Heippa!
Olen kohta 14 raskausviikolla ja kysyisin, onko normaalia pakarakivut? Minulla sattuu välillä kävellessä oikeaan puoleiseen pakaraan. Mistä se voisi johtua?
Olisin kiitollinen vastauksista!:)
Pakarakipu..
12
9514
Vastaukset
- kipuilija myös
Meinaatko että ihan alaselkään ja pakaraan asti koskeen vai vaan pakaraan? Minulla ainakin nimittäin selkäkipu vihloo pakaroihin asti,melkein reisiin joskus... Ja kävellessä nimenomaan koskee.. En tiiä mikä auttas, ehkä tukiliivi? Jos joku tietää niin itseänikin kiinnostas tietää! =)
- pelkkään..
Mulla särkee pelkkään pakaraan kun kävelee. Mitähän se voisi olla?
- teeii
Mie kipuilin eilen kunnolla ja menin illalla ihan jumiin, kävin hetkeksi lattialle enkä päässyt enää ylös. Kun vihdoin sain vähän liikuttua, venyyttelin selkää ihan niin yksinkertaisesti, että makasin selälläni ja vedin polvet koukkuun rinnalle. Aluks tuntui vähän ikävältä, mut helpotti sitten. Yöksi laitoin lämpimän kauratyynyn selän alle ja aamulla selkä ei kipuillutkaan enää. Nyt alkaa taas olemaan istumista ihan tarpeeks takana ja vähän alkaa jumittamaan. Tukiliivit on täällä ainakin tilauksessa, saa nähä, josko niistä ois apua!
- rv34
teeii kirjoitti:
Mie kipuilin eilen kunnolla ja menin illalla ihan jumiin, kävin hetkeksi lattialle enkä päässyt enää ylös. Kun vihdoin sain vähän liikuttua, venyyttelin selkää ihan niin yksinkertaisesti, että makasin selälläni ja vedin polvet koukkuun rinnalle. Aluks tuntui vähän ikävältä, mut helpotti sitten. Yöksi laitoin lämpimän kauratyynyn selän alle ja aamulla selkä ei kipuillutkaan enää. Nyt alkaa taas olemaan istumista ihan tarpeeks takana ja vähän alkaa jumittamaan. Tukiliivit on täällä ainakin tilauksessa, saa nähä, josko niistä ois apua!
on iskias ja se on ihan normaalia raskauden aikana. Se nimen omaan tulee alaselästä pakaraan ja joskus pohkeeseen asti se kipu. Johtunee lantion löystymisestä ja ei siihen oikein mikään auta... Noi kauratyynyt ja sauna ja lämmin voipi helpottaa asiaa.
- kauratyynyjä
rv34 kirjoitti:
on iskias ja se on ihan normaalia raskauden aikana. Se nimen omaan tulee alaselästä pakaraan ja joskus pohkeeseen asti se kipu. Johtunee lantion löystymisestä ja ei siihen oikein mikään auta... Noi kauratyynyt ja sauna ja lämmin voipi helpottaa asiaa.
saa ostettua? Vai voiko itse tehdä? =)
- Daniela
rv34 kirjoitti:
Silloin kun alaselkä on kipeä ja/tai iskias vaivaa, auttaa siihen parhaiten KYLMÄHOIDOT! Ei missään nimessä lämpöhoitoja tai saunomista, ne eivät edistä paranemista tai helpota vaan päinvastoin tekee enemmän vahinkoa. Kylmäpakkaus alaselkään kaikkein paras;)
- auttoi
Daniela kirjoitti:
Silloin kun alaselkä on kipeä ja/tai iskias vaivaa, auttaa siihen parhaiten KYLMÄHOIDOT! Ei missään nimessä lämpöhoitoja tai saunomista, ne eivät edistä paranemista tai helpota vaan päinvastoin tekee enemmän vahinkoa. Kylmäpakkaus alaselkään kaikkein paras;)
iskias kipuun raskauden aikana venyttely ! Se oli ihan mammajumpparin suositus. Mulla kipu tuli kävellessä kuin salama kirkkaalta taivaalta ja vei monta kertaa jalat alta, onneksi se venyttely auttoi.
- Marrasvauva 07
Toi kipu taitaapi olla Issias-hermo, joka säteilee justiinsa pakaraan tai jalkaan:( Todella ikävä vaiva, joka katoaa kyllä lapsi on syntynyt. Itsellä alkoi issias myös vihoitella jo rv 14. Erityisesti se alkaa kiusata jos ulkoilee pitkiä lenkkiä koiran kanssa tai kovasti rehkii, siivoaa yms... Kauratyyny voi tosiaankin auttaa:=)
rv 32 4 - teeii
Marrasvauva 07 kirjoitti:
Toi kipu taitaapi olla Issias-hermo, joka säteilee justiinsa pakaraan tai jalkaan:( Todella ikävä vaiva, joka katoaa kyllä lapsi on syntynyt. Itsellä alkoi issias myös vihoitella jo rv 14. Erityisesti se alkaa kiusata jos ulkoilee pitkiä lenkkiä koiran kanssa tai kovasti rehkii, siivoaa yms... Kauratyyny voi tosiaankin auttaa:=)
rv 32 4Miulla taasen tuo liikunta ei oo kipua lisänny, enemmän niin päin, että kun töissä istuu päivän, niin silloin tulee kipeäksi ja liikunta ja venyttely vähän jopa helpottaa, jos vain ei oo ehtiny menee liian jumiin ennen sitä.
Tuosta kylmä-/kuuma-jutusta tuntuu olevan kahenlaisia mielipiteitä, joidenkin mielestä ei missään tapauksessa saisi pitää lämmintä, vaan kylmää, joidenkin mielestä lämpö auttaa. Itellä ainakin tuo lämpö auttoi ja helpotti oloa. Paras tehä sen mukaan, mikä itestään parhaalta tuntuu. Jollain terveyssivulla juuri neuvottiin näistä kahdesta valitsemaan se itselleen sopivin vaihtoehto.
Kauratyynyjä oon nähny monissa esim. luontais- ja lahjatavaraliikkeissä. Googlettamalla löytyy varmasti kauratyynyjä myyviä verkkokauppoja. - rv35
Daniela kirjoitti:
kyllä ihan kiropraktikko suositteli lämpöhoitoja ja kun aikoinaan iskiaksen takia siellä kävin niin sain lämpöä ja sähkö että tuskin haittaa tekee. Eri jutut auttaa eri ihmisillä.
- jhjjsasahg
Marrasvauva 07 kirjoitti:
rv 32 4on iskias. ei mikään issias kuten monet luuleepi...
- marras äiskä
Itse olen kanssa kärsinyt pakarakivuista jonkin verran, mutta nytten ei ole ollut millaisia ongelmia pakarakipuja. Itselläni ainakin liikkumin ja venyttäminen on auttanut paljon. Kun taas paikallaan olemin varsinkin kauan tuotti hankaluksia silloin ei tuntunut mikään hyvältä muu kuin liikkuminen. Samalla kärsin selkäkivuista johon auttoi liikkumin ja venyttäminen sekä yöksi jotta sai edes jonkin verran nukuttua niin kylmägeeli. Ei ole onneks tarvinnut syödä mitään särkylääkeitä koko raskauden aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216755Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562313- 1471867
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981065- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.90963- 32850
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon152783