Kannattaako palvelin vuokrata vai ostaa?

työlääne

Hei, olen laittamassa yrityksen verkkopalvelua pystyyn ja nyt pitäisi ratkaista kysymys, ostetaanko oma serveri vai sijoitetaanko palvelu ulkopuolisen ylläpitämälle serverille. Mikähän olisi fiksuin tapa ja miksi? Ja mitä etua on ostaa serveri ja laittaa se pystyyn ulkopuolisen tiloihin, jos saman saa vuokraamallakin?

2

1916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ejjeje

Aika vaikea näillä tiedoilla tuohon vastata, tietenkin voisi pölöttää vaik kuinka mut ei jaksa.

Mihkä käyttöön serveri tulee?
      Kuinka suuri yritys on, onko kaikki samassa paikkaa jne...?

"Ja mitä etua on ostaa serveri ja laittaa se pystyyn ulkopuolisen tiloihin, jos saman saa vuokraamallakin?"

Niin tuossa on se etu, ettei tartte maksaa serverin vuokramaksuja, sekä saat juurikin semmoisen serverin kuin tarttee, toki pitää silloin asioista jotain tietääkin. Kun serveri sijoitetaan isoon hotelliin niin silloin ei tarvitse itse huolehtia sähkösyötöstä, tulipaloista jne... asioista.

• testaajax..

Riippuu, että mitä palveluita tarvii ja kuinka paljon käyttäjiä. Jos ajattelee esim. oppilaitosta, jossa tuhansia sisäänkirjautumisia toimialueelle päivittäin niin silloin melko laajat suunnitelmat tarvii tehdä, varmuuskopiot, verkot, laitteistot, lisenssit ym. jännää.

Jos yrityksellä esim. yksi työasema ja netissä jokin kotisivu niin kannattaa ottaa perus nettiliittymä työasemalle ja kotisivu vuokrapalvelimelle nettiin.. siellä jos sitten on esim. verkkokauppa tai jotain muuta vastaavaa.

Webmaili -palvelu voisi tulla esim. työasemalle tarjoavan nettiliittymän mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      103
      6412
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      523
      4477
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      2993
    4. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      131
      1214
    5. 43
      1151
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      103
      856
    7. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      49
      852
    8. Mitä olisitte sanonut hänelle?

Onko teille jäänyt mieleen joku tietty ihminen ja tilanne, joka polttelee yhä – se asia, jota ette uskaltaneet sanoa ään
      Ikävä
      50
      824
    9. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      26
      771
    10. Oletko antanut kaivatullesi jonkin lahjan?

Jos olet, niin minkä? Ja minkä vuoksi?
      Ikävä
      43
      758
    Aihe