Olen ajatellut vaihtaa samarani astetta maastokelpoisempaan menopeliin ja subaru forester on käynyt mielessä. Minkälaisia kokemuksia kyseisestä autosta, hinta/laatu, ajo ja maasto ominaisuudet? Entä tilavuus, luulisi tavaraa mahtuvan kohtalaisesti kun farkku on? (Ei ole tarkoitus off-roadia alkaa ajamaan, olen vaan kyllästynyt talvisin lapioimaan samaraa lumesta irti...)
Subaru forester, onko autoksi?
51
45387
Vastaukset
- ...
- Maavaaraa on 20,5 cm.
- Erittäin hyvä neliveto ja alennusvaihde takaavat sen että pääsee eteenpäin pahemmissakin paikoissa
- Jos haluat hyödyntää tavaratilan kunnolla ota koiraverkko. Verhon alla on tilaa vain 387 litraa, mutta verhon yläpuolella on paljon tilaa, koska tavaratila on korkea.
- Alakierrosalueen vääntö (vapari) ei oikein tyydytä, mutta kone kiertää 8000 rpm asti, joten voimaa tulee kyllä runsaasti kun antaa hanaa.
Terv. 2.0 X- jh1978
Metsurina tiedän että ajo huonoilla teillä ja lumisilla pelloilla ei ole vielä jäänyt mihinkään kiinni. Toki järki mukana myös.
- äkstee
Samarasta ei kokemusta, mutta sehän ei ole neliveto. Subarusta kokemusta paljonkin ja pelkkää plussaa. Nyt myös Foresterista, NAM.
Jos siitä auto paranee, niin se kyllä hinnaltaan nousee kohti pilviä.
Itsekään en tule off-roadia ajamaan, ei ole tarvetta, eikä noin hienolla pirssillä viitsi suohon ajaa. Ei kait täällä kiroaminen ole kielletty, joten sanon vaan, helvetin (anteeksi) hyvä auto. Minulla on kylläkin se kiivaampi malli, varmaankin 2-litrainenkin on hyvä. - parempaa
Nimittäin luin juuri, että pukutraktoreissa käsite on Catepillar ja maastureissa Landrover, Freelanderi esim on tosi kätevä, ja kunnon tavaratilat.
- xedson.
Kyllä foresterista on autoksi mutta käyppä kattoon uutta cr-v niin oot myyty se on paljon maastokelpoisemman näkönen
- m001441
onks jatkuva neli veto? Voiko renkaat vaihtaa yks pyörä kerrallaan ilmassa? Ainakin legasyssä ja foresteryssä voi, kunhan kiilaa muut pyörät, et auto ei karkaa kun avaa ilmassa olevan pyörän pultteja. legasy vm 91. forester vm 99, keski lukko pitää huolen. Ja kiva ajaa likkaalla kun metkut oppii. Moni ns. neli veto ei pysy perässä, se keski lukko pitää huolen. Yks auton asentaja vain täältä pohjoisesta, missä liukasta riittää.
- jatkuva_4-veto
Se "maastokelpoisemman näköinen" on juuri sitä mitä sanoitkin - ei ole todellakaan muuta, kuin näköinen.
Etu-vetoinen, jossa joku "ehkä joskus" lisäksi kytkeytyvä taka-veto joka on lelu.
Tutustu vaikkapa YouTube:lla. - Trabantt
Mitenkä käy jospistää huonokulkuisellatiellä CRV:n kytkimien?Kokeileppavetää muutamiakymmeniäkilometrejä noh jokainenkehuu omaansa kuten entinen virkapukutyöntekijä polttoainetta eikulu juurikaan pientävenettä vetänyt asfaltilla .Kyllä alennusvaihde sentään hyvä huonoillateillä.Crossoverit vähän hupiautoja hupikäyttöön.
- Off Roadin hankkimista
Itsellä on tällä hetkellä Citroen C5 ja se on hyvä menopeli(2005). Olen jo viime talvena ajatellut hankkia maastokelpoisen auton, eli maasturin, koska Citroenilla tahtoo jäädä kiinni lumisemmilla teillä.
Sanokaa: minkä merkkisen Off Road auton laittaisin? - Libre1
on
- Cable2
Subaru foresterista autoksi,siinä on heikko bokserimoottori ja paljon ongelmia,samoin vaihteensiirto on todella heikoa laatua.SIIS PALJON ERITTÄIN KALLIITA VIKOJA!
- XT07
Cable2 kirjoitti:
Subaru foresterista autoksi,siinä on heikko bokserimoottori ja paljon ongelmia,samoin vaihteensiirto on todella heikoa laatua.SIIS PALJON ERITTÄIN KALLIITA VIKOJA!
Kolme ja puoli vuotta nyt ajeltu. Korjauksiin on mennyt 0e ja huoltoihin 3*160e.
On se kallis ylläpitää :) - Anonyymi
XT07 kirjoitti:
Kolme ja puoli vuotta nyt ajeltu. Korjauksiin on mennyt 0e ja huoltoihin 3*160e.
On se kallis ylläpitää :)Kiitos. ;)
- juu...
Subaru on täysin ala-arvoista japanilaista PASKAA...
- jamed
6 vuotta ajanut ilman yhtään vikaa ...
- Arjali
Subaru Forrella ajettu 62000 km. Kaksi moottoria mennyt. Oli metallilastuja öljyn seassa molemmilla kerroilla.) Laakerit !! -Yhden kerran kytkin palanut karrelle kesken maantieajon n. 45000 km ajettu. Olen samaa mieltä täyttä P...aa.
- XT07
Arjali kirjoitti:
Subaru Forrella ajettu 62000 km. Kaksi moottoria mennyt. Oli metallilastuja öljyn seassa molemmilla kerroilla.) Laakerit !! -Yhden kerran kytkin palanut karrelle kesken maantieajon n. 45000 km ajettu. Olen samaa mieltä täyttä P...aa.
Höpö höpö trolli.....
- nitusa
Arjali kirjoitti:
Subaru Forrella ajettu 62000 km. Kaksi moottoria mennyt. Oli metallilastuja öljyn seassa molemmilla kerroilla.) Laakerit !! -Yhden kerran kytkin palanut karrelle kesken maantieajon n. 45000 km ajettu. Olen samaa mieltä täyttä P...aa.
Hei Arjali, minulla sama ongelma subarun kans. Ostimme vuosimallia 2010 foresterin ensin vaihteiston siirtäjään meni kivejä ja se lopetti toimintansa keväällä. Nyt meni kytkin autolla ajettu 45t, suurimmaksi osaksi maantieajoa. Jos kahdessa autossa sama en usko sattumaan: Haluaisin saada sinuun yhteyden ja kysellä autostasi tarkemmin.
- arjali
nitusa kirjoitti:
Hei Arjali, minulla sama ongelma subarun kans. Ostimme vuosimallia 2010 foresterin ensin vaihteiston siirtäjään meni kivejä ja se lopetti toimintansa keväällä. Nyt meni kytkin autolla ajettu 45t, suurimmaksi osaksi maantieajoa. Jos kahdessa autossa sama en usko sattumaan: Haluaisin saada sinuun yhteyden ja kysellä autostasi tarkemmin.
Hei nitusa! Forrella ajettu nyt n. 95t, nyt meni laturi. Kaksi moottoria, yksi kytkin ja yksi laturi. Meidän forre on vuosimallia 2008, otettu käyttöön uutena tammikuu 2009
Kerroin jo että ensimmäinen moottori laakerivikaisena meni vaihtoon muutaman päivän sisällä ostopäivästä. Kytkin 45 t. Toinen moottori laakerivikaisena 65 t. ( Oli todennäköisesti samaa sarjaa kuin ensimmäinen. Tuli niin nopeasti saksan varastosta, ei suoraan tehtaalta, niinkuin oli tarkoitus.) laturi sitten 95 t. Meillä on myös ainoastaan maantieajoa. - seuraavaksi euromaas
jamed kirjoitti:
6 vuotta ajanut ilman yhtään vikaa ...
Onnea on ollut sinulla,ei varmaan paljon ajettu. Mielestäni alusta on yhtä puuta eli lyhyet joustot ja pompottava, moottori kierroskone ei ala vääntöä, vaihteisto välttävä, ja ruokahalut erittäin kovat, vikojakin tulee kyllä vähintään normaalisti, lämmityslaite huono, etenee lumessa nelivetoisuuden ansiosta, mutta alustan kovuus saa pyörät sutimaan tyhjää, maantieajettavuus on tyypillinen japsimaasturi kesällä,mutta talvella päihittää kyllä muut japsimaasturit.
- Anonyymi
Arjali kirjoitti:
Subaru Forrella ajettu 62000 km. Kaksi moottoria mennyt. Oli metallilastuja öljyn seassa molemmilla kerroilla.) Laakerit !! -Yhden kerran kytkin palanut karrelle kesken maantieajon n. 45000 km ajettu. Olen samaa mieltä täyttä P...aa.
Älä jauha paskaa
- RAW-4
Toyotan RAW-4. Etenee paremmin, kun forresteri maastossa, ja on tyyllikkäimmän näköinen cittari.
- Ollyk
Mieluummin Subarunromu kuin Tojonpaska mutta oikeat autot löytyvät kyllä muilta merkeiltä.
- pitäisi kieltää
Ollyk kirjoitti:
Mieluummin Subarunromu kuin Tojonpaska mutta oikeat autot löytyvät kyllä muilta merkeiltä.
armeijaa käymättömiltä ja amissälleiltä (ja muilta vastaavilta tumpeloilta)
- ---
"Etenee paremmin, kun forresteri maastossa, ja on tyyllikkäimmän näköinen cittari"
Vittu mikä lause .-) - huomella
--- kirjoitti:
"Etenee paremmin, kun forresteri maastossa, ja on tyyllikkäimmän näköinen cittari"
Vittu mikä lause .-)paljon parempi subaru ajaa kun toyota ja nissan kaikilla ajellut
- Arjali
pitäisi kieltää kirjoitti:
armeijaa käymättömiltä ja amissälleiltä (ja muilta vastaavilta tumpeloilta)
Olen samaa mieltä. Älä osta
- laatumerkki
aidon japanilaisen auton jossa ei ole vikoja kuten esim. ranskanpaskoissa.
- Paska mikä paska
Paska on, takaiskarit kestää n.70tkm ja uudet maksaa pleesti. Kori natisee ja kitisee pakkasella. Huollot tosi kalliit. Esim. meikäl autolla ajettu 180 tkm, takaiskarit menossa toisen kerran vaihtoon. Tällä kertaa oireilu alkoi n. 65tkm
ajon jälkeen. Vaihtoarvo olematon.- -
En tiedä missä lienet huollattanut ja mitä huoltoihisi sisällyttänyt, mutta huoltohinnat ei ole sen kummemmat kuin muillakaan merkeillä, virallisissa ei-autoliikkeiden huolloissa. Takaiskunvaimentimissa on tyyppivika, joka hoituu sillä, että niihin teettää rasvanipat ja lisäämällä rasvaa silloin tällöin, esim. huoltojen yhteydessä (ongelma siis johtuu siitä kun kuivuvat sisältä ja siksi kuluvat).
- Subaruman
Kahdella legacylla ajelin yhteensä n. 600tkm, ja ainoat viat olivat 1 vetonivel ja 1 siivapyörä. Nyt foresterilla ajettu 160tkm, ja ensimmäinen vika. toisen puolen takalaakeri hajosi, joka lienee jonkinasteinen tyyppivika. laakeri 59e, koneistamo otti vaihdosta 20e ja likaisen työn tein itse. Omasta mielestä ja tilastojen valossa subaru on erittäin hyvä auto. Crv ja rav ovat kyllä maasto-ominaisuuksiltaan aivan surkeita foresteriin verrattuna, lähinnä alennusvaihteen puuttumisen takia. molempia löytyy metsästysporukalta. Lisäksi crv:n viimeistely ei ole kovin hääviä.
- S U B A R U
Nykyisestä korimallista ei kokemusta. Mutta aiemmasta on. Mielestäni erittäin hyvä auto.
En tiedä, haetko uutta vai käytettyä ja vaparia vai turboa, mutta jos ostat, niin tarkasta (turbomallista) tasosäätyvät takaiskarit, että ovat kuivat. Noita on jonkun verran vissiin mennyt, mutta omassani ovat kyllä kestäneet.
Lisäksi huomioi, että jakopää on remmillä, vaihto 105 tkm, vesipumppuineen sun muineen tuo satkun remontti on merkkiliikkeessä tonnin luokkaa. Jossain pajalla saanee puoleen hintaan tuosta.
Muilta osin, ei muuta kuin tervetuloa Subarusairaiden joukkoon. Tämä hulluus kun iskee niin paluuta ei ole. :D - Wauwau
Mulla Forester 2007 ja pelittää hienosti. Viat 0 euroa ja huollot olen teettänyt Marineautolla Tartossa. Yli puolet halvemmalla kun Suomessa. Olen vetänyt hevoskoppia ja siksi ollut varsin raskaassa käytössä. Kilometrejä nyt 74000.
- rakua
Onpa siinä mielipide, kun kehuu Toyota Rav 4 sta. eihän se nyt ole foresteriin
verrattuna eres auton näköinen. Serkuni rav 4 sessa on jo kolmas turpo menossa.
Itse olen ajanut Hiluxia 250000 km, 20v. On ollut monia suunnittelupöydällä tehtyjä vikoja. Menee huonostakin paikasta, kun on naapurin traktori vetämässä.- palle ramstetti
serkussasi taitaa olla enemmän vikaa kuin autossa -jos saa kolmannen turbon menemään.
Se on helppo testata.
Lainaisitkos serkullesi autoasi?
Palle tietää nää täystuhot
- aumebe
audi mersu,tai bemari ovat ainoat oikeat vaihtoehdot tällä planeetalla!! mikään muu ei ole mitään!!!
- Anonyymi
Juu Wv ja mb .noilla kun ajaa ,ei lopu huoltokorjaamolta hommat.Ainut mikä kestää wv .n jälkeläisistä on Skoda testattuja tekniikoita wv.ssä ja Audissa ennen kun käytetään Skodassa.
104 tuhatta takana ja vaihteiston lauhdutin vaihdettu takuuseen ,valmiste vika. 4.5 diseliä sataselle.Vuoden pääst taas uusi Skoda . Mb ja wv isoekosen kulkupeljä.
- halpa paska
ei ole subarusta mihinkään,tosin hinta on halpa uuden saa nykyäänkin alle 30 000egee mut on täysi paska ,ostin pari viikkoa sitten uuden foresterin (ns. 2009 malli). Onkohan tässä enää mitään sukua vanhalle Subaru-laadulle? Parinsadan kilometrin ajon jälkeen haluaisin vaihtaa tämän hyppyheikin ihan mihin tahansa. Jos olis tekohanpaat, ne putoais n. 60 vauhdissa, siksi paljon takapää töyssyttää. Pellit on kaljapurkin paksuutta, sormien painantajäljet on jo nakyvissä kahvojen lähistöllä.6 cd:n vaihtaja vaihtaa 5 kappaletta kerrallaan. Etumaski heiluu n. 2cm pikkusomella liikutettaessa, aiemmin ei kelvannut katsastuksessa, jos valot heiluu näin helvetisti. Delta-auton mulkut vaan levittelee käsiään.
En ikinä olis ostanut, jos olisin kunnolla koeajanut ensin.- älä osta
ei kehuttu vaihteetkaan ei toimi edes uutena,ja kuluttaa todellisuudessa yli kympin satasella
http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajo-subarun-diesel-foresterista-ei-tullut-taydellista/art-1288337659991.html
- Hyvähän se on
Ihan suht ok, mutta etenkin vanhemmat käytetyt käsittämättömän hintaisia.
Ei sitä käsitä miksi uutena 30t€ auto ( uusi malli isompi jne) voidaan 10 vuotta ja vanhemmista pyytää vielä jopa 10t€..? Minusta oikea hinta viime vuosituhannen autoista lienee korkeintaan jossain muutaman tonnin hujakoilla jos kaikki toimii ja leima löytyy.
Omaa kokemusta n. 60tkm, 2.0 X eli vapari. Ihan ok sinänsä, vikoja ei montaa ollut. Kerran jätti käynnistymättä talvella, pyöritti mutta ei "hörähtänyt" - mutta jostain syystä yhtäkkiä sitten lähti kun olin jo luovuttanut muutaman yrityksen jälkeen. Oli tuolloin n 180tkm mittarissa ja tuosta lähti kytemään ajatus vaihdosta, jonka sitten vähän myöhemmin toteutinkin vaikka mitään uutta vikaa ei tullutkaan.
Auto pitää (kokemusta 03-07 mallisesta) maantienopeuksissa jonkinverran ääntä eli stereoita saa huudattaa jos mielii kuulla jotain. Lisäksi joissain autopesuissa vesi tuli ikkunaväleistä (ei "karmeja") sisään. Osat kalliita ja huono saatavuus tarvikeliikkeistä ==> alkuperäiset ovat kyllä hintavia. Takaiskarit oli minulta kallein investointi, maksoi 450€ kipale vaihtotyöt 100€.
Ilmastointilaite ei ainakaan minulla osannut säätöjä kovin hyvin, mutta kuumaa riitti talvella ja kylmää kesällä, edellinen "ranskis" oli joka vuosi ilmastointihuollossa ja aina aineet hävisi, talvella taas ikkunat huurussa joten siinä olin kyllä tyytyväinen foren toimintaan.
Auto on todella pieni kuitenkin, jos edessä istuu 185cm mies, niin takana on hyvä tila enää oikeastaan lapselle, ja lisäksi tavaratila on melko pieni. Minusta pienempi kuin esim. ford focus. Pienuus olikin se syy miksi tuo oikeasti vaihtoon lähti. Lisäksi auto oli suhteellisen janoinen, en itse päässyt alle 9l/100km kulutuksiin millään ja talvella meni yli 10 sekalaisessa ajossa. Maantiekulutuskaan ei siis ollut pieni, vaikka autohan ei ole iso vaikkakin nelivetoinen. - on autoksi
Itselläni on syväluotaavaa analyysiä subaruista jo kymmenen vuoden ajalta mutta nykyinen foresterini on auto vailla vertaa. Se ei ole tyylikäs eikä halpa ajaa mutta se kestää, kestää ja kestää.. Auto on vuosimallia -98 mutta ruostetta ei ole missään, kiitos uutena tehdyn suojauksen, mittarissa 120k mutta yhtään vetokoneiston osaa ei vaihdettu, kaikki niveliä myöten alkuperäisiä osia. Säännölistä perushuoltoa ja tarkistuksia, muuta ei ole tarvittu. Itse olen toinen omistaja mutta auto on edelleen kuin uusi.
Neliveto tekniikkaa vailla vertaa. Ei tarvitse talvella muitten lumipöllyjä katsella, lähtee kuin hauki makuulta ja etenee kuin mummo lumessa. Myös talvinen reissu norjan vuoristoon oli silkkaa nautintoa.
Halpaa ajoa ei 2 litrainen boxeri tarjoa missään nimessä mutta elämä maksaa. 10 litraa maantielle talvella on se normaali. Kesällä menee siihen 7,5 litraan kun oikein jaksaa pintakaasulla ajella. Kaupunkiajoon ei auto ole muutenkaan tehty ja kulutus pyörii nelivedosta jouhtuen kesät talvet siinä 15 litran pintaan.
Autossa on monia kaikille subaruille ominaisia piirteitä kuten kehyksettömät ikkunat. Niistä voi olla montaa mieltä mutta ajomelua tuulen muodossa ne kyllä tuovat kiitettävästi. Koko auto on perusjapanilaista suunnittelua mutta Japani-Saksa maaottelu loppuu vasta sitten tämän maailman mukana, joten se keskustelu ei ala tästä.
Sisätiloiltaan forester on pienehkö, takapenkki on lähinnä lapsille ja tavaratila enemmän ostoksille kuin lomareissun tavaroille. Mutta yrittelijäisyys on hyveemme ja kyllä foresteriin on pakattu neljä miestä ja viikon laskettureissun välineet, sukset mukaan luettuna. Ahdasta oli mutta sopu sijaa antaa.
Voin lämpimästi suositella kaikki uskontoon, sukupuoleen tai poliittiseen kantaan katsomatta. Subarun omistajat ovat niitä merkkiuskollisimpia eikä tähänkään perheeseen muita merkkejä hyväksytä, vaimon mielipidettä ei tässä kohtaa kysytä. Onnelisia kilometrejä kaikille subaristeille
Terv. Jon- Ikisubaru alkuperäin
Vaimon mielipide Subaru paras, vaikkei ajokorttia, nimi alkaa S.llä.
- qweqeewwqwqeqwqeqe
kuka ostaa auton ilman koeajoa ? hahahha trolli.. oot
- vaihtoon meni
kytkin ei subarussa kestä ja on hankala kaupungissa käyttää ,se on tosi
- Cvtlootassa
Automatissa ei oletuota ongelmaa
- vaunussaonkotini
Vedin vaunua subaru 2,3 l automaatilla ja huonoilla talviteillä,en tiedä tyyppiä,mutta vuosimalli oli 2003 ja hyvin toimi.Kulutus ei ollut suuri,jotain 10-13 l satasella vaunuperässä ja nopeus noin 60-80 kmh .se oli sedan.Oma auto on Saab 900 i automaatti.vm 1988 ,siinäkään ei ollut vikoja ajettu 200 thkm.Sain sobarun kokeiltavaksi.Voi olla ,että päätyy vaunun vetoautoksi,lupasi ainakin niin pitkän takuun kun on korjaamo,jos menee rikki saa edullisesti vaikka uuden koneen.Subarun mittarissa oli 150000 km.
- Onko_normaalia
että Subarun dieselistä menee kampiakselin laakeri melko vähillä (alle 100tkm) kilometreillä. Parista tapauksesta olen kuullut joten onko tyyppivika. Jos on niin kalliiksi käy.
- TäysiPaska
Jos haluaa ruosteesta maksaa niin subaru on oikea valinta...
- Anonyymi
83-tuhatta kilometriä olen ajanut, eikä Foresteriin ole vuosihuoltojen lisäksi muuta tehty kuin kolme valojen polttimoa vaihdettu.
- Anonyymi
Subaru Forester 2012 , kuluttaa öljyä 2 L/1000km ja 150 000km kohdalla tuulilasi pamahtaa rikki pihalla parkissa seisoessaan kun aurinko lämmittää lasin.
Olin itse työssä 15 metrin päässä ja pakkaus oli kuin aseen laukaus.
Lasi hajoaa kummastakin alakulmasta 10 senttiä peruutuspeiliin suuntaan.
Kuukauden kuluttua tuli ensimmäinen halla yö -2 astetta. Laitoin subarun käymään , hain lompakon sisältä johon kului 1,5 min istuuduin autoon laitoin vaihteen päälle mutta en nostanut kytkintä yhtään , alkoi kuulumaan rätinää lasista , lasi alkoi rikkoutumaan keskeltä alhaalta 10 senttiä ylöspäin ja eteni molempiin suuntiin vauhdilla pysähtyen vähän ennen aiempia saumoja. Neljän päivän kuluttua kuljettajan puoleiset säröt yhtyivät eli syntyi T risteys. Oikea kulma on myös edennyt kohti aiemmin syntynyttä pakoa mutta puuttuu vielä noin 1,5 senttiä niin etteivät viat vielä kohtaa.
Vakuutus ei korvaa koska ei ole lasivakuutusta erikseen. Maahantuoja ei korvaa koska takuu on umpeutunut.
Lasissa ei ole ainoatakaan kiven iskemää jälkeä eikä mittään muutakaan jälkeä.
Minun kantani on että kyseessä on valmistusvirhe, ei auton tärkein lasi saa mennä tuolla tavalla rikki, vai mitä mieltä palstalaiset ovat asiasta.
Jos lasi menisi rikki ajon aikana kuten alun säröt olisi tottumattomalta auto karannut vastaantulijoiden kaistalle tai metsään pamaus kuulosti pienoiskiväärin laukaukselta
15 m päähän. Jos teillä on Subaru Forester 2012 varautukaa kovaan pamaukseen ja jatkossa lisärikkoutumiseen joka voi olla totaalinen pirstoutuminen vaikka moottoritienopeudessa.
En suosittele Subaru foresteria Turun Autokiilan lasimestarin epäpätevien selittelyjen vuoksi , väitti että lasinpyyhkimien sulatusjärjestelmä voi kytkeytyä päälle ilman ilman auton avaimia niin että auto ei käy. Hän myös väitti että kiven iskemän jälki voi olla näkymätön jonka vuoksi lasi särkyy myöhemmin satunnaisena ajankohtana kuten minunkin tapauksessani. Lasi on edelleen korjaamatta joka on myös nähtävissä jokaiselle halukkaalle, en aijo korjauttaa lasia koska lasista ei ole mitään vaaraa koska auto virheetön siinä ei voi olla valmistusvikaa Turun Autokiilan toteama asia.- Anonyymi
Autot on autoja, sulla menee tuon rakkineen käyttämiseen tuhansia euroja vuodessa. Sen lisäksi eläminen kaikkine menoineen kustantaa sinulle vuositasolla varmaan noin 24t euroa.
Siihen nähden yksi auton tuulilasinvaihto on pieni kustannus, verrataan sitä auton kustannuksiin tai elämäsi vuosikustannuksiin.
Haaskaat nyt aikaasi, elämässä on rajallinen määrä tunteja ja henkisiä voimavarojasi, katkeruus ei tuo hyvää oloa, sen vuoksi että joudut maksamaan muutaman sata euroa.
Vaihdata lasi ja elämässä eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851