suullinen sopimus

sitovuus

Onko suullinen sopimus sitova? Sopimus voidaan todistaa myös.

15

2334

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta

Sullinen sopimus on sitova, mikäli laissa ei ole edellytetty nimenomaan kirjallista muotoa ja kaikki muut sopimuksen pätevyyteen vaikuttavat tekijät ovat sopijapuolten välillä kunnossa. Pääsääntöisesti sopimuksen muoto on vapaasti valittavissa.

• Kokenut tietää

vaikka paikalla ei olisi yhtään todistajaa ja vaikka sopimus tehtäisiin esim.puh keskustelulla.Niin minulle kävi kerran.Oikeusjuttu tulossa ja kaverin kans sovittiin,et;Kunha saadaan se asia alta pois ku kerra oli myöhäistä perua hänen puolelta,vaik ois sitä halunnu.Mut voihan vee.Aina ku tulee ikävyyksiä,meidät vedetään jotenki yhteen ja joku tekee vääriä johtopäätöksiä.Kysees oli vaan "pikkujutun anteeksanto"Mutta me sovittiin kaverin kans,et unohdetaan koko juttu ja se ei saa vaikuttaa enää kummankaan elämään.Ja mä "annan hänelle mielenrauhan"ku kyse oli siitä,et se meni töppäilyni seurauksena.Mutta ei,mmeidän kummankaan ei anneta unohtaa.Mä oon nainen ja hän mies ja niin paljon vieläkin rakastan,et kunha yhteiskuntakin tajuais:Jättäkää jo perkele rauhaan."

• green eys

Käsitellään ensin paljon hoettua herrasmies sääntöä mitä se on ?
      Herrasmies sääntöä ei ole sitä ei ole kirjoitettu paperille musteella sitä siis ei ole koska ihmisiin ei voi luottaa ihmiset eivät ole nuhteettomia ei siis ole herrasmies sääntöjä.
      Ei sähköpostikaan ole sopimus !

Ei suulisia sitoavia sopimuksia ole ei sanat ole sitoavia sanat voivat vain olla kaunokirjallista helinää vailla totuutta !

Ei sanojen peruusteella voida tuomita koska me emme lue mitä oli vuonna 207.eaa kun JULIUS oli elikkä me eletään nykyisen lain mukaan.
      Laki mikä on merkitsevä on se laki joka on sillä hetkellä voimassa ei jälkikäteen (lain muutos) eikä historiallinen laki esm. 207.eaa uudella (joka puoltaisi sopimuksen puolesta viralliseksi mikä tarkoittanee myös suulisen todistamisen muuttumista niin että näyttöä ei tarvittaisi suulisen todistamisen pohjaksi)ja vanhalla lailla siis ei ole merkitystä vaan sillä lailla joka on voimassa on MERKITYS.

Siispä ei suullinen ole sitoava eikä pätevä sopimukseksi ties mitä ihmiset keksivät.

Huom. kirjalliselle sopimukselle ei löydy vastinetta/eikä vertauskuvallista sopimus velvoitetta.

Suullisen sopimuksen väittäminen on rikos koska sitä ei OLE (sopimusta ei ole) !

T: Marko

• ehkä ei

kannata kirjoittaa tuota tajunnanvirtaasi, kun sisältökin on väärin. Onkohan syy siihen, ettet oikikseen päässyt.

Suullinen sopimus on pätevä (ensimmäisen vastaajan kertomin poikeuksin), aivan eri kysymys on sitten, että miten sopimuksen olemassaolo tai sopimuksen ehtojen sisältö näytetään toteen jos tästä syntyy erimielisyyttä.

• green eys
        ehkä ei kirjoitti:

kannata kirjoittaa tuota tajunnanvirtaasi, kun sisältökin on väärin. Onkohan syy siihen, ettet oikikseen päässyt.

Suullinen sopimus on pätevä (ensimmäisen vastaajan kertomin poikeuksin), aivan eri kysymys on sitten, että miten sopimuksen olemassaolo tai sopimuksen ehtojen sisältö näytetään toteen jos tästä syntyy erimielisyyttä.

... kirjoitit-" sopimuksen olemassaolo tai sopimuksen ehtojen sisältö näytettäisiin toteen ".
        Niin tuossa tulikin esille että ei voida puhua sopimuksesta koska jopa olemassa olo on kyseenalainen.
        Tuo sisältöhän olikin kirjoittamassani tekstissä jos ymmärtäisit analysoidan miksi ei voida pitää suullisia sopimuksia pätevinä.
        Olet siinä oikeassa että tyyli tuottaa 0.p koska analysointia ei kaivata vaikkakin asian sisältö löytyy/vastaus.
        Pitäisi löytyä vastausten kirjoittamiseen jokin opus mutta jos itse onnekkaana löysit tiesi sisälle opettele myöskin löytämään sisältö minunkin tekstistä koska tuollaisia yksioikoisia tekstejä ei ketään halua riippuen tilanteesta sinulle antaa/opettele analysoiva lähestyminen vaikka analysoiva lähestyminen tuottaisi 0.p.
        Onnea opintoihin...(komments)...!

T:Marko

• ja taas
        green eys kirjoitti:

... kirjoitit-" sopimuksen olemassaolo tai sopimuksen ehtojen sisältö näytettäisiin toteen ".
        Niin tuossa tulikin esille että ei voida puhua sopimuksesta koska jopa olemassa olo on kyseenalainen.
        Tuo sisältöhän olikin kirjoittamassani tekstissä jos ymmärtäisit analysoidan miksi ei voida pitää suullisia sopimuksia pätevinä.
        Olet siinä oikeassa että tyyli tuottaa 0.p koska analysointia ei kaivata vaikkakin asian sisältö löytyy/vastaus.
        Pitäisi löytyä vastausten kirjoittamiseen jokin opus mutta jos itse onnekkaana löysit tiesi sisälle opettele myöskin löytämään sisältö minunkin tekstistä koska tuollaisia yksioikoisia tekstejä ei ketään halua riippuen tilanteesta sinulle antaa/opettele analysoiva lähestyminen vaikka analysoiva lähestyminen tuottaisi 0.p.

Marko, sä olet väärässä.. Älä intä, kun et tiedä.
        Ei jaksa edes kirjoittaa uudestaan sitä, mikä on jo kirjoitettu - Markoa ennen kirjoittanut oikeassa.

• green eys
        ja taas kirjoitti:

Marko, sä olet väärässä.. Älä intä, kun et tiedä.
        Ei jaksa edes kirjoittaa uudestaan sitä, mikä on jo kirjoitettu - Markoa ennen kirjoittanut oikeassa.

...jos sinä kerran kerroit että ne asiat ovat muka sopimuslain kohtia niin etkö sanonut että suullisen sopimuksen (väitetyn) aina voinee kiistää ?
        Jos suullisen voinee kiistää niin onko tuomiota jolla voisi määrätä velan perittäväksi ?
        KUN HÄN EI MUISTA / TIEDÄ / VAIKKA EI OLE TIETOINEN MITÄ TAPAHTUU miten VOINETE TUOMITA KYSEISEN HENKILÖN MAKSAMAAN VÄITETYN VELAN !
        Jos kerran sinulla ei ole argumenttia ota jo ne lääkkeesi ja käy hoidontarpeeseesi hakeutumaan osasto hoitoon oletan että jristi sanoisi sinulle juuri noin HAKEUDU HOITOON !!!!!!
        SANO MISTÄ LÖYDÄT VELVOITE OIKEUDESTA LUVUN/PYKÄLÄN JA MOMENTIN ?

• valita
        green eys kirjoitti:

...jos sinä kerran kerroit että ne asiat ovat muka sopimuslain kohtia niin etkö sanonut että suullisen sopimuksen (väitetyn) aina voinee kiistää ?
        Jos suullisen voinee kiistää niin onko tuomiota jolla voisi määrätä velan perittäväksi ?
        KUN HÄN EI MUISTA / TIEDÄ / VAIKKA EI OLE TIETOINEN MITÄ TAPAHTUU miten VOINETE TUOMITA KYSEISEN HENKILÖN MAKSAMAAN VÄITETYN VELAN !
        Jos kerran sinulla ei ole argumenttia ota jo ne lääkkeesi ja käy hoidontarpeeseesi hakeutumaan osasto hoitoon oletan että jristi sanoisi sinulle juuri noin HAKEUDU HOITOON !!!!!!
        SANO MISTÄ LÖYDÄT VELVOITE OIKEUDESTA LUVUN/PYKÄLÄN JA MOMENTIN ?

Lähtökohtana on sopimusvapauden periaate. Sopimuksista on ylipäätään aika vähän laintasoisia säännöksiä johtuen juuri tuosta sopimusvapauden periaatteesta. Sinun tai kenenkään muunkaan ei ole mikään pakko tehdä suullisia sopimuksia, jos ei luota sopimuskumppaniinsa.

• green eys
        valita kirjoitti:

Lähtökohtana on sopimusvapauden periaate. Sopimuksista on ylipäätään aika vähän laintasoisia säännöksiä johtuen juuri tuosta sopimusvapauden periaatteesta. Sinun tai kenenkään muunkaan ei ole mikään pakko tehdä suullisia sopimuksia, jos ei luota sopimuskumppaniinsa.

...Toimijan vapaus päättää sopimukseen sitoutumisesta, sopimuksen sisällöstä, sopimuskumppanin valinnasta ja sopimussuhteen lakkauttamisesta !
        Toimija ?
        Suomessa pyritään riidassa sovintomenettelyä .
        .... sovittelijan ei tarvitse pyrkiä juridisessa mielessä oikeaan tulokseen...(kohtuuttomuuslaki...!

Ihmisellä on oikeus edellen olla muistamaton / tietämätön koska nuohan ovat vain väittämiä ottaen huom.viellä todistajan/todistajien kyseenalaistaminen ei sopimusta voida todeta olevan !

• vieläkin
        green eys kirjoitti:

vastata...minä kirjoitin vain tuon "Marko"-alkuisen kommentin, en mitään muuta vastausta. Joku toinen on jatkanut Markolle vastaamista.

Kiitos toivotuksista, mutta onnea opintoihin en enää tarvitse, koska olen valmistunut oikiksesta kauan kauan sitten ja tällä hetkellä toimin lainkäytön piirissä. Ainakin minä haluan osapuolten oikeudenkäyntikirjelmien olevan mahdollisimman selkeitä ja yksiselitteisiä sekä asian erityispiirteet huomioiden mahdollisimman lyhyitä. En lähde kaivamaan merkityksiä rivien välistä, epäselvyys menee epäselvyyden esittäjän vahingoksi. Kovin montaa sivua tajunnanvirtaa ei jaksa lukea, lisäksi se aiheuttaa hirveästi lisätyötä jutun myöhemmissä vaiheissa.

Lääkitystä en toivottavasti tarvitse, korkeintaan jutturuuhkan aiheuttamaan stressiin.

Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä, Marko

PS. Mitä nimimerkkisi tarkoittaa? Jos tarkoitat "vihreitä silmiä", se kirjoitetaan green eyes, ei "green eys".

• green eys
        vieläkin kirjoitti:

vastata...minä kirjoitin vain tuon "Marko"-alkuisen kommentin, en mitään muuta vastausta. Joku toinen on jatkanut Markolle vastaamista.

Kiitos toivotuksista, mutta onnea opintoihin en enää tarvitse, koska olen valmistunut oikiksesta kauan kauan sitten ja tällä hetkellä toimin lainkäytön piirissä. Ainakin minä haluan osapuolten oikeudenkäyntikirjelmien olevan mahdollisimman selkeitä ja yksiselitteisiä sekä asian erityispiirteet huomioiden mahdollisimman lyhyitä. En lähde kaivamaan merkityksiä rivien välistä, epäselvyys menee epäselvyyden esittäjän vahingoksi. Kovin montaa sivua tajunnanvirtaa ei jaksa lukea, lisäksi se aiheuttaa hirveästi lisätyötä jutun myöhemmissä vaiheissa.

Lääkitystä en toivottavasti tarvitse, korkeintaan jutturuuhkan aiheuttamaan stressiin.

Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä, Marko

PS. Mitä nimimerkkisi tarkoittaa? Jos tarkoitat "vihreitä silmiä", se kirjoitetaan green eyes, ei "green eys".

...kyseinen vastausten kirjoitus oli mielekästä ja samalla tulin miettineeksi mitä tuo kirjoitusten sisältö voisi saada aikaan.
        Olen yhä edelleen oman kantani takana mutta kunnioitan ammattilaisen vastauksia joitten takia avoin vähän kirjoja.
        Hyvä että ei tullut tunti veloitusta 22 % alv.
        Menestystä lain palvelijana lain joka on kirjoitettu kirjaan musteella.

Joskus nuorena opin tuon silmä eys jostakin nuoriso musiikista irish kielellä lausuttuna ai ehkäpä myös siitä.

Terv. Marko

• ...

Kyllä on sitova. Asiasta löytyy hauska artikkeli netistä osoitteesta http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/search/label/Keskustelun tallentaminen jossa autokaupan myyjä on mennyt lupailemaan asioita, joita ei sitten tarkoittanutkaan. Kun asiakkaalla sattui olemaan nauhuri taskussa, niin lopputulos oli aika selvä.

• green eys

Moi ! Ei tuo käy esimerkiksi koska puhuit siitä kuinka autoliike toimi joten unohda tuo autoliike esm.tapauksena !
        Autoliikettä ja heidän esimiehensä toimintaa ei voida pitää lakiin liittyvänä pakkokeinona !

• Ei-Marko
        green eys kirjoitti:

Moi ! Ei tuo käy esimerkiksi koska puhuit siitä kuinka autoliike toimi joten unohda tuo autoliike esm.tapauksena !
        Autoliikettä ja heidän esimiehensä toimintaa ei voida pitää lakiin liittyvänä pakkokeinona !

Juu moi vaan. Nähdään joku päivä ja keskustellaan lisää fiksuja. Tai sitten ei.

T:Ei-Marko

• green eys
        Ei-Marko kirjoitti:

Juu moi vaan. Nähdään joku päivä ja keskustellaan lisää fiksuja. Tai sitten ei.

T:Ei-Marko

...

?

...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe