Äidillä todettiin dementia 2001, kun hän oli 59 vuotias. Diagnoosi muuttui Alzheimeriksi 2006 keväällä. Äidillä on ollut myös skitsofreniaa ja masennusta. Hän myös on juonut ennen syntymääni paljon. Isäni kuoli 1986 ja äiti on sen jälkeen ollut omien muistojeni mukaan "sairas". En nyt sen kummemmin halua muistella niitä asioita, mutta onko teillä kokemuksia tai tietoa kuinka tod.näk. on että Alzheimer periytyy? Auttaako todella, että yrittää käyttää aktiivisesti aivojaan? Esim. ahkera opiskelu oisko hyvä asia? Vaikuttaako ylipaino?? Olen nyt 26 ja mietin kohta itseni kipeäksi tätä asiaa. Tiedän, että on tyhmää murehtia asioita ennalta, mutta tiedätte miten kauhea sairaus se on ja minua pelottaa.
Pelko perinnöllisyydestä
1
598
Vastaukset
- mummo-ihminen
Ei sinun tarvitse olla huolissasi kuule, mahdollisuus että " perit" sen äidiltäsi on häviävän pieni -
jos jaksat niin tue äitiäsi, ajattele miltä hänen pirstoutunut maailmansa täytyy tuntua.
Ja joo: aivoja kannattaa kyllä käyttää - ei se yksin mitään auta mutta ei myöskään pahenna asioita.
Minun isälläni oli alziz ja tässä nyt istuin 60 kymppisenä eikä taudista tietoakaan - välistä minun - niin kuin muidenkin päät luultavasti muistuttavata enempi heinähäkkiä eli joskus tulee muistikatkoja mutta niitä tulee nuoremmillekin - nimet, paikat muistan ihan hyvin.
Tsemppia vaan opiskeluun äläkä mieti liikoja
( helppoa tietysti sanoa) .... .-)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä238659Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3491706Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2981442- 3871412
- 751331
- 61305
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331070Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241046Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521002- 36978