Söin jo lounaan, olen herännyt aikaisin! Tänään söin jumalattoman maukasta keittoa ja mietin, miksei tule useammin laitettua keittoruokaa. Vaihtoehtoja on satoja!
Hyvää lauantaipäivää kaikille ympäri Suomea!
Ihanata keittoa
29
983
Vastaukset
- edullistakin
nuorena sukulaisissa käydessäni,oli maitoperunoita ruokana usein.
Se oli hyvää enkä ole osannut yhtä hyvää itse tehdä. - aiempi
hernekeitto olis kyllä hyvää mutta ne sivuoireet,eli kyllä muistaa keittoa syöneensä kauan.
Oliskohan jo keksitty keitto josta vatsakin pitää ilman että "kommentoi jälikäteen."- eräsN1
Minä herkuttelen täällä "hapankaaliborssilla" smetanan myötä. Todella herkullista, mutta sivuvaikutuksia ilmenee :)
mutta luulen tekeväni chile con carnea eilen likoon laittamistani pavuista...tulista ja maukasta syksyruokaa...
T
PalomaSe onkin varmaan hyvää sun tekemänä. Itse käytän vaan tomaattiliemessä olevia papuja tölkistä.
Nyt teen homejuusto pastaa tänään ja ehkä samalla laitan uunissa juustokuorrutettua kesäkurpitsaa.
- Pirre*
keittoa söit?
Kaalikeitto on minun lempikeittoani.- helppo valmistaa
En tiedä keitolleni nimeä, mutta olkoonpa se sitten vaikka "Punainen paholainen".
Ainekset ovat seuraavat:
- ripaus öljyä
- purjoa
- tomaattimurskaa
- katkarapuja
- liemikuutio (taisi olla lihaliemi, kalaliemi taitais olla sopivampi)
- cayennepippuria (ripaus, melko tulista)
Valmistusaika n. 7 min. Kuuman keiton päälle lisään ripauksen jotain "valkoista" - tänään se oli kevytvalkosipulilevitettä. Maukasta.
- NaVaN
6 kookasta porkkanaa sentin siivuina, 200 g purjorenkaita tai 2 keskikokoista sipulia hentoina renkaina, vettä, 2 perunaa, 1 1/2 rkl suolaa, 1 rkl cayennepippuria, kukkupäinen tl valkopippuria, 1 tl rouhittua punapippuria lisätään ja keitellään puolikoviksi. Lisätään 800g pakasteseitiä. Kun lohkeilee ja on sisältä kuultamatonta:
Lisätään 800g katkarapuja joita on marinoitu sitruunamehussa (1/2 dl) ja tillipersiljasiplpussa (n 1dl), Kun kiehuminen alkaa tyrkätään sekaan paprikasiivuja (puna, kelta, vihreä)n 600g. Kimpale voita ja loraus oliiviöljyä (extravirgin)ja 2 dl kuohukermaa. Levy kiinni.Tarkistetaan maku. Annetaan seisahtaa ja makuuntua. Syömäään :)- asiatonapulaismies
luettuna mahtavanoloista, varmaan syötynä vielä parempaa? Kun jaksasiskin paneutua ja tehdä tuollaisia keitoksia, vois saada ehkä hiukan luitten päälle lihaa, kun on kuin luuranko.
Ihan hävettää kun on näin laiha. Voihan olla että on joku sairaus, joskus kysyin lääkäriltä, sanoi pitäis tutkia, ja ottaa selvää, siis kysyin vain jonkun muun asian yhteydessä, eihän voinut siitä suoralta kädeltä mitään neuvoa heittää. Olis pitänyt pois sulkea asioita jotka voivat laihuuden aiheuttaa, ja sitten tietenkin suunnitella lihottavat ruuat ja niiden syöminen säännöllisesti. Ohjeistettuna. Että tällaista, ei aina kaikilla ole ongelmia liikakilojen kanssa, joskus näinkin päin. - NaVaN
nuo miun syömämiehet on. Harvoin teen kalakeittoa (2-3x vuodessa)kun itse saa vain katsoa, kun oon kalalle allerginen.
- ........
ja ruisleipää,sitä joka päivä.
Näin sitä ennen elettiin ja varmaan vitamiinitkin saatiin kun jälkiruokana oli marjakiisseliä.Eli ei ruoka aina mausteita kaipaa,varsinkaan sitä yhtä grillimaustetta joka tuoksuu hielle,mitä lie. - täst.vast.sop.syntyy
ns.helppo soppa ja valmistus nopeasti?
- henrii
tuo nopea ja edullinen. Mää laita viellä lisäsi sekaan keittojuureksia ja kalaa.
- lisäät?
henrii kirjoitti:
tuo nopea ja edullinen. Mää laita viellä lisäsi sekaan keittojuureksia ja kalaa.
Kävisiköhän ihan pakasteseitikin?
- henrii
lisäät? kirjoitti:
Kävisiköhän ihan pakasteseitikin?
ja voi laittaa useampaakin erillaista kalaa yhtä aikaa.
- henrii
uunijäätelö, en kyllä itse osaa valmistaa mutta tämä on tosi hyvää.
Pohjana on rapea sokerikakku, täs keskellä on kylmiä mansikoita ja jäätelöä, päällä joku kuuma kuorrutus.
Outokumpu on kyllä tullut kesän aikana tuohon vattan kohtaan.Mä haluaisin kylläkin pensasmustikoista tehtyä kermarahkaa. Kerran sain sellaista ja se oli hyvää. Ja itse en ole sitä kyllä koskaan tehnyt, kun meillä ei harrasteta jälkiruokia.
Tai mä otan rehellisesti sanottuna sen jälkiruuan, jälkijuomana. Mutten ole päättänyt vielä mitä se olisi tänään. Mulla on nyt niin iso juoma valikoima ettei meinaa osata edes päättää. hih hih- NaVaN
ruokana jälkiruuat, omana kokonaisuutena. Herkuinta on uuniohrapuuro ... nam.
- Osaa?
Juurihan kerroit miten uunijäätelö tehdään? Samat aineet ja valkuais (marenki) vaahto päälle ja hetkeksi kuumaan uuniin. Nopea ja helppo.
- totta..
Sitäpaitsi keitoilla tekee yksinäinenkin ihminen
useamman päivän ruuan kerralla..kunhan ei
tee niin paljon että alkaa tympiä. Itse pyrin tekemään keittoruokaa säännöllisesti..njam..- henrii
kannattaa valita sellainen lajike joka ei kovetu vaikka vähän aikaa seisoo.
- päivän paras...tuhmaa..
henrii kirjoitti:
kannattaa valita sellainen lajike joka ei kovetu vaikka vähän aikaa seisoo.
"lajike joka ei kovetu vaikka vähän aikaa seisoo."
Eikös noi kumoo toisensa?
ei kovetu>vähän aikaa seisoo hiihihihihiih - kjäh..
päivän paras...tuhmaa.. kirjoitti:
"lajike joka ei kovetu vaikka vähän aikaa seisoo."
Eikös noi kumoo toisensa?
ei kovetu>vähän aikaa seisoo hiihihihihiihKauan seisoo ja kovettuu...eiks se olisi paras..
No jaa kyllä sopasta nyt on hauskaa.. - olkoon nm?
voi lopulta löytyä sattumia :))))
- Sitten..
olkoon nm? kirjoitti:
voi lopulta löytyä sattumia :))))
ei..muistan kuinka sotamies Rahikainen tuntemattomassa sotilaassa katseli laihaa
hernekeittoaan:
-Siellä se herne toveria ehtii..vaan turhaan on työnsä..:)
- mies_vm56
hyviä, jos on osaava keittäjä. Mausteet myös paljon ratkaisee.
Meillä syötiin tänään maailman parasta kalaruokaa, kiitos pojalle. Fetakalaa ei voita paraskaan keitto.- Sinimarjanen
hän ohjeen? Onko mahdollisesti
pojan salainen resepti, ns. oma bravuuri.
Kuulostaa jo hyvältä. - mies_vm56
Sinimarjanen kirjoitti:
hän ohjeen? Onko mahdollisesti
pojan salainen resepti, ns. oma bravuuri.
Kuulostaa jo hyvältä.ei ole niin salainen resepti, etteikö sitä voisi jakaa ja onhan se tullut annettua tänne aiemminkin. Emännän mielestä on maailman paras ruoka ja erittäin hyvin tuo maistuu itsellekkin, perunan kera.
- uunivuokaan sopiva lohi- tai kirjolohifilee
- 2 dl vettä
- ½ kalaliemikuutio
- 1- 2 limeä
- tuoretta tilliä
- chilimausteseosta tai caynnepippuria
- mustapippuria tai sitruunapippuria
- fetajuustoa
Laita filee vuokaan ja mausta pippurilla sekä chilillä. Peitä
hienonnetulla tillillä ja laita päälle kuutioitu fetajuusto. Kuumenna
vesi ja kalaliemikuutio ja kaada tätä vuokaan kunnes pohja peittyy
nesteestä. Purista kalan päälle limemehua. Kypsennä 200 asteessa noin 20
minuuttia eli kunnes kalan väri on muuttunut kauttaaltaan
oikeanlaiseksi. (Halutessasi voit korvata osan tai kaikki vedestä
ruokakermalla.) - Sinimarjanen
mies_vm56 kirjoitti:
ei ole niin salainen resepti, etteikö sitä voisi jakaa ja onhan se tullut annettua tänne aiemminkin. Emännän mielestä on maailman paras ruoka ja erittäin hyvin tuo maistuu itsellekkin, perunan kera.
- uunivuokaan sopiva lohi- tai kirjolohifilee
- 2 dl vettä
- ½ kalaliemikuutio
- 1- 2 limeä
- tuoretta tilliä
- chilimausteseosta tai caynnepippuria
- mustapippuria tai sitruunapippuria
- fetajuustoa
Laita filee vuokaan ja mausta pippurilla sekä chilillä. Peitä
hienonnetulla tillillä ja laita päälle kuutioitu fetajuusto. Kuumenna
vesi ja kalaliemikuutio ja kaada tätä vuokaan kunnes pohja peittyy
nesteestä. Purista kalan päälle limemehua. Kypsennä 200 asteessa noin 20
minuuttia eli kunnes kalan väri on muuttunut kauttaaltaan
oikeanlaiseksi. (Halutessasi voit korvata osan tai kaikki vedestä
ruokakermalla.)Tuotapa täytyy kokeilla, ehkäpä
tulevana viikonloppuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721127
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37541Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477