sinihuuliahvenet

kolmeomaa

Heippa!

Kertokaapa kokemuksianne sinihuuliahvenista. Ostin niitä kolme omaan akvaariooni ja olen yrittänyt haeskella niistä tietoa. Sitä on kuitenkin todella niukasti saatavilla ja se vähäinenkin tieto on ristiriitaista. Olen yrittänyt etsiä tietoa sinihuulten sukupuolen erottamiseksi, mutta joissakin lähteissä sanotaan että värityksessä on eroja ja toisessa taas sanotaan, että värissä ei oo eroja.

Omista sinihuulistani kaksi on pienempää ja suipompaa. Lisäks niillä on haaleita tummia raitoja kyljissä. Yks kala on isompi ja se on täysin keltanen.

Isoin ahven vetäytyy koko ajan yksikseen puunjuurakon sisällä olevaan onkaloon ja se häätää muut ahvenet pois, jos ne tulee vähänkin lähelle. Kuulin, että sinihuulet ovat suussahautojia ja ne vetäytyy yksikseen munien ollessa suussa. Voisiko oman kalani käytös olla merkki pikkukalojen syntymisestä?

Kertokaa kaikkee muutakin kivaa sinihuulista.
KIITOS

5

1843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Olethan tietoinen siitä että ovat Malawijärjven ahvenia?
      Malawitankissa ei käsittääkseni käytetä juurakoita.

      • askjdjsfh

        Akvaarioliikkeen myyjä, joka kalat myi minulle ei vissiin ollut tietoinen , mihin akvaarion kalat sopivat, koska ne myi kalat vaikka kerroin omasta akvaariostani. Olen kysellyt eri palstoilla ahvenien kohtalosta ja huonoa palautetta olen saanut. Olen vasta-alkaja akvaarioalalla enkä todellakaan osannut arvata, että kalat vaatisivat erilaisen akvaarion. Noviisina en yhtään osannut arvata, että kauppiaisiin ei voi luottaa. Nyt olen viettänyt monta unetonta yötä pohtiessani kalojen vointia. Kuolevatko sinihuulet akvaariossani?


      • Rihma
        askjdjsfh kirjoitti:

        Akvaarioliikkeen myyjä, joka kalat myi minulle ei vissiin ollut tietoinen , mihin akvaarion kalat sopivat, koska ne myi kalat vaikka kerroin omasta akvaariostani. Olen kysellyt eri palstoilla ahvenien kohtalosta ja huonoa palautetta olen saanut. Olen vasta-alkaja akvaarioalalla enkä todellakaan osannut arvata, että kalat vaatisivat erilaisen akvaarion. Noviisina en yhtään osannut arvata, että kauppiaisiin ei voi luottaa. Nyt olen viettänyt monta unetonta yötä pohtiessani kalojen vointia. Kuolevatko sinihuulet akvaariossani?

        Luovuta ne sellaiselle harrastajalle jolla on oikeanlainen akvaario ja vesi. On väärin pitää kalaa väärissä olosuhteissa.
        www.aqua-web.org on hyvä luovutuspaikka.


      • Rihma
        askjdjsfh kirjoitti:

        Akvaarioliikkeen myyjä, joka kalat myi minulle ei vissiin ollut tietoinen , mihin akvaarion kalat sopivat, koska ne myi kalat vaikka kerroin omasta akvaariostani. Olen kysellyt eri palstoilla ahvenien kohtalosta ja huonoa palautetta olen saanut. Olen vasta-alkaja akvaarioalalla enkä todellakaan osannut arvata, että kalat vaatisivat erilaisen akvaarion. Noviisina en yhtään osannut arvata, että kauppiaisiin ei voi luottaa. Nyt olen viettänyt monta unetonta yötä pohtiessani kalojen vointia. Kuolevatko sinihuulet akvaariossani?

        Tai palauta kyseiseen akvaariokauppaan se takaisin haisevan(siis asiallisen) palautteen kera.


    • assipp

      Sinihuuli on todella sitkeä ja pärjää hyvin. Ei ole kranttu vesiolosuhteille vaikka täällä muuta väitetään. Minulla on niistä 5 vuoden kokemus. Syövät kyllä akvaarion pikkukalat joten hyvin reviirinsä puolustaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe