sinihuuliahvenet

kolmeomaa

Heippa!

Kertokaapa kokemuksianne sinihuuliahvenista. Ostin niitä kolme omaan akvaariooni ja olen yrittänyt haeskella niistä tietoa. Sitä on kuitenkin todella niukasti saatavilla ja se vähäinenkin tieto on ristiriitaista. Olen yrittänyt etsiä tietoa sinihuulten sukupuolen erottamiseksi, mutta joissakin lähteissä sanotaan että värityksessä on eroja ja toisessa taas sanotaan, että värissä ei oo eroja.

Omista sinihuulistani kaksi on pienempää ja suipompaa. Lisäks niillä on haaleita tummia raitoja kyljissä. Yks kala on isompi ja se on täysin keltanen.

Isoin ahven vetäytyy koko ajan yksikseen puunjuurakon sisällä olevaan onkaloon ja se häätää muut ahvenet pois, jos ne tulee vähänkin lähelle. Kuulin, että sinihuulet ovat suussahautojia ja ne vetäytyy yksikseen munien ollessa suussa. Voisiko oman kalani käytös olla merkki pikkukalojen syntymisestä?

Kertokaa kaikkee muutakin kivaa sinihuulista.
KIITOS

5

1846

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

Olethan tietoinen siitä että ovat Malawijärjven ahvenia?
      Malawitankissa ei käsittääkseni käytetä juurakoita.

• askjdjsfh

Akvaarioliikkeen myyjä, joka kalat myi minulle ei vissiin ollut tietoinen , mihin akvaarion kalat sopivat, koska ne myi kalat vaikka kerroin omasta akvaariostani. Olen kysellyt eri palstoilla ahvenien kohtalosta ja huonoa palautetta olen saanut. Olen vasta-alkaja akvaarioalalla enkä todellakaan osannut arvata, että kalat vaatisivat erilaisen akvaarion. Noviisina en yhtään osannut arvata, että kauppiaisiin ei voi luottaa. Nyt olen viettänyt monta unetonta yötä pohtiessani kalojen vointia. Kuolevatko sinihuulet akvaariossani?

• Rihma
        askjdjsfh kirjoitti:

Akvaarioliikkeen myyjä, joka kalat myi minulle ei vissiin ollut tietoinen , mihin akvaarion kalat sopivat, koska ne myi kalat vaikka kerroin omasta akvaariostani. Olen kysellyt eri palstoilla ahvenien kohtalosta ja huonoa palautetta olen saanut. Olen vasta-alkaja akvaarioalalla enkä todellakaan osannut arvata, että kalat vaatisivat erilaisen akvaarion. Noviisina en yhtään osannut arvata, että kauppiaisiin ei voi luottaa. Nyt olen viettänyt monta unetonta yötä pohtiessani kalojen vointia. Kuolevatko sinihuulet akvaariossani?

Luovuta ne sellaiselle harrastajalle jolla on oikeanlainen akvaario ja vesi. On väärin pitää kalaa väärissä olosuhteissa.
        www.aqua-web.org on hyvä luovutuspaikka.

• Rihma
        askjdjsfh kirjoitti:

Tai palauta kyseiseen akvaariokauppaan se takaisin haisevan(siis asiallisen) palautteen kera.

• assipp

Sinihuuli on todella sitkeä ja pärjää hyvin. Ei ole kranttu vesiolosuhteille vaikka täällä muuta väitetään. Minulla on niistä 5 vuoden kokemus. Syövät kyllä akvaarion pikkukalat joten hyvin reviirinsä puolustaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 153
      2026
    2. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      364
      1502
    3. Johanna Tukiainen oli seonut ja hyökännyt ystävänsä kimppuun.

Ollut suora lähetys ja repinyt hiuksista ystäväänsä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      1052
    4. Olen Aito Narsisti

Kysykää mitä haluatte liittyen tähän aiheeseen. Joitain kokemuksiani asiaan liittyen voin harkintani mukaan jakaa.
      Sinkut
      279
      744
    5. PÄIVÄN KYSYMYS

Haluatko SINÄ afkaani-muslimin ministeriksi?
      Kajaani
      271
      639
    6. 33
      631
    7. Outo liikkuja

Tämä tyyppi josta kirjoitettiin Ähtärin Ilmoitustaululla. Joka yritti varastaa auton meijeritieltä. Hän liikkui koulut
      Ähtäri
      12
      631
    8. Mara puhuu narsuista

Eikö toi ämmä itse ole suurin sellainen?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      573
    9. Iso käsi pormestarille hyvin hoidetusta työstä

Puolangan kunta on siistinyt Paljakan rinteitä kesän aikana – yksi keskeneräinen lakiasia hidastaa vielä rinnekeskuksen
      Puolanka
      22
      547
    10. Onko tämä meidän yhteys

Vähän liian vaikeaa? Joskus voimakkaatkaan tunteet ei riitä.
      Ikävä
      42
      512
    Aihe