Äidillä todettiin dementia 2001, kun hän oli 59 vuotias. Diagnoosi muuttui Alzheimeriksi 2006 keväällä. Äidillä on ollut myös skitsofreniaa ja masennusta. Hän myös on juonut ennen syntymääni paljon. Isäni kuoli 1986 ja äiti on sen jälkeen ollut omien muistojeni mukaan "sairas". En nyt sen kummemmin halua muistella niitä asioita, mutta onko teillä kokemuksia tai tietoa kuinka tod.näk. on että Alzheimer periytyy? Auttaako todella, että yrittää käyttää aktiivisesti aivojaan? Esim. ahkera opiskelu oisko hyvä asia? Vaikuttaako ylipaino?? Olen nyt 26 ja mietin kohta itseni kipeäksi tätä asiaa. Tiedän, että on tyhmää murehtia asioita ennalta, mutta tiedätte miten kauhea sairaus se on ja minua pelottaa.
Pelko perinnöllisyydestä
1
623
Vastaukset
- mummo-ihminen
Ei sinun tarvitse olla huolissasi kuule, mahdollisuus että " perit" sen äidiltäsi on häviävän pieni -
jos jaksat niin tue äitiäsi, ajattele miltä hänen pirstoutunut maailmansa täytyy tuntua.
Ja joo: aivoja kannattaa kyllä käyttää - ei se yksin mitään auta mutta ei myöskään pahenna asioita.
Minun isälläni oli alziz ja tässä nyt istuin 60 kymppisenä eikä taudista tietoakaan - välistä minun - niin kuin muidenkin päät luultavasti muistuttavata enempi heinähäkkiä eli joskus tulee muistikatkoja mutta niitä tulee nuoremmillekin - nimet, paikat muistan ihan hyvin.
Tsemppia vaan opiskeluun äläkä mieti liikoja
( helppoa tietysti sanoa) .... .-)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti26645698Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!4511376Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy22210983Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump399800Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla908628Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2796680Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti23335Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle42890Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.232852Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys442360