Kertokaas miten saisi hieman kutiteltua tehoa lisää corollan t-sportista, niissä rajoissa ettei moottorin kaikkia härveleitä tarvitse vaihtaa kestävämpiin. Ja onko mahdollista siihen asentaa dumppia, josta kuuluu mukavat pihahdukset?
T-sport
19
13752
Vastaukset
- Isomman:
Laitat isomman välijäähyn, imuputket siirtyy samalla pois pakosarjan päältä pois (lämpö haitta poistuu) ja matala scooppi välijäähyn päälle konepeltiin.
Halvalla hieman hevosia lisää ja moottori kestää.- jarppa . . . . .
T-Sport corolla on vapari
- tsport
jarppa . . . . . kirjoitti:
T-Sport corolla on vapari
älkää te pellet sotkeutuko asijoihin jotka ei teille kuulu. tsport on sporttinen turboauto t=turbo sport=sport=urheilu
corolla is pest!!!!! - TS ei ole sama kuin turbo
tsport kirjoitti:
älkää te pellet sotkeutuko asijoihin jotka ei teille kuulu. tsport on sporttinen turboauto t=turbo sport=sport=urheilu
corolla is pest!!!!!TS (toyota sport) ei todellakaan tarkoita turboa.
Itselläni on TS ja se on vapari.
Mutta tuo edellinen olikin herja ,o)
- NSA
Kalliiksi tulee tuollaisen vaparin virittäminen. Onhan noihin laitettu remmiahtimia mutta halvemmaksi tulee myydä pois ja ostaa joku toinen tilalle. Samalla saat sitten paremman alustan ja ohjauksen, sillä ne tahtovat olla Corollan heikoimmat puolet.
- Yaris?
Ahdettu kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajot.asp?ID=859533
vapari?Taisi kuitenkin olla Corollasta kyse?
- peliin
Koitapa löytää jostain ahdinsarja (remmiahdin tai turbo), jolla on hyväksynnät jossakin maassa. Sen jälkeen VTT:ltä lausunto, käykö Suomessa vai ei. Myös jenkkihyväksynnät voi olla ok mutta ensin pitää löytää jokin hyväksytty sarja.
Tuota 1,8-litraista konetta, josta on jo revitty 190 hv tuskin kannattaa vaparina edes yrittää virittää. Tulee tosi kalliiksi ja tehot ei juurikaan nouse. Veikkaus: menee tuhansia euroja ja hyöty voi olla esim 10 hv.- Outo perustelu
Siis jos vapari 1.8-koneesta on otettu 190hp ulos, niin sitä ei kannata enää virittää lisää sillä tehoa ei saa kuin 10hp enemmän?
Outo perustelu. Olisin ehkä ymmärtänyt jos olisit perustellut virittämättömyyden sillä ettei tollainen pata kestä enää juurikaan hurjempia litratehoja ilman koneen avaamista.
Alkuperäiselle kysyjälle: nykyaikaista autoa ei ole taloudellisesti mielekästä turbottaa, ei varsinkaan sellaista keskinkertaisuutta kuin Toyota Corolla. Jos turboauton virittäminen kiinnostaa, vaihda Corollasi vaikka IV-koriseen Golf GTI:hin, jonka 1.8T-koneeen löytyy maailmalta himmeät määrät viritysosia bolt-on -tyylisesti. - vaan
Outo perustelu kirjoitti:
Siis jos vapari 1.8-koneesta on otettu 190hp ulos, niin sitä ei kannata enää virittää lisää sillä tehoa ei saa kuin 10hp enemmän?
Outo perustelu. Olisin ehkä ymmärtänyt jos olisit perustellut virittämättömyyden sillä ettei tollainen pata kestä enää juurikaan hurjempia litratehoja ilman koneen avaamista.
Alkuperäiselle kysyjälle: nykyaikaista autoa ei ole taloudellisesti mielekästä turbottaa, ei varsinkaan sellaista keskinkertaisuutta kuin Toyota Corolla. Jos turboauton virittäminen kiinnostaa, vaihda Corollasi vaikka IV-koriseen Golf GTI:hin, jonka 1.8T-koneeen löytyy maailmalta himmeät määrät viritysosia bolt-on -tyylisesti.Tottakai koneesta saa enemmän kuin 10 hv mutta tulee kalliiksi, kun on jo noin pitkälle viritetty kone. Lisäksi katsastuksesta läpipääseminen vaatii tyyppihyväksyttyjen osien käyttöä tai sitä, ettei muutoksia huomata. Jos tehoja halutaan reilusti lisää, niin kone on tietenkin avattava ja muutoksia on tehtävä paljon esim. imusarjat, venttiilit, kannen virtaukset, puristussuhde, pakosarjat, nokka-akselit koko putkisto katalysaattori. Koko paketin pitää siis toimia yhteen ja lopuksi pitää vielä moottorinohjaus uusia. Tehot kyllä saadaan yli 250 hv:n tason. Ja katsastukseen ei ole enää mitään asiaa. Muutamalla tonnilla saa ehkä tuon 10 hv niin, että katsastuksesta pääsee läpi. Kestävyys tuskin on ongelma vaparivirityksissä.
Hyväksytty ahdin on hyvä teho-/hintasuhteeltaan ja ennen kaikkea se on laillinen eli katsastuksesta pääsee läpi. 2003-2004 1,8 corollaan löytyy päästöhyväksyttyjä ahtimia valtameren takaa. Niitä voisi koittaa saada hyväksytettyä tännekin. Lisäksi ne on suunniteltu siten, että paikat kestää tai ainakin kerrotaan jos esim. kytkin pitää vaihtaa.
Se, että kannattaako autoa turbottaa/virittää on hyvä kysymys. Taloudellisesti ajateltuna varmasti ei kannata mutta muuten ehkä kannattaakin. Oma mielipiteeni on, että Corollaa en virittäisi ollenkaan enkä muitakaan etuvetoisia. Tänä vuonna viritysosiin on palanut noin 5500 euroa eikä euroakaan etuvetoisiin.
Maailmalta löytyy hyviä virityskohteita paljonkin ja helpointa on valita auto, jossa on turbo valmiiksi. Niiden virittäminen on aluksi huomattavasti halvempaa mutta isot tehot maksavat niissäkin paljon. - ahti
http://www.carpages.co.uk/toyota/toyota-corolla-25-10-05.asp
Remmiahdettu corolla englanista ja saksasta. - TurbotOn
vaan kirjoitti:
Tottakai koneesta saa enemmän kuin 10 hv mutta tulee kalliiksi, kun on jo noin pitkälle viritetty kone. Lisäksi katsastuksesta läpipääseminen vaatii tyyppihyväksyttyjen osien käyttöä tai sitä, ettei muutoksia huomata. Jos tehoja halutaan reilusti lisää, niin kone on tietenkin avattava ja muutoksia on tehtävä paljon esim. imusarjat, venttiilit, kannen virtaukset, puristussuhde, pakosarjat, nokka-akselit koko putkisto katalysaattori. Koko paketin pitää siis toimia yhteen ja lopuksi pitää vielä moottorinohjaus uusia. Tehot kyllä saadaan yli 250 hv:n tason. Ja katsastukseen ei ole enää mitään asiaa. Muutamalla tonnilla saa ehkä tuon 10 hv niin, että katsastuksesta pääsee läpi. Kestävyys tuskin on ongelma vaparivirityksissä.
Hyväksytty ahdin on hyvä teho-/hintasuhteeltaan ja ennen kaikkea se on laillinen eli katsastuksesta pääsee läpi. 2003-2004 1,8 corollaan löytyy päästöhyväksyttyjä ahtimia valtameren takaa. Niitä voisi koittaa saada hyväksytettyä tännekin. Lisäksi ne on suunniteltu siten, että paikat kestää tai ainakin kerrotaan jos esim. kytkin pitää vaihtaa.
Se, että kannattaako autoa turbottaa/virittää on hyvä kysymys. Taloudellisesti ajateltuna varmasti ei kannata mutta muuten ehkä kannattaakin. Oma mielipiteeni on, että Corollaa en virittäisi ollenkaan enkä muitakaan etuvetoisia. Tänä vuonna viritysosiin on palanut noin 5500 euroa eikä euroakaan etuvetoisiin.
Maailmalta löytyy hyviä virityskohteita paljonkin ja helpointa on valita auto, jossa on turbo valmiiksi. Niiden virittäminen on aluksi huomattavasti halvempaa mutta isot tehot maksavat niissäkin paljon.Mikä on päästöhyväksytty ahdin???Heh!Kyllä muutoskatsastuksen päästömittaukset perustuu siihen,miten autossa oleva ahdin toimii kokonaisuutena muiden viripalikoiden kanssa.Vaikka mistä Ameriikoista ahtimesi tilaat,ei se suoraan tee siitä Suomessa hyväksyttyä!Kyllä niihin päästöihin vaikuttaa suuresti esim.ruisku/moottorinohjaus mahdollisine lisäruiskuineen.
Vaikka autossa olisi miten hieno ja hyvä TYYPPIHYVÄKSYTTY(?) ahdin,ei se tarkoita että se automaattisesti alittaa katsastuksessa pakokaasupäästörajat.Siksi tulee kaikki turbotettavat autot muutoskatsastaa erikseen.Poikkeuksen tekee nk.vastaavuustodistus,jonka voi yrittää saada jostain tunnetusta korjaamosta,joka on joskus muutoskatsastanut samanlaisen auton samanlaisilla osilla ja vielä suostuu takaamaan että juuri ko.osilla tämä nyt katsastettava auto alittaa päästörajat. - peliin
TurbotOn kirjoitti:
Mikä on päästöhyväksytty ahdin???Heh!Kyllä muutoskatsastuksen päästömittaukset perustuu siihen,miten autossa oleva ahdin toimii kokonaisuutena muiden viripalikoiden kanssa.Vaikka mistä Ameriikoista ahtimesi tilaat,ei se suoraan tee siitä Suomessa hyväksyttyä!Kyllä niihin päästöihin vaikuttaa suuresti esim.ruisku/moottorinohjaus mahdollisine lisäruiskuineen.
Vaikka autossa olisi miten hieno ja hyvä TYYPPIHYVÄKSYTTY(?) ahdin,ei se tarkoita että se automaattisesti alittaa katsastuksessa pakokaasupäästörajat.Siksi tulee kaikki turbotettavat autot muutoskatsastaa erikseen.Poikkeuksen tekee nk.vastaavuustodistus,jonka voi yrittää saada jostain tunnetusta korjaamosta,joka on joskus muutoskatsastanut samanlaisen auton samanlaisilla osilla ja vielä suostuu takaamaan että juuri ko.osilla tämä nyt katsastettava auto alittaa päästörajat.Siinä olet oikeassa, että pelkkä ahdin ei voi olla hyväksytty päästöjen tai muunkaan puolesta. Kokonaisia ahdinsarjoja (sis. ahdin pakosarjat, polttoaineensyöttö, downpipe, ahtoputket ym.). Tällaisia sarjoja on hyväksytetty valtameren toisella puolen paikalliseen käyttöön. Näistä voi saada lausunnon esim. VTT:ltä, että sarja vastaa EU-tyyppihyväksyttyä ahdinsarjaa. Sarja on tietysti vain tiettyyn autoon eli autonkin pitää vastata sitä autoa, johon tuo hyväksyntä on valtameren toisella puolella myönnetty.
Huom! voi siis saada lausunnon mutta ei välttämättä saa (mutta kannattaa selvittää) - hyväksyntätodistus
TurbotOn kirjoitti:
Mikä on päästöhyväksytty ahdin???Heh!Kyllä muutoskatsastuksen päästömittaukset perustuu siihen,miten autossa oleva ahdin toimii kokonaisuutena muiden viripalikoiden kanssa.Vaikka mistä Ameriikoista ahtimesi tilaat,ei se suoraan tee siitä Suomessa hyväksyttyä!Kyllä niihin päästöihin vaikuttaa suuresti esim.ruisku/moottorinohjaus mahdollisine lisäruiskuineen.
Vaikka autossa olisi miten hieno ja hyvä TYYPPIHYVÄKSYTTY(?) ahdin,ei se tarkoita että se automaattisesti alittaa katsastuksessa pakokaasupäästörajat.Siksi tulee kaikki turbotettavat autot muutoskatsastaa erikseen.Poikkeuksen tekee nk.vastaavuustodistus,jonka voi yrittää saada jostain tunnetusta korjaamosta,joka on joskus muutoskatsastanut samanlaisen auton samanlaisilla osilla ja vielä suostuu takaamaan että juuri ko.osilla tämä nyt katsastettava auto alittaa päästörajat.Ei pidä paikkaansa, että tunnettu autokorjaamo voisi kirjoittaa paperin, jonka perusteella pääsee turbon muutoskatsastuksesta läpi. Jos auto on vähäpäästöinen, tarvitaan EU:n hyväksymän mittauslaitoksen paperit. Esim. VTT on tällainen laitos. Jos katsastaja hyväksyy esim. hyvin tunnetun Penan autokorjaamon vakuuttelun, niin katsastaja itse vastaa asiasta AKE:n tarkastajalle.
- TurbotOn
hyväksyntätodistus kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, että tunnettu autokorjaamo voisi kirjoittaa paperin, jonka perusteella pääsee turbon muutoskatsastuksesta läpi. Jos auto on vähäpäästöinen, tarvitaan EU:n hyväksymän mittauslaitoksen paperit. Esim. VTT on tällainen laitos. Jos katsastaja hyväksyy esim. hyvin tunnetun Penan autokorjaamon vakuuttelun, niin katsastaja itse vastaa asiasta AKE:n tarkastajalle.
Vaikka auto olisikin nk.vähäpäästöinen,sen voi saada muutoskatsastettua turbolle mikäli SAMANLAINEN vähäpäästöinen auto SAMANLAISILLA OSILLA on aikaisemmin mitattu ja arvot laillisiksi todettu,mikäli joku suostuu antamaan tämän nk."vastaavuustodistuksen"!Tämä on ihan käytännössä todistettu.
- turbo täälläkin
TurbotOn kirjoitti:
Vaikka auto olisikin nk.vähäpäästöinen,sen voi saada muutoskatsastettua turbolle mikäli SAMANLAINEN vähäpäästöinen auto SAMANLAISILLA OSILLA on aikaisemmin mitattu ja arvot laillisiksi todettu,mikäli joku suostuu antamaan tämän nk."vastaavuustodistuksen"!Tämä on ihan käytännössä todistettu.
Jos noin on tehty, niin katsastusmies on toiminut väärin. Mittaustulos on ajoneuvokohtainen eikä sitä voi yleistää muihin ajoneuvoihin.
Täällä Aken ohjeet:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Moottori/Moottorin muuttaminen.htm
Ja täällä hyväksytyt testilaitokset täällä:
http://ec.europa.eu/enterprise/automotive/pagesbackground/technical_services.htm - vielä äskeiseen
turbo täälläkin kirjoitti:
Jos noin on tehty, niin katsastusmies on toiminut väärin. Mittaustulos on ajoneuvokohtainen eikä sitä voi yleistää muihin ajoneuvoihin.
Täällä Aken ohjeet:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Moottori/Moottorin muuttaminen.htm
Ja täällä hyväksytyt testilaitokset täällä:
http://ec.europa.eu/enterprise/automotive/pagesbackground/technical_services.htmJos käytetään alkuperäisiä osia eli esim. samassa mallisarjassa on turbomoottori, jonka osat laitetaan turbottomaan, niin silloin esittämäsi tapa toimii. Mutta aina, kun kyseessä on after market -turbosarja, niin päästömittaus on ajoneuvokohtainen.
- aatu
vielä äskeiseen kirjoitti:
Jos käytetään alkuperäisiä osia eli esim. samassa mallisarjassa on turbomoottori, jonka osat laitetaan turbottomaan, niin silloin esittämäsi tapa toimii. Mutta aina, kun kyseessä on after market -turbosarja, niin päästömittaus on ajoneuvokohtainen.
Sarjan valmistaja voi tyyppihyväksyttää sarjansa jolloinka yksi päästötodistus riittää.
- Zaukulle
Mihin olet päätynyt eli alatko virittää autoa vai jätätkö sikseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621552Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271502Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2241236- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3261085Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1661064Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3091024- 781016