Pesiönkylä-

läiset

kehuvat kyläänsä, sen kuin kerkiävät..
Minkälainen kylä se Niva on? Taitaa olla ihan p...eestä? Vanhoja muistelen.. Tanssipaikkakinhan siellä oli, ainakin kuusikymmentäluvulla?

26

1443

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää olla

Pesiökylä.

• korjataan

Pesiönkylä!

• Pesiökylä
        korjataan kirjoitti:

Pesiönkylä!

Pesiökylä!

• doubled

sullakin huolen aiheet..jestas sanon minä.

• sorttisija

olivat ne navettapiijat, rukkasija jaellessaan. kusasin vaan josko tyyli on muuttununna?

• Pesiöläinen

oikeinkirjoitus seikka mainittakoon, vaikka ulkopuoliset aina sotkevat.

Pesiökyläläiset ovat kivaa porukkaa, persoonallisiakin ihmisiä löytyy.

Äkkiä tunnut riidan haastajalta, siihen minä en vastaa. Onkohan sitä kylää muka kehuttu, sen kuin keritty. Kaukana olleet puheet niiltä osin, on vain todettu nykyinen tilanne. Kehitys on ollut "normaalia" palveluiden siirtymistä kuntakeskukseen. Asutus on kuitenkin pysynyt paikoillaan melko mukavasti, jopa kaksi uutta taloa on noussut tänä kesänä kylälle. Työpaikat ovat taajamassa mutta asumusmukavuus pitää ihmiset kylällä.

Me Pesiöläiset ollaan fiksua porukkaa, tappelukaveria meistä saa harvoin, hyvin harvoin.

• Kiitän kovasti

selostuksestasi Pesiönkylän nykytilanteesta ja historiasta. Pesiönkylän kuva on muotoutunut mielessäni jo kohtalaisen kattavaksi selostuksiesi pohjalta. Ehkä joskus tapaammekin kun tulen tutustumaan paikanpäälle Pesiönkyläänne?

• ku nuorra

poikana ratajatkatkoa ootettiin ja lättähattua asemalle saapuvaksi ootettiin olise mukavaa aikaa,,,,,,,,,,,,,

• puhekielessä

on aena puhuttu pesiönkylästä niin kuin myös pesiönlahesta. Eiköpähän tuo liene se ja sama onko änneä vae ei, kuhan tulloo seleväksi mistä kylästä on kysymys.

• on ja pysyy
        puhekielessä kirjoitti:

on aena puhuttu pesiönkylästä niin kuin myös pesiönlahesta. Eiköpähän tuo liene se ja sama onko änneä vae ei, kuhan tulloo seleväksi mistä kylästä on kysymys.

mitä nimeä käyttää pesiökylä on ja pysyy samana.

• mukavaa
        on ja pysyy kirjoitti:

mitä nimeä käyttää pesiökylä on ja pysyy samana.

muistoa PESIÖKYLÄSTÄ kun asuin siellä lapsuuteni ja ne kivat asmakirmailut iltaisin.siellä oli elämää..

• sivustoilla

• höykösen pöläys

Pessiekylä ja Pessiejärvi sekä Ryysyranta. Entä Petkelkylä?

• historiantutkija
        Kiitän kovasti kirjoitti:

selostuksestasi Pesiönkylän nykytilanteesta ja historiasta. Pesiönkylän kuva on muotoutunut mielessäni jo kohtalaisen kattavaksi selostuksiesi pohjalta. Ehkä joskus tapaammekin kun tulen tutustumaan paikanpäälle Pesiönkyläänne?

ja kirjoita Pesinönkylä, jos vielä onnellisemmaksi tuut.

• Google sanoo; tarkoititko P...
        sivustoilla kirjoitti:

kirjoitetaan pesiönkylä kuten vas;
        http://www.vasemmistoliitto.fi/organisaatio/kainuu/fi_FI/kuntatoiminta/
        Kyllönen Merja, Taipaleentie 38,89640 Pesiönkylä

suomussalmi sivuilla;
        http://www.suomussalmi.fi/Resource.phx/sivut/sivut-suomussalmi/liikunta/urheiluseurat.htx
        11. SUOMUSSALMEN HEVOSYSTÄVÄT RY/ SUOMUSSALMEN RATSASTAJAT RY.

Puheenjohtaja Eero Moilanen
        Taipaleentie 14 A
        89640 PESIÖNKYLÄ

Ei tunne googlekaan Pesiönkylää, vaikka viisas on, vaan kysyy tarkoititko Pesiökylä? Tosin kahtelun jälkeen löytyy 2 sivua Pesiönkylää, mutta Pesiökylää peräti 22 sivua!

• naapurin asiat

samanlainen juorukylä kuin muutkin .

• historiantutkija
      • historijan tutkija

kun laittaa tommosia jonninjoutavia linkkejä, jotka eivät valaise asiaa yhtään mihinkään suuntaan

• Pesiön
        historijan tutkija kirjoitti:

kun laittaa tommosia jonninjoutavia linkkejä, jotka eivät valaise asiaa yhtään mihinkään suuntaan

kantasana onkin "pösilö"...

• kyläpoliisi

kylän oikea nimi on Pesiökylä.

• immeiset

tämähän on kuin kauniit ja kohket.
      -yhtä ja samaa jankaamista
      -nimestä onkose nuin vaiko näin.
      -sanon että aivan sama - kirjoitakoot miten haluatte.
      -tämän maailman menossa se on pikkutekiä.

• kirjoitamaan

on pesiöllä oikein oikea jutun juuri .
      UUSI kansanedustaja merja kyllönen. hän vois kertoa valtakunnan kuulumiset.
      -mitä itse on saanut aikaan.
      -kansa on antanut sulle äänen edustaa meitä .väliaika tiedot on hyvästä evästykset ja vuoropuhelu on hyödyksi kaikille.
      etä merja kirjoituksia nettiin -nykypäivän lehti.

• on puhunut

http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/akx3000.sh?kanta=utapuh&EDNRO=963&paluuhaku=/triphome/bin/hex3300.sh?haku=pv1?hnro=963?kieli=su&haku=PUHLAA&LYH=LYHPV1&VAPAAHAKU=&TIPVTYYPPI=$&AKTYYPPI=$&TIASTUN=&TIKASVAI=$&VPVUOSI=$&PAIVAMAARA1=&PAIVAMAARA2=

• tarkoittanee

se "pesiö" suomennettuna? Kertokaapa sekin vielä?

• saattaa

olla alkuaan sukunimi, sillä vuosien 1625 ja 1635 veroluetteloissa on Paavo Pesiä Kiannankylästä. Kartassa vuodelta 1650 järven nimenä on PesiaJerfi ja kartassa vuodelta 1798 Pesiäjävi." Näin kirjoittaa suomussalmelainen murreprofessori Alpo Räisänen Pesiö-sanasta. Lähde: Kainuun murteiden ja nimistön opas (sivu 95), vuodelta 1982, ISBN 951-95748-1-6

• viikonloppuna

eipä tuosta merjan kirjotuksesta saanut selvää yhtä sinistä viivaa.eikö parempi olisi selkolieli?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      163
      3056
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      372
      2087
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1861
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1836
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      113
      968
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe