Vaihtamassa

110 -> 119

Kävin tänään tarjoamassa paikalliseen Deltaan 2005/25000km hb mallin 110:aa. Hyvitys vaihdossa oli 5500e jos antaa kahdet renkaat.

Jumal... kahdessa vuodessa arvo pudonnut alle puoleen ja kyseessä on sentään merkkiliike jonka pitäisi hyvittää vaihdossa vähän paremmin kun jobbarien.

Ei taida uusikaan lada säilyttää arvoaan vanhaa paremmin. Merkin vaihto edessä.

13

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoja

      Mistä näitä merkinvaihtajia riittää. Eihän Ladalla kuulemma kenenkään pitänyt ajaa.

      Onkos tuo 6000..7000 e paljon kahdessa vuodessa, varsinkaan Ladasta. Parin lisävuoden jälkeen olisit joutunut jopa maksamaan myötäjäisiä vaihdossa. Minä voisin olla kiinnostunut silloin ottamaan autosi kun panet sen hansikaslokeroon 1500 e kaupantekijäisiksi.

    • huonommin

      Tarjosin vanhempaa Ladaa vaihdossa mutta kehoittivat ostamaan rahalla ja viemään vanha Kuusakoskelle. Kuusakosken ymmärsin mutta mistä minä nyt rahaa saisin?

    • Skander

      Älä väitä nyt, että muka muut merkit menettävät vähemmän hinnasta. Sitä paitsi voit aina myydä autosi itse. Siinä tapauksessa saat Ladastasi noin 7000.

      • Hinnnat kohdilleen

        Ei kukaan täysissä järjissään oleva maksa kaksi vuotta vanhasta 110:stä 7000 euroa. Tuo 5500 on lähempänä totuutta.


    • Skander

      Autoliikkeethan hujiaavat aina. Se on tunnettu tosiasia.

      • Huijareita kaikki

        Useasti ladaakin näkee myynnissä AUTOkaupassa. Törkeää huijausta.


      • Wiljami W
        Huijareita kaikki kirjoitti:

        Useasti ladaakin näkee myynnissä AUTOkaupassa. Törkeää huijausta.

        Tunnettu tosiasia ja omakohtainen kokmus on, että jos halua hyvän ja halvan auton, joutuu ostamaan kaksi eri autoa. Ladan kohdalla näin ei tietenkään ole. Halpoja kyllä löytyy, hyviä ei ja autoja ladojen joukossa ei ole ollenkaan.


      • tov.wiljami
        Wiljami W kirjoitti:

        Tunnettu tosiasia ja omakohtainen kokmus on, että jos halua hyvän ja halvan auton, joutuu ostamaan kaksi eri autoa. Ladan kohdalla näin ei tietenkään ole. Halpoja kyllä löytyy, hyviä ei ja autoja ladojen joukossa ei ole ollenkaan.

        kyseisen tov. Wiljami W:n Lada-arostus on syytä panna merkille hänen todetessaan: autoja ladojen joukossa ei ole ollenkaan.

        Siinäse tuli selkeästi sanotuksi: Lada ei ole pelkkä auto, se on nimenomaan Lada.

        On vähän sama asia, kuin jos edellisestä kirjoittajasta todettaisiin, että hän on vain joku kirjoittelija. Rintaa röyhistäen hän voi todeta, että hän on nimenomaan tov. Wiljami W, nimimerkin ollessa jopa hyvin samantapainen kuin tov.wiljamilla.


    • Mää vaan

      Kannattaa panostaa ladaa; dynamiittiä.

      • Jos sinulla on panostajan paperit, niin et viitsisi tulla käymään meillä tekemässä yhden pikaisen homman...


    • Ladailin minäkin

      ...ostit pari vuotta sitten auton ja luulit tekeväsi rahoillesi sijoituksen, joka tuottaa vai....????

      Sen lisäksi ostit Ladan, maksoit siitä ehkä uutena n. 12000 euroa ja kuvittelit, että nyt autoliike hyvittää sinulle siitä 8000 - 10000e?

      Kysymys nr:1 Kerroppa minulle käyttöauto, joka säilyttää rehellisen, realistisen arvonsa joka pohjautuu muuhun, kuin merkin yleiseen haluttavuuteen käytettyjen autojen markkinoilla?

      Kysymys nr:2 Kerroppa, lukeutuuko marginaalisesti myytävä, maamme halvimpiin täyskokoisiin autoihin kuuluva Lada nykyään näihin toyotiin ja volkkareihin?

      Kysymys nr:3 Mikäli Delta olisi hyvittänyt sinulle Lada 2110 HB:stäsi esim. 8000e, niin minkälaisen katteen se olisi saanut siitä myydessään sitä? Mikä olisi ollut sen myyntihinta? Miten automyyjä olisi perustellut 2v/25000km ajetun ajokin käytännössä uutta vastaavaa hintaa asiakkaalle?

      Tarinan opetus: Kun ostaa Ladan, ostaa maamme halvimpiin kuuluvan ajokin, josta ei kannata kuvitella liikoja. Jos haluaa pumpata siitä täyden, myyntihintaan perustuvan hyödyn irti, kannatta se hankkia uutena tai erittäin vähän ajettuna, huoltaa se säännöllisesti ja ajaa käytännössä loppuun!

      Silloin ei tarvitse ihmetellä sen jälleenmyyntiarvoa.

      ps: äläkä osta merkkiä, joka maksaa uutena 30 000e, mutta josta autonvaihto -puuskassasi saisit parin vuoden jälkeen 18 000e........

      • arvot

        tippuvat suurinpiirtein siten, että 1:nä vuonna noin 20% ja seuraavina vuosina 10%/vuosi. Riippuu auton hinnasta paljonko tämä ilmiö tekee Euroissa. Kalliimmassa autossa tietysti isompi kasa mainittuja vaihtovälineitä. Auto ei ole koskaan sijoituskohde muille kuin autokauppiaille.


    • Hutkija Tutkija

      Tyhmien auto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe