Hyundai Sonatasta ei ole suuremmalti pidetty ääntä, vaikka aihetta olisi, sillä autohan on erittäin onnistunut kokonaisuus. Siinä on hinta ja laatu kohdallaan ja ajo-ominaisuuksia ei tarvitse häpeillä sen enempää eurooppalaisten kuin japanilaistenkaan seurassa. Miinusta antaisin hieman halvanoloisesta ja muovisesta vaikutelmasta kojelaudassa, mutta itse auto vastaa yllättävän hyvin kilpailijoittensa haasteisiin. Muotoilussa ei ole yritettykään kikkailla, vaan on luotu tyylikäs ajaton perusauto. Yksi miellyttävämmistä tuttavuuksista. Kova kilpailija luokassaan. Ennenkuin ostaa Mondeon, Avensiksen tai Passatin kannattaisi myös pistäytyä koeajamassa Sonata ilman ennakkoluuloja.
Hyundai Sonata vastaa haasteeseen
11
1811
Vastaukset
- auto kaikin puolin
Hieno auto kaikin puolin.
Turha ihmisten koko ajan miettiä ostasko vai ei.
Jos ei elämässä koskaan uskalla tehdä ennakkoluulottomasti
ratkaisuja niin ne jää kyllä
tekemättä.Siinä olis nyt monilla mahdollisuus
saada todella komea ja hyvä auto.- dieseliä
...nöyrempää ja hiljaisempaa kulkinetta saa hakea kissojen ja koirien kanssa.
- ghlöjkkgk
Siinä paha aukko Hyundain tarjonnassa.
Sonata farkku myisi hyvin, olisi paha kilpailija
Avensis, V70, Passat, jne. -kokoluokassa.
Suurin osa tuon kokoluokan autoistahan ostetaan nimenomaan farkkuina.- tulee...
toivottavasti se on järkevän mallinen että sopii jotakin tavaraakin sisälle toisin kuin esim Carina / Avensis farmarissa jossa muotoilu hukkaa kaiken hyötytilan
- hapa7
Vielä kun saisivat automaatin päivitettyä edes 5-vaihteiseksi museoikäisen 4-vaihteisen sijaan, niin olisi varmaan aika sopiva paketti. Nyt kun alla on 6-vaihteinen tiptronic, olisi aikamoinen kynnys siirtyä 4-vaihteiseen automaattiin. Käytännössä siis ihan mahdoton ajatus. Odotellaan.
- Barbeito
Enpä tiedä mikä autuus tuo vaihteiden määrä on (toisen autoni 6-vaihteinen manuaalilaatikko välillä lähes tympii), mutta hommaa V6-koneinen Sonata, siinä on 5-vaihteinen automaatti. Ja käsinkin voi vaihtaa, vaikka ei hienoa tronic-trinic-nimieä ole keksittykään.
- ei käytetä?
Barbeito kirjoitti:
Enpä tiedä mikä autuus tuo vaihteiden määrä on (toisen autoni 6-vaihteinen manuaalilaatikko välillä lähes tympii), mutta hommaa V6-koneinen Sonata, siinä on 5-vaihteinen automaatti. Ja käsinkin voi vaihtaa, vaikka ei hienoa tronic-trinic-nimieä ole keksittykään.
Niin mutta Hyundai/Kia-konsernilla on dieseliin sopiva 5-vaihteinen automaattiaski (Kia Sorento crdi), miksei sitä käytetä Sonatassa, en ymmärrä ollenkaan tätä konsernin toimintaa.
- riittää
ei käytetä? kirjoitti:
Niin mutta Hyundai/Kia-konsernilla on dieseliin sopiva 5-vaihteinen automaattiaski (Kia Sorento crdi), miksei sitä käytetä Sonatassa, en ymmärrä ollenkaan tätä konsernin toimintaa.
Ehkä Hyundai on sen verran viisas, että testaa ensin Kiassa uudet versiot ja laittaa ne vasta sitten Hyundaihin, kun ne varmasti toimivat! 4-lovinen on pitkään käytössä ollut ja lastentaudit on korjattu (jos niitä on ollutkaan).
Sonatan laatikkoa on moitittu vanhanaikaiseksi, mutta syitä, miksi useampivaihteinen olisi parempi, ei ole esitetty. Lieneekö syynä suuruuden hulluus (enemmän=parempi)? Vai onko niin, että muuta moitittavaa ei autosta löydetä, kun tällaiseen puututaan? Onko niin, että Hyundai on ainoa auto maailmassa, jossa vielä on neliportainen automaatti!
Vaihteiston hinta on yksi argumentti. Vanha kontruktio on suunnittelukulunsa tienannut ja hinta voidaan näin painaa alemmas. Uudella konsruktiolla tuotantokulut ovat huipussaan, jolloin hinnoittelu on korkeammalla tasolla ja se näkyy auton kokonaishinnassa. Uutuusarvoakin on mukana. Luotettavuus voi lisäksi olla heikompi.
Oman käsityksen mukaan ainut asia, jossa 5- tai 6-lovinen laatikko voi olla parempi, on hieman pienempi polttoaineen kulutus.
Vaihtamisen kannalta automaatissa ei liene suurta merkitystä, montako pykälää laatikosta löytyy.
Kuluvia osia nelilovisessa on vähemmän, joten sille voi ennustaa pitempää käyttöikää.
Minulle kestävyys paljon ajavana on tärkeä asia, automaattilootan korjaus ei hirveästi kiinnosta. Siksi minulle riittää nämä vaihteet mainiosti. Sellaiselle, joka juoksee uutuuksien perässä, tämä ei tietenkään riitä. - AT 2.4
eipä oo vielä pykälät loppunu kesken, 4 riittää vallan mainiosti.Seuraavaksi kai vaaditaan 8 lovisia ja epävarmuustekijät vain kasvaa eikä vaikutus pa:n kulutukseen kuitenkaan ole merkittävä onhan se nähty?
- haasteeseen
.. kaksi vuotta aleltu 2,4 gls at:llä ja voin todeta että automaatti neljälovisena ja moottori
161 heppasena toimii hyvin yhteen ja sopii minun ajotyylilleni hienosti.
Tietenkin plussana tulee varmatoimisuus - kahden vuoden aikana on perushuollon lisäksi vaihdettu rekisterikilven toinen valo !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733814Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92041Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2291365- 1351266
- 1121158
- 1121138
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701050Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik61005- 60984
- 35906