Uusi Corolla, kokemuksia?

Misse85

Termos,

Minkälaisia kokemuksia uudesta Corollasta? Tosiaan kiikarissa olisi, mutta kenelläkään lähipiirissä ei ole ja jotain pohjaa olisi kiva saada tietoon, ennenkuin iskee 25 000 tiskiin. Ei sikaa säkissä, you know?

Eli jotain mielipidettä hintalaatusuhteesta, mahdollisesti plussia ja miinuksia. Jos rahamiehiä löytyy, niin olisi kiva saada jotain vertailunäkökulmaa myös muihin saman hintaluokan autoihin.

nimim. Corollakuumeen vaikutuksen alaisena.

111

11551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilauksen...

      Eräät asiat jo 1,4-diesel-sedanin koeajolla ärsyttivät ja kummastuttivat: itselläni on selässä ryhtivika, ja selkä alkoi oireilemaan heti Corollaa koeajettaessa; istuimen säätäminen ei auttanut, liekkö selkänojan yläosa liian taaksepäin viettävä ja ristiseläntuki puutteellinen, mutta jo 30 minuutin päästä alkoi selkä särkemään riittävän tuen puute.

      Sol-mallin automaatti-ilmastointi tuntui antavan lukemaa viileämpää ilmaa, ja toisaalta komeasta ulkonäöstä huolimatta keskikonsolin pienet nappulat vaikuttivat sekavilta etenkin juuri lämppärin osalta.

      Kolmas ja suurin ihmetyksen aihe tosiaan Multi Mode-robottivaihteisto: pelasi ennakoiden suht tasaisesti ja suht lievillä nykäyksillä, mutta aina liikenteessä tulee äkkitilanteita tms joissa tuo robo nytkytti autoa todella rajusti. Kun lähdetään liikkeelle E-asennolla, on hetken "kuollut" kohta ennenkuin lähtee liikkeelle, ja koneen lyhyet välitykset ja vaatimaton teho korostivat sellaista "avuttomuuden" tuntua ainakin pk-seudun hektisessä liikennevirrassa. Pahin ilmiö oli tuossa robottilootassa se, että mäkilähdössä sekä hitaassa tarkassa "livuttelussa" esim. parkkiruutuun alkoi sisälle tulla outo palaneen käry. Arvelin sen tulevat kytkimestä, ja myyjä vahvistikin asian todeksi. Kehotti lähtemään isompaan mäkeen käsijarrun avulla ja pienellä kaasulla, kun mäkipidätintäkään ei autossa ole, muutoin kuulemma kytkin rasittuu ajan oloon ja kuluu. Kun multimodessa auton pysäytti ja kytki saman tien pakin päälle, vaihteisto empi jonkin aikaa ennenkuin suostui laittamaan pakin päälle, vaati jopa toisen yrityskerran.

      Ajettavuushan tuossa oli periaatteessa kohdallaan: mukava jousitus, ok-suuntavakavuus sivutuulessakin, mutta ohjaus omituisen tunnoton ja jotenkin keinotekoisella ponnella keskittävä. Kuitenkin ajettavuus aivan ok.

      Tiloja sisällä en voi kehua. Jos itse istun edessä ja pituutta 175 cm. niin samanpituisella jää takana aika ahtaat jalkatilat ja päätila myös kortilla jo vähänkin pidemmällä. Jos minua pidempi kuski istuisi edessä, jää b-keskipilari ärsyttävästi liian eteen ja kuskin sivunäkökenttään, ikäänkuin etuovi olisi suunniteltu olemaan liian edessä, eikä oven kyynärnojaa voisi enää oikein käyttää.

      Takalokasuojien huopaeristeet ihmetyttää, vissiin äänen takia, mutta lisännee ruostumisherkkyyttä, noita on ollut ainakin Mazdoissa ja Fordeissa.

      Kaikenkaikkiaa jäi vähän ristiriitainen maku. Ehkä liikaa yritystä olla kalliimman oloinen kuin on. Mutta, manuaalilootalla ja kuskille jonka selkä kestää Corollan penkin muodon, niin varmasti muutoin passeli peli.

      Itse joudun katselemaan nyt muita merkkejä...

      • peruit?

        Olet kuukausikaupalla jo kehunut näitä perumisia täällä. Kuvitteletko että joku oikeasti uskoisi tarinoitasi?


      • -06

        Kävit koeajolla ja oli ihan perseestä (kertomuksesi mukaan) ja ostit silti.Oletko aivan terve? ja nyt sitten kirjoittelet oston peruuttamisesta. Minä en ainakaan harkitsisikaan ostavani autoa joka jo koeajolla on perseestä.


      • harkinnut

        koeajon jälkeen. Onneksi sattui olemaan tuulinen keli niin ohjauksen vakavat puutteet tulivat esiin.

        Takakontissa oli vanhanaikaiset saranat ja mm. näistä oli tarkoitus päästä eroon. On tuo takakontti sen verran usein täynnä tavaraa ja saranat ovat katkaisseet mm. kaksi virvelin vapaa.

        Koko autosta jäi sellainen heppoinen kuva saksalaiseen autoihin tottuneena. Kojetaulu on yhtä tingeltangelia liian pienine säätimineen. Palataan asialla taas 10 vuoden kuluttua.


      • elämässä
        harkinnut kirjoitti:

        koeajon jälkeen. Onneksi sattui olemaan tuulinen keli niin ohjauksen vakavat puutteet tulivat esiin.

        Takakontissa oli vanhanaikaiset saranat ja mm. näistä oli tarkoitus päästä eroon. On tuo takakontti sen verran usein täynnä tavaraa ja saranat ovat katkaisseet mm. kaksi virvelin vapaa.

        Koko autosta jäi sellainen heppoinen kuva saksalaiseen autoihin tottuneena. Kojetaulu on yhtä tingeltangelia liian pienine säätimineen. Palataan asialla taas 10 vuoden kuluttua.

        Corollan ominaisuudet ovat hyvässä tasapainossa. Ongelmaton ajettavuus, ripeä kiihtyvyys, pieni kulutus ja sopuisa melutaso ovat hyvän käyttöauton tunnusmerkkejä.

        TM15/2007


      • nauraa!
        elämässä kirjoitti:

        Corollan ominaisuudet ovat hyvässä tasapainossa. Ongelmaton ajettavuus, ripeä kiihtyvyys, pieni kulutus ja sopuisa melutaso ovat hyvän käyttöauton tunnusmerkkejä.

        TM15/2007

        Ripeä kiihtyvyys 10.4 sekuntia sataseen????
        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


      • MKKJKJ
        nauraa! kirjoitti:

        Ripeä kiihtyvyys 10.4 sekuntia sataseen????
        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Moi, mikä 1.6-litranen on ripeämpi 0-100 km/h kuin corolla? Kerro, kerro, kerro!!


      • 16,1 sekkaa
        nauraa! kirjoitti:

        Ripeä kiihtyvyys 10.4 sekuntia sataseen????
        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Auris 1,4 diesel multi mode Tuulilasissa v.2007 mitattiin nollastasataan 16,1 sekkaa, 400 m loppunopeus huimat 112 km/h ja aika 19,9 sek. Sekö nykyaikaa? Pakut ja kuormurit menee ohi....


      • aikeeni!
        peruit? kirjoitti:

        Olet kuukausikaupalla jo kehunut näitä perumisia täällä. Kuvitteletko että joku oikeasti uskoisi tarinoitasi?

        Oliko otsikkoni harhaanjohtava? Tarkoitin että aikeissa oli tilata semmoinen, vaan koeajo karisti innon siihen. Pahin tuo istuin: jos jo 15-30 minuutin ajaminen kipeyttää selän niin ei kannata kitua vuositolkulla semmoisen auton kanssa. Ja toiseksi tuo MMT epäilyttää kyllä suuresti etenkin pitkäaikaiskestävyyden ja ajoittaisten nyökkimisten takia. Joku tietenkin toteaa että onhan siinä 3 v takuu. Joo-o, mutta ei se sen jälkeen lämmitä. Ja Tuulilasin "Kysy Ketoselta" palstalla kohdassa "Tyyppiviat" joku kaveri kyseli kesällä MMT-Corollan kestävyydestä ja jälleenmyyntiarvosta. Toimittaja Ketonen vastasi että koska toteutus on suht tuore ei voida takeita kestävyydelle antaa, ja toisaalta runsas elektroniikka altistaa aina vioille. Otti kantaa jälleenmyyntiarvoonkin, kuulemma tulee olemaan korkeintaan manuaalivaihteisen version luokkaa. Katsokaa tuulilasi.fi, tuon palstan lukeminen vaatii kirjautumisen.


      • ajotopina
        aikeeni! kirjoitti:

        Oliko otsikkoni harhaanjohtava? Tarkoitin että aikeissa oli tilata semmoinen, vaan koeajo karisti innon siihen. Pahin tuo istuin: jos jo 15-30 minuutin ajaminen kipeyttää selän niin ei kannata kitua vuositolkulla semmoisen auton kanssa. Ja toiseksi tuo MMT epäilyttää kyllä suuresti etenkin pitkäaikaiskestävyyden ja ajoittaisten nyökkimisten takia. Joku tietenkin toteaa että onhan siinä 3 v takuu. Joo-o, mutta ei se sen jälkeen lämmitä. Ja Tuulilasin "Kysy Ketoselta" palstalla kohdassa "Tyyppiviat" joku kaveri kyseli kesällä MMT-Corollan kestävyydestä ja jälleenmyyntiarvosta. Toimittaja Ketonen vastasi että koska toteutus on suht tuore ei voida takeita kestävyydelle antaa, ja toisaalta runsas elektroniikka altistaa aina vioille. Otti kantaa jälleenmyyntiarvoonkin, kuulemma tulee olemaan korkeintaan manuaalivaihteisen version luokkaa. Katsokaa tuulilasi.fi, tuon palstan lukeminen vaatii kirjautumisen.

        ...tilausaikeen peruutusaikeen?
        Taitaa olla päätöksenteko sinulle vaikeaa mutta provoileminen sitten taas helppoa.


      • helppoa sinullekin
        ajotopina kirjoitti:

        ...tilausaikeen peruutusaikeen?
        Taitaa olla päätöksenteko sinulle vaikeaa mutta provoileminen sitten taas helppoa.

        tuo provoilu kun lukee eri merkkipalstoja. Olet varmaan yksi innokkaimpia paskanpuhujia, tyypillinen kateellinen Tojon omistaja.


      • 1200€?
        aikeeni! kirjoitti:

        Oliko otsikkoni harhaanjohtava? Tarkoitin että aikeissa oli tilata semmoinen, vaan koeajo karisti innon siihen. Pahin tuo istuin: jos jo 15-30 minuutin ajaminen kipeyttää selän niin ei kannata kitua vuositolkulla semmoisen auton kanssa. Ja toiseksi tuo MMT epäilyttää kyllä suuresti etenkin pitkäaikaiskestävyyden ja ajoittaisten nyökkimisten takia. Joku tietenkin toteaa että onhan siinä 3 v takuu. Joo-o, mutta ei se sen jälkeen lämmitä. Ja Tuulilasin "Kysy Ketoselta" palstalla kohdassa "Tyyppiviat" joku kaveri kyseli kesällä MMT-Corollan kestävyydestä ja jälleenmyyntiarvosta. Toimittaja Ketonen vastasi että koska toteutus on suht tuore ei voida takeita kestävyydelle antaa, ja toisaalta runsas elektroniikka altistaa aina vioille. Otti kantaa jälleenmyyntiarvoonkin, kuulemma tulee olemaan korkeintaan manuaalivaihteisen version luokkaa. Katsokaa tuulilasi.fi, tuon palstan lukeminen vaatii kirjautumisen.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001058&posting=22000000029172582

        Maksoiko se tilausaikeesi peruminen myös yhtä paljon edellinen tilauksen perumisesi?


      • suoruus?
        ajotopina kirjoitti:

        ...tilausaikeen peruutusaikeen?
        Taitaa olla päätöksenteko sinulle vaikeaa mutta provoileminen sitten taas helppoa.

        On se helkkarin mielenkiintoista että Toyota-palstalla on ahdasmielisimmät kuumakallet, eivät kestä edes fiksua ja perusteltua kritiikkiä merkin osalta. Jos joku ei tykännyt Corollasta, mitä sitten? Ei se kaikkia voi miellyttää, mutta toki ne ketä miellyttää ja ostaa sen niin ok. Mutta antaa myös tulla vastakkaistakin asiallista kommenttia, se on tervettä.


      • harhainen?

      • hauskaa...
        harhainen? kirjoitti:

        Jos joku on TEHDYN tilauksen perunut kuten esittämässäsi linkissä, niin mitä sitten? Itse EN ehtinyt tilata, vaan peruutin tilausajatukseni. Oletko fanaatikko-lasit päässä oleva vainoharhainen tyyppi?

        Ei kyllä anna kovin hyvää kuvaa ko.merkkiosaston porukasta...

        Minäkin suunnittelin harkitsevani merkin xxx ostoa. Sitten peruutin suunnitelmani jotka olivat vasta ehtineet kulkemaan 3 sekuntia aivoissani koska halusin kirjoittaa provoja aiheesta merkin xxx palstalle. Mene lataamaan itseäsi vähäksi aikaa.


      • täytyy...
        hauskaa... kirjoitti:

        Minäkin suunnittelin harkitsevani merkin xxx ostoa. Sitten peruutin suunnitelmani jotka olivat vasta ehtineet kulkemaan 3 sekuntia aivoissani koska halusin kirjoittaa provoja aiheesta merkin xxx palstalle. Mene lataamaan itseäsi vähäksi aikaa.

        uuden Corollan omistajana sanoa, että penkit ovat huonot. Kyllä siinä mies oli ihan oikeassa.


      • on...
        harkinnut kirjoitti:

        koeajon jälkeen. Onneksi sattui olemaan tuulinen keli niin ohjauksen vakavat puutteet tulivat esiin.

        Takakontissa oli vanhanaikaiset saranat ja mm. näistä oli tarkoitus päästä eroon. On tuo takakontti sen verran usein täynnä tavaraa ja saranat ovat katkaisseet mm. kaksi virvelin vapaa.

        Koko autosta jäi sellainen heppoinen kuva saksalaiseen autoihin tottuneena. Kojetaulu on yhtä tingeltangelia liian pienine säätimineen. Palataan asialla taas 10 vuoden kuluttua.

        tosin myös huono hiljaisissa vauhdeissa.


      • TM on ?
        elämässä kirjoitti:

        Corollan ominaisuudet ovat hyvässä tasapainossa. Ongelmaton ajettavuus, ripeä kiihtyvyys, pieni kulutus ja sopuisa melutaso ovat hyvän käyttöauton tunnusmerkkejä.

        TM15/2007

        Ei kai vaan Toyotan Maailma!!


      • ajotopina
        suoruus? kirjoitti:

        On se helkkarin mielenkiintoista että Toyota-palstalla on ahdasmielisimmät kuumakallet, eivät kestä edes fiksua ja perusteltua kritiikkiä merkin osalta. Jos joku ei tykännyt Corollasta, mitä sitten? Ei se kaikkia voi miellyttää, mutta toki ne ketä miellyttää ja ostaa sen niin ok. Mutta antaa myös tulla vastakkaistakin asiallista kommenttia, se on tervettä.

        Sen kuin aivan vapaasti ei tykännyt mutta kritiikki erikseen paskanjauhannasta. Kun heppu melttoaa että pulitti mielellään 1200e että sai perutuksi tilauksen, ja seuraavassa vastauksessaan toteaa että oikeastaan sittenkin peruikin aikeensa tehdä tilaus niin kyseessä on tökerösti peitelty provo, josta on fiksu perusteltu kritiikki kaukana, tosiasiallisena sisältönään perus-haukkumakliseet. Ja kaiken kukkuraksi kun samanlaisia peruutusaikeiden peruutusaikeita on ollut jo useita muitakin


      • hgsahg
        ajotopina kirjoitti:

        Sen kuin aivan vapaasti ei tykännyt mutta kritiikki erikseen paskanjauhannasta. Kun heppu melttoaa että pulitti mielellään 1200e että sai perutuksi tilauksen, ja seuraavassa vastauksessaan toteaa että oikeastaan sittenkin peruikin aikeensa tehdä tilaus niin kyseessä on tökerösti peitelty provo, josta on fiksu perusteltu kritiikki kaukana, tosiasiallisena sisältönään perus-haukkumakliseet. Ja kaiken kukkuraksi kun samanlaisia peruutusaikeiden peruutusaikeita on ollut jo useita muitakin

        ja mieti vähän miten paljon paskaa jauhat ja provoilet eri palstoilla ja vielä eri nimimerkeillä. Missä kohtaa kaveri sanoo, että maksoi 1.200 e? Ei missään. Noita ostoaikeiden peruutuksia on varmaan tehnyt moni henkilö kun on kuullut "ominaisuuksista". Älä sotke niitä keskenään.

        Jo on herkkänahkaista porukkaa!


      • ...

      • irwin.
        -06 kirjoitti:

        Kävit koeajolla ja oli ihan perseestä (kertomuksesi mukaan) ja ostit silti.Oletko aivan terve? ja nyt sitten kirjoittelet oston peruuttamisesta. Minä en ainakaan harkitsisikaan ostavani autoa joka jo koeajolla on perseestä.

        Mutta sehän olikin loppujenlopuksi ostoaikeen harkinnan peruuttaminen. Kuten hän itse oivasti toteaa: On aika katsella muita merkkejä. Oikein, eihän katselu toki mitään maksa ja on ihan kivaakin ajankulua jos ei ole parempaa tekemistä.


      • paketti-raketti
        16,1 sekkaa kirjoitti:

        Auris 1,4 diesel multi mode Tuulilasissa v.2007 mitattiin nollastasataan 16,1 sekkaa, 400 m loppunopeus huimat 112 km/h ja aika 19,9 sek. Sekö nykyaikaa? Pakut ja kuormurit menee ohi....

        paku menee? markinoiden tehokkain transporter 128kw lyhyenä ja tyhjänä taitaa olla ainoa... sekin vain jos kytkin on kunnossa ja lähtö onnistuu juuri nappiin!


    • ...

      Auto on kokonaisuutena oikein hyvä. Parhaat puolet ovat kohtuullinen melutaso, mukava jousitus, pieni kulutus, viimeistely, laatuvaikutelma ja onnistunut muotoilu. Sisustus on omaan mieleeni oikein tyylikäs. Ilmastointi pelaa hyvin, siihen ei paljon tarvitse sattua.

      Huonoja puolia sitten ihan keskialueella tahmea ohjaus joka haittaa lähinnä maantiellä ja ohjaus ei itse keskitä pikkuliikkeistä jolloin seuraa helposti vaeltelua. Kuitenkin maantiellä kohtuullinen ajettava ja viime lopputalven myräköissä tuntui helpolta ajaa pöpperössä. Paljon paremmalta kuin edellinen malli. Sivutuuliherkkyyttä ei ole erityisemmin, tuntuu mutta ei haittaa. Kuten TM sanoi: Ongelmaton ajettavuus.

      Multimode on ihan ok vaihteisto. On pelittänyt oikein hyvin. Vaihdot ovat yllättävän sujuvia ja ruuhkassa on helppo ajaa vaikka muiden robottien tapaan veto luonnollisesti katkeaa vaihdossa kuten manuaalissa. Ongelmallisin ominaisuus tuossa vaihteistossa on vaihto-ohjelma E joka käyttää isoja vaihteita ja aiheuttaa voimattomuutta tietyissä tilanteissa. Kaupungissa kannattaakin käyttää Es:ää jolloin käyttö on huomattavasti jouhevampaa kun voima riittää koko ajan. E on luonteeltaan taloudellisuusohjelma ja sopii rauhallisiin ajotilanteisiin.

      Multimode provokaatioista tällä palstalla ei kannata välittää. Ne johtavat poikkeuksetta englantilaiselle palstalle jossa keskustellaan Verson Multimodesta. Auriksessa ja Corollassa on uusi laatikko. Nuo jutut ovat totta kyllä tuossa vanhassa versiossa jossa kuulemma on ollut ongelmia. M-MT on Toyotan ja Aisinin kehittämä robottivaihteisto. Samankaltaisia on esim. Alfassa, Fiatissa, Opelissa ja Citroenissa. Täällä en ole yhdenkään valituksia nähnyt kestävyydestäja netistä löytää kyllä ongelmia ihan mistä vaihteistosta tahansa. Koetapa googlata vaikka DSG problems :) Ilmeisesti Toyota panostaa näihin robotteihin tulevaisuudessakin.

      Pieni on ollut kulutus, omassa ajossani 6.3-6.4 litraa/100 km, maantiellä pääsee alle kuudella.

      Sol Plus varustetasossa on mukavia varusteita ja olen ollut tyytyväinen siihen.

      Niin ja sitten se tärkeä asia: auto on toiminut täysin virheettä :)

      Suosittelen siis. En yhtään ihmettele myyntilukuja. Tasapainoinen, laadukas ja mukava kokonaisuus tässä luokassa. Ainoat rajoitteet ovat oikeastaan saatavat moottorit ja vaihteistot. Jos mieluisa yhdistelmä löytyy niin parempaa ominaisuuksien yhdistelmää tuskin helposti löytyy.

      • Asiantuntija

        Eli, ensinnäkin Versossa M-MT on päivitetty täysin uusiksi jo aikaa sitten, eli siinäkään M-MT EI OLE samanlainen kuin sen tullessa markkinoille vuonna 2004!

        Ja toisekseen M-MT (eli multimode)on täysin samanlainen kuin manuaalivaihteisto! Ainoat erot löytyvät vaihteiston kopan ulkopuolelta. Kytkimen käyttö ja vaihteensiirto hoidetaan sähkömoottoreilla, joiden toimintaa ohjaa tietokone.

        Kolmanneksi mikään asia ei todellakaan viittaa siihen, että M-MT olisi rakennettu jotenkin kestävyydeltään heikommaksi kuin Toyotan muut osat. Päinvastoin uutta tekniikkaa käyttöönotettaessa tehtaalla ei ole varaa antaa kuvaa keskeneräisestä tuotteesta (vrt. Prius)

        Kevennyksenä vielä voisi sanoa, että eipähän ainakaan tarvitse pelätä vuotavia kytkinsylintereitä, rispaantuvia vaihdevaijereita tai väljistyviä -vivustoja kun niitä ei ole.

        Se ei vielä ole selvinnyt, mitä multimode tykkää jos autolla joudutaan kahlaamaan syvässä vedessä, sillä esim. kytkimen käyttömoottori on todella alhaalla, paikassa minne vesi voi pahimmillaan nousta kahlatessa.


      • toinen asiantuntija
        Asiantuntija kirjoitti:

        Eli, ensinnäkin Versossa M-MT on päivitetty täysin uusiksi jo aikaa sitten, eli siinäkään M-MT EI OLE samanlainen kuin sen tullessa markkinoille vuonna 2004!

        Ja toisekseen M-MT (eli multimode)on täysin samanlainen kuin manuaalivaihteisto! Ainoat erot löytyvät vaihteiston kopan ulkopuolelta. Kytkimen käyttö ja vaihteensiirto hoidetaan sähkömoottoreilla, joiden toimintaa ohjaa tietokone.

        Kolmanneksi mikään asia ei todellakaan viittaa siihen, että M-MT olisi rakennettu jotenkin kestävyydeltään heikommaksi kuin Toyotan muut osat. Päinvastoin uutta tekniikkaa käyttöönotettaessa tehtaalla ei ole varaa antaa kuvaa keskeneräisestä tuotteesta (vrt. Prius)

        Kevennyksenä vielä voisi sanoa, että eipähän ainakaan tarvitse pelätä vuotavia kytkinsylintereitä, rispaantuvia vaihdevaijereita tai väljistyviä -vivustoja kun niitä ei ole.

        Se ei vielä ole selvinnyt, mitä multimode tykkää jos autolla joudutaan kahlaamaan syvässä vedessä, sillä esim. kytkimen käyttömoottori on todella alhaalla, paikassa minne vesi voi pahimmillaan nousta kahlatessa.

        "Kevennyksenä vielä voisi sanoa, että eipähän ainakaan tarvitse pelätä vuotavia kytkinsylintereitä, rispaantuvia vaihdevaijereita tai väljistyviä -vivustoja kun niitä ei ole"
        Vai että asiantuntija?
        Jollainhan sitä kytkinlevyä ja vaihteita tässäkin systeemissä liikutellaan.
        Plus lisäksi kasa älyä koko orkesteria ohjaamaan eli ei ainakaan vähemmän vika-altis ratkaisu.


      • käryt???
        Asiantuntija kirjoitti:

        Eli, ensinnäkin Versossa M-MT on päivitetty täysin uusiksi jo aikaa sitten, eli siinäkään M-MT EI OLE samanlainen kuin sen tullessa markkinoille vuonna 2004!

        Ja toisekseen M-MT (eli multimode)on täysin samanlainen kuin manuaalivaihteisto! Ainoat erot löytyvät vaihteiston kopan ulkopuolelta. Kytkimen käyttö ja vaihteensiirto hoidetaan sähkömoottoreilla, joiden toimintaa ohjaa tietokone.

        Kolmanneksi mikään asia ei todellakaan viittaa siihen, että M-MT olisi rakennettu jotenkin kestävyydeltään heikommaksi kuin Toyotan muut osat. Päinvastoin uutta tekniikkaa käyttöönotettaessa tehtaalla ei ole varaa antaa kuvaa keskeneräisestä tuotteesta (vrt. Prius)

        Kevennyksenä vielä voisi sanoa, että eipähän ainakaan tarvitse pelätä vuotavia kytkinsylintereitä, rispaantuvia vaihdevaijereita tai väljistyviä -vivustoja kun niitä ei ole.

        Se ei vielä ole selvinnyt, mitä multimode tykkää jos autolla joudutaan kahlaamaan syvässä vedessä, sillä esim. kytkimen käyttömoottori on todella alhaalla, paikassa minne vesi voi pahimmillaan nousta kahlatessa.

        Koeajossa multi mode-lootaisessa Corollassa tuli säslle asti kytkimestä katku, kun joutui ottamaan mäkilähtöjä ja hivuttamaan autoa todella ryömittämällä parkkiruutuun. Jo on kumma jos omistajat eivät ole moista todenneet! Samaa on ollut toyotafoorumissa Verson omistajilla Britanniassa. Tuo katku tulee myyjänkin mukaan kytkimestä, se joutuu luistamaan runsaasti em.tilanteissa, koska ylämäkeen lähdettäessä auto valahtaa helposti taaksepäin ja kun polkaisee reilummin kaasua niin kytkin ei tykkää siitä,. Myyjä suositteli käsijarrulla avustamista mäkilähdössä. Outo piirre. Omassa manuaalilootaisessa kyllä mäkilähtö onnistuu ihan hyvin ilman kässäriä. Ja tuo MMT:n kytkinpaketti maksaa kuulemma maltaita, asennuksineen yli tuhat euroa!

        Tuota en tiennytkään, että uudessakin Corollassa kytkimen käyttömoottori on MMT:ssä alhaalla ja tulvivalle vedelle alttiina. Verso-mallissa erään ongelman Suomessa aiheutti ainakin aiemmin huono kosteussuojaus, joka taas aiheutti temppuiluja pakkasilla, siirtohaarukka jumiutui eikä vaihde mennyt päälle.

        Koeajojeni perusteella VAG:n DSG on omaa luokkaansa näissä vaihdetyypeissä.


      • Asiantuntija
        käryt??? kirjoitti:

        Koeajossa multi mode-lootaisessa Corollassa tuli säslle asti kytkimestä katku, kun joutui ottamaan mäkilähtöjä ja hivuttamaan autoa todella ryömittämällä parkkiruutuun. Jo on kumma jos omistajat eivät ole moista todenneet! Samaa on ollut toyotafoorumissa Verson omistajilla Britanniassa. Tuo katku tulee myyjänkin mukaan kytkimestä, se joutuu luistamaan runsaasti em.tilanteissa, koska ylämäkeen lähdettäessä auto valahtaa helposti taaksepäin ja kun polkaisee reilummin kaasua niin kytkin ei tykkää siitä,. Myyjä suositteli käsijarrulla avustamista mäkilähdössä. Outo piirre. Omassa manuaalilootaisessa kyllä mäkilähtö onnistuu ihan hyvin ilman kässäriä. Ja tuo MMT:n kytkinpaketti maksaa kuulemma maltaita, asennuksineen yli tuhat euroa!

        Tuota en tiennytkään, että uudessakin Corollassa kytkimen käyttömoottori on MMT:ssä alhaalla ja tulvivalle vedelle alttiina. Verso-mallissa erään ongelman Suomessa aiheutti ainakin aiemmin huono kosteussuojaus, joka taas aiheutti temppuiluja pakkasilla, siirtohaarukka jumiutui eikä vaihde mennyt päälle.

        Koeajojeni perusteella VAG:n DSG on omaa luokkaansa näissä vaihdetyypeissä.

        Kytkinpaketti maksaa tasan saman kuin manuaalissa! Käyppä tarkistamassa!

        Samoin kytkimen voit periaatteessa polttaa aivan samoin kuin manuaalista, lukuunottamatta että tietokone keskeyttää polttoyrityksen ennen kytkimen palamista toisin kuin manuaalissa.

        Jos käytät autoa kuin idiootti, voit kuluttaa sekä manuaalin, että multimoden kytkimen loppuun ennenaikojaan!


      • ...
        käryt??? kirjoitti:

        Koeajossa multi mode-lootaisessa Corollassa tuli säslle asti kytkimestä katku, kun joutui ottamaan mäkilähtöjä ja hivuttamaan autoa todella ryömittämällä parkkiruutuun. Jo on kumma jos omistajat eivät ole moista todenneet! Samaa on ollut toyotafoorumissa Verson omistajilla Britanniassa. Tuo katku tulee myyjänkin mukaan kytkimestä, se joutuu luistamaan runsaasti em.tilanteissa, koska ylämäkeen lähdettäessä auto valahtaa helposti taaksepäin ja kun polkaisee reilummin kaasua niin kytkin ei tykkää siitä,. Myyjä suositteli käsijarrulla avustamista mäkilähdössä. Outo piirre. Omassa manuaalilootaisessa kyllä mäkilähtö onnistuu ihan hyvin ilman kässäriä. Ja tuo MMT:n kytkinpaketti maksaa kuulemma maltaita, asennuksineen yli tuhat euroa!

        Tuota en tiennytkään, että uudessakin Corollassa kytkimen käyttömoottori on MMT:ssä alhaalla ja tulvivalle vedelle alttiina. Verso-mallissa erään ongelman Suomessa aiheutti ainakin aiemmin huono kosteussuojaus, joka taas aiheutti temppuiluja pakkasilla, siirtohaarukka jumiutui eikä vaihde mennyt päälle.

        Koeajojeni perusteella VAG:n DSG on omaa luokkaansa näissä vaihdetyypeissä.

        Ei ole kytkimestä hajua tullut, tuo lienee harvinainen tilanne. Sama pakettihan se vaihteisto on kuin manuaalissa joten tuskin sen sitä kummemmin tarvitsee luistattaa vastaavassa tilanteessa kytkintä.

        DSG on varmasti periaatteeltaan parempi ja on sitten myös paljon kalliimpi. Se ei ole samanlainen millään tavalla kuin nämä robotit joten ei sikäli kannata verrata. Kaikki ovat kuinkin automaatteja: Perinteinen automaatti momentinmuuntimella, CVT, robotti ja DSG-robotti.

        DSG:stä kannattaa myös huomata ettei sekään täydellinen ole. Sitä on kritisoitu juuri esim. TSI-koneiden kanssa levottomaksi ja sillä on kuulemma hankalaa peruuttaa ja asetella autoa esim. parkkiruutuun kun se on niin äkäinen. Ja teknisiä ongelmiakin löytyy kun nettiä hieman selaa (mikä ei tarkoita että sekään olisi kelvoton silti). Yksinkertaisesti sanottuna mikään robotti ei vedä vertoja perinteisille ratkaisuille mukavuudessa. Eri ratkaisut sopivat eri tarpeisiin ja erilaisiin makuihin.


      • 1.6+M-MT

        Tuossa ennemmin jo hehkutin "Kahta en vaihda" jutun alotuksen, en provoile siinä alkuunkaan.

        Ohjauksesta sen verran, parempi tässä sedanissa ohjaus on kun edellisessä mallissa kuitenkin pikkasen tahmeutta on vieläkin jäljellä, siitä ei ole haittaa kaupunkiliikenteessä eikä pienemmillä mutkaisemmilla teillä ainoastaa motarilla ja suuremmilla pääteillä jos nyt hiuksia halutaan halkoa, aika mitätön mutta provoilijoille älyttömän suuri kun autossa ei muutakaan mottimista löydy.

        Tosiaankin tuo mainoksissa oleva lause "Luokkaa ylellisempi" pitää todellakin myös käytännössä paikkansa.

        M-MT:tä en vaihtais manuaaliin enää mistään hinnasta, totuttelua se vaatii hetken enskertalaiselle ehkä liikaa namikoita ja erilaisia käyttövaihtoehtoja, aluksi tullut niitten kanssa sekoiltua ja sählättyä liikaa mutta kyllä se oma tapa käyttää laatikon ominaisuuksia sieltä vähitellen esiin tulee.

        Musta väri = namia


      • täysi susi
        Asiantuntija kirjoitti:

        Eli, ensinnäkin Versossa M-MT on päivitetty täysin uusiksi jo aikaa sitten, eli siinäkään M-MT EI OLE samanlainen kuin sen tullessa markkinoille vuonna 2004!

        Ja toisekseen M-MT (eli multimode)on täysin samanlainen kuin manuaalivaihteisto! Ainoat erot löytyvät vaihteiston kopan ulkopuolelta. Kytkimen käyttö ja vaihteensiirto hoidetaan sähkömoottoreilla, joiden toimintaa ohjaa tietokone.

        Kolmanneksi mikään asia ei todellakaan viittaa siihen, että M-MT olisi rakennettu jotenkin kestävyydeltään heikommaksi kuin Toyotan muut osat. Päinvastoin uutta tekniikkaa käyttöönotettaessa tehtaalla ei ole varaa antaa kuvaa keskeneräisestä tuotteesta (vrt. Prius)

        Kevennyksenä vielä voisi sanoa, että eipähän ainakaan tarvitse pelätä vuotavia kytkinsylintereitä, rispaantuvia vaihdevaijereita tai väljistyviä -vivustoja kun niitä ei ole.

        Se ei vielä ole selvinnyt, mitä multimode tykkää jos autolla joudutaan kahlaamaan syvässä vedessä, sillä esim. kytkimen käyttömoottori on todella alhaalla, paikassa minne vesi voi pahimmillaan nousta kahlatessa.

        luepa käyttökokemuksia uudemmista Toyota Owners' Clubin sivuilta Englannista.


      • asiallisesti
        1.6+M-MT kirjoitti:

        Tuossa ennemmin jo hehkutin "Kahta en vaihda" jutun alotuksen, en provoile siinä alkuunkaan.

        Ohjauksesta sen verran, parempi tässä sedanissa ohjaus on kun edellisessä mallissa kuitenkin pikkasen tahmeutta on vieläkin jäljellä, siitä ei ole haittaa kaupunkiliikenteessä eikä pienemmillä mutkaisemmilla teillä ainoastaa motarilla ja suuremmilla pääteillä jos nyt hiuksia halutaan halkoa, aika mitätön mutta provoilijoille älyttömän suuri kun autossa ei muutakaan mottimista löydy.

        Tosiaankin tuo mainoksissa oleva lause "Luokkaa ylellisempi" pitää todellakin myös käytännössä paikkansa.

        M-MT:tä en vaihtais manuaaliin enää mistään hinnasta, totuttelua se vaatii hetken enskertalaiselle ehkä liikaa namikoita ja erilaisia käyttövaihtoehtoja, aluksi tullut niitten kanssa sekoiltua ja sählättyä liikaa mutta kyllä se oma tapa käyttää laatikon ominaisuuksia sieltä vähitellen esiin tulee.

        Musta väri = namia

        "autossa ei muutakaan mottimista löydy" kyse ei ole provosta mutta moitittavaa löytyy:

        - ajettavuus matkanopeuksilla
        - M-MT vaihteiston huonous (ei ole pakko ottaa)
        - etupenkit
        - ulkonökö (makuasia)
        - mittarikikkailu
        - liian pienet käyttökytkimet kojelaudassa
        - olematon kantavuus
        - olematon jarruttoman kärryn vetokyky
        - matkalaukun murkaus saranat viela vuonna 2007
        - portaallinen selkänojan säätö
        - harmaa ja väritön olemus (kansainvälinen autolehdistö samaa mieltä)


      • tojootti
        asiallisesti kirjoitti:

        "autossa ei muutakaan mottimista löydy" kyse ei ole provosta mutta moitittavaa löytyy:

        - ajettavuus matkanopeuksilla
        - M-MT vaihteiston huonous (ei ole pakko ottaa)
        - etupenkit
        - ulkonökö (makuasia)
        - mittarikikkailu
        - liian pienet käyttökytkimet kojelaudassa
        - olematon kantavuus
        - olematon jarruttoman kärryn vetokyky
        - matkalaukun murkaus saranat viela vuonna 2007
        - portaallinen selkänojan säätö
        - harmaa ja väritön olemus (kansainvälinen autolehdistö samaa mieltä)

        Harmaa ja väritön olemus, meidän suomalaisten luonteenpiirteestä johtuen, mielestämme jopa tyylikäs? Pitkälti totta!


      • tyyli luuraa?
        tojootti kirjoitti:

        Harmaa ja väritön olemus, meidän suomalaisten luonteenpiirteestä johtuen, mielestämme jopa tyylikäs? Pitkälti totta!

        sitä kun ei uudestakaan Corollasta löydä hakemallakaan. Sivuprofiili on törkeän ruma kuin Avessa, keula ja perä mitäänsanomattomia.

        Tässäpä vaikka Australialaisen autolehden näkemys Corollasta (ensin Toyotan edustajan kehu):

        “We’re aiming for career-oriented, socially active singles or young couples living predominantly in urban areas - or at least having an urban mindset. They’re fashion conscious and they see their car as an expression of themselves. They’re open to new technology - and they’re marketing savvy,” he said.

        Socially Active singles? Fashion conscious? Come on Toyota, give us a break. There is obviously one problem Toyota didn’t seem to consider, their success is their own failure. The idea of being fashion conscious has a lot to do with being different and standing out. Now tell me, how does a young fashionable late 20/early 30s person go about buying a new Corolla hoping to stand out and be noticed?

        http://www.caradvice.com.au/2742/2007-toyota-corolla-what-do-we-really-think/


      • 1.6+M-MT
        asiallisesti kirjoitti:

        "autossa ei muutakaan mottimista löydy" kyse ei ole provosta mutta moitittavaa löytyy:

        - ajettavuus matkanopeuksilla
        - M-MT vaihteiston huonous (ei ole pakko ottaa)
        - etupenkit
        - ulkonökö (makuasia)
        - mittarikikkailu
        - liian pienet käyttökytkimet kojelaudassa
        - olematon kantavuus
        - olematon jarruttoman kärryn vetokyky
        - matkalaukun murkaus saranat viela vuonna 2007
        - portaallinen selkänojan säätö
        - harmaa ja väritön olemus (kansainvälinen autolehdistö samaa mieltä)

        -ajettavuus, mun mielestä kunnossa
        -M-MT, ei moittimista
        -etupenkit, aavistuksen pehmeämmät kuin edellisessä mallissa
        -ulkonäkö, aivan oikein makuasia
        -mittarit, ei moitteita tuo uutta ilmettä
        -käyttökytkimet, ei moittimista
        -kantavuus, ei sedan ole rahtiajoon tarkoitettukaan
        -kärry, jarrullisia myydään myös >turvallisempi (jarruttomat kärryt pitäis lailla kieltää)
        -saranat, ei haittaa näppylähanskat mahtuu hyvin
        -selkänojan säätö, tuossa olen samaa mieltä
        -olemus, miksi auto pitää olla kirjava kuin kerjäläisen paska, yksinkertainen on useimmiten tyylikkäin, lehdistön mielipide evvk.


      • kerran...
        tyyli luuraa? kirjoitti:

        sitä kun ei uudestakaan Corollasta löydä hakemallakaan. Sivuprofiili on törkeän ruma kuin Avessa, keula ja perä mitäänsanomattomia.

        Tässäpä vaikka Australialaisen autolehden näkemys Corollasta (ensin Toyotan edustajan kehu):

        “We’re aiming for career-oriented, socially active singles or young couples living predominantly in urban areas - or at least having an urban mindset. They’re fashion conscious and they see their car as an expression of themselves. They’re open to new technology - and they’re marketing savvy,” he said.

        Socially Active singles? Fashion conscious? Come on Toyota, give us a break. There is obviously one problem Toyota didn’t seem to consider, their success is their own failure. The idea of being fashion conscious has a lot to do with being different and standing out. Now tell me, how does a young fashionable late 20/early 30s person go about buying a new Corolla hoping to stand out and be noticed?

        http://www.caradvice.com.au/2742/2007-toyota-corolla-what-do-we-really-think/

        jotkut silmäpuolet sekottaa Corollan jopa Lexukseen, niin kyllä siinä silloin tyyliä on aika tavalla enemmän kuin jossain vaggineissa, ooppeleissa tai fordeissa.


      • ...
        tyyli luuraa? kirjoitti:

        sitä kun ei uudestakaan Corollasta löydä hakemallakaan. Sivuprofiili on törkeän ruma kuin Avessa, keula ja perä mitäänsanomattomia.

        Tässäpä vaikka Australialaisen autolehden näkemys Corollasta (ensin Toyotan edustajan kehu):

        “We’re aiming for career-oriented, socially active singles or young couples living predominantly in urban areas - or at least having an urban mindset. They’re fashion conscious and they see their car as an expression of themselves. They’re open to new technology - and they’re marketing savvy,” he said.

        Socially Active singles? Fashion conscious? Come on Toyota, give us a break. There is obviously one problem Toyota didn’t seem to consider, their success is their own failure. The idea of being fashion conscious has a lot to do with being different and standing out. Now tell me, how does a young fashionable late 20/early 30s person go about buying a new Corolla hoping to stand out and be noticed?

        http://www.caradvice.com.au/2742/2007-toyota-corolla-what-do-we-really-think/

        Sisälukutaito?

        Tuossa lainauksessahan se oikea syy sanotaan (ja asia on juuri näin):

        Toyotan ongelma on sen menestys. Jos haluat erottuvan auton, et voi sitä saada kun sitä on joka puolella.

        Lainauksessa ei moitittu muotoilua sinänsä.

        Tämä pätee mihin tahansa autoon Rolls Roycea ja vastaavia lukuunottamatta. En ole erottuvaa Audia tai Bemaria usein nähnyt. Jokin uusi sutjakas coupe BMW voi joskus erottua. Sellaisia on vähän. Audi TT oli aluksi erottuva, nyt jo tavallinen. Suurin osa ns. premiummerkeistäkin on niitä tuiki tavallisen näköisiä Audeja, Bemareita ja Mersuja.

        Kerro tässä luokassa erottuva, persoonallinen ja ns. muodikas auto. Jos sellainen on hyvä se on suosittu eikä näin ollen kerta kaikkiaan voi olla persoonallinen tai "muodikas".

        Corolla-luokan autoja _EI_ osteta erottumiseen vaan kulkuvälineeksi kohtuullisen mukavaan, luotettavaan ja taloudelliseen liikkumiseen. Ja hinnan tulee olla hyvässä suhteessa tuotteeseen. Ulkonäkö on sitten plussaa ja myyntivaltti.


      • vastinetta
        1.6+M-MT kirjoitti:

        -ajettavuus, mun mielestä kunnossa
        -M-MT, ei moittimista
        -etupenkit, aavistuksen pehmeämmät kuin edellisessä mallissa
        -ulkonäkö, aivan oikein makuasia
        -mittarit, ei moitteita tuo uutta ilmettä
        -käyttökytkimet, ei moittimista
        -kantavuus, ei sedan ole rahtiajoon tarkoitettukaan
        -kärry, jarrullisia myydään myös >turvallisempi (jarruttomat kärryt pitäis lailla kieltää)
        -saranat, ei haittaa näppylähanskat mahtuu hyvin
        -selkänojan säätö, tuossa olen samaa mieltä
        -olemus, miksi auto pitää olla kirjava kuin kerjäläisen paska, yksinkertainen on useimmiten tyylikkäin, lehdistön mielipide evvk.

        - ajettavuutta moitit itsekin aikaisemmin, no sulle riittää, minulle ei
        - mittaristosta sanot, että tuo uutta ilmettä mutta koko auton olemukseen uusi ilme ei sovi, ristiriita
        - olemuksesta olen samaa mieltä, yksinkertainen on tyylikkäin, moni muu valmistaja on kyllä onnistunut tuossa yksinkertaisessa ja tyylikkäässä muotoilussa paljon paremmin
        - ikipäivänä en osta jarrullista peräkärryä, sellainen on yksi ollut, jarrut eivät toimi oikein koskaan ja niitä pitää sitten katsastukseen korjata.
        - M-MT-vaihteistossa tuntuu ongelmaa edelleen riittävän


      • ei kukaan
        kerran... kirjoitti:

        jotkut silmäpuolet sekottaa Corollan jopa Lexukseen, niin kyllä siinä silloin tyyliä on aika tavalla enemmän kuin jossain vaggineissa, ooppeleissa tai fordeissa.

        corollaa lexusseksi luule,mutta kaikki tietävät että lexus on corollan kopio.tyylillä ja laadulla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä,se vain kertoo kuinka mitään saamaton lexus on,kuten myös korolla


      • rautalangasta
        ... kirjoitti:

        Sisälukutaito?

        Tuossa lainauksessahan se oikea syy sanotaan (ja asia on juuri näin):

        Toyotan ongelma on sen menestys. Jos haluat erottuvan auton, et voi sitä saada kun sitä on joka puolella.

        Lainauksessa ei moitittu muotoilua sinänsä.

        Tämä pätee mihin tahansa autoon Rolls Roycea ja vastaavia lukuunottamatta. En ole erottuvaa Audia tai Bemaria usein nähnyt. Jokin uusi sutjakas coupe BMW voi joskus erottua. Sellaisia on vähän. Audi TT oli aluksi erottuva, nyt jo tavallinen. Suurin osa ns. premiummerkeistäkin on niitä tuiki tavallisen näköisiä Audeja, Bemareita ja Mersuja.

        Kerro tässä luokassa erottuva, persoonallinen ja ns. muodikas auto. Jos sellainen on hyvä se on suosittu eikä näin ollen kerta kaikkiaan voi olla persoonallinen tai "muodikas".

        Corolla-luokan autoja _EI_ osteta erottumiseen vaan kulkuvälineeksi kohtuullisen mukavaan, luotettavaan ja taloudelliseen liikkumiseen. Ja hinnan tulee olla hyvässä suhteessa tuotteeseen. Ulkonäkö on sitten plussaa ja myyntivaltti.

        ei se tämän autoluokan suuri myynti tee autosta automaattisesti tyylitöntä tai hiirenharmaata. Esimerkki löytyy vaikka ihan Corolla-mallistosta. En osaa sanoa tarkasti vuosimallia, mutta noin -95 mallinen melko kookas ja hiukan coupemainen Corolla oli kaunis auto. Sen erottaa vieläkin hyvin (tosin joku Mazda 626 HB oli aika samannäköinen). Toisaalta sitten se pyöreälamppuinen oli nykyistäkin epäonnistuneempi (etenkin farmarina).

        Tuon kokoluokan paras ulkonäöltään on mielestäni Volvo C30. Tosin se on paljon kalliimpi. Myös muissa premiumeissa on hyvännäköisiä autoja tässä kokoluokassa. Corollan hintaluokassa erottuvia ja hyvännäköisiä autoja ovat Pösö 307, Citroen C4, Ford Focus ja VW Jetta. Nuo kaikki tuntee kaukaa eikä sekoita muihin.


      • ...
        rautalangasta kirjoitti:

        ei se tämän autoluokan suuri myynti tee autosta automaattisesti tyylitöntä tai hiirenharmaata. Esimerkki löytyy vaikka ihan Corolla-mallistosta. En osaa sanoa tarkasti vuosimallia, mutta noin -95 mallinen melko kookas ja hiukan coupemainen Corolla oli kaunis auto. Sen erottaa vieläkin hyvin (tosin joku Mazda 626 HB oli aika samannäköinen). Toisaalta sitten se pyöreälamppuinen oli nykyistäkin epäonnistuneempi (etenkin farmarina).

        Tuon kokoluokan paras ulkonäöltään on mielestäni Volvo C30. Tosin se on paljon kalliimpi. Myös muissa premiumeissa on hyvännäköisiä autoja tässä kokoluokassa. Corollan hintaluokassa erottuvia ja hyvännäköisiä autoja ovat Pösö 307, Citroen C4, Ford Focus ja VW Jetta. Nuo kaikki tuntee kaukaa eikä sekoita muihin.

        Volvo C30 ei kuulu Corolla-luokkaan koska hinnoittelu sijoittaa sen ns. premiumluokkaan. Mielipide auton ulkonäöstä: Aivan kauhea ja ylihintainen laite :)

        Pösö 307 on ulkoa kohtuullinen jos ei keula häiritse, sisältä ei, sedania ei ole saatavilla.

        Citroen C4 on sitikaksi ulkoa siedettävä, en kuitenkaan pidä juuri, sisältä hirveä. Jälleen: Ei sedania.

        Ford Focus on kertakaikkisen tylsä ja mitäänsanomaton ulkonäöltään. En pitänyt edeltäjästäkään joka oli suorastaan ruma vaikkakin persoonallisempi. Nykyinen sentään on siedettävä kun ei ole ruma vaan vain tylsä ja harmaa.

        Jetta on paras Corollan jälkeen sedaneista ulkonäöltään luokassa, mutta siinä häiritsee wannabe Corolla look keulassa edellisestä Corollasta sekä muovinen ja kolho sisustus.

        Mielipiteitä siis on kullakin. Sinun listasi ei itseäni miellytä. Ei ominaisuuksiltaan eikä muotoilultaan. Mutta on niin että en sinun autoasi osta etkä sinä minun.


      • ...
        ... kirjoitti:

        Volvo C30 ei kuulu Corolla-luokkaan koska hinnoittelu sijoittaa sen ns. premiumluokkaan. Mielipide auton ulkonäöstä: Aivan kauhea ja ylihintainen laite :)

        Pösö 307 on ulkoa kohtuullinen jos ei keula häiritse, sisältä ei, sedania ei ole saatavilla.

        Citroen C4 on sitikaksi ulkoa siedettävä, en kuitenkaan pidä juuri, sisältä hirveä. Jälleen: Ei sedania.

        Ford Focus on kertakaikkisen tylsä ja mitäänsanomaton ulkonäöltään. En pitänyt edeltäjästäkään joka oli suorastaan ruma vaikkakin persoonallisempi. Nykyinen sentään on siedettävä kun ei ole ruma vaan vain tylsä ja harmaa.

        Jetta on paras Corollan jälkeen sedaneista ulkonäöltään luokassa, mutta siinä häiritsee wannabe Corolla look keulassa edellisestä Corollasta sekä muovinen ja kolho sisustus.

        Mielipiteitä siis on kullakin. Sinun listasi ei itseäni miellytä. Ei ominaisuuksiltaan eikä muotoilultaan. Mutta on niin että en sinun autoasi osta etkä sinä minun.

        Voisi vielä mainita että Mazda 3 on alemmassa keskiluokassa muotoilultaan onnistunut.

        Ylemmässä keskiluokassa:

        Pidän kuvien perusteella tulevasta Mazda kutosesta ulkoa, valitettavasti sisältä ainakin kuvissä näyttää vähän kolholta. Valtava ero konsernin sisällä Mondeon ja kutosen välillä. Mondeo on lyhyesti sanottuna mielestäni epäonnistunut.

        Mazda myy varmasti kuin leipä jos hinnoittelu osuu kohdalleen, melutaso pieni ja mukavuus hyvä. Pelkkä ulkonäkö ei riitä.

        Tuleva Avensis on sitten täysi arvoitus.


      • taas...

        ohjaus paranee mitä kovemmin ajaa. Täytyy sanoa, että pienellä polttoaineen määrällä pääset. Itselläni menee huomattavasti enemmän.


      • erota millään
        ... kirjoitti:

        Voisi vielä mainita että Mazda 3 on alemmassa keskiluokassa muotoilultaan onnistunut.

        Ylemmässä keskiluokassa:

        Pidän kuvien perusteella tulevasta Mazda kutosesta ulkoa, valitettavasti sisältä ainakin kuvissä näyttää vähän kolholta. Valtava ero konsernin sisällä Mondeon ja kutosen välillä. Mondeo on lyhyesti sanottuna mielestäni epäonnistunut.

        Mazda myy varmasti kuin leipä jos hinnoittelu osuu kohdalleen, melutaso pieni ja mukavuus hyvä. Pelkkä ulkonäkö ei riitä.

        Tuleva Avensis on sitten täysi arvoitus.

        Mazda kolmosta ja Corollaa oikein läheltäkään toisistaan. Samannäköisiä ovat lisäksi Daewoo Kalos ja Suzuki Liana (se on tosin pienempi). Kaikki nuo kuitenkin luokassaan huonoimpien joukossa.

        Mondeo on viimeaikaisista automalleista selvästi onnistunein. Ei Mazdakaan paha ole mutta japanilainen tylsyys vaivaa.


      • jokainen...
        tyyli luuraa? kirjoitti:

        sitä kun ei uudestakaan Corollasta löydä hakemallakaan. Sivuprofiili on törkeän ruma kuin Avessa, keula ja perä mitäänsanomattomia.

        Tässäpä vaikka Australialaisen autolehden näkemys Corollasta (ensin Toyotan edustajan kehu):

        “We’re aiming for career-oriented, socially active singles or young couples living predominantly in urban areas - or at least having an urban mindset. They’re fashion conscious and they see their car as an expression of themselves. They’re open to new technology - and they’re marketing savvy,” he said.

        Socially Active singles? Fashion conscious? Come on Toyota, give us a break. There is obviously one problem Toyota didn’t seem to consider, their success is their own failure. The idea of being fashion conscious has a lot to do with being different and standing out. Now tell me, how does a young fashionable late 20/early 30s person go about buying a new Corolla hoping to stand out and be noticed?

        http://www.caradvice.com.au/2742/2007-toyota-corolla-what-do-we-really-think/

        näkee itse onko auto tyylikkään näköinen vai ei. Ei sitä tarvitse lehdistä lukea.


      • on...
        1.6+M-MT kirjoitti:

        -ajettavuus, mun mielestä kunnossa
        -M-MT, ei moittimista
        -etupenkit, aavistuksen pehmeämmät kuin edellisessä mallissa
        -ulkonäkö, aivan oikein makuasia
        -mittarit, ei moitteita tuo uutta ilmettä
        -käyttökytkimet, ei moittimista
        -kantavuus, ei sedan ole rahtiajoon tarkoitettukaan
        -kärry, jarrullisia myydään myös >turvallisempi (jarruttomat kärryt pitäis lailla kieltää)
        -saranat, ei haittaa näppylähanskat mahtuu hyvin
        -selkänojan säätö, tuossa olen samaa mieltä
        -olemus, miksi auto pitää olla kirjava kuin kerjäläisen paska, yksinkertainen on useimmiten tyylikkäin, lehdistön mielipide evvk.

        huomattavasti pehmeämmät kuin aikaisemmassa mallissa.


      • ex-rolla
        on... kirjoitti:

        huomattavasti pehmeämmät kuin aikaisemmassa mallissa.

        tuli jo selkä kipeäksi. Uuden Rollan penkkejä tällainen huonoselkäinen ei kestä puolta tuntia.


      • levottomaksi
        ... kirjoitti:

        Ei ole kytkimestä hajua tullut, tuo lienee harvinainen tilanne. Sama pakettihan se vaihteisto on kuin manuaalissa joten tuskin sen sitä kummemmin tarvitsee luistattaa vastaavassa tilanteessa kytkintä.

        DSG on varmasti periaatteeltaan parempi ja on sitten myös paljon kalliimpi. Se ei ole samanlainen millään tavalla kuin nämä robotit joten ei sikäli kannata verrata. Kaikki ovat kuinkin automaatteja: Perinteinen automaatti momentinmuuntimella, CVT, robotti ja DSG-robotti.

        DSG:stä kannattaa myös huomata ettei sekään täydellinen ole. Sitä on kritisoitu juuri esim. TSI-koneiden kanssa levottomaksi ja sillä on kuulemma hankalaa peruuttaa ja asetella autoa esim. parkkiruutuun kun se on niin äkäinen. Ja teknisiä ongelmiakin löytyy kun nettiä hieman selaa (mikä ei tarkoita että sekään olisi kelvoton silti). Yksinkertaisesti sanottuna mikään robotti ei vedä vertoja perinteisille ratkaisuille mukavuudessa. Eri ratkaisut sopivat eri tarpeisiin ja erilaisiin makuihin.

        "Sitä on kritisoitu juuri esim. TSI-koneiden kanssa levottomaksi ja sillä on kuulemma hankalaa peruuttaa ja asetella autoa esim. parkkiruutuun kun se on niin äkäinen"

        Taisit keksiä tuon ihan omasta päästäsi. Missä on noin kritisoitu?
        Omasta kokemuksesta kahdesta DSG-vaihteistosta voin sanoa ettei väitteessä ole totuutta siteeksikään. DSG vaihteisella autolla voi ryömiä kumpaankin suuntaan vaikka metrin minuutissa jos välttämättä haluaa.


      • täällä:
        levottomaksi kirjoitti:

        "Sitä on kritisoitu juuri esim. TSI-koneiden kanssa levottomaksi ja sillä on kuulemma hankalaa peruuttaa ja asetella autoa esim. parkkiruutuun kun se on niin äkäinen"

        Taisit keksiä tuon ihan omasta päästäsi. Missä on noin kritisoitu?
        Omasta kokemuksesta kahdesta DSG-vaihteistosta voin sanoa ettei väitteessä ole totuutta siteeksikään. DSG vaihteisella autolla voi ryömiä kumpaankin suuntaan vaikka metrin minuutissa jos välttämättä haluaa.

        TM 21/06, koeajossa Golf GT 2.0 TDI DSG: "Ensin ei oikein tapahdu mitään, mutta painettaessa lisää kaasua kytkin vetää kiinni ja moottori antaa tehopotkun. Etenkin pysäköintitilanteessa saa olla tarkkana, ettei auto hypähdä liian pitkälle."


      • 1.6+M-MT
        täällä: kirjoitti:

        TM 21/06, koeajossa Golf GT 2.0 TDI DSG: "Ensin ei oikein tapahdu mitään, mutta painettaessa lisää kaasua kytkin vetää kiinni ja moottori antaa tehopotkun. Etenkin pysäköintitilanteessa saa olla tarkkana, ettei auto hypähdä liian pitkälle."

        Johan alkaa paljastua DSG:n ongelmat, voi herran pieksut tuollaistako sillä peruuttaminen onkin. Taitaa puskurikauppa käydä hyvin volkkariliikkeessä.

        M-MT lähtee siististi hiljakseen ryömimään jarrua hellätessä aivan kuten kunnollisen automaatin pitääkin.


      • kritiikki tuo
        1.6+M-MT kirjoitti:

        Johan alkaa paljastua DSG:n ongelmat, voi herran pieksut tuollaistako sillä peruuttaminen onkin. Taitaa puskurikauppa käydä hyvin volkkariliikkeessä.

        M-MT lähtee siististi hiljakseen ryömimään jarrua hellätessä aivan kuten kunnollisen automaatin pitääkin.

        todellakin DSG:llä voi edetä sen metrin minuutissa kuten kirjoittaja tuolla kertoi (olen eri kirjoittaja).

        Autoguru Robert Farago on muuten arvioinut DSG:n parhaimmaksi robottivaihteistoksi.

        Itse en omista Volkkaria, en ole edes ajanut DSG:llä varustetulla Volkkarilla mutta kyydissä olen ollut useamman kerran ja se tuntuu kyllä myös pelaavan.


      • ...
        levottomaksi kirjoitti:

        "Sitä on kritisoitu juuri esim. TSI-koneiden kanssa levottomaksi ja sillä on kuulemma hankalaa peruuttaa ja asetella autoa esim. parkkiruutuun kun se on niin äkäinen"

        Taisit keksiä tuon ihan omasta päästäsi. Missä on noin kritisoitu?
        Omasta kokemuksesta kahdesta DSG-vaihteistosta voin sanoa ettei väitteessä ole totuutta siteeksikään. DSG vaihteisella autolla voi ryömiä kumpaankin suuntaan vaikka metrin minuutissa jos välttämättä haluaa.

        Ainakin TM on moittinut DSG:n toimintaa. Se ottaa esim. parkkeeratessa äkkinäisesti ja on hankala ko. tapaisissa tilanteissa. Saattaa olla vikaa tai eroa eri moottoreilla. Lukekaa VW-palstaa. Sielläkin käy ilmi että 1.4 TSI on äkkinäinen käyttää DSG:n kanssa mutta isommilla moottoreilla parempi kun vääntöä riittää alakierroksillakin eikä vasta kickdownilla. DSG:tä on myös kritisoitu siitä että se vaihtelee melko tasaisessakin ajossa edes takaisin vaihteita eli ns. arpoo.


      • Fakta-Erkki
        ... kirjoitti:

        Ainakin TM on moittinut DSG:n toimintaa. Se ottaa esim. parkkeeratessa äkkinäisesti ja on hankala ko. tapaisissa tilanteissa. Saattaa olla vikaa tai eroa eri moottoreilla. Lukekaa VW-palstaa. Sielläkin käy ilmi että 1.4 TSI on äkkinäinen käyttää DSG:n kanssa mutta isommilla moottoreilla parempi kun vääntöä riittää alakierroksillakin eikä vasta kickdownilla. DSG:tä on myös kritisoitu siitä että se vaihtelee melko tasaisessakin ajossa edes takaisin vaihteita eli ns. arpoo.

        http://thejadeddeveloper.com/2006/02/audi-dsg-best-transmission-ever.html

        http://findarticles.com/p/articles/mi_zd4439/is_200612/ai_n19420659

        http://www.carpages.ca/go/autonews/06252006,volkswagen_to_replace_automatics_with_dsg.aspx


        Yksinkertaisesti paras.


      • tuon jetan
        rautalangasta kirjoitti:

        ei se tämän autoluokan suuri myynti tee autosta automaattisesti tyylitöntä tai hiirenharmaata. Esimerkki löytyy vaikka ihan Corolla-mallistosta. En osaa sanoa tarkasti vuosimallia, mutta noin -95 mallinen melko kookas ja hiukan coupemainen Corolla oli kaunis auto. Sen erottaa vieläkin hyvin (tosin joku Mazda 626 HB oli aika samannäköinen). Toisaalta sitten se pyöreälamppuinen oli nykyistäkin epäonnistuneempi (etenkin farmarina).

        Tuon kokoluokan paras ulkonäöltään on mielestäni Volvo C30. Tosin se on paljon kalliimpi. Myös muissa premiumeissa on hyvännäköisiä autoja tässä kokoluokassa. Corollan hintaluokassa erottuvia ja hyvännäköisiä autoja ovat Pösö 307, Citroen C4, Ford Focus ja VW Jetta. Nuo kaikki tuntee kaukaa eikä sekoita muihin.

        Erottaako tuon jetan helposti esim. vanhasta corollasta? http://forums.beyond.ca/showthread/t-83414.html

        C30:n perä on järkyttävän ruma, vai onko sun mielestä C30:n perä tyylikäs? Toki erottaa kyllä, mutta ei positiivisessa mielessä. Ei tule myymään paljoa aivan varmasti. V50 Volvo on nätti.


      • Mertsis
        tuon jetan kirjoitti:

        Erottaako tuon jetan helposti esim. vanhasta corollasta? http://forums.beyond.ca/showthread/t-83414.html

        C30:n perä on järkyttävän ruma, vai onko sun mielestä C30:n perä tyylikäs? Toki erottaa kyllä, mutta ei positiivisessa mielessä. Ei tule myymään paljoa aivan varmasti. V50 Volvo on nätti.

        ainakin liikenteessä. Tosin uutta ja vanhaa Corollaa en meinaa erottaa millään keskenään.

        Olen eri ihminen jolle vastasit mutta kyllä tuo C30 Volvo on HIENO! Onhan se kalliskin kyllä. V50 Volvo minustakin ihan OK, ei yllä tosin muiden kalliimpien tasolle.


      • Fakta-Erkkikö?
        Fakta-Erkki kirjoitti:

        http://thejadeddeveloper.com/2006/02/audi-dsg-best-transmission-ever.html

        http://findarticles.com/p/articles/mi_zd4439/is_200612/ai_n19420659

        http://www.carpages.ca/go/autonews/06252006,volkswagen_to_replace_automatics_with_dsg.aspx


        Yksinkertaisesti paras.

        Erkin kannattaisi kerrata fakta-käsitteen määritelmä. Mun mielipide on ihan yhtä hyvä fakta kuin postittamissasi linkeissä esitetyt. Toisin sanoen fakta on tämä: DSG toimii joidenkin moottorien kanssa ihan ok, ja joidenkin moottorien kanssa ei ihan niin hyvin. Sitten on vielä se ongelma, että vikaherkkyyttä ko. lootassa jonkin verran on, eivätkä remontit ole ihan halpoja.


      • kohdasta?
        ei kukaan kirjoitti:

        corollaa lexusseksi luule,mutta kaikki tietävät että lexus on corollan kopio.tyylillä ja laadulla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä,se vain kertoo kuinka mitään saamaton lexus on,kuten myös korolla

        Eli ensin oli saamaton Corolla, josta saamaton Lexus teki kopion?

        Aloitetaan vastaväitteet alusta: Lexus IS, jolta jotkut ainakin puolitosissaan koittavat väittää uuden Corollan näyttävän, tuli markkinoille melkein puolitoista vuotta ennen Corollaa. Miten se siis edes kronologisesti voisi olla Corollan kopio?

        Seuraava ja tärkeämpi kysymys: mistä kohdin nämä autot ovat samanlaisia? Skoda Fabia ja Volkswagen Passat on teknisesti paljon läheisempää sukua toisilleen kuin Corolla ja Lexus IS. Samoin 1-sarjan ja 7-sarjan BMW:t. Onko 7-sarjan BMW vain saamattoman BMW:n tekemä kopio 1-sarjasta?


      • mitä?
        Mertsis kirjoitti:

        ainakin liikenteessä. Tosin uutta ja vanhaa Corollaa en meinaa erottaa millään keskenään.

        Olen eri ihminen jolle vastasit mutta kyllä tuo C30 Volvo on HIENO! Onhan se kalliskin kyllä. V50 Volvo minustakin ihan OK, ei yllä tosin muiden kalliimpien tasolle.

        Minulle tuottaa todella suuria vaikeuksia erottaa V-mallin Golfia IV-mallisesta. Saattaa tosin johtua siitä, että kumpikaan ei minua juurikaan kiinnosta. Voisiko samasta ilmiöstä olla kysymys omalla kohdallasi?


      • Mertsis
        mitä? kirjoitti:

        Minulle tuottaa todella suuria vaikeuksia erottaa V-mallin Golfia IV-mallisesta. Saattaa tosin johtua siitä, että kumpikaan ei minua juurikaan kiinnosta. Voisiko samasta ilmiöstä olla kysymys omalla kohdallasi?

        suuria vaikeuksia erottaa nuo Golfit toisistaan. En edes tiedä niiden korimalleja, mikä on esim. V-koppa tai mikä on uusin korimalli, onko se juuri V-koppa.

        Varmaan on kiinnostuksella osansa asialla, tosin erotan hyvin Ladan, Fiatin ja Skodan vaikka ne eivät kiinnosta.


      • ihmeen syystä
        Fakta-Erkkikö? kirjoitti:

        Erkin kannattaisi kerrata fakta-käsitteen määritelmä. Mun mielipide on ihan yhtä hyvä fakta kuin postittamissasi linkeissä esitetyt. Toisin sanoen fakta on tämä: DSG toimii joidenkin moottorien kanssa ihan ok, ja joidenkin moottorien kanssa ei ihan niin hyvin. Sitten on vielä se ongelma, että vikaherkkyyttä ko. lootassa jonkin verran on, eivätkä remontit ole ihan halpoja.

        minäkin luotan maailman moottoritoimittajien sanaan enemmän kuin jonkun Tojofanin, heheh...


      • luotat!
        ihmeen syystä kirjoitti:

        minäkin luotan maailman moottoritoimittajien sanaan enemmän kuin jonkun Tojofanin, heheh...

        Minä taas luotan enemmän omaan ajatteluuni. Suosittelen muillekin. Joka tapauksessa mielipide on kaukana faktasta, oli se sitten kenen mielipide hyvänsä.


      • kytkin hoplaa
        Fakta-Erkkikö? kirjoitti:

        Erkin kannattaisi kerrata fakta-käsitteen määritelmä. Mun mielipide on ihan yhtä hyvä fakta kuin postittamissasi linkeissä esitetyt. Toisin sanoen fakta on tämä: DSG toimii joidenkin moottorien kanssa ihan ok, ja joidenkin moottorien kanssa ei ihan niin hyvin. Sitten on vielä se ongelma, että vikaherkkyyttä ko. lootassa jonkin verran on, eivätkä remontit ole ihan halpoja.

        Vieläkös se hajoaa niin että osat lentää kuorista läpi, kuviakin tuosta hajoavasta kytkimestä löytyy kun viitsii etsiä, pirun ison reikä kyljessä ja sisuskalut pusikossa.


      • Fakta-Erkki
        Fakta-Erkkikö? kirjoitti:

        Erkin kannattaisi kerrata fakta-käsitteen määritelmä. Mun mielipide on ihan yhtä hyvä fakta kuin postittamissasi linkeissä esitetyt. Toisin sanoen fakta on tämä: DSG toimii joidenkin moottorien kanssa ihan ok, ja joidenkin moottorien kanssa ei ihan niin hyvin. Sitten on vielä se ongelma, että vikaherkkyyttä ko. lootassa jonkin verran on, eivätkä remontit ole ihan halpoja.

        sitten omiin mielipiteisiisi enemmän kuin asiantuntijoiden mielipiteisiin.

        Fakta on myös se, ettei esim. Toyotan M-MT:llä ole mitään mahdollisuuksiakaan päästä DSG:n tasolle. Sen estää jo kytkimen periaate.


      • sanoin:
        Fakta-Erkki kirjoitti:

        sitten omiin mielipiteisiisi enemmän kuin asiantuntijoiden mielipiteisiin.

        Fakta on myös se, ettei esim. Toyotan M-MT:llä ole mitään mahdollisuuksiakaan päästä DSG:n tasolle. Sen estää jo kytkimen periaate.

        Niin luotankin.

        Faktoja et edelleenkään ole esittänyt, eikä sellainen ole tämä viimeisinkään väittämä. En todellakaan väitä, että M-MT olisi täydellinen tai edes DSG:n veroinen. Sen sijaan väitän erittäin vahvasti, ettei DSG ole sekään täydellinen. Jos M-MT:n käyttäjä joutuukin totuttelemaan vaihteiston ominaisuuksiin, niin kyllä joutuu DSG:lläkin ajeleva.


      • ;;;;;;;;;;;;,,,,,,,,,,,,,,,
        kytkin hoplaa kirjoitti:

        Vieläkös se hajoaa niin että osat lentää kuorista läpi, kuviakin tuosta hajoavasta kytkimestä löytyy kun viitsii etsiä, pirun ison reikä kyljessä ja sisuskalut pusikossa.

        ei kuule hajoa ollenkaan. On nimittäin kokemusta, pihassa on parkissa semmonen ja kilometrejä takana.Ja toimii kuin unelma.

        Puhu vaan asioista joista et mitään tiedä ja mistä sinulla ei ole mitään kokemuspohjaa.


      • lähdöt sentään
        sanoin: kirjoitti:

        Niin luotankin.

        Faktoja et edelleenkään ole esittänyt, eikä sellainen ole tämä viimeisinkään väittämä. En todellakaan väitä, että M-MT olisi täydellinen tai edes DSG:n veroinen. Sen sijaan väitän erittäin vahvasti, ettei DSG ole sekään täydellinen. Jos M-MT:n käyttäjä joutuukin totuttelemaan vaihteiston ominaisuuksiin, niin kyllä joutuu DSG:lläkin ajeleva.

        M-MT:llä sujuu yhtä pehmeästi kuin varsinaisella laadukkaalla automaatilla ei kolhi omaa eikä toisten autoja mummoista nyt puhumattakaan, niinku noissa testeissä jo mainitiin DSG:llä lähdetään liikkeelle kuin tykin piipusta sitte rytisee mummot nurin ja sairaalaan parkkipaikoilla huh huh.


      • DSG-TSI-kuski
        lähdöt sentään kirjoitti:

        M-MT:llä sujuu yhtä pehmeästi kuin varsinaisella laadukkaalla automaatilla ei kolhi omaa eikä toisten autoja mummoista nyt puhumattakaan, niinku noissa testeissä jo mainitiin DSG:llä lähdetään liikkeelle kuin tykin piipusta sitte rytisee mummot nurin ja sairaalaan parkkipaikoilla huh huh.

        Pojat on lukenu tekniikan maailmaa ja nettijuttuja.

        Ihmeelliset on uskomukset ja tarinat DSG:stä ja TSI:stä.

        Ja mielikuvitus on vilkas.

        Oikeat asiantuntijat äänessä täällä. Ei voi kuin nauraa.

        M-MT:stä en sano mitään,kun ei ole kokemusta (aitoa). Varmaan ihan toimiva systeemi.

        Erikoista vaan kun suurimmat kinastelijat näiden kahden laatikon välillä ovat manuaalimiehiä, heh.


      • klasv
        ;;;;;;;;;;;;,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        ei kuule hajoa ollenkaan. On nimittäin kokemusta, pihassa on parkissa semmonen ja kilometrejä takana.Ja toimii kuin unelma.

        Puhu vaan asioista joista et mitään tiedä ja mistä sinulla ei ole mitään kokemuspohjaa.

        Tietenkin se on parkissa pihalla kun osat on tulleet ulos eikä raukalla ole varaa korjauttaa klonksvaakeniaan.


      • ajanutkaan....
        ... kirjoitti:

        Ainakin TM on moittinut DSG:n toimintaa. Se ottaa esim. parkkeeratessa äkkinäisesti ja on hankala ko. tapaisissa tilanteissa. Saattaa olla vikaa tai eroa eri moottoreilla. Lukekaa VW-palstaa. Sielläkin käy ilmi että 1.4 TSI on äkkinäinen käyttää DSG:n kanssa mutta isommilla moottoreilla parempi kun vääntöä riittää alakierroksillakin eikä vasta kickdownilla. DSG:tä on myös kritisoitu siitä että se vaihtelee melko tasaisessakin ajossa edes takaisin vaihteita eli ns. arpoo.

        ....DSG:llä kun päästelet tuollaisia suustasi. Koeajappa ihan huviksesi TSI ja DSG-yhdistelmällä, sen jälkeen lopetat kertomasi puheet. Ero kuin yöllä ja päivällä DSG:n hyväksi. Ja kysyppä vielä sellaisilta kavereilta kuin ammattiautoilijat (taksikuskit) mielipide MMT vs DSG.


      • ovat...
        tuon jetan kirjoitti:

        Erottaako tuon jetan helposti esim. vanhasta corollasta? http://forums.beyond.ca/showthread/t-83414.html

        C30:n perä on järkyttävän ruma, vai onko sun mielestä C30:n perä tyylikäs? Toki erottaa kyllä, mutta ei positiivisessa mielessä. Ei tule myymään paljoa aivan varmasti. V50 Volvo on nätti.

        sanoi kettu...


      • vaan on
        klasv kirjoitti:

        Tietenkin se on parkissa pihalla kun osat on tulleet ulos eikä raukalla ole varaa korjauttaa klonksvaakeniaan.

        Toyota MMT mikä hajoaa niinkuin on osoitettu jo linkkien kera.


      • susi....
        vaan on kirjoitti:

        Toyota MMT mikä hajoaa niinkuin on osoitettu jo linkkien kera.

        Itsellä kävi vakavasti mielessä MMT:llä uusi Corolla. Toyotan tekninen infokaan ei saanut minua vakuuttumaan multi moden luotettavuudesta ja käyttömukavuudesta koeajonkaan lisäksi. Eräs huoltoneuvoja infossa kehotti mm. jonossa seisoessa vaihtamaan N:lle eli vapaalle ettei kytkin rasitu. Ja kuulemma on aika herkkä juuri hitaasti eteenpäin lipuvassa jonoajossa sille, että kytkin luistaa nopeuden ollessa lähellä nollaa ja auton ryömiessä; tojossa on sitä varten hälytyssummeri ja merkkivalo (kytkimen ylikuumeneminen), kuullostaa todella alkeelliselta ja epäkäytännölliseltä juuri ruuhkissa joissa automaatti olisi paikallaan! Eräs infoneuvoja vaan totesi kestävyydestä kysellessäni että onhan autossa sentään 3 v takuu. Mitä se auttaa jos loota hajoilee tai temppuilee, en halua odotella korjaamolla sen takia. Tippui MMT-Corolla pois listalta...


    • koirat haukkuu, karavaani k...

      2.0 diiselistä on erittäin hyvät kokemukset, ainoa miinus pitkä toimitusaika.

    • Pena3

      nyt jo päättää onko siitä uudesta Corollasta mihinkään vai ei.

      Oma mielipiteeni on notta se keskiluokkaistakin keskiluokkaisempi ajoneuvo jossa on puutteensa mutta hinta-/laatusuhteeltaan ihan käypänen kehonsiirtovälineeksi. Ei loista missään mutta ei myöskään ihan rapakamaa.

      Ihme jänkkäämistä yksinkertaisesta asiasta.

      • 1.6+M-MT

        kehonsiirtovälineeksi, hinta/laatu vaikuttaa olevan kohdallaan, melko varmasti jatkaa sitä luotettavan Corollan mainetta taas eteenpäin aitona japanissa valmistettuna autona.

        Vaihteistoista voi valita kumman vaan, manuaali toimii myös M-MT toimii vaikka täällä noi DSG-provoilijat muuta trollaa.

        Ainakin mun mieltymykset täydellisesti täyttävä peli, hillittyä muotoilua sisältä ja päältä joka luo arvokkuutta/ylellisyyttä tälläiseen kaikesta huolimatta keskikastin autoon.

        No niin amisviiksivolkkarivingutindsg:t kommentteja. Ai niin joko kävitte VAG:lla puskurikaupoilla?


      • Mertsis
        1.6+M-MT kirjoitti:

        kehonsiirtovälineeksi, hinta/laatu vaikuttaa olevan kohdallaan, melko varmasti jatkaa sitä luotettavan Corollan mainetta taas eteenpäin aitona japanissa valmistettuna autona.

        Vaihteistoista voi valita kumman vaan, manuaali toimii myös M-MT toimii vaikka täällä noi DSG-provoilijat muuta trollaa.

        Ainakin mun mieltymykset täydellisesti täyttävä peli, hillittyä muotoilua sisältä ja päältä joka luo arvokkuutta/ylellisyyttä tälläiseen kaikesta huolimatta keskikastin autoon.

        No niin amisviiksivolkkarivingutindsg:t kommentteja. Ai niin joko kävitte VAG:lla puskurikaupoilla?

        vaikka en amis enkä Volkkarin omistaja olekaan.

        Corolla on tuossa pienten edullisten autojen hintaluokassa hiukan keskitason alapuolella oleva ostos. Alapuolella jää nämä korelaiset, Nissan ja Fiat. Tosi KIA ceed on mennyt Corollasta ohi.

        Muotoilu on harmaan ankeata, arvokkuutta siitä ei löydä (eikä muistakaan saman hintaluokan autoista).

        Tuo M-MT laatikko tuntuu erittäin epäluotettavalta ja toimivuus vaikuttaa heikolta.

        Kaikenkaikkiaan auto, joka ei sytytä miltään ominaisuuksiltaan.


      • kommentit
        Mertsis kirjoitti:

        vaikka en amis enkä Volkkarin omistaja olekaan.

        Corolla on tuossa pienten edullisten autojen hintaluokassa hiukan keskitason alapuolella oleva ostos. Alapuolella jää nämä korelaiset, Nissan ja Fiat. Tosi KIA ceed on mennyt Corollasta ohi.

        Muotoilu on harmaan ankeata, arvokkuutta siitä ei löydä (eikä muistakaan saman hintaluokan autoista).

        Tuo M-MT laatikko tuntuu erittäin epäluotettavalta ja toimivuus vaikuttaa heikolta.

        Kaikenkaikkiaan auto, joka ei sytytä miltään ominaisuuksiltaan.

        Ehkä on paremmin että kommentoisit 80-luvun Mersuja jotka ovat teille tutumpia. Nämä teidän kadehtimanne autot ovat teidän ulottumattomissanne hinnaltaan.


      • Mertsis
        kommentit kirjoitti:

        Ehkä on paremmin että kommentoisit 80-luvun Mersuja jotka ovat teille tutumpia. Nämä teidän kadehtimanne autot ovat teidän ulottumattomissanne hinnaltaan.

        Mersua. Ja 80-luvun autoja olen omistanut 90-luvulla. Perheessämme on kaksi 2000-luvun autoa, toinen Corolla-kokoluokan ja toinen suurempi.
        Ei tarvitse vetää hernettä nenään. Kaveri kysyi mielipidettään ja annoin rehellisen sellaisen.


      • kuitenkin suurella
        Mertsis kirjoitti:

        Mersua. Ja 80-luvun autoja olen omistanut 90-luvulla. Perheessämme on kaksi 2000-luvun autoa, toinen Corolla-kokoluokan ja toinen suurempi.
        Ei tarvitse vetää hernettä nenään. Kaveri kysyi mielipidettään ja annoin rehellisen sellaisen.

        kokemuksella M-MT:n toimintaa vaikka et metriäkään ole sellaisella ajanut.


      • 2tojotaa
        kuitenkin suurella kirjoitti:

        kokemuksella M-MT:n toimintaa vaikka et metriäkään ole sellaisella ajanut.

        molemmat M-MT ja DSG. Täytyy sanoa että M-MT on noista kahdesta syvältä toiminnaltaan...sieltä minne aurinko ei paista.


      • surkea!
        2tojotaa kirjoitti:

        molemmat M-MT ja DSG. Täytyy sanoa että M-MT on noista kahdesta syvältä toiminnaltaan...sieltä minne aurinko ei paista.

        Itse koeajoin kanssa 1,6 sol MMT, ei kyllä pisteitä ropise MMT:lle! Paska toteutus. Hirveitä nytkytyksiä, empimistä ja erittäin pitkäpiimäinen vaihtotapahtuma. Joissain ajotilanteissa autoon tuli outo palaneen hajua vastaava haju. Liekkö vaihteistosta? Netistäkin löytyi tuosta lootamallista ongelmia, ihan -06 vuosimallin Versoista.

        DSG oli aivan eri loota, vaihtoi nopsaan, nykimättä kuten automaatin pitääkin. Minusta joku kaasun hölläys MMT:ssä ennen oletettua vaihtoa ei ole nykyajan automatisoidulle lootalle hyväksyttävää (myyjä neuvoi ennen koeajoa).


    • koeajoin

      Ajoin 1,6-bensamallisen Corolla sol:in. Eipä erikoista sanottavaa. Sisätilat ylimuotoiltu, keskikonsolin säätimet naurettavan pienikokoiset ja sekavat, edestäkin paljon ahtaamman oloinen kuin Jetta tai Astra. Etupenkki ei sopinut: liian lyhyt istuinosa ja ristiseläntuki onneton. Vilkusta puuttuu 3 vilkutuksen automatiikka -ärsyttävää. Takalootassa pirulliset antiikkiset saranat! Mikä siinä on kun Audi ja VW ovat osanneet laittaa jo linkkupumput takalootan kanteen saranoiksi 1980-luvulla mutta tojo ei 2000-luvullakaan? Auto muutoin äänetön mutta soratiellä pärisi kuin patarumpu. Ohjaus maantiellä keinotekoisen raskas, tuntoa ei juuri ole. Eipä sytyttänyt koeajolla. Valintani oli VW Jetta 1,4 TSI.

    • Miksi+

      Volkkari pellet käy täällä purkamassa turhautumistaan.
      Jos se oma rakas volksu ei sitten ostopäätöksen jälkeen ollutkaan niin hyvä kuin mielikuva oli niin miksi hitossa pitää tulla mollaamaan maailman suurimman autonvalmistajan tuotteita ?

      Menkää sinne volkkari huoltoon purkamaan turhautumistanne.
      Ai niin, eihän ne ota ketään huomioon siellä volkkarihuollossa. Kattoo vaan, että mitähän toikin täällä tekee....

      • katkeria

        Minäkin valitsin Corollan ja Jetan välillä ja pieleen meni. Aina kun Jetta on korjaamolla kirjoittelen tänne.


      • vaihda?
        katkeria kirjoitti:

        Minäkin valitsin Corollan ja Jetan välillä ja pieleen meni. Aina kun Jetta on korjaamolla kirjoittelen tänne.

        Eihän se ole kuin rahaa kun vaihdatte Jetat ym. heikompilaatuiset Toyotaan ja saatte nauttia kunnon autoilusta ilman huolia?


      • ei ole
        vaihda? kirjoitti:

        Eihän se ole kuin rahaa kun vaihdatte Jetat ym. heikompilaatuiset Toyotaan ja saatte nauttia kunnon autoilusta ilman huolia?

        Jettaa vaan heikkolaatuinen Corolla. Siksi harmittaa niin pirusti kun tuli ostettua heppoinen Corolla.


      • kiikastaa
        vaihda? kirjoitti:

        Eihän se ole kuin rahaa kun vaihdatte Jetat ym. heikompilaatuiset Toyotaan ja saatte nauttia kunnon autoilusta ilman huolia?

        Kysyin vuoden vanhan vaihtoa Corollaan ja rahaa olisi pitänyt laittaa väliin 6500€!


      • lerssi`
        kiikastaa kirjoitti:

        Kysyin vuoden vanhan vaihtoa Corollaan ja rahaa olisi pitänyt laittaa väliin 6500€!

        Miksi vaihtaa tuollaiseen onnettomaan koppuraan? Vaihda päittäin johonkin pykälää tai paria isompaan käytettyyn autoon niin saat autoa koko rahan edestä ja nautit pitkään. Nämä Corollat ja vastaavat ovat surkeita himmeleitä joita luuserit ostavat ja sitten koittavat löytää niistä "ylellisyyden tunnetta", naurettavaa tuossa luokassa!:D


      • 1.6+M-MT
        lerssi` kirjoitti:

        Miksi vaihtaa tuollaiseen onnettomaan koppuraan? Vaihda päittäin johonkin pykälää tai paria isompaan käytettyyn autoon niin saat autoa koko rahan edestä ja nautit pitkään. Nämä Corollat ja vastaavat ovat surkeita himmeleitä joita luuserit ostavat ja sitten koittavat löytää niistä "ylellisyyden tunnetta", naurettavaa tuossa luokassa!:D

        LUOKKAA YLELLISEMPI

        Jep jep.


      • heppilä
        lerssi` kirjoitti:

        Miksi vaihtaa tuollaiseen onnettomaan koppuraan? Vaihda päittäin johonkin pykälää tai paria isompaan käytettyyn autoon niin saat autoa koko rahan edestä ja nautit pitkään. Nämä Corollat ja vastaavat ovat surkeita himmeleitä joita luuserit ostavat ja sitten koittavat löytää niistä "ylellisyyden tunnetta", naurettavaa tuossa luokassa!:D

        ...käytettyyn. Nöyrtyneet tyytymään ikuiseksi kakkoseksi aina ja kaikkialla, jopa auton omistajana.


      • Pax vobiscum
        1.6+M-MT kirjoitti:

        LUOKKAA YLELLISEMPI

        Jep jep.

        ...se että ajat nytkyn-nytkyn-multimodella? Onko ylellistä istua paskalla etuistuimella jossa ei ole kunnon ristiseläntukea? Onko ylellistä todella muovinen kojelauta? Onko ylellisyyttä mm. hanskalokeron kova ja liukasmuovinen sisäpinta jota vasten tavarat kolisevat? Jettassa tuokin on muuten päällystetty pehmeällä nukkamaisella pinnalla, ei tavarat kolise. Katsoppa huviksesi eri lehtien vertailuista kohtaa laatuvaikutelma; VW saa aina Toyotaa paremmat pisteet. Corolla vaan on edelleen semmoinen heppoisanoloinen värkki.


      • harmittaisi...
        heppilä kirjoitti:

        ...käytettyyn. Nöyrtyneet tyytymään ikuiseksi kakkoseksi aina ja kaikkialla, jopa auton omistajana.

        jos haluan uuden hienon auton mutta rahani riittävät ainostaan uuteen tylsän harmaaseen Corollaan...VOI HARMITUKSEN HARMITUS!!


      • käytettynä
        1.6+M-MT kirjoitti:

        LUOKKAA YLELLISEMPI

        Jep jep.

        tuo muka-automaatti kenellekään.


      • slerba
        Pax vobiscum kirjoitti:

        ...se että ajat nytkyn-nytkyn-multimodella? Onko ylellistä istua paskalla etuistuimella jossa ei ole kunnon ristiseläntukea? Onko ylellistä todella muovinen kojelauta? Onko ylellisyyttä mm. hanskalokeron kova ja liukasmuovinen sisäpinta jota vasten tavarat kolisevat? Jettassa tuokin on muuten päällystetty pehmeällä nukkamaisella pinnalla, ei tavarat kolise. Katsoppa huviksesi eri lehtien vertailuista kohtaa laatuvaikutelma; VW saa aina Toyotaa paremmat pisteet. Corolla vaan on edelleen semmoinen heppoisanoloinen värkki.

        tietenkään takapaksin murskaajasaranoita, risulla auki pysyvää konepeltiä, portaallisesti säätyvää selkänojaa, onnetonta peräkärryn vetopainoa, kylmän hien tuovaa suuntavakavuutta, olematonta ruostesuojausta, pinseteillä käsiteltäviä katkaisijoita, olemattomia huoltovälejä, hurjaa polttoaineen kulutusta ja kaiken kukkuraksi silmiä hivelevää muotoilua. Ylellisyyttä kerrassaan! Yeppee Corolla, nämä kaikki ovat olleet muilla merkeillä kunnossa jo vuosikymmen sitten!


      • öömanni
        harmittaisi... kirjoitti:

        jos haluan uuden hienon auton mutta rahani riittävät ainostaan uuteen tylsän harmaaseen Corollaan...VOI HARMITUKSEN HARMITUS!!

        Vaikkapa uuden uutukaisen Audi Octavian.


      • DSG.

        miksi ei MM-T vaihteiston yhteyteen ole kehitetty kaksois-kytkintä??


    • höntyilyä!

      Kannattaneeko ostaa uutena tuollaista Corollaa? Se on kuitenkin vain porrasperäinen pikkuauto nykymittapuun mukaan jonka ominaisuudet ovat myös sen mukaiset vaikka mainokset puhuvat jostain ihan muusta. Uhraa mieluummin rahasi vaikka pari, kolme vuotta vanhaan Avensikseen tai vastaavaan niin saat rahoillesi enemmän vastinetta pitkäksi aikaa. Noita robottivaihteistoja en suosittele vielä kenellekkään, sen verran lapsenkengissään ovat vielä. Joka ihan oikea automaatti tai sitten manuaali jos jaksaa hämmentää.

    • jykke69

      Minä en tyydy Korollaan ja piste!

    • arvokas.

      Vaihtaisin heti Golfini siihen jos varaa olisi. Corolla on jämäkkä ja hieno ajettava ja se kestää.

      • heli99

        kyl kehtas korolal aja


      • amiksen

        pojujen mukaan sinulla on varaa vaikka uuteen lespaukseen, jos kerta vag-autolla ajat, joten käyppä ostamassa se corolla, tai älä jauha paskaa


      • hooo...
        amiksen kirjoitti:

        pojujen mukaan sinulla on varaa vaikka uuteen lespaukseen, jos kerta vag-autolla ajat, joten käyppä ostamassa se corolla, tai älä jauha paskaa

        ja svidu, tähän talouteen ei korollaa tule!


    • V70R_AWD

      Onpa korkeatasoista -keskustelua- nykyisin täällä.

      • 1.6+M-MT

        olekin tasoa, varmaan kysyjä saa hyvää tietoa Corollan ostopäätöksensä tueksi.

        Kaikesta huolimatta palsta kun palsta samanlaista trollausta Corolla/volkkari aika ihme porukkaa toi volkkarisakki missään ei voi heidän sekaantumattaan kysellä Corollasta asiallisien vastausten toivossa, joku vitun tsi dsgrunkku alkaa sekoilla.


      • V70R_AWD
        1.6+M-MT kirjoitti:

        olekin tasoa, varmaan kysyjä saa hyvää tietoa Corollan ostopäätöksensä tueksi.

        Kaikesta huolimatta palsta kun palsta samanlaista trollausta Corolla/volkkari aika ihme porukkaa toi volkkarisakki missään ei voi heidän sekaantumattaan kysellä Corollasta asiallisien vastausten toivossa, joku vitun tsi dsgrunkku alkaa sekoilla.

        Volvopalsta yhtään sen kummempi, nyt ehkä vähän rauhoittunut. Taisi jakopääremmi-hemmo löytää oikean lääkityksen? Kieltämättä meno villiintyy yleensä syksyä kohti. No, tää on niin tätä.


      • kukaan,
        V70R_AWD kirjoitti:

        Volvopalsta yhtään sen kummempi, nyt ehkä vähän rauhoittunut. Taisi jakopääremmi-hemmo löytää oikean lääkityksen? Kieltämättä meno villiintyy yleensä syksyä kohti. No, tää on niin tätä.

        Mersu palstalla oli joitain vuosia sitten goldfinger nimimerkillä riehunut tyyppi.
        On kai rauhoittunut.

        Silloin sa nauraa oikein kippurassa niitä väittelyjä.


      • Jaapperson
        kukaan, kirjoitti:

        Mersu palstalla oli joitain vuosia sitten goldfinger nimimerkillä riehunut tyyppi.
        On kai rauhoittunut.

        Silloin sa nauraa oikein kippurassa niitä väittelyjä.

        Goldfinger ja kumpp. laittoivat kyllä sellaista sontaa tulemaan, että nauruun meinasi kuolla. Oli niin mahtavan haisevaa juttua ettei pahemmasta väliä.


      • 1.6+M-MT

        Aika kivan näköinen peli http://www.dinside.no/php/art.php?id=394938&bid=4 kuskin pukiltakin katsottuna, tää vois jopa nostaa lievää kuumetta.

        Subaru on aina kiehtonut mut mut, ehkä seuraavalla kerralla kun tulee aika Corolla vaihtaa uuteen.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

      Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2607
    4. Ootko nainen jotenkin

      itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

      En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1912
    6. Hyvää yötä

      Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

      Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

      Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

      On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

      Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1488
    Aihe