Paljonko maksavat peltivanteet?

4x100 tai jotain

Talvikiekkojen vanteet ovat aika ruvella ja ruosteessa. Kannattaako ostaa uudet vai vaihdattaa vanteelta vanteelle?

22

17180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikkeistä

14 tuuman peltivanteet Vianorista n 60 € kpl eli 240 €. Listahinta jotain 90 € / kpl.

Netistä vannetukusta sama hinta toimituskulut, eli kalliimmat.

Omat kanssa ruvella ja aluvanteet ei kiinnosta.

• 60-80€ kierros

Jos auto oli vähänkään yleisempi, saat tuolla yhden vanteen hinnalla kokonaisen kierroksen käytettyjä.

Hyvällä tuurilla voit saada jopa täysin uudet vanteet kun uuden auton ostaja ei suostu maksamaan tehdasaluista riistohintaa vaan ottaa auton peltivanteilla joiden tilalle ostaa itse tarvikealut.

Itse myin edellämainitusta syystä kaksi kierrosta käyttämättömiä peltivanteita 80€/kierros.

• hyviäkin
        60-80€ kierros kirjoitti:

Jos auto oli vähänkään yleisempi, saat tuolla yhden vanteen hinnalla kokonaisen kierroksen käytettyjä.

Hyvällä tuurilla voit saada jopa täysin uudet vanteet kun uuden auton ostaja ei suostu maksamaan tehdasaluista riistohintaa vaan ottaa auton peltivanteilla joiden tilalle ostaa itse tarvikealut.

Itse myin edellämainitusta syystä kaksi kierrosta käyttämättömiä peltivanteita 80€/kierros.

Jos näissä tarvikealuissa joutuu käyttämään noita muovisia soviterenkaita niin ainakaan minä en noita autooni laita.

Autoliike osti omaan autooni tarvikealut ja niihin michelin renkaat, vein setin renkasliikkeeseen jossa renkaat irroitettiin vanteilta ja nyt ne odottavat asennusta auton omille aluvanteille.

• Tojonisti
        hyviäkin kirjoitti:

Jos näissä tarvikealuissa joutuu käyttämään noita muovisia soviterenkaita niin ainakaan minä en noita autooni laita.

Autoliike osti omaan autooni tarvikealut ja niihin michelin renkaat, vein setin renkasliikkeeseen jossa renkaat irroitettiin vanteilta ja nyt ne odottavat asennusta auton omille aluvanteille.

Ei niiden sovitteiden ole pakko olla muovisia. Itse ostin Melber vannesarjan muutama vuosi sitten ja hintaan kuului autoon sopiva metallinen soviterengas-setti.

• 10 €/kpl

Tuusulan Rengas-lasissa uudet 14 tuumaset peltivanteet Ford Focukseen talvirenkaiden mukana. Maksoivat 10 €/kpl. Yhteensä 40 €.

• Tojonisti

Kun itse ostin muutamia vuosia sitten renkaat kevytmetallivanteet Euromasterilta, katselin samalla hyllyssä olevia peltivanteita. 10 € oli niiden kappalehinta minustakin, sen takia tuo aiemman vastauksen "60 €" kuulosti todella omituisen suurelta. Kuinka peltivanne voisi maksaa kuusikymppiä kun kevytmetallivanteitakin saa halvimmillaan (suomalaisista liiikkeistäkin) 80 eurolla...

• röpöttäjä
        Tojonisti kirjoitti:

Kun itse ostin muutamia vuosia sitten renkaat kevytmetallivanteet Euromasterilta, katselin samalla hyllyssä olevia peltivanteita. 10 € oli niiden kappalehinta minustakin, sen takia tuo aiemman vastauksen "60 €" kuulosti todella omituisen suurelta. Kuinka peltivanne voisi maksaa kuusikymppiä kun kevytmetallivanteitakin saa halvimmillaan (suomalaisista liiikkeistäkin) 80 eurolla...

Soita Vianoriin, euromasteriin tai mihin tahansa rengasliikkeeseen ennekuin tulet kirjoittamaan höpöjä.

• Ja vielä soittaa pitäisi
        röpöttäjä kirjoitti:

Soita Vianoriin, euromasteriin tai mihin tahansa rengasliikkeeseen ennekuin tulet kirjoittamaan höpöjä.

Eipä tarvitse ainakaan minun soittaa minnekään (kuka nykyaikana puhelimella asioita muutenkaan hoitaa, sähköpostilla nykyisin kaikki hoidellaan), kun olen Euromasterilla minäkin käynyt. 10 euroa tai vähän yli on sopiva hinta. Tosiaan, kuka hullu maksaisi peltivanteista 60 euroa, kun halpoja aluvanteita alkaa saamaan lähes samalla?? Kuten edelläkin kirjoittaja totesi...

• jossain
        Ja vielä soittaa pitäisi kirjoitti:

Eipä tarvitse ainakaan minun soittaa minnekään (kuka nykyaikana puhelimella asioita muutenkaan hoitaa, sähköpostilla nykyisin kaikki hoidellaan), kun olen Euromasterilla minäkin käynyt. 10 euroa tai vähän yli on sopiva hinta. Tosiaan, kuka hullu maksaisi peltivanteista 60 euroa, kun halpoja aluvanteita alkaa saamaan lähes samalla?? Kuten edelläkin kirjoittaja totesi...

Tosiaan nytkin oli lehdessä alk. 79 € / kpl kevytmetallivanteet... Taisi olla 14" tai 15". Eli todellakin 60 € peltivanteista olisi silkkaa hulluutta. Sellaista liikettä välttelisin kyllä kuin ruttoa.

• Anonyymi

Valehtelet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet

Just joo, et sitten vähän aikaisemmin tullut elvistelemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet

Poika on nero, vuoden 2007 ketju.

• ei ongelmaa

Ruoste ei haittaa mitään vanteessa. Irtoruosteet voi toki rapsuttaa pois ja sitten laittaa suojamaalia ja vahaa päälle. Ruosteiset vanteet toimii kyllä hyvin ja saa painoon. Ulkonäön voi korjata koristeilla.

• ja sitten ihmetellään

Saahan ne näkyvät ruosteet sudittua piiloon pensselillä tai peitettyä pölykapselilla. Niin ja homeisen talon seinän voi sutia lateksilla piiloon ja roskat lakaista maton alle.

Ja sitten ihmetelläänkin mystisiä ilmavuotoja tai tilaillaan hinausautoa räntäsateessa jouluaattona korpitaipaleelta kun rengas yllättäen tyhjeni ajossa.

Siinä vaiheessa kun peltivanne on talven suolaliemien jäljiltä näkyvässä pintaruosteessa, on sitä ruostetta myös renkaan ja vanteen välisessä pinnassa jonka pitää olla täysin sileä jotta ilmat pysyisivät sisällä. Suolaliemellä kun on ikävä tapa uittaa itsensä kapillaari-ilmiön ansiosta paikkoihin joihin se ei kuulu.

• paikkaansa
        ja sitten ihmetellään kirjoitti:

Saahan ne näkyvät ruosteet sudittua piiloon pensselillä tai peitettyä pölykapselilla. Niin ja homeisen talon seinän voi sutia lateksilla piiloon ja roskat lakaista maton alle.

Ja sitten ihmetelläänkin mystisiä ilmavuotoja tai tilaillaan hinausautoa räntäsateessa jouluaattona korpitaipaleelta kun rengas yllättäen tyhjeni ajossa.

Siinä vaiheessa kun peltivanne on talven suolaliemien jäljiltä näkyvässä pintaruosteessa, on sitä ruostetta myös renkaan ja vanteen välisessä pinnassa jonka pitää olla täysin sileä jotta ilmat pysyisivät sisällä. Suolaliemellä kun on ikävä tapa uittaa itsensä kapillaari-ilmiön ansiosta paikkoihin joihin se ei kuulu.

Viimeksi kun ruosteisille vanteilleni vaihdettiin renkaita, ne olivat sisältä kuin uudet. Ainoastaan uloin reuna, joka näkyy kumin ollessa paikallaan, oli ruostunut. Ja ilma ei poistu vanteistani, ei edes hitaasti. 2kk välein tarkastan eikä ole tarvinnut lisäillä.

• mukana peltivanteet
        paikkaansa kirjoitti:

Viimeksi kun ruosteisille vanteilleni vaihdettiin renkaita, ne olivat sisältä kuin uudet. Ainoastaan uloin reuna, joka näkyy kumin ollessa paikallaan, oli ruostunut. Ja ilma ei poistu vanteistani, ei edes hitaasti. 2kk välein tarkastan eikä ole tarvinnut lisäillä.

uudet peltivanteet 14 " . Setti maksoi 480 € töineen eli vanteille tuli hintaa jotain 100 - 150 €.

• Tänä=n
        mukana peltivanteet kirjoitti:

uudet peltivanteet 14 " . Setti maksoi 480 € töineen eli vanteille tuli hintaa jotain 100 - 150 €.

nyt toyotalla ovh. 95€ kpl

• Anonyymi

Noita käytettyjä peltivanteita ny saa ilmaiseksikin kun katselee pikkasen,ei niistä muutamaa kymppiä enempää kannata sarjasta maksaa jos ei mitään erikoisia ole.

• Anonyymi

Niin ja autopurkaamoista saa vanteet renkaineen päivineen.

• Anonyymi

Peltivanteiden hiekkapuhallus ja pulverimaalaus maksoi 80€/vannesarja kun itse maalautin pari vuotta sitten. Pysyy alkuperäiset vanteet ja niistä saa uudenveroiset.

• Anonyymi

Kannattavuus riippuu lompakon paksuudesta. Ja vanteelta vanteellehan ne on vaihdettava, jos haluaa vanhoista eroon!

• Anonyymi

Ennenmuinioin laitettiin Anttilan aluvanteet. Osta tarvikeliikkeestä leuhkat pölykapselit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2228
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1843
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1460
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1434
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1117
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1114
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1074
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      103
      1046
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      912
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      75
      898
    Aihe