Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ramipriili ja hydroklooritiatsidi

vaikuttaako?

Sain viikko sitten verenpainelääkkeeksi yhdistelmän Ramipriili ja hydroklooritiatsidi samassa napissa. Tuo hydroklooritiatsidihan on diureetti, mutta kun ei tuo juoksuta yhtään sen kummemmin veskissä kuin aiemminkaan.

Vaikuttaako tuo aine heti? Onko teillä kokemuksia, lähteekö tuolla nesteet elimistöstä?

6

1131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elisama

      Riipuu juontimääristä.
      Jos juot vähän niin ei juuri tule nestettäkään, ehkä hieman tavallista enemmän. Samoin jos syöt hyvin suolaista niin ei tahdo diureetitkaan auttaa.

      • ei tajua

        Jos mulla on diureetti verenpainelääkkeen osana, niin miks mun sitten kannattaisi tai pitäisi juoda enemmän, koska sittenhän juoksen vessassakin enemmän?


      • Elisama
        ei tajua kirjoitti:

        Jos mulla on diureetti verenpainelääkkeen osana, niin miks mun sitten kannattaisi tai pitäisi juoda enemmän, koska sittenhän juoksen vessassakin enemmän?

        Onko vessassa juoksu jotenkin paha.
        diureetti irroittaa suoloja versuonten seinämistä ja sillon "vapautuu" nestettä.
        Nestevajaus on monen diureetteja syövän haittana varsinkin vanhempien ihmisten. tuon suolan "huuhteluun" tarvitaan myös nestettä.
        Älä ota sitä kriteeriksi tai joksikin tavoitteeksi käydä mahdollismman vähän vessassa.
        Yleensäkin ihmiset juo liian vähän.


      • hyvä syy juoda enemmän
        Elisama kirjoitti:

        Onko vessassa juoksu jotenkin paha.
        diureetti irroittaa suoloja versuonten seinämistä ja sillon "vapautuu" nestettä.
        Nestevajaus on monen diureetteja syövän haittana varsinkin vanhempien ihmisten. tuon suolan "huuhteluun" tarvitaan myös nestettä.
        Älä ota sitä kriteeriksi tai joksikin tavoitteeksi käydä mahdollismman vähän vessassa.
        Yleensäkin ihmiset juo liian vähän.

        Tuo "huuhtelu" jo sinällään kuulostaa varsin hyvältä syyltä juoda enemmän. Kahvi tuon lääkkeen kera juoksuttaa oikein tosi reippaasti...

        Kiitos kommentistasi !


      • hyvä syy juoda enemmän kirjoitti:

        Tuo "huuhtelu" jo sinällään kuulostaa varsin hyvältä syyltä juoda enemmän. Kahvi tuon lääkkeen kera juoksuttaa oikein tosi reippaasti...

        Kiitos kommentistasi !

        Juo mieluummin päivittäin muutama lasillinen vettä - kahvilla on jo itsessään diureettinen vaikutus, joten se runsaasti nautittuna horjuttaa nestetasapainoasi kuivumisen suuntaan...


      • Elisama
        hyvä syy juoda enemmän kirjoitti:

        Tuo "huuhtelu" jo sinällään kuulostaa varsin hyvältä syyltä juoda enemmän. Kahvi tuon lääkkeen kera juoksuttaa oikein tosi reippaasti...

        Kiitos kommentistasi !

        Kahvi nostaa verenpainetta varsinkin runsaat määrät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe