalaisten lajien mestari. Jos puhutaan aidosta taistelutaidosta niin häntä ei voida olla mainitsematta. On piessyt useita muiden lajien edustajia haaste otteluissa, grapplereita, thai nyrkkeilijöitä jne. jne. Hänellä on koulussaan avoimet ovet kaikille jotka haluavat tulla kokeilemaan hänen taitojaan ja monet ovat myös tulleet.

        Chen Xiao Ping. Black Taoistin opettaja. Todellinen no-bullshit taistelija.

        Gong Zhong Xiang. Xingyi, bagua ja taiji opettaja. On opettanut useita kovan kaliiperin taistelijoita.

        Chen Xiao Wang. Chen tyyli taiji "grandmaster". Mahtava sisäinen voima ja on myös kuuluisa taistelukyvyistään. On opettanut paljon ihmisiä.

        Toinen ei kiinalainen mestari: Marcello Texteira ( http://www.xingyitchuen.com.br/index_2.html ). Hänellä on myös tämä avoimet ovet periaate koulussaan, on myös voittanut paljon haaste otteluita. Hän asuu Braziliassa joten hän on saanut otella ja testata lajiansa useita taitavia grapplereita vastaan.

        siinä oli nyt jotain mitä tulee mieleen näin äkkisiltään.

        Monet todella hyvät kiinalaiset mestarit ovat nyt aika vanhoja useimmat kuolleita, mutta he ovat jättäneet jälkeensä todella taitavia oppilaita, kuten esim. nämä kaksi ei-kiinalaista jotka mainitsin. Todella hyvät mestarit pitävät usein matalaa profiilia, heitä on vaikea löytää. Esim. tämä Black Taoistin opettaja niin hän ei oikeastaan pidä mitään koulua, BT löysi hänet puistosta missä hän harjoitteli yksinään baguatansa.

        Kun tämä keskustelu nyt lähti siitä one inch punch jutusta niin haluan mainita että se ei ole mitään erikoista että joku "mestari" pystyy tekemään sellaisen paremmin kuin Bruce Lee. Monet kiinalaiset opettajat osaavat tehdä aika ihmeellisiltä tuntuvia asioita, mutta en minä niitä kunnioita, minä kunnioita niitä jotka osaavat taistella ja käyttää kung futansa, nämä miehet jotka mainitsin ovat sellaisia. Kung fu on kyllä rappeutunut 30 luvun jälkeen hyvin paljon, oikeita taistelijoita on hyvin vaikea löytää, mutta ei se tarkoita sitä että heitä ei olisi.


      • Nume

        Hyvä sivu. Tekniikka oikein, on myös monia muitakin tapoja tehdä kyseinen lyhyt lyönti.

        Ei mitään ihmeellistä, tavallinen lyhyt lyönti.


    • Maddog

      Jabi nyrkkeilyssä, paitsi lähtee ihan stattisesta tilasta yllättäen ja räjähtävästi. Ranneliikkeellä ja olkapään heilautuksella.
      Ihan ok lyönti, muttei sillä ketään helpolla tyrmätä tilanteessa. Hämäyksenä hyvä aloitus. Itse käytän, amatööri kun olen.

      • carenza

        IMHO 'train more Wing Chun' sieltä se tuokin 'tunne' löytyy. Ja siirrä se sitten jabiin, kuten Bruce teki.


    • Anonyymi

      kaikki on vain näyttelemistä noissa taistelulajeista toinen myötäilee liikkeitä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe