Paras monivitamiini?

Mikä mahtaisi olla paras monivitamiini? Siis sellainen jonka saa ihan Suomesta ja apteekista, ei mitään verkostomarkkinointi-juttuja. Noita vitamiini-vaihtoehtoja on nyt niin paljon ettei osaa päätttää.... Multi-tabs, Multivita tms??

57

27583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta yksi.
      • lisäravinteet

        Nestemäinen Mivitotal Plus tai Flex sisältää kaikki tarvittavat mineraalit ja vitamiinit suurina annoksina, yhteensä yli 100 ravintoainetta.

        Lisäksi omega-3 rasvahapot nestemäisestä VAHVASTA Vitamar Omega-3 ADE -kalaöljystä.

        Muuta et tarvitse kun otat omega-6 ja 7 rasvahapot kylmäpuristetusta neitsyt oliiviöljystä ja vehnänalkioöljystä, ehkä lisäksi vielä Valioravinnon Soijalesitiinirakeet.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Paras monivitamiini - https://hespac.com/monivitamiini.htm Mahtavaa, että kerrankin joku valmiste, joka ei sisällä mitään ylimääräisiä aineosia! Kapseli on kohtuullisen kokoinen ja sisältää kaikki tarvittavat vitamiinit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras monivitamiini - https://hespac.com/monivitamiini.htm Mahtavaa, että kerrankin joku valmiste, joka ei sisällä mitään ylimääräisiä aineosia! Kapseli on kohtuullisen kokoinen ja sisältää kaikki tarvittavat vitamiinit.

        Tuskin pärjää laadussa Solgarin ja Skipin vitamiineille joita yleisesti pidetään laatumerkkeinä.


    • on hyvä

      Itse olen tykännyt käyttää Ladyvitaa. Se on juuri naisille suunniteltu, sisältää raudasta lähtien kaiken tarpeellisen. =0)

    • ainaski

      käytän mivitotal flexsiä , siitä saa kaikki vitamiinit, mutta pitää ottaa erikseen kala-öljykapselaita

      • Scarface_06

        Sanoisin että multitabs. Saa vain apteekeista, koska on ainoa lääkelaitoksenkin hyväksymä monivitamiinivalmiste joka on tarkoitettu myös puutostilojen hoitoon. Siinä ei ole kalsiumia eikä A-vitamiinia, mitä monissa vitamiineissa on. Tämä on hyvä asia, koska kalsiumia saa herkästi liikaa (kaikki maitotuotteet..) mikä ei ole pidemmän päälle ehkä hyvä juttu. Sama A-vitamiinin kanssa.


      • ei ainakaan
        Scarface_06 kirjoitti:

        Sanoisin että multitabs. Saa vain apteekeista, koska on ainoa lääkelaitoksenkin hyväksymä monivitamiinivalmiste joka on tarkoitettu myös puutostilojen hoitoon. Siinä ei ole kalsiumia eikä A-vitamiinia, mitä monissa vitamiineissa on. Tämä on hyvä asia, koska kalsiumia saa herkästi liikaa (kaikki maitotuotteet..) mikä ei ole pidemmän päälle ehkä hyvä juttu. Sama A-vitamiinin kanssa.

        Multitabs on synteettinen, elimistö ei pysty imeyttämään kuten luonnontuotteita... Tutkimuksissa imeytyvyys tosi pieni. Ja vielä pillerimuodossa tosi huonosti imeytyvä.


      • Scarface_06
        ei ainakaan kirjoitti:

        Multitabs on synteettinen, elimistö ei pysty imeyttämään kuten luonnontuotteita... Tutkimuksissa imeytyvyys tosi pieni. Ja vielä pillerimuodossa tosi huonosti imeytyvä.

        Eh, eikös noi kaikki vitamiinilisät oo melkeinpä tabletteina? Toki sitä saa litkunakin mutta se käy aika kalliiks enkä oo niitä arvojakaan katellu niin en osaa sanoo niistä.

        Mitä taas tulee tohon LIFE EXTENSIONIIN niin en ole ainakaan edes kuullut kys. tuotteesta. Ei sillä, saattaa oikeasti olla tosi hyvä vitamiinikin, mutta itse ainakin tarkastaisin vertaisin kys. tuotteen vitamiiniarvoja, hintaa, (imeytyvyyttä?) jne noihin muihin. Ja yleensäkin ottaisin vähän selvää noista. Ei kannata olla niin herkkäuskoinen ja uskoa että "ahaa, tossa se on mitä oon hakenu!", kun joku sanoo internetissä osta life extension vitamiinia se on MAAILMAN PARAS VITAMIINI PAREMPAA EI OLEKKAAN!!!!111" ...

        En sano sitä myöskään tuosta multitabsista että olisi, kerroin vain faktat.


      • on oma
        ei ainakaan kirjoitti:

        Multitabs on synteettinen, elimistö ei pysty imeyttämään kuten luonnontuotteita... Tutkimuksissa imeytyvyys tosi pieni. Ja vielä pillerimuodossa tosi huonosti imeytyvä.

        suolihuuhtelussa tulee kokonaisia multitabseja ulos joten ei taida imeytyä.


      • Josuli
        ei ainakaan kirjoitti:

        Multitabs on synteettinen, elimistö ei pysty imeyttämään kuten luonnontuotteita... Tutkimuksissa imeytyvyys tosi pieni. Ja vielä pillerimuodossa tosi huonosti imeytyvä.

        Mutta eikös kaikki pillerit ole synteettisesti valmistettuja? Ja noi pillerithän pitää syödä ruoan yhteydessä sen takia että ne imeytyy paremmin.


      • kaqunis bodari poika
        Scarface_06 kirjoitti:

        Sanoisin että multitabs. Saa vain apteekeista, koska on ainoa lääkelaitoksenkin hyväksymä monivitamiinivalmiste joka on tarkoitettu myös puutostilojen hoitoon. Siinä ei ole kalsiumia eikä A-vitamiinia, mitä monissa vitamiineissa on. Tämä on hyvä asia, koska kalsiumia saa herkästi liikaa (kaikki maitotuotteet..) mikä ei ole pidemmän päälle ehkä hyvä juttu. Sama A-vitamiinin kanssa.

        multi-tabsin kanssa voisimme ottaa mobil-1 oljyä viikonloppuisin ja sunnuntaisin tarjottaisiin extasia kuulostaa hyvältä


      • luusto pilalle
        ei ainakaan kirjoitti:

        Multitabs on synteettinen, elimistö ei pysty imeyttämään kuten luonnontuotteita... Tutkimuksissa imeytyvyys tosi pieni. Ja vielä pillerimuodossa tosi huonosti imeytyvä.

        Käytin Multitabsia muutaman vuoden. Siitä ei ollut mitään hyötyä. Polviin tuli vikaa. Ilmeisesti sillä ei ole mitään vaikutusta.


    • leo K.

      Saa Suomesta ja nimeltään: LIFE EXTENSION
      MIX TABS .
      Parempaa ei maailmasta löydy!!! Täydellinen ja saa siis suomesta kaupasta !!!

      • Kiitos kaikille vinkeistä! Mistä kaupasta saa life extensionin mix tab-nimistä vitamiinia? esim. Helsingistä?


      • leo K.
        Pirkko-Liisa kirjoitti:

        Kiitos kaikille vinkeistä! Mistä kaupasta saa life extensionin mix tab-nimistä vitamiinia? esim. Helsingistä?

        Natura Zone
        Lönnrotinkatu 4
        Helsinki
        Sietä saa parhaat lisäravinteet Suomessa!!!


    • FITNESS MUMMO

      EI MULTITABSIA OSTA LUONTAISKAUPASTA ESIM TWINLABIN MONIVITAMIINI TAB.LISÄKSI KANNATTA SYÖDÄ KALAÖLJYÄ C,B,UBIKINONIA,KALANMAKSAÖLJYÄ JOKA PÄIVÄ YMPÄRI VUODEN

    • kaunis bodari poika

      solgar,twinlab strath ja lukuisia muita hyviä luontaiskaupasta

    • TerveKeho

      LifePak® on ainoa lisäravinne, joka on tutkittu yhtä tarkasti kun lääkkeet, mm. kaksoissokkotesteillä. Se sisältää kaikki kehon tarvitsemat antioksidantit, vitamiinit ja mineraalit pakattuina nerokkaasti niin, että ne vapautuvat haluttuna aikana ja imeytyen 60 %:sti kehoon (tyypillisesti lisäravinteet imeytyvät 10 %:sti). Olympiakomitea on hyväksynyt LifePackin ainoana mainostettavana tuotteena Olympialaisissa ja sitä on käyttäneet mm. USA:n urheilijat vuoden 2004 Olympialaisiin valmistautumiseen. Lisäksi tuotteella on "rahat takaisin" -takuu, jos ei antioksidanttitaso nouse mitatusta (mahdollisuus siis todeta teho!) ja paljon muuta täysin ainutlaatuista seikkaa, joita ei muilta tuotteilta löydy. Lisätietoja: [email protected] tai http://www.nuskin.com/intercom/editorial.do?contentId=fi.px.shop.home&mktId=5271&gwpID=dTftgwh8imghckcejcdjecfTe4dErWCvbS&nextPage=&did=FIW9583192&dname=Fine Body Finland&site=http://finebody.mypharmanex.com

      • spirulina

        mm. astronautit syövät spirulinaa

        Spirulina on yksi maailman ravinnerikkaimmista kasveista, jota mm. kansainvälinen avaruusjärjestö NASA ja maailman terveysjärjestö WHO käyttävät omissa kehityshankkeissaan.

        Spirulina sisältää ällistyttävän määrän erilaisia hyvinvoinnillemme tärkeitä ravinteita erittäin imeytyvässä ja tehokkaassa muodossa.

        Korkealaatuiset proteiinit

        Yli 60% Spirulinasta on korkealaatuista ja helposti sulavaa proteiinia. Se onkin paras kasveista saatavan proteiinin lähde maailmassa. Proteiinin laatu on kiinni aminohapoista, joita Spirulina sisältää. Spirulinassa on kaikki kahdeksan välttämätöntä (essentiaalista) aminohappoa sekä yhdeksän muuuta aminohappoa. Lisäksi kaikki aminohapot ovat luonnollisessa tasapainossa keskenään. Ainoa ruoka-aine, jossa on enemmän käyttökelpoista proteiinia, on kananmuna. Toisin kuin eläinkunnasta saatavat proteiinit, joissa on hyvin korkea rasvapitoisuus, kaloripitoisuus ja kolestrolipitoisuus, Spirulinassa on rasvaa vain 5%. Tästä suurin osa on terveellisiä, tyydyttämättömiä aminohappoja eikä Spirulinassa ole käytännössä katsoen lainkaan kolestrolia. Grammassa Spirulinaa on alle 4 kaloria.

        NASA JA WHO

        Tänään terveyden ammattilaiset, urheilijat, jopa kansainvälisen avaruusjärjestön NASA:n ja maailman terveysjärjestön WHO:n tiedemiehet ovat tunnustaneet tämän yksinkertaisen kasvin suuren ravintoarvon ja merkityksen terveydelle sekä hyvinvoinnille. WHO on käyttänyt Spirulinaa Intiassa aliravituille lapsille suunnatuissa ravinto-ohjelmissaan. NASA on harkinnut ja tutkinut sitä otettavaksi mukaan avaruuteen ravinnoksi. Spirulina olisi ihanteellista ravintoa kasvatettavaksi suljetussa systeemissä, kuten avaruusasemilla, koska se kasvaa nopeasti, vaatii vähän tilaa ja se antaa happea ja ravinteita avaruudessa oleville.


    • MAAILMAN PARHAAT

      VITAMIINIT SAAT KUN SYÖT OIKEAA RUOKAA!

      • kyllä näin on

        Ravintoterapeutin suusta olen kuullut, että lähes kaikki ihmiset syövät puutteellisesti siksi ravintolisät ovat tarpeellisia.


    • parasvitamiini

      Minun mielestäni Klarin perfekt on ehdottomasti paras monivitamiini valmiste. Se sisältää 8 eri vitamiinia: B3, B6, B2, B1, B9, B12, C, E. Lisäksi 5 eri kivennäisainetta: sinkkiä, seleeniä, magnesiumia, kupari, mangaania. Pohjana on mustikkauutetta ja vielä omega 3, luteiinia, zeaksantiinia ja pyknogenolia.

      Purkissa on kuukauden satsi ja netistä voi helposti tilata :-).

    • tokotrienoli

      Super Total
      Tämä tuotehan sisältää melko paljon synteettisiä vitamiineja .
      Ei synteettisyys sillä katoa että lisätään muutama marja-uute.Ihmisille myydään kaikkea "luonnollista" ylihinnoilteltuna.
      Luonnollisia vitamiineja löytyy vaikka iherbistä.
      Tämä tuote ei ole sitä.
      Ainesosat: dolomiittikalkki, täyteaineet (mikrokiteinen selluloosa, piidioksidi,
      rasvahappojen magnesiumsuola), vitamiineja ((E300), nikotiiniamidi, D-alfatokoferoli, calcium-D-pantotenaatti, retinyyliasetaatti, pyridoksiinihydrokloridi,
      kolekalsiferoli, riboflaviini, tiamiinimononitraatti, syanokobalamiini, foolihappo,
      D-biotiini, fytomenadioni), mineraaleja ((E170), rauta-aminohappokelaatti,
      sinkkiaminohappokelaatti, seleenihiiva, kupariaminohappokelaatti, mangaaniaminohappokelaatti, krompikolinaatti, natriummolybdaatti, kaliumjodidi),
      granaattiomena, sitruunauute, mustikka, mangostani, Acai, Goji, Camu camu,
      pintakäsittelyaineet (E464, E904).

      • kieroapeliä

        OHO! jopas jotain???


      • luonnonlista

        Ohhoh.

        Olempas lukenut huonosti tuoteseloteen. Kiitos sinulle tästä.


      • minua huijattiin
        luonnonlista kirjoitti:

        Ohhoh.

        Olempas lukenut huonosti tuoteseloteen. Kiitos sinulle tästä.

        Sama juttu


    • monimonivita

      Minä syön klarin perfekt monivitamiini ja olen siihen todella tyytyväinen! Olen syönyt sitä nyt joka päivää yli vuoden ja olo on todella virkeä. Lisäksi näkö on parantunut ja flunssa ei ole ollut kertaakaan.

    • Paljon kokeillut

      Minun mielestäni Leader Nutritionin valmistama REDRAM Combat Pak on paras koskaan käyttämäni monivitamiini-hivenainevalmiste. Se on kehitetty urheilijoille ja sisältää myös aminohappoja, mm. L-Arginiiniä, ja on pakattu annospusseihin. Tyhjälle vatsalle en suosittele sitä nautittavan koska suuren sinkkimäärän ansiosta saattaa tulla pahoinvointia. Katso lisää www.redram.fi

      • satunnainen lenkkeil

        No onko tuo hyväksi normi tyypille, joka ei treenaa?


      • samparas
        satunnainen lenkkeil kirjoitti:

        No onko tuo hyväksi normi tyypille, joka ei treenaa?

        Normaaleissa multivitoissa on mielestäni melko pienet pitoisuudet eri vaikuttavia aineita. Käytän itse kehonvarttijaa ja olen ollut tyytyväinen korkeisiin pitoisuuksiin ja monipuolisiin aineksiin.


      • Rahat roistoille
        samparas kirjoitti:

        Normaaleissa multivitoissa on mielestäni melko pienet pitoisuudet eri vaikuttavia aineita. Käytän itse kehonvarttijaa ja olen ollut tyytyväinen korkeisiin pitoisuuksiin ja monipuolisiin aineksiin.

        miksi uskot huijarifirmaa?


    • nga
    • 4365734634

      Itse vertailin juuri Multivita Fortea, Multitabs Mania (olen mies) ja Beroccaa. Tähän asti olen ottanut Beroccaa D-vitamiinia. Tausta tälle on että lääkäri suositteli kerran masennusdiagnoosin yhteydessä kokeilemaan Beroccaa ja D-vitamiinia. Ei siis määrännyt vaan suositteli masennuslääkkeen rinnalle jos haluaa kokeilla.

      Multivita ja Multitabs sisältää samat vitamiinit ja hivenaineet kuten Berocca ja lisäksi paljon enemmän. Multitabsissa on vieläkin monipuolisemmin vitamiineja ja hivenaineita kuin Multivitassa. Kun vertailee sisältöä niin Multitabs olisi näistä siis paras.

      Ongelmaksi itselle muodostuu käynnissä oleva Isotretioniini kuuri (Roaccutan, akneen) jonka aikana ei saa ottaa A-vitamiini lisiä. Multitabs ja Multivita sisältävät molemmat A-vitamiinia, joten tällä hetkellä ainoaksi vaihtoehdoksi jää Berocca. Mutta kun lääkekuuri loppuu, ajattelin siirtyä Multitabsiin.

      Tässä siis esimerkki kuinka itse voi päätellä mikä paras, varteile sisältöä ja katso myös ettei joukossa ole jotain mitä sinun ei tulisi ottaa.

      Syy miksi otan vitamiinilisä on jatkuva laihdutus, 139->99kg tällä hetkellä ja tavoite on 85-90kg (190cm). Syön sen verran vähän ja ainoastaan työpaikan lounas on kunnollinen ateria, ja yhdistettynä aktiiviseen liikuntaan ajattelen että vitamiinilisä ei ole huono asia. Lisäksi minulla muitakin ongelmia kuten huono iho ja tuota masennustakin ollut, joten ei siinä menetä mitään jos kokeilisi monivitamiinia. Aina sanotaan että syö vain monipuolisesti, mutta aika mahdoton se on sanoa saako ruoasta tarpeeksi vitamiineja.

      Multitabs siis paras vertailemistani, mutta siitäkin puuttuu esim Omega rasvat ja probiootit, jotka molemmat tutkitusti terveellisiä. Lounaalla juon joka päivä Gefilusta tai AB piimää joten ajattelen sen sisältävän tarpeelliset probiootit (maitohappobakteerit). Omega valmisteita olen kokeillut ja en huomannut selvää hyötyä, oikeastaan lisäävät verenvuotoriskiä mikä ei välttämättä hyvä kun noita välillä verta vuotavia peräpukamia on.

      Kun vähän analysoi ja ajatttelee, nyt menen Berocalla D kunnes isotretinoiiini-kuuri loppuu, sen jälkeen Multitabs yksinään saa riittää.

    • Kaikkea_

      SanaSol. Kotimainen. Mukana myös rauta. Edullinen. Saa myös marketeista.

      • sdffs

        Verrattuna Multitabsiin tuosta puuttuu esim kalsium, fosfori, K vitamiini. Se on sitten eri asia onko niistä mitään hyötyä ja onhan kotimaisuus aina hyvä.

        Itse ostan sellaista monivitamiinia joka optimoitu tiettyyn tarkoitukseen, esim urheiluun tai psyykkisen/fyysisen suorituskyvyn optimointiin. Ehkä osittain mainospuhetta mutta onhan niissä jotain eroja mitä esim urheilija tarvi erityisesti.


    • Näin

      K vitamiini muosostuu paksusuolessa. Ravinnosta nautittuna hajoaa suolistossa.

      Fosforista ei ole kellään pulaa.

      Kalsium kannattaa nauttia erillääm vitamiineista.

      • linkkejä

      • kjhkjhk

    • Uskoisin

      Itselläni käytössä Suomen Vitamiinikeskusksen monivitamiini. Pidän siitä, että kyseessä on pitkävaikutteinen valmiste. Uskon, että näin vitamiinit imeytyvät paremmin ja tulevat paremmin käyttöön.

      Kyseessä on mielestäni myös melko monipuolinen valmiste, vaikka eihän noissa monivitamiineissa koskaan ole mitään yksittäistä vitamiinia kovin vahvoja annoksia.

      https://vitamiinikeskus.fi/tuote/pitkavaikutteinen-monivitamiinivalmiste/

      • Anonyymi

        En kyllä suosittele jonkin pienen yrityksen pillereitä, joissa koostumus vaihtu usein. Siten ei sada mitään tietoa tehosta ja terveellisyydestä.
        Itse syömme vain kansainvälisiä merkkejä.

        Muistakaa d vitam, sitäkin ei likaa.
        Muistakaa myös varsinkin laihdutajat kalsium. Keho tarvii joka päivä kalkkia ja jos ei sa, otta sen luustosta. Se ei näy missään, mutta kun tulee 70v niin sen voi huomata, eikä ole korjausta. Eikä kalkkia likaa, lisäainesta, alle 0,5 jopa alle 0,3 g lienee todella hyvä. Sis päivässä.


    • Sairastataiei

      Ainut mitä tarvii, on d-vitamiini. Muut saa normaali ruuasta, näillä ihmevitamiineilla ei ole muuta vaikutusta kuin lompakossa.

      • sdysrysr

        Kyllä jos urheilee, laihduttaa tai syö tosi yksipuolisesti, monivitamiini voi olla ihan hyödyllinen. Itse urheilen ja laihdutan ruokavalio melko yksipuolinen osittain laihdutuksen takia ja osittain siksi että sinkkumiehenä ei paljon tule kokkailtua vaan sitä samaa ja nopeaa syö useimpina päivinä.

        Tai jos on erityisiä terveysongelmia kuten esim huono iho (aknea ja venymäarpia tulee helposti kuten itsellä), voi ainakin syödä ihoa tukevia vitamiineja (sinkki, E jne) jos sattuisi auttamaan.


      • Säästöä

        Miksi sitä Deetäkään tarvii ottaa? Eikös lompsaa voi säästää siinäkin?


      • D-niinkuin-Danny

    • vitamiinivastaaja

      Monivitamiini suihkeena, imeytyy huomattavasti paremmin kun ei suolistovaivat yms. estä imeytymistä. Monivitamiini missä on kaikkea mahdollista ei ole järkevin vaihtoehto koska kaikkea ei vain pysty imeyttämään samasta ja osa vitamiineista estää toistensa imeytymistä.

      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      jos haluatte pitää moni vitamiinien hintalaatu suhteen hyvänä suositelen tilaamaan näitä itse tilannut jo muutaman kerran.

      https://amzn.to/3knuSc1

      • Anonyymi

        Keho tarvii c vitaminia kerralla 200 mg. Jos syöt enemmän, se poistuu ja munuaisten kärsii. Munuaiset huomattavasti kyllä vasta 70v. Silloin on ongelma kun sinulle on vaikea määrätä parhaita lääkkeitä sairautesi.

        Ja ota selvää todellinen c tarve.
        C on kyllä vaarattomia vitamiini, sen takia sillä rahastetaan meitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keho tarvii c vitaminia kerralla 200 mg. Jos syöt enemmän, se poistuu ja munuaisten kärsii. Munuaiset huomattavasti kyllä vasta 70v. Silloin on ongelma kun sinulle on vaikea määrätä parhaita lääkkeitä sairautesi.

        Ja ota selvää todellinen c tarve.
        C on kyllä vaarattomia vitamiini, sen takia sillä rahastetaan meitä.

        Tässä tutkimuksessa on mitattu terveiden koehenkilöiden veren C-vitamiinipitoisuuksia erinäisillä suun kautta otetuilla ja suonensisäisillä annoksilla: https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/0003-4819-140-7-200404060-00010

        Suun kautta otettu 200 mg nosti tasoksi vain 75 µmol/L. Tutkimuksessa havaittiin, että 220 µmol/L -tason saavuttamiseksi vaadittiin 18 gramman vuorokausiannos jaettuna kuuteen kolmen gramman annokseen. Sairaana (kuten flunssassa) luonnollisesti tarvitaan paljon enemmän:
        Misleading Information on the Properties of Vitamin C: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1236801/

        Itse olen joskus flunssassa ottanut jopa yli 100 grammaa päivässä.

        Terveille munuaisille suurista C-vitamiinimääristä ei mitään haittaa ole. Tässä tutkimuksessa edes 100 gramman suonensisäisten annosten ei havaittu aiheuttavan munuaiskiviä: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5981254/
        Tässä tutkimuksessa riski munuaiskiville havaittiin kohonneeksi vain, jos annostus oli ALLE 1,5 g/vrk, mutta ei silloin, jos annostus oli YLI 1,5 g/vrk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tutkimuksessa on mitattu terveiden koehenkilöiden veren C-vitamiinipitoisuuksia erinäisillä suun kautta otetuilla ja suonensisäisillä annoksilla: https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/0003-4819-140-7-200404060-00010

        Suun kautta otettu 200 mg nosti tasoksi vain 75 µmol/L. Tutkimuksessa havaittiin, että 220 µmol/L -tason saavuttamiseksi vaadittiin 18 gramman vuorokausiannos jaettuna kuuteen kolmen gramman annokseen. Sairaana (kuten flunssassa) luonnollisesti tarvitaan paljon enemmän:
        Misleading Information on the Properties of Vitamin C: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1236801/

        Itse olen joskus flunssassa ottanut jopa yli 100 grammaa päivässä.

        Terveille munuaisille suurista C-vitamiinimääristä ei mitään haittaa ole. Tässä tutkimuksessa edes 100 gramman suonensisäisten annosten ei havaittu aiheuttavan munuaiskiviä: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5981254/
        Tässä tutkimuksessa riski munuaiskiville havaittiin kohonneeksi vain, jos annostus oli ALLE 1,5 g/vrk, mutta ei silloin, jos annostus oli YLI 1,5 g/vrk.

        Jäi puuttumaan linkki viimeiseen tutkimukseen munuaiskivistä: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30178451/


    • Anonyymi

      Näin korona aikaan jos haluaa vastustuskykyään parantaa niin todennäköisesti Solgarin tai Skipin vahvat vitamiinit se kaikkein paras ja laadukkain vaihtoehto.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe