sinihuuliahvenet

kolmeomaa

Heippa!

Kertokaapa kokemuksianne sinihuuliahvenista. Ostin niitä kolme omaan akvaariooni ja olen yrittänyt haeskella niistä tietoa. Sitä on kuitenkin todella niukasti saatavilla ja se vähäinenkin tieto on ristiriitaista. Olen yrittänyt etsiä tietoa sinihuulten sukupuolen erottamiseksi, mutta joissakin lähteissä sanotaan että värityksessä on eroja ja toisessa taas sanotaan, että värissä ei oo eroja.

Omista sinihuulistani kaksi on pienempää ja suipompaa. Lisäks niillä on haaleita tummia raitoja kyljissä. Yks kala on isompi ja se on täysin keltanen.

Isoin ahven vetäytyy koko ajan yksikseen puunjuurakon sisällä olevaan onkaloon ja se häätää muut ahvenet pois, jos ne tulee vähänkin lähelle. Kuulin, että sinihuulet ovat suussahautojia ja ne vetäytyy yksikseen munien ollessa suussa. Voisiko oman kalani käytös olla merkki pikkukalojen syntymisestä?

Kertokaa kaikkee muutakin kivaa sinihuulista.
KIITOS

5

1843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Olethan tietoinen siitä että ovat Malawijärjven ahvenia?
      Malawitankissa ei käsittääkseni käytetä juurakoita.

      • askjdjsfh

        Akvaarioliikkeen myyjä, joka kalat myi minulle ei vissiin ollut tietoinen , mihin akvaarion kalat sopivat, koska ne myi kalat vaikka kerroin omasta akvaariostani. Olen kysellyt eri palstoilla ahvenien kohtalosta ja huonoa palautetta olen saanut. Olen vasta-alkaja akvaarioalalla enkä todellakaan osannut arvata, että kalat vaatisivat erilaisen akvaarion. Noviisina en yhtään osannut arvata, että kauppiaisiin ei voi luottaa. Nyt olen viettänyt monta unetonta yötä pohtiessani kalojen vointia. Kuolevatko sinihuulet akvaariossani?


      • Rihma
        askjdjsfh kirjoitti:

        Akvaarioliikkeen myyjä, joka kalat myi minulle ei vissiin ollut tietoinen , mihin akvaarion kalat sopivat, koska ne myi kalat vaikka kerroin omasta akvaariostani. Olen kysellyt eri palstoilla ahvenien kohtalosta ja huonoa palautetta olen saanut. Olen vasta-alkaja akvaarioalalla enkä todellakaan osannut arvata, että kalat vaatisivat erilaisen akvaarion. Noviisina en yhtään osannut arvata, että kauppiaisiin ei voi luottaa. Nyt olen viettänyt monta unetonta yötä pohtiessani kalojen vointia. Kuolevatko sinihuulet akvaariossani?

        Luovuta ne sellaiselle harrastajalle jolla on oikeanlainen akvaario ja vesi. On väärin pitää kalaa väärissä olosuhteissa.
        www.aqua-web.org on hyvä luovutuspaikka.


      • Rihma
        askjdjsfh kirjoitti:

        Akvaarioliikkeen myyjä, joka kalat myi minulle ei vissiin ollut tietoinen , mihin akvaarion kalat sopivat, koska ne myi kalat vaikka kerroin omasta akvaariostani. Olen kysellyt eri palstoilla ahvenien kohtalosta ja huonoa palautetta olen saanut. Olen vasta-alkaja akvaarioalalla enkä todellakaan osannut arvata, että kalat vaatisivat erilaisen akvaarion. Noviisina en yhtään osannut arvata, että kauppiaisiin ei voi luottaa. Nyt olen viettänyt monta unetonta yötä pohtiessani kalojen vointia. Kuolevatko sinihuulet akvaariossani?

        Tai palauta kyseiseen akvaariokauppaan se takaisin haisevan(siis asiallisen) palautteen kera.


    • assipp

      Sinihuuli on todella sitkeä ja pärjää hyvin. Ei ole kranttu vesiolosuhteille vaikka täällä muuta väitetään. Minulla on niistä 5 vuoden kokemus. Syövät kyllä akvaarion pikkukalat joten hyvin reviirinsä puolustaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe