HS: Dementiapotilaita Helsingissä...

Psykopatologia

1

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivustaseuraaja

      Hollannissa on nykyään käytössä vapaaehtoinen eutanasia joka perustuu että henkilö allekirjoittaa hoitotahtonsa vain sillä erolla,, Suomen vastaavaan hoitotahtoon että se voidaan tehdä jo parantumattoman sairauden edetessä. Hollannin malli, Suomessa tyhjentäisi osastot Alzheimer potilaista ja siten yhteiskunta säästäisi.

      Alzheimer henkilö on helposti johdateltavissa ja allekirjoittaa vaikka blanco paperin johon saa itse rustata sitten allekirjoituksen hakija oman tahtonsa mukaan etenkin jos on omainen ja kiire päästä perinnölle.

      Onhan vastaavia tapauksia jo sattunut Hollannissa jossa joidenkin Alzheimer,omaiset avusti hoitotahdon täyttymisessä.

      Se miten juridisesti pätevä on todetun keskivaikeaa Alzheimerin tautia sairastavan henkilön allekirjoitus Suomessa,siitä oli äskettäin käräjäoikeuden päätös jossa oikeuskelvottoman allekirjoitus kauppatapahtumassa oli lainvoimainen ja se perustui,lähiomaisten suulliseen todisteluun käräjillä jolloin allekirjoitus oli vaan oikeutusperuste,muodollisuus ja käräjäoikeus muodosti päätoksensä siitä kuullun perusteella ,mikä oli allekirjoittajan terveen mielen aikana osoittama ,oletettu tahto. siten jäi oikeuskelvottoman suorittama kauppatapahtuma voimaan, suullisen todistelun perusteella vaikkakin suulliset todistelijat olivat edunsaajina asuntokaupassa ja heitä vastassa suullisena todistajana käräjillä oli tunnettu Suomalainen gerontologi ja hänen useampisivuinen lääkärinlausuntonsa asiakirjatodisteluna henkilön ei oikeustoimikelpoisuudesta kauppatapahtuman ajoilta.
      Joten lääkärinlausuntojen todistusvoima ja painoarvo käräjillä on siis joskus melko merkityksetöntä.
      .

      Tapaus oli kun serkukset haki asunto-osakkeen omistusoikeus kirjaan allekirjoituksen Alzheimer henkilöltä ja siten saivat asunnon nimiinsä ja toiset serkut nosti kanteen ja hävisivät vaikka koko asunnon omistus siirto perustui jo todetun Alzheimerin tautia sairastavan henkilön tekemään allekirjoitukseen.

      Käräjäoikeus perusteli päätöstä MM:suullisen kuullun perusteella muodostettu päätös että on noudattetu henkilön terveen mielen aikana suorittamaa suullinen lupaus jonka kuulijoina oli,,, (edunsaajat,myyjäosapuoli) siksi .jne-

      Tämän voi suhteuttaa Eutanasiaan ja hoitotahtoon ja jos joku väittää Alzheimer henkilön allekirjoituksia lainvoimattomiksi,niin sukulaiset voi mielensä mukaan yhdessä todistaa hänen terveen mielen aikana suorittamaa suullista tahdonilmaisua,,mistä vaan.

      Kaikkihan on vaan juriikkaa ja juridistakikkailua
      ja laki on vaan tilannekohtainen tulkintakysymys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe