Osaisikohan joku kertoa mulle mikä mulla on kärryn valoissa vikana kun jarruvalot ei pala. Olen tarkistanut auton ja kärryn pistokkeiden liitännät. Polttimot vaihdettu, mutta ei vaan silti toimi. Pitäis viedä kärry katsastukseen, joten pitäis saada valot kuntoon.
Jarruvalot ei pala
5
8488
Vastaukset
- kytkennät sitten
Kokeileppa kärryä naapurin autoon, jos valot toimivat, niin vika ei olekaan kärryssä.
- autosähkö
tarkistaa kaikki muutkin liitännät kuin pelkästään pistokkeet.vikana on se että joko plussa tai maa puuttuu.
- Mate
>> "Olen tarkistanut auton ja kärryn pistokkeiden liitännät."
Silmämääräisesti vai mittaamalla?
Mittaa ensin että auton pistokkeeseen tulee virta jarruvaloille.
Eli mittaa jännite auton pistokkeesta nastoista 3 ja 6 samalla kun kaveri painaa jarrua.
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/wlaturi/pvkytk.htm
Jos virta tulee niin auton pistoke on kunnossa joten mittaa nyt yleismittarilla jarruvalot perävaunusta.
Aseta mittari vastusalueelle (ohm) ja mittaa vastus vaunun pistokkeen nastoista 3 ja 6. Mittarin pitäisi mennä lähes nollille (pari kolme ohmia).
Jos tulos on ääretön niin virtapiiri on poikki eli jostain johto irti tai jos tulos on suuri eli kymmeniä tai satoja ohmeja niin jossain on löysä liitos.
Omassa kärryssä oli juuri toisessa vilkussa kyseinen ongelma.
Jos kärry on ok niin tarkista ettei pistokkeiden liittimet ole pahasti hapettuneet tms. - lamput ??
Kait sulla on niissä jarrulampun paikoissa oikeat sinne kuuluvat lamput ja vielä oikeinpäin.
- frage
oletkohan tarkistanut oikein mittarilla minne saakka se sähkö oikein tulee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265