parrakkaat miehet

pieni tyttö

Onko Koraanissa jotain sääntöä siitä pitääkö muslimimiehellä olla parta?
Vai onko kyseessä fundamentalistien omat tulkinnat?
Pelkään partaisia miehiä hui.

16

1344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yakup

      >Onko Koraanissa jotain sääntöä siitä pitääkö muslimimiehellä olla parta?

      Ei..

      Löytät 'parta' Koraanissa vain 20/94:lla. Mutta se ei tarkoittaa, että muslimimeihellä täytyy olla parta.. (Parta on sunna).

      Koraani, 20/94. Hän(Aaron) vastasi: »Oi äitini poika! Älä tartu partaani äläkä päähäni. Pelkäsin todella sinun sanovan: 'Olet aikaansaanut hajaannusta Israelin lasten keskuudessa odottamatta minun ratkaisuani.'»(Aaron on Mooseksen vejensa)

      Quran, 20/94. "He said: O son of my mother! seize me not by my beard nor by my head; surely I was afraid lest you should say: You have caused a division among the children of Israel and not waited for my word."

    • solomon

      Terveydän kannalta, parta suojaa ihon monelta eri taholta. Jos jätetään auringosta ja ozonista tulevat haitat pois ajaminenkin kuluttaa miehen naama ihon aikalailla. Pelkäättä varma sen takia että teillä opetettu sillä tavalla paitsi suomalasillakin on pitkä partaisia miehiä. Vai onko kysymys vain silloin kun muslemeilla on?

      • parrakas Aabraham

        "Parta on miehen kaunistus", kuuluu vanha sananparsi. Parta oli yleinen Euroopassakin ensimmäiseen maailmansotaan asti. Kun ensimmäisessä maailmansodassa käytettiin taistelukaasuja, kävi ilmi, että kaasunaamari ei ollut tarpeeksi tiivis parrakkailla. Huomasin itse saman aikoinaan armeijan kertausharjoituksissa: kyynelkaasu pääsi naamarin sivuista silmiin ja keuhkoihin.

        Länsimainen miesten parrattomuus on modernin sodan mukanaan tuoma muoti.


      • pieni tyttö

        Tuli tuo partajuttu vaan mieleen kun telkussa oli jotain muslimimiehiä,turbaanipäisiä ja kovasti parrakkaita.Aika hurjan näköistä porukkaa...mie pelekään niitä.


    • Vaisnava

      Muslimiveljeni tuntee itsensä lapseksi, ellei hänellä ole vähintäänkin sänkeä. Islam arvostaa sitä että miehet ovat miehiä ja naiset naisia, ja kasvokarvoitus on miesten luontainen koristus. Siksi useimmilla muslimimiehillä on parta ja viikset.

      Sen sijaan muslimimiehet ajavat kainalokarvansa. Tästä on olemassa puhtaussääntö.

      • Jake Waits

        >Sen sijaan muslimimiehet ajavat kainalokarvansa. Tästä on olemassa puhtaussääntö.

        Tuota en tiennytkään!

        Itse taisin kerran ajaa pois, mutta olo tuntui epämielyttävältä ja kainalot olivat arat. Deodorantin laitosta ei tullut mitään.

        Tiedän bodareita (kehonrakentajia, lihaskimppuja), jotka ajavat kaikki karvat (genitaalikarvoitusta lukuunottamatta tai mistä senkin tietää.. ;-D) JOKA PÄIVÄ! Toiset ne viitsivät...

        Tuosta puhtaussäännöstä: miksi kainalokarvat altistavat lialle? Olen aina luullut, että luonto on tarkoittanut karvat suojaksi. Ajavatko muslimimiehet sitten muuta karvoitusta?


      • parrakas Aabraham

        Muistanpa kun jouduin ajamaan oman partani pois aikoinaan armeijassa. Tuntui kuin peilistä olisi katsonut kananmuna.

        Vuosia sitten Hymyn erikoistoimittaja Ennala kertoi palstallaan, että ystävät kehoittivat häntä ajamaan harmaantuneen partansa pois, koska se saa hänet näyttämään vanhalta mieheltä. No hän teki töitä käskettyä ja kysyi sitten kavereiltaan, että vieläkö hän näyttää vanhalta mieheltä. Seurasi hetken hiljaisuus ja sitten: "Ei, nyt sinä näytät vanhalta naiselta!"


      • Aabraham
        Jake Waits kirjoitti:

        >Sen sijaan muslimimiehet ajavat kainalokarvansa. Tästä on olemassa puhtaussääntö.

        Tuota en tiennytkään!

        Itse taisin kerran ajaa pois, mutta olo tuntui epämielyttävältä ja kainalot olivat arat. Deodorantin laitosta ei tullut mitään.

        Tiedän bodareita (kehonrakentajia, lihaskimppuja), jotka ajavat kaikki karvat (genitaalikarvoitusta lukuunottamatta tai mistä senkin tietää.. ;-D) JOKA PÄIVÄ! Toiset ne viitsivät...

        Tuosta puhtaussäännöstä: miksi kainalokarvat altistavat lialle? Olen aina luullut, että luonto on tarkoittanut karvat suojaksi. Ajavatko muslimimiehet sitten muuta karvoitusta?

        Olen jostain lukenut, että kainalo- ja häpykarvoituksen alkuperäinen merkitys olisi ollut siinä, että ne säilövät sukupuolisesti kiihottavia, hien mukana erittyviä tuoksuaineita (feremoneja). Itse en ole valitettavasti koskaan havainnut tätä vaikutusta. Käskevät pesulle ja lykkäävät deodorantin kouraan.


    • Anonyymi

      Hah haa!
      Hah haa !

      Mies ja !uulot.

      • Anonyymi

        Afgaanien karvajallut, partaa eii saa leikata, eikäs varmaan ihteäänkään pestä
        Tavat USKNTO ja SIISTEYS mites natsaavat tällä sakilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Afgaanien karvajallut, partaa eii saa leikata, eikäs varmaan ihteäänkään pestä
        Tavat USKNTO ja SIISTEYS mites natsaavat tällä sakilla

        Voehan klishus metes paekat hauttuuh, tähärren sentän ja tämän kans sänkyynh aiivan hourrien sit


    • Anonyymi

      Urjalan taikayö innanen

    • Anonyymi

      Partajeesus muslimi kasvattaa partansa Jeesuksen muodiksi

      • Anonyymi

        Ei näillä ole mitään yhteistä :
        - JEESUS kuvaelmassa piilee ikuisen elämän salat
        - Kiven kiertämiset on vain ahasta ja oriallista mailman vallotusta, neitseiten palkinnoista höpöttämällä, käett katkoen luulevat näin taivasosuuttaan lunastavansa.


    • Anonyymi

      Suhtaudun Islamiin myöteisesti.
      Luen koraania ja kuuntelen tubesta koraanin lausuntaa.

      Silti pidän islamilaistenmiesten partaa rumana ja jopa ällöttävänä.
      Parta on varmaankin joku muoti tai kultuurinen juttu,
      tai jotain itsensä korostamiseen liittyvää.
      Samoin naisten nahka ? naamarit.
      Huivi vielä menettelee.

      • Anonyymi

        Minä en pidä mistään , kun tiedän näitten tarkoitusperät ja miten lonsivat muitten pöytiin, mitäs tässä on pitämistä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe