No niin iskihän se paniikki nyt sitten muhunkin. Tai no, en tunne olevani paniikissa, koska tiedän että mitä tahansa voi tapahtua eikä pieni vuoto vielä merkitse mitään suuntaan eikä toiseen. Mutta mietityttää että mistä kaikesta voi alkuraskaudessa pienenpieni punertava väri valkovuodossa johtua?
Nyt ei ole menkkojen aika, se oli jo viime viikolla ja silloin tuli muutamana päivänä valkovuodon seassa punertavaa. Sitten se loppui ja viikon verran on ollut hyvä. Nyt tänään taas tuli vessassa käynnin yhteydessä selkeästi vaaleanpunaista vuotoa, kun jouduin vähän vessassa ponnistelemaan tämän ummetuksen takia.
Se voi enteillä sitä pahinta, mutta mistä muusta tuo voisi johtua? Onko muilla ollut vaaleanpunaista vuotoa tai veriviiruja valkovuodossa?
Alkuraskauden vuoto
16
14501
Vastaukset
- näin minulla.!!...
Mulla oli tässä raskaudessa noin kuukauden ajan pientä vuotoa. Aluksi sitä tuli vain joskus vessassa käydessä ja pyyhittäessä.Syyksi selvisi istukka, se on alhaalla kohdunsuun päällä. Kyllä oli stresssaavaa aikaa ennen kun syy selvisi..ehdin monen monta kertaa pelästyä mutta kaikki on onneksi mennyt hyvin tähän asti ja vuodot loppuneet. Toivottavasti sinullakin on kaikki hyvin.
- Jenna_80
Mulla tuli rv 7 pientä vuotoa mutta se oli enemmänki rusehtavaa. Ja se tuli silloin kun menkkojen ei olisi pitänyt edes olla. Säikähdin ja minun piti odottaa seuraavaan ultraan jossa näkyi että kaikki oli hyvin. Käskettiin vaan seuraamaan tilannetta. Jos veren seassa on verihyytymiä tai vuoto lisääntyy niin kannattaa ottaa yhteys äippäpolille.
- ainakin
mulla tuli vuotoa. Ensin rusehtavaa parina päivänä, ei välttämättä peräkkäisinä ja sitte yhtenä ihan kirkasta. Säikähdin sitä kyllä todella. Samantien varasin ajan alkuraskauden ultraan vaikka tarkotus oli mennä hiukan myöhemmin, että näkys jo sykkeet (oltiin väestöliiton "asiakkaita"). Ultrassa näkyi ruskuaispussi ja kohdunsisäinen raskaus, ei sykkeitä mikä oli tiedossa, kun lääkäri näin valotti asiaa. Kaikki on mennyt ok ja viikolla 38 mennään :)
Toivotaan parasta!!! xxx - on varmasti
hyvin, älä vielä huoli. mulla esikoisesta myös rv8 kohdalla rusehtavn punertavaa vuotoa. paljon sulla on viikkoja? oletkö käynyt lähiaikoina esim ultrassa? monesti ultran jälkeisinä päivinä tulee punertavaa vuotoa..
- Bumble-B
..että on hyvin. Viikkoja on vasta jotain 5 ja nyt on alkanut särkeä selkää ja alavatsaa niinkun menkkojen aikaan, sellaista jatkuvaa ärsyttävää kipua, joten ei tämä mun mielestä normaalilta tunnu. Vuotoa ei tuu kuin jos käyn vessassa oikein kovasti pinnistelemässä, äsken tuli ruskehtavaa limaa.
- ..........,,,,,,,,,,,,,
Bumble-B kirjoitti:
..että on hyvin. Viikkoja on vasta jotain 5 ja nyt on alkanut särkeä selkää ja alavatsaa niinkun menkkojen aikaan, sellaista jatkuvaa ärsyttävää kipua, joten ei tämä mun mielestä normaalilta tunnu. Vuotoa ei tuu kuin jos käyn vessassa oikein kovasti pinnistelemässä, äsken tuli ruskehtavaa limaa.
Eikös tuo selkäsärky ole aika yleinen alkuraskauden oire. Myös itselläni alkoi koko raskaus sillä, se tuli jo ennen kuin tein testin. Juuri sellaista menkkamaista pakotusta.
Oikein paljon tsemppiä, toivotaan parasta. - jotain vakavaa
Bumble-B kirjoitti:
Mulla oli niukkaa, vähäistä ruskeaa/vaalenpunaista vuotoa viikolla 6-7, soitin hädissään neuvolaan ja sieltä sanottiin että kaikki on ok ei mitään paniikkia. No viikolla 11 alkoi vuotamaan enemmän ja ei muutaku sairaalaan ja tuulimunahan se oli, ja ajattelin jo silloin ku niukkaa vuotoa tuli että kaikki ei ole kunnossa, rinnat oli aluks tosi kipeet ja arat mutta viikolla 6 kipu ja turvotus loppu, siitä kans ajattelin ettei kaikki ole ihan ok :(
- monesta asiasta
Itselläni nyt kolmas raskaus menossa, joista kahdessa ollut vuotoa. Ensimmäisellä kerralla asiat olikin huonosti; kohdunulkoinen raskaus.
Toisessa raskaudessa vuotoa ei esiintynyt, mutta nyt kolmannella kerralla alkuraskaudessa alkoi lievä vuoto muuttuen todella runsaaksi, ja vuosikin viikkoja, mutta syyksi paljastui kaksoisraskaus joista toinen meni kesken. Nyt menossa kuitenkin rv 19 ja kaikki ainakin tähän mennessä hyvin.
Kyllähän se vuoto aina huolta aiheuttaa, ei voi koskaan tietää onko normaalia vai ei. Syinä tosiaankin voi olla keskenmeno, mutta silloinhan se vuoto yleensä on runsasta. Muita on istukka kohdunsuulla niin kuin joku jo sanoikin, lisäksi voi olla jonkinlainen verihyytymä kohdussa joka sitten vuotaa, myös tulehdukset voivat aiheuttaa vuotoa.- Bumble-B
Oliko sulla kohdunulkoisen aikana vuotoa ihan raskauden alussa vai tyyliin jostain rv8-9? Ja oliko vuoto silloin runsasta, kirkasta, ruskeaa, limaista, millaista?
- raskaudesta
Bumble-B kirjoitti:
Oliko sulla kohdunulkoisen aikana vuotoa ihan raskauden alussa vai tyyliin jostain rv8-9? Ja oliko vuoto silloin runsasta, kirkasta, ruskeaa, limaista, millaista?
Vuoto kohdunulkoisessa raskaudessa alkoi jo heti alussa n. rv 5, oli melko niukkaa aluksi, mutta lopussa runsaampaa ja koko ajan todella tummaa. Jatkui siihen asti kunnes leikattiin joskus rv 9. Mutta onhan kohdunulkoisessa raskaudessa sitten aika kovat vatsakivut (yleensä toispuoleista), ainakin minulla oli.
- Bumble-B
..huomenna polille ja kysyä mielipidettä. Eihän ne asioille mitään voi, mutta jos edes jollain verikokeella vois tarkistaa missä lukemissa raskaushormonit menee ja ehkä sit pääsis ultraankin vaikka ens viikolla..
- ina
Säikähdin tänään todella kun vessakäynnin yhteydessä paperiin jäi ruskeaa vuotoa. (7rv) Soitin heti neuvolaan ja sanoivat ettei heti ole syytä pelätä pahinta vaan kohtu voi puhdistaa itseään. Ja jos huomenna vielä vuotoa niin kannattaa ottaa yhteyttä päivystykseen. Nyt tilanne on rauhottunut, mutta itsellä on sellainen olo että itseä kuulostelee koko ajan ja tietenkin pelkään sitä pahinta. Harmittaa kun eka neuvolakin on vasta kolmen viikon päästä... ottaiskohan ne tässä tapauksessa aikaisemmin sydänäänten kuunteluun?
- Bumble-B
ina kirjoitti:
Säikähdin tänään todella kun vessakäynnin yhteydessä paperiin jäi ruskeaa vuotoa. (7rv) Soitin heti neuvolaan ja sanoivat ettei heti ole syytä pelätä pahinta vaan kohtu voi puhdistaa itseään. Ja jos huomenna vielä vuotoa niin kannattaa ottaa yhteyttä päivystykseen. Nyt tilanne on rauhottunut, mutta itsellä on sellainen olo että itseä kuulostelee koko ajan ja tietenkin pelkään sitä pahinta. Harmittaa kun eka neuvolakin on vasta kolmen viikon päästä... ottaiskohan ne tässä tapauksessa aikaisemmin sydänäänten kuunteluun?
Niitä ei saa kuuluviin ennenkuin joskus rv10 jälkeen, ultralla ne sen sijaan näkee jo tuossa rv7 paikkeilla.
- rv6+4
Minäkin aloin yllättäen vuotaa kirkasta verta, joka sitten muuttui ruskeaksi. Kun samalla alkoi vielä tehdä tavallista kipeämpää, säikähdin todella, että jotain on vialla. Onnekseni pääsin muutamassa tunnissa lääkärille, joka teki minulle ultraäänitutkimuksen alateitse ja kuvissa näkyi pikkuinen alkio, jolla kaikki vaikutti olevan hyvin - sydänkin löi.
Kysyin vuodon syytä ja lääkäri vain totesi sitä esiintyvän joillakin ilman mitään näkyvää syytä. Sinun vuotosikaan ei siis välttämättä ole mitään vakavaa. Oman mielenrauhasi kannalta olisi tietenkin hyvä, että pääsisit tutkimuksiin. - fefee
itsekin kovin säikähdin parin päivän vuotoa, joka välillä oli punertavaa välillä rusehtavaa. kävin ultrassa ja kaikki kuitenkin oli oikein hyvin. lääkäri sanoi että kohdun etuseinämästä voi poistua jotain verta ja se on ok. ei hätää siis. sitten vasta voi hätääntyä jos vuoto todella runsasta.
- enneyet
minulla tuli reilu vuosi sitten keskenmeno juuri samanlaisilla oireilla kuin sinulla. Samat viikot ja samalla tavalla tuli taukoa vuodossa välissä.
Näin se keskenmeno alkoi. Lopullisesti tapahtui viikolla 9 .
Mutta kaikkihan VOI OLLA hyvinkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178123Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996369Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743673- 702440
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402430- 422204
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222176Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962014- 831877
- 481575