Exceliin tulee aina päivämäärä jolloin dokumentti on luotu...onko mahdollista saada automaattisesti tulostuspäivämääärä dokumenttiin?
Tulostuspäivämäärä
5
610
Vastaukset
- jos jossain
kohtaa dokumentissa on funktio joka määrittää tämän päivän - tai ylätunnisteen päivämääräkenttä päivittyvänä?
- on funktio
NYT kelloaikoineen. Jos haluat tarkan tulostusajan sinun täytyy avata taulukko ja tulostaa se heti. Aika ei muutu kuin silloin kuin taulukon avaa!
on funktio kirjoitti:
NYT kelloaikoineen. Jos haluat tarkan tulostusajan sinun täytyy avata taulukko ja tulostaa se heti. Aika ei muutu kuin silloin kuin taulukon avaa!
Nyt funktio on VOLATILE funktio, joka päivittyy aina kun taulukossa tehdään uudelleenlaskenta. Kokeile vaikka seuraavasti.
esim.
soluun A1 =NYT()ja siihen oma solumuotoilu t:mm:ss ja sitten painelet funktionäppäintä F9
Muuttuiko aika?
Keep Excelling :-)
- sinne
ylä tai alatunnisteeseen saa automaattisen päivämäärän ym. jos niin haluaa... Katso vaikka page setupista, header/footer lehdeltä
ThisWorkBook moduuliin...
muuta koodissa solun osoite
Makro päivittää päiväyksen juuri ennen tulostusta
Toinen keino on painaa F9 näppäintä juuri ennen tulostusta, jolloin excel tekee uudelleen laskennan kaavoille ja VOLATILE funktioille( Nyt()on tähän ryhmään kuuluva funktio)
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
Range("A1") = Now()
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1059483
- 494641
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021976Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421921- 241630
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131391Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381307Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54927Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30903Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902