Mikä vikana

kun tarttee

haukkoa henkeä kuin ei saisi tarpeeksi? En tupakoi, allergiaa ei ole ja olen 42 v. Tästä olen kärsinyt jo 6 v ikäisestä, äitini sanoi että se johtuu jännityksestä kun opin lukemaan 5 v. No, aikuisikään se jatkunut, eikä mielestäni johdu jännityksestä. Minulla ei ole psyyken lääkitystä, en kärsi paniikkihäiriöstä. Hölkkään kolmesti viikossa kuutisen kilsaa. Nyt 13 v poikani haukkoo henkeä samoin, eikä hänelläkään ole paniikkihäiriötä tms. Olen jotenkin oppinut kontrolloimaan hengitystäni niin että pystyn pallealla haliitsemaan haukkomista, mutta poikani ei pysty ja tuo ilman huokuminen ottaa jo hermoon koko perheellä kun hän huokuu koko kehollaan keuhkojen täydeltä, itse pystyn sen tekemään huomaamattomasti. Mistä hiijestä on kyse?

21

2589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä joillakin

      on sellainen "tapa" haukkoa henkeä. Minä en meinaa esim. saada haukotusta joskus millään aikaan; pitää aina vaan aloittaa alusta, kun "pohjasta asti" ei hapentulo ala tulla.
      Jos muuten on keuhkot o.k. eikä tulehduksia ole - unohda koko juttu!

      Se voi jopa olla yksi parannuskeino...

      • Mökin akka

        "saada haukotusta joskus millään aikaan; "


        vängällä haukotella?


      • Mieti -pässi -tä
        Mökin akka kirjoitti:

        "saada haukotusta joskus millään aikaan; "


        vängällä haukotella?

        nyt viikonloppu! Siinähän saapi aivosi jumapata...:-)))


      • Mökin akka
        Mieti -pässi -tä kirjoitti:

        nyt viikonloppu! Siinähän saapi aivosi jumapata...:-)))

        "jumapata?"

        Ai onkos tuon jumapatan katsottu estävän jotenkin esim keuhkosairauksien esiintyvyyttä, vai miks ton menetelmän otit esille keuhkopalstalla. Nuku joksus, aivot tarttee myös lepoa ja unta.


      • tositollot
        Mökin akka kirjoitti:

        "jumapata?"

        Ai onkos tuon jumapatan katsottu estävän jotenkin esim keuhkosairauksien esiintyvyyttä, vai miks ton menetelmän otit esille keuhkopalstalla. Nuku joksus, aivot tarttee myös lepoa ja unta.

        puuttuvat kirjoitusvirheisiin....se on yksi sivistyksen mitta. Siis oivaltaa asiayhteys ja jättää Kunnioitettu Mökin akkahan tekee kirjoitusvirheitä TAHALLAAN joissain vastineissaan, hämätäkseen muita...luulemaan ettei ole se TOINEN itsensä. Ja se ollaan täällä huomattu - siis MONIKOSSA.


      • Mökin akka
        tositollot kirjoitti:

        puuttuvat kirjoitusvirheisiin....se on yksi sivistyksen mitta. Siis oivaltaa asiayhteys ja jättää Kunnioitettu Mökin akkahan tekee kirjoitusvirheitä TAHALLAAN joissain vastineissaan, hämätäkseen muita...luulemaan ettei ole se TOINEN itsensä. Ja se ollaan täällä huomattu - siis MONIKOSSA.

        määkin teen kirotusvirheitä ihan vahingossa. Mul tulee vielä kirjaimet väärin päin. Jos pitää kirjoittaa vuoksi, sanasta tulee vuoski. Muuhun kirjoittamaasi en ota mittää kantaa.


      • ^~Hanuri~~
        tositollot kirjoitti:

        puuttuvat kirjoitusvirheisiin....se on yksi sivistyksen mitta. Siis oivaltaa asiayhteys ja jättää Kunnioitettu Mökin akkahan tekee kirjoitusvirheitä TAHALLAAN joissain vastineissaan, hämätäkseen muita...luulemaan ettei ole se TOINEN itsensä. Ja se ollaan täällä huomattu - siis MONIKOSSA.

        ... niin ärsyttää kun pitää aina puuttua ja ottaa tosissaan sen puheita. Ilmanaikuinen hömppä joka tahallaan vetää teitä höplästä. Minä en ainakaan pane yhtään painoarvoa sen puheille. Lapsellinen hempukka... En viitsi edes kommentoida sen tyhmyyksiä. Booky on sentäään sivistynyt ja asiallinen, kirjoittaa fiksusti ja asiasta. Näkee heti että eri henkilö kyseessä kuin tuo Mökin ketale joka puuttuu jokaisen sivistymättömästi jokaisen kirjoitusvirheisiin. Ihan omiaan sinne paskankantohommiin.


      • jollet hoksaa
        ^~Hanuri~~ kirjoitti:

        ... niin ärsyttää kun pitää aina puuttua ja ottaa tosissaan sen puheita. Ilmanaikuinen hömppä joka tahallaan vetää teitä höplästä. Minä en ainakaan pane yhtään painoarvoa sen puheille. Lapsellinen hempukka... En viitsi edes kommentoida sen tyhmyyksiä. Booky on sentäään sivistynyt ja asiallinen, kirjoittaa fiksusti ja asiasta. Näkee heti että eri henkilö kyseessä kuin tuo Mökin ketale joka puuttuu jokaisen sivistymättömästi jokaisen kirjoitusvirheisiin. Ihan omiaan sinne paskankantohommiin.

        KUKA täällä oikeesti vedättää ja ketä... Taitaa itse "päävedättäjä" olla taas asialla? - Booky- han on amatöörikirjailija ja menee sukkelasti milloin mihinkin "rooliin"; hän on erilaisilla murteilla yrittänyt sekoittaaa pakkaansa.
        Mutta mulle kanssa se ja sama molempien akkojen touhut: ottakoon vaikka vielä lisää laumaansa!
        Höppähumpuukkia... "booky on sentään sivistynyt ja asiallinen..." Ai onko??? Kissanviikset! Musta sielu mustassa kuoressa...


      • Mökin akka
        jollet hoksaa kirjoitti:

        KUKA täällä oikeesti vedättää ja ketä... Taitaa itse "päävedättäjä" olla taas asialla? - Booky- han on amatöörikirjailija ja menee sukkelasti milloin mihinkin "rooliin"; hän on erilaisilla murteilla yrittänyt sekoittaaa pakkaansa.
        Mutta mulle kanssa se ja sama molempien akkojen touhut: ottakoon vaikka vielä lisää laumaansa!
        Höppähumpuukkia... "booky on sentään sivistynyt ja asiallinen..." Ai onko??? Kissanviikset! Musta sielu mustassa kuoressa...

        Voi hitsi et imartelee jotta ihan amatöörikirjailijaksi tituleerataan. Heh. Pitäisi visiiin sitten ihan alkaa jotain kirjaa viäntämään. Oiskoonhan se vaikka Mökin akan oppivuojet keuhkotautiparantolassa :-).Tai Mökin akan yritys ja erehys.


      • ihan itte!
        Mökin akka kirjoitti:

        Voi hitsi et imartelee jotta ihan amatöörikirjailijaksi tituleerataan. Heh. Pitäisi visiiin sitten ihan alkaa jotain kirjaa viäntämään. Oiskoonhan se vaikka Mökin akan oppivuojet keuhkotautiparantolassa :-).Tai Mökin akan yritys ja erehys.

        ....enpähän sanokaan enempää. Voi vitsi...!


    • Haukotus ei vaan tule,,,

      tai tulee niinkuin "puoliksi", muttei keuhkojen perälle saakka.
      Paras, kun et kiinnitä siihen liikaa huomiota - ei ainakaan mitään vakavaa!!

      Onhan muitakin "juttuja" jotka ei vaan joskus "tule"...parempi kuin ei liikaa kiinnitä huomiota!

    • JATKAA

      tämmöistä Mökin akan höperoinnin lukemista? Minä lopetin monta pykälää sitten - eikö tosiaankaan tällä KEUHKOSAIRAIDEN palstalla voi asiallista keskustelua enää olla?
      Akka voisi mennä Huu-Haa-osastolle! Sielunkumppaninsa ja sivupersoonansa bookyn kanssa.
      Onpas outoa, kun tämmönen jatkuu - mutta vapaaehtoisesti EN LUE enää...

      • Mökin akka

        "tämmöistä Mökin akan höperoinnin lukemista?"

        ... ihimettelen kovasti jotta tuommosia molojuttuja täällä vain päivät pääskytysten kirijoitellaan. Eilenkää ei koko päivänä ees kukkaa MP-hoijoista virkaannnt mittää.


        PEEÄSSÄ: Onko semmonenkin olemassa? Siis Huuhaa-palsta? Otanpa ehotuksen vakavasti.


      • palstaa pilaamasta!!!!!!!!!...
        Mökin akka kirjoitti:

        "tämmöistä Mökin akan höperoinnin lukemista?"

        ... ihimettelen kovasti jotta tuommosia molojuttuja täällä vain päivät pääskytysten kirijoitellaan. Eilenkää ei koko päivänä ees kukkaa MP-hoijoista virkaannnt mittää.


        PEEÄSSÄ: Onko semmonenkin olemassa? Siis Huuhaa-palsta? Otanpa ehotuksen vakavasti.

        Olet kyllä säälittävä ressukka noine kirjoituksinesi. Mieti vähän mitä varten palsta on! Se ei ole sinun typeriä juttujasi varten!


      • Mökin akka
        palstaa pilaamasta!!!!!!!!!... kirjoitti:

        Olet kyllä säälittävä ressukka noine kirjoituksinesi. Mieti vähän mitä varten palsta on! Se ei ole sinun typeriä juttujasi varten!

        .. perusta miustä yhtikäs mittää. Mutta ilokses voin kertoa et kävin tuossa vähä tutustelemasa muihin palstoihin ja ilon aihetta löytyy sieltä ;-). Tiälä se onki olu pikkusen hukasa jo pitemän aikaa, joten... jatkakee te vaan täälä, voi joskus käyä vilikasemasa. Ja kyl miun häätyy tunnustaa et miun tulloo teit joitai ihan ikävä ;`(.

        Mutta kaikesta huolimati ja juuri sen vuoksi erittäin miellyttävää ja aurinkoista SYKSYN jatkoa.
        Koittakaa jaksella sairauksienne kanssa ja muistakaa myös se et nauru pidentää ikää :-).


      • on tärkeä
        Mökin akka kirjoitti:

        .. perusta miustä yhtikäs mittää. Mutta ilokses voin kertoa et kävin tuossa vähä tutustelemasa muihin palstoihin ja ilon aihetta löytyy sieltä ;-). Tiälä se onki olu pikkusen hukasa jo pitemän aikaa, joten... jatkakee te vaan täälä, voi joskus käyä vilikasemasa. Ja kyl miun häätyy tunnustaa et miun tulloo teit joitai ihan ikävä ;`(.

        Mutta kaikesta huolimati ja juuri sen vuoksi erittäin miellyttävää ja aurinkoista SYKSYN jatkoa.
        Koittakaa jaksella sairauksienne kanssa ja muistakaa myös se et nauru pidentää ikää :-).

        heh heh kaikissa sairaudentiloissa


      • koetko suurtakin
        Mökin akka kirjoitti:

        "tämmöistä Mökin akan höperoinnin lukemista?"

        ... ihimettelen kovasti jotta tuommosia molojuttuja täällä vain päivät pääskytysten kirijoitellaan. Eilenkää ei koko päivänä ees kukkaa MP-hoijoista virkaannnt mittää.


        PEEÄSSÄ: Onko semmonenkin olemassa? Siis Huuhaa-palsta? Otanpa ehotuksen vakavasti.

        riemua, kun "viännät noita murteitasi" - ja sitten taas heittelet kehiin bookymaista kielenkäyttöä?
        Vaihdatkoskii aina roolia: nyt Mökin akka - nyt Booky ja välillä molempia!
        Heh-he-hee-he!


      • EI SUN NAURUS
        Mökin akka kirjoitti:

        .. perusta miustä yhtikäs mittää. Mutta ilokses voin kertoa et kävin tuossa vähä tutustelemasa muihin palstoihin ja ilon aihetta löytyy sieltä ;-). Tiälä se onki olu pikkusen hukasa jo pitemän aikaa, joten... jatkakee te vaan täälä, voi joskus käyä vilikasemasa. Ja kyl miun häätyy tunnustaa et miun tulloo teit joitai ihan ikävä ;`(.

        Mutta kaikesta huolimati ja juuri sen vuoksi erittäin miellyttävää ja aurinkoista SYKSYN jatkoa.
        Koittakaa jaksella sairauksienne kanssa ja muistakaa myös se et nauru pidentää ikää :-).

        ainakaan pidennä kenenkään elämää! Terve menoa vaan naurupalstoille hekottelemaan - jätä tämä keuhkosairaille...kiitos!!


      • huseeraa näämä
        koetko suurtakin kirjoitti:

        riemua, kun "viännät noita murteitasi" - ja sitten taas heittelet kehiin bookymaista kielenkäyttöä?
        Vaihdatkoskii aina roolia: nyt Mökin akka - nyt Booky ja välillä molempia!
        Heh-he-hee-he!

        muillakin palstoilla, joten sitä nimeä en enää käytä. Sekaannusten välttämiseksi.

        Kun kerran kysyt, murteestani koen suurta riemua, koska se edustaa minull kotiseuturakkautta.Mutta jstkossa vöältän sitä ehkä, jos se ketään kiinnostaa.

        En tiedä mitä tarkoitat "bookymaisella" kielenkäytöllä, se lienee sinun ongelmasi.

        Mun ongelma on se, et mullei ole mitään roolia, mä oon mä ja sillä sipuli.


      • Vittuuntunut
        huseeraa näämä kirjoitti:

        muillakin palstoilla, joten sitä nimeä en enää käytä. Sekaannusten välttämiseksi.

        Kun kerran kysyt, murteestani koen suurta riemua, koska se edustaa minull kotiseuturakkautta.Mutta jstkossa vöältän sitä ehkä, jos se ketään kiinnostaa.

        En tiedä mitä tarkoitat "bookymaisella" kielenkäytöllä, se lienee sinun ongelmasi.

        Mun ongelma on se, et mullei ole mitään roolia, mä oon mä ja sillä sipuli.

        Kenen housut oikeesti kostuu näistä keskusteluiden vetämisestä läskiks.


    • kesäkarva

      Läskiperseen housut kastuu ja vettyy. Toivottavasti e i tahraa koko vittuuntuneen villakoiraa.

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe