Pepito-orkesteri

Utelias.

Tapsaahan on nyt pari vuotta säestänyt mm.tanssikeikoilla Pepito- niminen orkesteri. Se kuulostaa tutulta.
Kenen muiden artistien taustalla tuo bändi on soittanut ?
Mitä mieltä olette tuosta ko. orkesterista ?

32

2595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zori

      Anne Mattilan taustalla tuo Pepito on ainakin soittanut.
      Minusta bändi on todella hyvä. Taidokkaita muusikoita ja yhteistyö Tapsan kanssa sujuu hienosti.

      • Saraslevän Pekan

        omistama nimike urkalle. Janne Tulkin taustalla soittaessaan siinä orkassa oli muut eri henkilöitä kuin nykyisessä. Muutajäivät Janne Tulkin Tuliseen Sydämeen, kun Pekka vaihtoi Anne Mattilan soittajaksi ja vei siis tuon rekisteröimänsä Pepito nimen uudelle orkalle mukanaan!


    • Pepito on ihan loistava bändi. Mun tietääkseni he ovat säestäneet joskus myös mm. Mattia ja Teppoa, sekä Janne Tulkkia.

      • ...hyvä

        Orkesteri on ihan hyvä, laulusolistin sen sijaan voisivat vaihtaa.


      • ****************
        ...hyvä kirjoitti:

        Orkesteri on ihan hyvä, laulusolistin sen sijaan voisivat vaihtaa.

        Voi sinua! Kyllä niin laulusolisti (eli Tapsa), kuin kyseinen bändikin ovat loistoluokan ammattilaisia.


      • ...hyvä kirjoitti:

        Orkesteri on ihan hyvä, laulusolistin sen sijaan voisivat vaihtaa.

        Tiedoksi vaan, että artisti valitsee ja vaihtaa tarvittaessa sen bändinsä, eikä päinvastoin.


      • joo...
        Justiinax kirjoitti:

        Tiedoksi vaan, että artisti valitsee ja vaihtaa tarvittaessa sen bändinsä, eikä päinvastoin.

        Tiedän kyllä että noin päin se menee ja tässä tapauksessa artisti on käyttänytkin oikeuttaan runsaalla kädellä ja orkesterin kokoonpano onkin muuttunut jo niin monta kertaa että nimenkin voisi vaihtaa.


      • OK.
        joo... kirjoitti:

        Tiedän kyllä että noin päin se menee ja tässä tapauksessa artisti on käyttänytkin oikeuttaan runsaalla kädellä ja orkesterin kokoonpano onkin muuttunut jo niin monta kertaa että nimenkin voisi vaihtaa.

        Muusikot ovat tosiaan jonkin verran tämän parin vuoden aikana tuossa bändissä vaihtuneet, mutta kosketinsoittaja on kokoajan pysynyt samana, ja kuten tuolla yllä olevassa kommentissa kerrottiin PEPITO- on juuri tuon kosketinsoittajan rekisteröimä nimi, joten siksi bändin nimikin on pysynyt samana.


      • älä puhu
        Justiinax kirjoitti:

        Tiedoksi vaan, että artisti valitsee ja vaihtaa tarvittaessa sen bändinsä, eikä päinvastoin.

        paskaa! Mites tää, tapaus Tarja Turunen, joka on muuten Laulaja, verrattuna tähän mitättömyyteen, joka on ansioitunut enempi tuolla liikenteen puolella, työllistämällä poliisikuntaa! Ja samalle listalle taitaa kuulua myös Heidi Kyrö, jos en vallan väärin muista!


      • kerran kuulin
        joo... kirjoitti:

        Tiedän kyllä että noin päin se menee ja tässä tapauksessa artisti on käyttänytkin oikeuttaan runsaalla kädellä ja orkesterin kokoonpano onkin muuttunut jo niin monta kertaa että nimenkin voisi vaihtaa.

        tarinan et Paula Koivuniemen ja taustabändin sukset meni ristiin ja erohan siitä tuli. Haapa-ahon poika, joka soitti pillejä, kävi kysymässä Tapsukalta bändille hommia. Tapsukka loihe lausumaan et kun ette pärjänneet Paulan kanssa, niin kuinka kuvittelette tulevanne toimeen minun kanssani? Antaa jonkinlaisen kuvan ky herrasta!


      • älä puhu kirjoitti:

        paskaa! Mites tää, tapaus Tarja Turunen, joka on muuten Laulaja, verrattuna tähän mitättömyyteen, joka on ansioitunut enempi tuolla liikenteen puolella, työllistämällä poliisikuntaa! Ja samalle listalle taitaa kuulua myös Heidi Kyrö, jos en vallan väärin muista!

        No joo.... Jotain poikkeustapauksia voi tietysti olla ( kuten tuossa Nightwishin tapauksessa solistin erottaminen... Ja päättihän se Agentskin solistin vaihdosta )

        Tarja Turunen on hyvä laulaja, mutta niin on Tapsakin. Tykkään molemmista, mutta Tapsasta vielä enemmän ( Tapsa EI sitäpaitsi mikään mitättömyys , ettäs tiedät sen jo! ).
        Heidi Kyrö on äklö. Siitä en tykkää yhtään.


      • Niinpä_
        kerran kuulin kirjoitti:

        tarinan et Paula Koivuniemen ja taustabändin sukset meni ristiin ja erohan siitä tuli. Haapa-ahon poika, joka soitti pillejä, kävi kysymässä Tapsukalta bändille hommia. Tapsukka loihe lausumaan et kun ette pärjänneet Paulan kanssa, niin kuinka kuvittelette tulevanne toimeen minun kanssani? Antaa jonkinlaisen kuvan ky herrasta!

        Tapsan bändissä soittava muusikko tarvitsee hyvän soittotaidon lisäksi vahvaa itsetuntoa.


      • kerran kuulin kirjoitti:

        tarinan et Paula Koivuniemen ja taustabändin sukset meni ristiin ja erohan siitä tuli. Haapa-ahon poika, joka soitti pillejä, kävi kysymässä Tapsukalta bändille hommia. Tapsukka loihe lausumaan et kun ette pärjänneet Paulan kanssa, niin kuinka kuvittelette tulevanne toimeen minun kanssani? Antaa jonkinlaisen kuvan ky herrasta!

        No joo... Tapsa on sen verran vaativa, ettei sen kanssa ihan kaikki pillipiiparit pärjääkkään.


      • öy jeeeeeee
        kerran kuulin kirjoitti:

        tarinan et Paula Koivuniemen ja taustabändin sukset meni ristiin ja erohan siitä tuli. Haapa-ahon poika, joka soitti pillejä, kävi kysymässä Tapsukalta bändille hommia. Tapsukka loihe lausumaan et kun ette pärjänneet Paulan kanssa, niin kuinka kuvittelette tulevanne toimeen minun kanssani? Antaa jonkinlaisen kuvan ky herrasta!

        on kans tätä tasoo, että ämmät puhu tehtaalla, että äijät oli kuullut, että pomot tekee sitä ja sitä. Voi kiesus sun juttuja! Koita nyt kirjoittaa ASIAA!


      • että katsos
        älä puhu kirjoitti:

        paskaa! Mites tää, tapaus Tarja Turunen, joka on muuten Laulaja, verrattuna tähän mitättömyyteen, joka on ansioitunut enempi tuolla liikenteen puolella, työllistämällä poliisikuntaa! Ja samalle listalle taitaa kuulua myös Heidi Kyrö, jos en vallan väärin muista!

        ei ollut mitään Tarja Turusta ja Nightwishia, vaan pelkkä Nightwish, jossa laulajana toimi Tarja Turunen. Ja onkin loistava laulaja!


      • irinastiina
        ...hyvä kirjoitti:

        Orkesteri on ihan hyvä, laulusolistin sen sijaan voisivat vaihtaa.

        orkesterin vaaleatukkainen jeppe oli kyllä tosi töykeä. Kysyin laukaalaisessa ravintolassa että voisiko hän kysyä laulaisiko Tapsa onnittelulaulun mukanani olevalle päivänsankarille. Tyyppi vastasi erittäin tylysti ilman hymyn häivääkään "minä en sen puolesta lupaa mitään" ja meni vauhdilla tauolle. En lupausta ollutkaan vailla. Jäi kyllä koko bändistä huono maku enkä aio keikoille enää tuppautua. Tosin Tapsakin poistui esiinnyttyään liukkaasti paikalta. Kyllä laulajan pitäisi huomioida paremmin ihailijansa. Me tavalliset pulliaiset kuitenkin artistit elätämme ostamalla levyjä ja käymällä keikoilla.


      • noin...
        irinastiina kirjoitti:

        orkesterin vaaleatukkainen jeppe oli kyllä tosi töykeä. Kysyin laukaalaisessa ravintolassa että voisiko hän kysyä laulaisiko Tapsa onnittelulaulun mukanani olevalle päivänsankarille. Tyyppi vastasi erittäin tylysti ilman hymyn häivääkään "minä en sen puolesta lupaa mitään" ja meni vauhdilla tauolle. En lupausta ollutkaan vailla. Jäi kyllä koko bändistä huono maku enkä aio keikoille enää tuppautua. Tosin Tapsakin poistui esiinnyttyään liukkaasti paikalta. Kyllä laulajan pitäisi huomioida paremmin ihailijansa. Me tavalliset pulliaiset kuitenkin artistit elätämme ostamalla levyjä ja käymällä keikoilla.

        No, kun kyseessä on Tapsa, niin en olisi itsekkään sen puolesta mennyt lupailemaan, mikset kysynyt suoraan Tapsalta?

        Toi onnittelulaulujen esittäminen on muutenkin vähän kaks piippuinen juttu. Yhdelle kun esittää, niin kohta on kaikki ruikuttajat kimpussa: "Mullakin oli eilen nimipäivä, voisiko...Mä valmistuin lähihoitajaksi viime kuussa, voisitteko...Mä voitin ypäjän hymytyttö-skaban toissapäivänä, te varmaan voisitte..."

        Muuta jengiä, kuin asian omaisia sankareita noi onnittelulaulut lähinnä vituttaa, pätkii ikävästi settejä. Varsinkin lavoilla tulee tanssijoilta aika murhaavia katseita, joskus jopa äänekkäitä mielen ilmaisuja näistä onnittelulauluista.

        ps. En ole pepito-orkesterin jäsen.


      • irinastiina
        noin... kirjoitti:

        No, kun kyseessä on Tapsa, niin en olisi itsekkään sen puolesta mennyt lupailemaan, mikset kysynyt suoraan Tapsalta?

        Toi onnittelulaulujen esittäminen on muutenkin vähän kaks piippuinen juttu. Yhdelle kun esittää, niin kohta on kaikki ruikuttajat kimpussa: "Mullakin oli eilen nimipäivä, voisiko...Mä valmistuin lähihoitajaksi viime kuussa, voisitteko...Mä voitin ypäjän hymytyttö-skaban toissapäivänä, te varmaan voisitte..."

        Muuta jengiä, kuin asian omaisia sankareita noi onnittelulaulut lähinnä vituttaa, pätkii ikävästi settejä. Varsinkin lavoilla tulee tanssijoilta aika murhaavia katseita, joskus jopa äänekkäitä mielen ilmaisuja näistä onnittelulauluista.

        ps. En ole pepito-orkesterin jäsen.

        mutta en vaan ehtinyt tarttua hihaan kun hän meni niin kovaa tauolle. En ole koskaan pyytänyt onnittelulauluja keneltäkään mutta nyt oli sen verran harvinainen tapaus että uskaltauduin.

        Kerran Tapanin konsertissa jonkun toive toteutettiin joten siksi minäkin uskalsin yrittää.


      • *************
        irinastiina kirjoitti:

        orkesterin vaaleatukkainen jeppe oli kyllä tosi töykeä. Kysyin laukaalaisessa ravintolassa että voisiko hän kysyä laulaisiko Tapsa onnittelulaulun mukanani olevalle päivänsankarille. Tyyppi vastasi erittäin tylysti ilman hymyn häivääkään "minä en sen puolesta lupaa mitään" ja meni vauhdilla tauolle. En lupausta ollutkaan vailla. Jäi kyllä koko bändistä huono maku enkä aio keikoille enää tuppautua. Tosin Tapsakin poistui esiinnyttyään liukkaasti paikalta. Kyllä laulajan pitäisi huomioida paremmin ihailijansa. Me tavalliset pulliaiset kuitenkin artistit elätämme ostamalla levyjä ja käymällä keikoilla.

        Aika tylyä käytöstä siltä kosketinsoittajalta kieltämättä. Kunpa olisit pystynyt Tapsalle itselleen tuon toiveesi esittää, niin kyllä hän olisi sen varmaan toteuttanut.
        Kesällä tanssilavoilla on hyvä tauolla toivoa Tapsalta jotain onnittelulaulua tai muuta toivebiisiä, kun hän usein silloin on siinä ulkona, mutta ravintolakeikalla se on vähän hankalampi juttu, kun silloin hän varmaan viettää tauon lähinnä vaan siellä takahuoneessa.


      • vink*
        irinastiina kirjoitti:

        orkesterin vaaleatukkainen jeppe oli kyllä tosi töykeä. Kysyin laukaalaisessa ravintolassa että voisiko hän kysyä laulaisiko Tapsa onnittelulaulun mukanani olevalle päivänsankarille. Tyyppi vastasi erittäin tylysti ilman hymyn häivääkään "minä en sen puolesta lupaa mitään" ja meni vauhdilla tauolle. En lupausta ollutkaan vailla. Jäi kyllä koko bändistä huono maku enkä aio keikoille enää tuppautua. Tosin Tapsakin poistui esiinnyttyään liukkaasti paikalta. Kyllä laulajan pitäisi huomioida paremmin ihailijansa. Me tavalliset pulliaiset kuitenkin artistit elätämme ostamalla levyjä ja käymällä keikoilla.

        Niin onnittelulaulu-, kuin muutkin biisitoiveet kannattaa toimittaa orkesterille kirjallisessa muodossa. Esim. 100€:n (isommatkin käy) setelin laitaan kirjoitettuna. Toiveiden toteutumisprosentti paranee yleensä melkoisesti.


      • irinastiina kirjoitti:

        mutta en vaan ehtinyt tarttua hihaan kun hän meni niin kovaa tauolle. En ole koskaan pyytänyt onnittelulauluja keneltäkään mutta nyt oli sen verran harvinainen tapaus että uskaltauduin.

        Kerran Tapanin konsertissa jonkun toive toteutettiin joten siksi minäkin uskalsin yrittää.

        Mä oletan ,että tuo vaalea muusikko, josta kerroit oli Tapsan bändin kosketinsoittaja. Mä olen ite keikoilla kiinnittänyt hiukan huomiota siihen, että aika harvoin se yleensäkään hymyilee, ja jotenkin on oon saanut siitä vähän sellaisen tympeen vaikutelman...en tiiä... voin olla sen suhteen ihan väärässäkin. En ole hänen kanssaan sen paremmin jutellut mitään, joten ensitä sillee tunne.

        Tapsan bändin rumpali on kans sellanen vaalee, mutta se vaikuttaa mun mielestä kivalta ja ystävälliseltä. On usein suu naurussakin. Ja olen nähnyt sen juttelevan ihmisten kanssa keikoilla.

        Jos Tapsa olis saanut tuon sun toivees ,niin luulen kyllä ,että olis kyllä omistanut jonkun biisin päivänsankarille. Monasti nimittäin keikoillaan tekee niin tapauksissa , joissa onnittelulaulua jollekkin paikalla olevalle synttärisankarille on pyydetty.


    • musiikin kuluttaja

      olin kartano kievarissa hietamalla tapsaa ja pepitoa kuuntelemassa 23.03.2013,

      aluksi pelkäsin artistin putoavan esiintymislavalta, sen verran hoippuvaa liikehdintä oli, laulajan potkiskellessa mikin johtoja, hän horjahteli aika tavalla, jotenka tuollaisen käyttäytymisen tulkitsin joko humalatilan tms aiheuttamaksi, ei kai se vielä vanhuudesta johdu.
      orkesteriaan hän ojenteli moneen otteeseen, sellaista olen nähnyt ennenkin, mutta en muilta artisteilta, kysyinkin väliajalla pojilta, että mitä hän teitä ojentelee, hyvinhän te soitatte,ei orkesteria tarvitse kuulijoiden aikana ojennella, oli vikaa tai ei, nyt ei ollu, soitto oli ensiluokkaista, minä sentään käyn vuoden aikana kuuntelemassa tanssiorkestereita n 150 kertaa.
      kuinka ollakaan, starttasimme samaan aikaan tapsan kanssa pihasta ja ajelimme peräkkäin jyväskylään asti, josta minä kurvasin kaupunkiin ja hän jatkoi kohtii etelää.
      sain siis hyvän tilaisuuden tarkkailla kovana kuskina pidettyä laulajaa,
      meno ei näyttänyt humalaisen ajolta, en tiedä, miksi heilui niin lavalla,
      kiihdytykset sujuivat ripeästi, mutta nopeusrajoituksia hän noudatti aika hyvin,
      kaupunkia lähestyttäessä ohitin hänet, ajatellen, että kansa ajelee kuitenkin aika kesysti, kun meikäläinenkin ohi pääsee alfa romeosta, siltä se ainakin näytti.
      ai niin, laulusta voi sanoa sen verran, että kyllä edelleekin laulaa osaa ja ääni on pysyny hyvänä, kuulijoita olisi mahtunut enemmänkin..

      • vai jassoo

        Epäilen kyllä vahvasti tuota Tapsan lavalal hoipumista. Ei varmasti ollut humalassa. Eikä tuossa iässä minkään vanhuuden takia hoiperrella, ehkä aikaisintaan sitten kahdeksankymppisenä.

        Mistä asioista se Kansa sitten bändiään ojensi ? Kerro nyt tarkemmin. Ottiko jonkun bändinsä muusikon erityisesti silmätikukseen ?

        ps. Et sä Tapsasta ainakaan nopeusrajoitusten mukaan ajamalla ohi pääse. Ei se mikään hissuttelija liikenteessä ole.


      • ********************

        Olko Tapsa bändin komentelusta huolimatta muutoin hyvällä tuulella ? Lauloiko mitään encorea ?


    • Sepitini

      Kyllä sinäkin heiluisit jos toisella jalalla potkisit maassa lojuvia johtoja suoraksi ja varoisit kompastumasta niihin. Väkisinkin siinä vähän tasapaino horjuu. Tapani on kyllä niitä harvoja kotimaisia iskelmälaulajia joka ei ole viinan kanssa läträilyyn sortunut ja uskallan sanoa että hänen työmoraaliinsa ei humalassa esiintyminen sovi.
      Se on ihan hyvä uutinen , että Tapsa noudatti nopeusrajoituksia. Huomasitko vaan ,etä oliko kuskina varmasti Tapsa. Hällä kun on usein autokuskina joku muu tälläisillä pitemmillä keikkamatkoilla varsinkin ,että voi huilata ja rentoutua ennen ja jälkeen keikan.
      Tapanin tyyliin kuuluu usein se bändin johtaminen lavalla. Kyllä ne muusikot siihen ovat tottuneet eivätkä siihen niin vahvasti reagoi kun joku sivusta seuraaja ehkä.

    • Moikka vaan

      Tapsan käytöksestä tms. ei ole ollut mulla koskaan mitään huomautettavaa eikä valitettavaa kn olen häenen keikoillaan ollut, mutta e vaalea kundi, joka soittaa koskettimia siinä bändissä oli kerran tosi tympee, kun tauolla näin hänet kahviossa ja pyysin ,että Tapsa laulaisi erään biisin toisella jaksolla- " Mä en sen puolesta lupaa mitään " vastasi se tyyppi tosi töykeesti ja lähti matkoihinsa.

    • musiikin kuluttaja

      niinkuin sanoin, kaikkia huippubändejä ja laulajia tulee käytyä kuuntelemassa tanssin merkeissä, niinpä sitten seurataan myös käyttäytymisiä, monien kanssa jutellaan ja moikkaavat jo kaukaa.
      tuosta hoippumisesta pelkäsin ihan aidosti, ettei vaan putoa lavalta, mutta jospa tulkitsin väärin, ehkei hän aikonutkaan pudota,
      valomiehenä hän myös kovasti toimi, käänteli valoja, miksei niitä ollut jo etukäteen kohdistettu, ettei artistin tarvitse valomiehenä toimia, se siitä,
      tapsankin keikoilla tullu paljon käytyä, ei hän ihan tuolla lailla yleensä käyttäydy, eräs kaveri, joka oli häntä vuosia sitten säestäny, sanoi, että ei tainnu olla napit kohallaan, voihan sekin olla ja erilaisiahan meillä kaikilla päivät on, artistit vaan ovat kaiken tarkkailun kohteena.
      joo, encorena oli tietenkin anniina, mutta vain se yksi,
      ai, että kuka kuskin paikalle meni, etuovesta herra sisään meni nähdäkseni, mutta jospa hän istu kuskin syliin, jos he ajoivat sylikkäin, pimeetähän pihassa tietenkin oli, katselimme kaverin kanssa itse asiassa autoa, ähdäksemme, mikä merkki oli, kun siitä oli pientä kiistaa,
      ohitustilanteessa (ei ylinop) kaverini vilkutti laulajalle, johon hän ei vastannut,
      autossa näkyi vain yksi henkilö.

      • moimoi!

        En minäkään olisi takaisin vilkuttanut. Jos auto ohittaa ja sieltä joku vilkuttelee, niin yleensä se kyllä katsotaan vitsuiluksi.


      • moivaanitsellesipölö
        moimoi! kirjoitti:

        En minäkään olisi takaisin vilkuttanut. Jos auto ohittaa ja sieltä joku vilkuttelee, niin yleensä se kyllä katsotaan vitsuiluksi.

        Tapsukan olleessa kyseessä kaikki kääntyy kuitenkin loppupeleissä v*ttuiluksi. Siellä se maantiehirmu kuitenkin oli, painamassa kaasujalkaa.


    • ****************

      Tuo on kyllä ihan typillistä Tapsaa ,että hän säätelee niitä valoja mieleisekseen. Onpa joillakin keikoilla saanut olla sydänsyrjällään ettei keikahda lavan reunalla olevan vahvistimen päältä alas kun on noussut sen päälle jotain korkeammalla olevia valoja suuntailemaan.

    • fani1

      sitten nuoruusvuosien olen nähnyt Tapsan ja Pepito orkan 2 kertaa...aivan mahtavaa menoa orkalta kuin laulajalta...kuulisipa Tapsa itse miltä kuulostaa lavan ulkopuolella kuulaana kesäiltana...aivan mahtava ääni hänellä ja molemmilla keikoilla encorena Annina kipale...jota jurot maalaismiehetkin kuunteli tippa linssissä...toivottavasti hän kiertää vielä ensi kesänä :)

      • Annu.

        Yäääääk, kamalaa mölinää. Meillä kuuluu mökillä tosta metsän takaa maatilalta kuulaana kesäiltana paljon parempaa mutta samanlaista laulua pellolta. Ja tottakai encoret mukana.
        Näkisipä Tapsukka videolta omat sekoilunsa ja kiukuttelunsa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe