contact center työ?

möppö

haluisin tietää, mitä on contact center työ?
sellaisia paikkoja on paikkakunnallani paljon tarjolla, mutta kun en oikein tiiä onko se sitä mitä luulen.
ja miten siinä palkkaus mahtaa olla?
useissa ilmoituksissa on tyyliin provisio bonus tai pohja provikka.
kuinka suuria ne pohjat, provikat ja bonukset voivat olla? tienaako tällä elääkseen?

3

6624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      puhelintyötä. Suurimmaksi osaksi lehtimyyntiä, liittymiä ym. Se on vaan kaunisteltu nimi joka yrittäjien mielestä näyttää pirun hienolta!!! Tienaat elääksesi jos olet sairaan hyvä siinä!!!

    • Ramu73

      mahtuu monenlaista peluria. (Booking Center Dream Holidays Oy.) Firman peli jo pelattu...

    • tietäjäviisas

      Contact Center liiketoiminta on suomessa selkeässä kasvussa eurooppaan ja yhdysvaltoihin nähden. Tällä hetkellä se työllistää vain n.60 000 henkeä. Moni sekoittaa alan surullisen kuuluisiin lehtimyyjiin, mutta tosiasia on vähän suurempi. CC:ssä henkilö voi joko tehdä Outbound työtä(ulosmenevä puhelu) tai Inbound työtä(sisääntuleva puhelu). Jälkimmäistä käyttävät kaikki valtakunnalliset asiakaspalvelut ja erilaiset HelpDeskit(esim. IBM skotlannissa ja suomessa muutamat sairaanhoitoalan IT yritykset). Yleensäkin menneen IT buumin myötä kuluttajat ja yritykset tarvitsevat enemmän tukea ja palvelua erilaisiin projekteihin joissa käytetään CC-palveluita.

      Palkkaus on yleensä pohja provisio tai provisio bonukset. Ilman pohjapalkkaa saat todennäköisesti paremmat provisiot ja ansaintamahdollisuutesi ovat näin ollen paremmat, hyvänä myyjänä myöskään sinun ansiotasosi ei heilahtele niin radikaalisti kuin normimyyjällä. Tunti,Takuupalkka,Pohjapalkka on yleensä sidottu tekemään työhön. Isot yritykset, esimerkiksi IBM,Fujitsu-Siemens,Elisa,Sanoma Magazines, jne. mainostavat kovilla takuuansioilla ja taustalla onkin yleensä kovat vaatimukset palkkaehtoihin. Myyntitavoitteita, Soittominuutteja/soittokontakteja on tultava tiettymäärä tai ns. "varmatpalkat" jäävät saamatta. Palkat ovat samaa luokkaa kuin myyntialalla yleensä. Mediaani liikkuu 3450€/kk ja itse olen nähnyt parhaiden saavan peräti 5000-6000 euron ansioita. Helpdeskissä palkkaus vaihtelee 1500-2000 euron välillä(ilman bonuksia)Outboundissa yleensä on pieni pohjapalkka 300-600 euroa johon saat hyvät provisiot ja bonukset. Palkka liikkuu silloin 1500 -> riippuen itsestäsi. Pelkällä provisiolla ansiot ovat yleensä 2000-> riippuen itsestäsi.
      Työnä CC-ala on varsin mielenkiintoinen, sillä Suomessa elämme vielä puhelinmyynnin murrosta ja ala on selvästi kehittymään päin. Jopa monet ulkopuoliset tahot, kuten kunnat ja kaupungit rahoittavat monen Contact Centerin toimintaa kouluttamalla ihmisiä ja maksamalla heidän koulutusajan palkkansa(n.3 kk:tta). Lisäksi Suomeen on avattu ensimmäinen Contact Centereiden koulutusohjelma ammattikorkeakouluihin, joissa voi alaa opiskella(2006 lähtien jos en väärin muista) ja päästä esimiestehtäviin. Alalla on muutenkin aika hyvät etenemismahdollisuudet ja yllättävän moni löytää itsensä vuoden päästä jo esimiestehtävistä ja saa sitä kautta hyvää esimieskokemusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe