haluisin tietää, mitä on contact center työ?
sellaisia paikkoja on paikkakunnallani paljon tarjolla, mutta kun en oikein tiiä onko se sitä mitä luulen.
ja miten siinä palkkaus mahtaa olla?
useissa ilmoituksissa on tyyliin provisio bonus tai pohja provikka.
kuinka suuria ne pohjat, provikat ja bonukset voivat olla? tienaako tällä elääkseen?
contact center työ?
3
6348
Vastaukset
- se on
puhelintyötä. Suurimmaksi osaksi lehtimyyntiä, liittymiä ym. Se on vaan kaunisteltu nimi joka yrittäjien mielestä näyttää pirun hienolta!!! Tienaat elääksesi jos olet sairaan hyvä siinä!!!
- Ramu73
mahtuu monenlaista peluria. (Booking Center Dream Holidays Oy.) Firman peli jo pelattu...
- tietäjäviisas
Contact Center liiketoiminta on suomessa selkeässä kasvussa eurooppaan ja yhdysvaltoihin nähden. Tällä hetkellä se työllistää vain n.60 000 henkeä. Moni sekoittaa alan surullisen kuuluisiin lehtimyyjiin, mutta tosiasia on vähän suurempi. CC:ssä henkilö voi joko tehdä Outbound työtä(ulosmenevä puhelu) tai Inbound työtä(sisääntuleva puhelu). Jälkimmäistä käyttävät kaikki valtakunnalliset asiakaspalvelut ja erilaiset HelpDeskit(esim. IBM skotlannissa ja suomessa muutamat sairaanhoitoalan IT yritykset). Yleensäkin menneen IT buumin myötä kuluttajat ja yritykset tarvitsevat enemmän tukea ja palvelua erilaisiin projekteihin joissa käytetään CC-palveluita.
Palkkaus on yleensä pohja provisio tai provisio bonukset. Ilman pohjapalkkaa saat todennäköisesti paremmat provisiot ja ansaintamahdollisuutesi ovat näin ollen paremmat, hyvänä myyjänä myöskään sinun ansiotasosi ei heilahtele niin radikaalisti kuin normimyyjällä. Tunti,Takuupalkka,Pohjapalkka on yleensä sidottu tekemään työhön. Isot yritykset, esimerkiksi IBM,Fujitsu-Siemens,Elisa,Sanoma Magazines, jne. mainostavat kovilla takuuansioilla ja taustalla onkin yleensä kovat vaatimukset palkkaehtoihin. Myyntitavoitteita, Soittominuutteja/soittokontakteja on tultava tiettymäärä tai ns. "varmatpalkat" jäävät saamatta. Palkat ovat samaa luokkaa kuin myyntialalla yleensä. Mediaani liikkuu 3450€/kk ja itse olen nähnyt parhaiden saavan peräti 5000-6000 euron ansioita. Helpdeskissä palkkaus vaihtelee 1500-2000 euron välillä(ilman bonuksia)Outboundissa yleensä on pieni pohjapalkka 300-600 euroa johon saat hyvät provisiot ja bonukset. Palkka liikkuu silloin 1500 -> riippuen itsestäsi. Pelkällä provisiolla ansiot ovat yleensä 2000-> riippuen itsestäsi.
Työnä CC-ala on varsin mielenkiintoinen, sillä Suomessa elämme vielä puhelinmyynnin murrosta ja ala on selvästi kehittymään päin. Jopa monet ulkopuoliset tahot, kuten kunnat ja kaupungit rahoittavat monen Contact Centerin toimintaa kouluttamalla ihmisiä ja maksamalla heidän koulutusajan palkkansa(n.3 kk:tta). Lisäksi Suomeen on avattu ensimmäinen Contact Centereiden koulutusohjelma ammattikorkeakouluihin, joissa voi alaa opiskella(2006 lähtien jos en väärin muista) ja päästä esimiestehtäviin. Alalla on muutenkin aika hyvät etenemismahdollisuudet ja yllättävän moni löytää itsensä vuoden päästä jo esimiestehtävistä ja saa sitä kautta hyvää esimieskokemusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132