sinihuuliahvenet

kolmeomaa

Heippa!

Kertokaapa kokemuksianne sinihuuliahvenista. Ostin niitä kolme omaan akvaariooni ja olen yrittänyt haeskella niistä tietoa. Sitä on kuitenkin todella niukasti saatavilla ja se vähäinenkin tieto on ristiriitaista. Olen yrittänyt etsiä tietoa sinihuulten sukupuolen erottamiseksi, mutta joissakin lähteissä sanotaan että värityksessä on eroja ja toisessa taas sanotaan, että värissä ei oo eroja.

Omista sinihuulistani kaksi on pienempää ja suipompaa. Lisäks niillä on haaleita tummia raitoja kyljissä. Yks kala on isompi ja se on täysin keltanen.

Isoin ahven vetäytyy koko ajan yksikseen puunjuurakon sisällä olevaan onkaloon ja se häätää muut ahvenet pois, jos ne tulee vähänkin lähelle. Kuulin, että sinihuulet ovat suussahautojia ja ne vetäytyy yksikseen munien ollessa suussa. Voisiko oman kalani käytös olla merkki pikkukalojen syntymisestä?

Kertokaa kaikkee muutakin kivaa sinihuulista.
KIITOS

5

1542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Olethan tietoinen siitä että ovat Malawijärjven ahvenia?
      Malawitankissa ei käsittääkseni käytetä juurakoita.

      • askjdjsfh

        Akvaarioliikkeen myyjä, joka kalat myi minulle ei vissiin ollut tietoinen , mihin akvaarion kalat sopivat, koska ne myi kalat vaikka kerroin omasta akvaariostani. Olen kysellyt eri palstoilla ahvenien kohtalosta ja huonoa palautetta olen saanut. Olen vasta-alkaja akvaarioalalla enkä todellakaan osannut arvata, että kalat vaatisivat erilaisen akvaarion. Noviisina en yhtään osannut arvata, että kauppiaisiin ei voi luottaa. Nyt olen viettänyt monta unetonta yötä pohtiessani kalojen vointia. Kuolevatko sinihuulet akvaariossani?


      • Rihma
        askjdjsfh kirjoitti:

        Akvaarioliikkeen myyjä, joka kalat myi minulle ei vissiin ollut tietoinen , mihin akvaarion kalat sopivat, koska ne myi kalat vaikka kerroin omasta akvaariostani. Olen kysellyt eri palstoilla ahvenien kohtalosta ja huonoa palautetta olen saanut. Olen vasta-alkaja akvaarioalalla enkä todellakaan osannut arvata, että kalat vaatisivat erilaisen akvaarion. Noviisina en yhtään osannut arvata, että kauppiaisiin ei voi luottaa. Nyt olen viettänyt monta unetonta yötä pohtiessani kalojen vointia. Kuolevatko sinihuulet akvaariossani?

        Luovuta ne sellaiselle harrastajalle jolla on oikeanlainen akvaario ja vesi. On väärin pitää kalaa väärissä olosuhteissa.
        www.aqua-web.org on hyvä luovutuspaikka.


      • Rihma
        askjdjsfh kirjoitti:

        Akvaarioliikkeen myyjä, joka kalat myi minulle ei vissiin ollut tietoinen , mihin akvaarion kalat sopivat, koska ne myi kalat vaikka kerroin omasta akvaariostani. Olen kysellyt eri palstoilla ahvenien kohtalosta ja huonoa palautetta olen saanut. Olen vasta-alkaja akvaarioalalla enkä todellakaan osannut arvata, että kalat vaatisivat erilaisen akvaarion. Noviisina en yhtään osannut arvata, että kauppiaisiin ei voi luottaa. Nyt olen viettänyt monta unetonta yötä pohtiessani kalojen vointia. Kuolevatko sinihuulet akvaariossani?

        Tai palauta kyseiseen akvaariokauppaan se takaisin haisevan(siis asiallisen) palautteen kera.


    • assipp

      Sinihuuli on todella sitkeä ja pärjää hyvin. Ei ole kranttu vesiolosuhteille vaikka täällä muuta väitetään. Minulla on niistä 5 vuoden kokemus. Syövät kyllä akvaarion pikkukalat joten hyvin reviirinsä puolustaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe