SONERA: nyt meni hermot

kyllästyny soneraan

hankin soneran kaapeli netin heinäkuun alussa

viikon pelasi loistavasti, sitten alkoi pätkimään ja modeemin valot rupesi vilkkumaan, yhteys kyllä palautui itsestään, mutta pätkimistä saattoi olla jopa kymmeniä kertoja päivässä. tein vikailmoitusen ja vikapalvelu otti yhteyttä . asentaja tuli käymään seuraavana päivänä. hän mittasi antenni singnaalin tehon ja sanoi että on hyvä, hän myös mittasi ja tarkisti kaikki operaattorin omat laitteet ja totesi ettei vikaa ole niissä. tietokoneeseen hän ei koskenut vaan sanoi suoralta kädeltä että vika on koneessa kun ei kerran operaattori vikaa löydä.

vein koneen huoltoon "maksoin huollon" mutta huolto ei löytänyt mitään vikaa koneesta, sanoivat vain että uudestaan yhteys operaattoriin. seuraavana päivänä posti oli muistanut minua laskulla joka oli tullut soneralta. avasin laskun ja siinä luki "tämä on lasku data liittymän vian korjauksesta" mitä helvettiä, siis sonera lähettää laskun toteamatta että vika tosiaan on tietokoneessa. huh huh.

tein uuden vikailmoituksen, kun lopulta asentaja tuli taas käymään hän mittasi jälleen antenni singnaalin tehon ja tarkisti kaikki laitteensa, ja lisäksi hän jopa meni istumaan tuolille ja koittamaan tietokonetta "positiivinen yllätys"

asentaja rämpläsi konetta noin 30 min ja hän poiteli rukseja joistakin kohtaa asetuksista. kun hän oli lähtemässä kysyin mitä sä oikein teit sille. asentaja sanoi että muutti hieman protokollien asetuksia. "aijaa"

kului hetki ja kappas netti pätkäsi jälleen, mutta tällä kertaa se ei tullut takaisin. annoin modeemille sähkö piikkejä sekä resetoin sen, mutta ei auttanut. yhteys ei pelannut.

sitten tein tietokoneelle järjestelmän palautuksen, palautin koneen ajankohtaan ennen asentajan käyntiä ja kappas netti rupesi toimimaan.

muutaman päivän päästä posti muisti jälleen soneran laskulla "data liittymän vian korjaus"

tämän jälkeen minulta meni hermot lopullisesti. soitin soneran vikapalveluun ja haukuin heidät maasta taivaisiin. kerroin heille että asentajan koneen rönkkimisen jälkeen netti ei pelannut laisinkaan ja että järjestelmän palautus auttoi asiaan. vikapalvelussa ihmeteltiin suuresti että miten on mahdollista että asentaja rönkkii konetta. huh huh. "eikö muka saisi"

kaiken selitysten jälkeen soneralta lupasivat lähettää internet yhteyden korjaus sarjan eli CD jossa on soneran oletus yhteys.

odotin kolme viikkoa ja mitään ei kuulunut jotenka soitin soneralle ja kysyin mistä nyt kiikastaa. soneralta sanottiin että ei heille ole tullut mitään tietoa että mitään CD levyjä olisi edes pitänytkään postittaa . hohhoijaa.

sitten sanoivat että jos haet ne täältä soneran pisteestä niin saat ne saman tien. no, käivin hakemassa, matkaa soneran lähimpään pisteeseen on noin 30km. eli 60km piti taas mennä yhden CD:n takia. "huokaus"

kotiin päästyäni pistin CD: kelkkaan ja kappas tuli virheilmoitus. "yhteensopivuus ongelma, tarvitaan windows XP.

soitin taaaaaas soneralla ja kerroin että tämä ei käy vistaan. soneralta sanottiin että ei ole vielä tullut vistaan yhteensopivaa korjaus CD:levyä etää minun olisi pitänyt kertoa kun hain CD:n että minulla on vista.

tämän tapauksen jälkeen loppui minu sonera aika. irtisanoin kaiken soneralle kuuluvan, laajakaistan, kännykät, ja lankapuhelimen.

12

1966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sonieeera

      tarinasi on hyvä, mutta ikävä kyllä täyttä fiktiota. minulla on myös soneran kaapeli kaista ja ei ole mitään ongelmia kun osaan hallita konettani oikein. sinun olisi vaan pitänyt pitää kiinni sonerasta ja taistella tai vaikka hakeutua johonkin koneen käsittely koulutukseen. totuus on se että sonerassa ei ole mitään moitittavaa.

      • totuussillähyvä

        sonera on täysin PASKA


    • dnalnif

      ilmeisesti olet nyt sekoittanut operaattoria, DNA:lle tuo tarina sopii vallan mainiosti.

      • Soneraa kohtaan epäluuloinen.

        Minulla pätkii netti lähes päivittäin. Olen yli 5 vuotta tietokoneiden kanssa sähläillyt ja tiedän kyllä miten internet-asetukset tulee laittaa. Modeemissa ei vikaa. Käytössä soneran kasimegainen. Pakko sanoa. Paskaostos.


    • nujula

      TeleRing,,,,, Varsinainen Paskaputiikki.Myy tietokoneita,vaikka ei osaa niitä asentaa,eikä välitä huolloista hevonpaskan vertaa.Kaveri täynnä itteään eli tyhjä nuppi,kiertäkää kaukaa.

      • tympii

        Kyllä Soneralla on liian usein tarjoamansa sähköposti tiltis... ja nyt ei pääse koko soneran sivustolle ees. Hintakin on täysin kohtuuton ja jos Soneran päässä on jotain vikaa niin tarjoavat vastineeksi muka jotain asennuspalvelua!!! ja semmosta kun ei tarvita...tarvittaisiin vaan toimiva yhteys 50euron kuukausimaksun vastineeksi!!!


    • Mäkkihöperö

      Miksi haukut täysin väärää puuta, kun vika aivan selvästi on Vistassa eikä se ole Soneran tekemä.
      Minulla on Sonera ja toimii koko ajan eikä tarvitse asentajaa kutsua konevikojen takia, mutta minulla ei olekaan mitään Vistaa - eikä tule - eikä mene hermot ;-)

    • niinpä niin

      Tuo että Sonerassa on aina vikaa, on mielestäni hieman yksilöllistä. Ja se että asentajia haukutaan, kyllä ne asentajat mun mielestäni osaa hommansa, ja jos joku luulee osaavansa asiat paremmin kuin asentaja, jolla saattaa olla kokemusta hieman enemmän, niin yrittäköön korjata vikansa itse, varsinkin jos vika jää omaan koneeseen.

    • vihainen soneralaine

      meillä soneran netti ja se pätkii päivässä noin 10 kertaa, täyttä paskaa ja haluaisin heti vittuun tämän suomeksi sanottuna. vikapalvelun puhuvalle päälle aivan turha soittaa, koska siitä ei mitään hyötyä ole. SONERA SUCKS

    • panzer

      Se kai on siitä kiinni missä sattuu olemaan laitteineen. Minun kenttävoimakkuusongelmani ratkaisin omatekoisella folioantennila!

    • uuttapukkaa

      Minulla yhteys pätkii kans . vikailmoitus tehty, asentaja käynyt taloyhtiön kellarissa, säätöjä tekemässä, Asentaja sanoi, että modeemissa vikaa ja sanoi myös, että
      käy Soneran liikkeessä, antavat sieltä uuden modeemin lainaa, tai sen voi ostaakin muutamalla kympillä.
      Menin liikkeeseen, he sanoivat, että ei täältä mktään modeemeja ostella eikä
      lainata, alkoivat samantien kauppaan uutta yhteyttä, ja esittelivät modeemia
      jonka saisin siinä ohessa.
      Ostopäätös olisi heti pitänyt tehdä, vetosivat postilakkoon, etten saisi medeemia postissa sen takia, jos en heti pistä asioita vireille.

      Sanoin, että harkitsen asia koska viikonloppu olis tulossa ja asiat ei mene suuntaan, eikä toiseen pyhänä.
      Yhteys alkoi taas toimia ja päätin, että nyt harkitaan tarkkaan mihin
      päädyn.
      Veikkaampa, että ongelma ei ole modeemissa koska se taas toimii, vaan Soneran yhteydessä.

    • refrfr

      Ei ollut ongelma modeemissa, uutta testattu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe