Turvallisuus/luotettavuusselvitys ja poliisirekisteri

Neiti-X-27

Saako lentokenttä poliisilta selville turvallisuus/luotettavuusselvitystä tehdessään, jos henkilöllä on yksi näpistys tuotteesta alle 5 e, joka kirjattu poliisirekisteriin? Olen saanut monenlaista tietoa asiasta, toisaalla sanotaan, että saavat selville vain rikosrekisteriasiat ja toisaalla että myös poliisirekisterimerkinnät. Tapauksesta on aikka vain 1 vuosi. Voiko itsestä tilata lausuntoa? Kuinka kauan kestää että poistuu poliisinkirjoista? Muuta rikosrekisteriä ei ole, tämä ainoa merkintä parkkisakkojen lisäksi.

3

1847

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voinut saada

parkkisakkoja, koska sellaisia ei ole olemassa. Pysäköintivirhemaksu on hallinnollinen maksu, jonka kerää kunta, ja joka ei kirjaudu mihinkään henkilökohtaiseen rekisteriin. Se ei siis ole rikoksesta/rikkomuksesta seuraava rangaistus eikä näinollen näy "rikosrekistereissä".

• Helmunt Schwein

Näpistyksen vanhenemisaika on kaksi vuotta, jonka jälkeen se poistuu poliisin aktiivirekisteristä. Se siirtyy kuitenkin ns. historiarekisteriin, missä se näkyy 50 vuotta. Kaikki poliisit, joilla on pääsy historiatietoihin, sen tietysti näkevät.
      Yksi näpistys nyt on niin mitätön rikos, että tuskinpa se mihinkään vaikuttaa.

• enolisivarma

kyllä näpistys vaikuttaa ainakin muutaman ammatin saannissa esim poliisi/vartia ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      141
      871
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      652
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      629
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      571
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      529
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      520
    7. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      37
      493
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      490
    9. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      489
    10. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      478
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      267
      466
    12. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      35
      423
    13. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      37
      421
    14. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      25
      407
    15. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      86
      406
    16. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      405
    17. 21
      402
    18. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      24
      386
    19. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      385
    20. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      30
      378
    Aihe