Onko kellään tiedossa vahaa joka olisi hyvää talvirenkaiden peltivanteisiin. Peltivanteet kun tuppaavat ruostumaan suolan ym. vaikutuksesta vanteiden naarmuunnuttua. Tarttis tehdä jotain asialle kun on uudet vanteet nääs ja kohta on talvi.
Vanteiden
3
961
Vastaukset
- maalilla
Maalaa kunnon maalilla (esim. oikea automaali, ei spray), niin eivät ruostu. Vahaksi käy toki ihan tavallinen autovaha. Mutta eipä se paljon auta, jos maalipinta ei ole kunnollinen.
- minäktk
juu pelti vanteiden päälle ei kannata ostaa muuta kun esim.bilteman pölykapselit ja antaa palaa!mitä niitä vahaamaan!
- autovaha!
vaikkapa Auto gly, Korrek teflonvaha tai ihan mikä vaan laadukas autovaha! Kannattaa tosiaan vahata heti uutena ja heti ennen allelaittoa hyvissä ajoin, muista myös vahata vanteiden taustaosa! Näin olen tehnyt aina 24 autoiluvuoteni ajan ja lika irtoaa helposti ja vanteet pysyy ruosteettomina. Pieni vaiva, iso hyöty.
PS. Ne koristekapselitkin kannattaa vahata samalla vahalla, lika irtoaa ja kapselien kiilto säilyy. Tietenkin sama homma aluvanteiden kanssa, vahaus tekee sen ettei vahvoja aluvannepesuaineita erikseen tarvi´ta vaan jarrupöly tms lika irtoaa normaalilla autoshampoolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848