Yksi keino:

melko tuore äiti

Tyttäreni on nyt 2,5kk ikäinen ja iltaisin häntä vaivaa koliikki, tosin vain vähän aikaa 1,5 tuntia. Tiedän pääseväni helpolla verrattuna joihinkin äiteihin. Olimme kokeilleet lähes kaikki keinot, jotta vauva ei huutaisi.

Tässä lista käytetyistä keinoista:

-koliikkipullot
-kylpy
-vatsahieronta
-sängynpäädynnosto
-kunnon röyhtäyttämiset
-kävely retket
- äidinmaidonkorvike on mitä miedoin valmiste (baby semp) koska nan ja tutteli olivat kuin myrkkyä

Nyt sain työkaverilta kuulla reseptin mitä hän on käyttänyt koliikkipoikansa kanssa. Resepti auttoi häntä ja nyt minua eli:

10ml vissyä (original)
20-30ml keitettyä huoneenlämpöistä vettä

Sekoitetaan ja annetaan hieman ennen kohtauksen alkua tai sen aikana. Maitoa voi antaa normaalisti, jos tarve vaatii, mutta mieluiten ennen sekoituksen antamista.

Luojan kiitos että tuo auttoi. Olin jo niin epätoivoinen ja tunsin oloni turhaksi koska mikään ei auttanut. Neuvolassa en menisi reseptistä kertomaan, ties minkä kohtauksen saavat. Olen sitä mieltä että koliikin kanssa kaikki ne keinot, mitkä eivät vauvaa vahingoita, ovat sallittuja. Eipä ainakaan ole meidän vauvaa vahingoittanut vaikka liemen syöttäminen melkoista pakkosyöttöä onkin :)

Ne jotka haluaa niin voi kokeilla, en halua tähän perään sitten mitään saarnoja siitä että mitä oikein syötän lapselleni. Tiedän ettei se vahingoita, joten miksen syöttäisi.

12

3872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä.

      Meillä alkoi huudot jo laitoksella, huusi vaihtelevasti 2-7 tuntia putkeen, mutta yöt kyllä nukkui. Kakkaa ähisteli koko vuorokauden ympäri aina hereillä ollessaan ja sitten kovan itkun kera sai sen tulemaan. Kaikkea mahdollisia tippoja kokeiltiin, vyöhyketerapiaa jne. Tuosta vyöhykerterapiasta olikin pieni apu. Kuitenkin itkut vielä jatkuivat ja tuli mieleeni että vanhuksillekin annetaan luumua vatsan toiminnan edistämiseksi, joten päätin kokeilla luumumehua tuolle pienokaiselle ja se kuulkaa auttoi, itkut loppuivat parin päivän päästä ja nyt olemme voineet nauttia vauvelista oikein kunnolla. Ja kaikki maitohappobakteerit ja cuplatonit yms on lopetettu, vain luumumehua kerran päivässä. Toivotaan että muutkin saisivat tästä apua ja jaksamista kaikille!!!!

      • koliikkipainajainen

        Tätä täytyy kokeilla, kun tuntuu että kaikki muu on jo kokeiltu. Saako luumumehua ostaa valmiina vai keititkö sitä itse kuivatuista luumuista?


      • ...
        koliikkipainajainen kirjoitti:

        Tätä täytyy kokeilla, kun tuntuu että kaikki muu on jo kokeiltu. Saako luumumehua ostaa valmiina vai keititkö sitä itse kuivatuista luumuista?

        puolen litran lasipullossa.


      • Nimetön

        hei!
        Minkäs verran tuota luumu mehua pitää antaa?


      • mä.
        Nimetön kirjoitti:

        hei!
        Minkäs verran tuota luumu mehua pitää antaa?

        mutta kun mä annoin siinä kuukauden ikäiselle niin annoin alkuun 10 ml aamuisin muutaman päivän ajan ja sit lisäsin pariinkymmeneen milliin. Kokelilin antaa enemmän mutta loppujen lopuksi joi muistaakseni yleensä aina suunnilleen sen parikyt milliä. Toivotaan että tästä löytyy teillekin apu!


      • kokeilleet
        koliikkipainajainen kirjoitti:

        Tätä täytyy kokeilla, kun tuntuu että kaikki muu on jo kokeiltu. Saako luumumehua ostaa valmiina vai keititkö sitä itse kuivatuista luumuista?

        myös jauhemaiset maitohappobakteerit? Biolatte baby ja dds junior. Näistä meidän tyttö sai avun masuvaivoihinsa.


    • Nimetön

      Kiitos vinkistä!
      Koska neuvoloissa ei tällaisesta kerrota, niin voisinko pyytää, että kertosit tästä eteenpäin, myös tänne toiselle sivustolle:
      http://www.perhenetti.com

      Kiitos sulle :)

    • camomillatee

      auttaa vauvan vatsavaivoihin.

      On laajassa käytössä etelä-euroopassa, vaikka meillä näin tuntematon.

      • VAIVAAN

        Minun suu, huulet ja suun limakalvot paloivat erään lääkkeen sivuvaikutuksesta ja sen jälkeen siihen iski sammas ja sieni-infektio. Käytin kaikki vapaat apteekkituotteet. Ei auttanut mitään. Menin lääkäriin ja söin 3 eri lääkekuuria - ei auttanut. Nyt odota aikaa suukirurgille, mutta hän sanoin, että aika tulee, kun tulee, mutta lämmitä aamulla pannullinen camomilla teetä ja purskuta sitä suussa useita kertoja päivässä ja voit sylkeä sen pois - rauhoittaa kuulema limakalvoja. Eilen sain tämän vinkin - huomenna täytyy käydä ostamassa ja kokeilla. Yksi keino on kanssa oliiivi- tai rypsiöljy, jota purskutellaan suussa ja syljetään pois - muuten ei ole pahanmakuista nk. luulisi. En yhtään epäile, etteikö camomillatee auttaisi koliikkiin - minulla oli koliikkilapsi ja valvoin hänen kanssaan 8 kk. Että ei ollut mikään 3 kk koliikki - tsemppiä koliikkilapsien kanssa!!


    • äippä

      Hei!
      Toi vissy juttu oli todella hyva. Sillä saa todellakin ilmat pois vauvalta.
      Kannatta kokeilla.

    • hallelujah75

      niin laitetaanko kattilaan vesi ja vichy???ja kiehautetaan vai kiehautettua vettä ja kylmää vichyä? pakko kokeilla jos vaikka tepsis... toivottavasti

      • tälleen

        otat keitettyä vettä ja jäähtyneeseen varteen se vissy ja jollakin ruiskulla vauvan suuhun. Ei nimittäin juo ihan vapaa ehtoisesti..
        Meillä tepsi aikanaan muttei enää..
        Se saa vauvat röyhtimään joten ilmat tulee pois toisinaan ihan paineella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2459
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2194
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      190
      2133
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1212
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1108
    Aihe