Onko muita, joilla laskettu aika on tällä viikolla?
Mites teillä on mennyt?
Pelottaako tuleva synnytys?
Itsellä on jo aika tukalaa mahan kanssa, hengästyttää ja tosi kömpelö olo. Kävely on hieman hankalaa nivuskipujen takia.
Synnytys pelottaa kivun takia....
Laskettu aika
9
729
Vastaukset
- myös...
laskettuaika tällä viikolla. Täytyy myöntää, että aika rankkaa on. Kauan oon jo ollut kotona, ensin lomalla ja sitten sairaslomalla supistusten takia ja nyt alkaa riittämään. Oon tosi huonosti nukkunut nyt yli viikon ja alkaa toi univelka painaa aikalailla. Välillä tuntuu ettei vauva synny ikinä ja tietenkin sekin mietityttää, että mitäs sitten tapahtuu kun syntyykin.
Tosin tällä hetkellä olen jo henkisesti aika valmis synnyttämään...tietysti kipu pelottaa, mutta jotenkin uskon että sen kestää kun sillä on tarkoitusta..saa palkinnoksi jotain ihanaa.
Nyt koitan vain epätoivoisesti keksiä millä sais loppuajan kulumaan ja toivon ettei menisi yliaikaiseksi.- Kohtalotoveri
LA myös tällä viikolla.
Olen itse ollut ensin pitkällä kesälomalla ja sitten äitiyslomalla ja alkaa vähitellen riittää myös!
En myöskään nuku kovin hyvin: kaikki mietityttää. En kylläkään niin jännitä synnytystä, mutta sitä sen jälkeistä aikaa ja toipumiskipuja... ja tietysti sitä, miten kaikki lähtee vaavin kanssa sujumaan.
Ja näköjään on ihan totta, että kaikki kyselee ihan jatkuvasti joko-joko. Ähh!
Me tosin keksittiin sellainen ratkaisu, kun aloin olla jo ihan rikki, että aina määräajoin kalenteriin merkittiin jokin hemmottelupäivä esim. ravintolassasyönti tai hierontahemmottelu jne. jne. Aina tietää, että jos vielä ei vauva synnykään, niin on ainakin jotakin kivaa siitä hyvästä tiedossa. On oikeasti auttanut.
Tsemppiä ja toivotaan parasta. Ja muuten! Ilmeisesti sitä lakkoa ei saada ihan heti pystyyn, joten ainakin meidän tämänviikkoisten pitäisi selvitä ilman ongelmia, vaikka yliaikaiseksi menisikin.
- lähestyy
Meilläkin la tällä viikolla. Kipu ei pelota, mutta olen menossa synnyttämään toista, joten tiedän suunnilleen, mitä tuleman pitää ja luotan epiduraalin voimaan (vei viimeksi kaikki kivut mennessään). Olo on ihan ok, olen vain kauhean kärsimätön. Ei merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä. Viime perjantaista asti on supistellut kivuttomasti ihan jatkuvalla syötöllä, mutta missä ovat supistuskivut, limatulppa ja muu asiaan kuuluva. Olen ihan varma, että yliajalle menee.
- kanssa....
tällä viikolla laskettu aika.Tähän asti on mennyt ihan hyvin.Tässä loppuvaiheessa olen taas pystynyt lenkkeilemään ja ns.muutenkin olemaan normaalisti.Keskiraskaudessa kun oli supistuksia jotka estivät puuhailemisen.Minullakin on pari päivää supistellut kivuttomasti 5min välein.Koko ajan odotan että kivut tulisivat ja pääsisin synnyttämään.Tuntuu silti että yli menee että ropisee :(
- erikoista a
kanssa.... kirjoitti:
tällä viikolla laskettu aika.Tähän asti on mennyt ihan hyvin.Tässä loppuvaiheessa olen taas pystynyt lenkkeilemään ja ns.muutenkin olemaan normaalisti.Keskiraskaudessa kun oli supistuksia jotka estivät puuhailemisen.Minullakin on pari päivää supistellut kivuttomasti 5min välein.Koko ajan odotan että kivut tulisivat ja pääsisin synnyttämään.Tuntuu silti että yli menee että ropisee :(
et pystyy isolla mahalla lenkkeilemään ja olemaan "normisti".vois kuvitella et just loppu raskaudessa kaikki käy lähes mahdottomaksi jo koon takia,mulla ei ainakaan ole ollu mitään mahiksia aikoihin edes liikkua vauhdikkaasti vaan etanana laahustellaan(rv38).ei kai keskiraskaudessa ois kovin suotavaa supistella paljoa,sul on aika eksoottinen raskaus näköjään.
- siinä...
kanssa.... kirjoitti:
...onkin että ärsyttää kun supistukset ei kovene, sitä tavallaan odottaa kipua koska silloin tietäis että jotakin ainakin tapahtuu. Mä voin ihan suoraan myöntää, että pelkään tosi paljon yliajalle menemistä...pää on just ja just pysynyt koossa kaikkine ajatuksineen tähän saakka mutta luulen että sitten kyl vaivun epätoivoon jos ei laskettuun aikaan memmessä ole tullut maailmaan. Tuntuu tosi turhauttavalta että yöt menee valvoessa kun supistelee mutta vain kivuttomasti ja limaa ´, ihan vaaleaa, mulla on tullut jo kaks viikkoa mut se ei kait sit ole sitä limatulppaa. Ja välillä tuntuu että olo on vähän liiankin normaali...niin no ainakin päivisin.
- piti..
siinä... kirjoitti:
...onkin että ärsyttää kun supistukset ei kovene, sitä tavallaan odottaa kipua koska silloin tietäis että jotakin ainakin tapahtuu. Mä voin ihan suoraan myöntää, että pelkään tosi paljon yliajalle menemistä...pää on just ja just pysynyt koossa kaikkine ajatuksineen tähän saakka mutta luulen että sitten kyl vaivun epätoivoon jos ei laskettuun aikaan memmessä ole tullut maailmaan. Tuntuu tosi turhauttavalta että yöt menee valvoessa kun supistelee mutta vain kivuttomasti ja limaa ´, ihan vaaleaa, mulla on tullut jo kaks viikkoa mut se ei kait sit ole sitä limatulppaa. Ja välillä tuntuu että olo on vähän liiankin normaali...niin no ainakin päivisin.
...vielä sanoa että itsekin olen pystynyt lenkkeilemään tosi hyvin nyt viimeisinä kahtena viikkona, ihan niin kuin eiraskaana olisikaan vaikka sairaslomalle jäin supistelujen vuoksi, enkä välissä liikkunut yhtään. Kysyin neuvolassa ja sanoi että joillekin käy näin kun synnytys lähestyy... Ei siis mitenkään epänormaalia
- Lähestyy minullakin
piti.. kirjoitti:
...vielä sanoa että itsekin olen pystynyt lenkkeilemään tosi hyvin nyt viimeisinä kahtena viikkona, ihan niin kuin eiraskaana olisikaan vaikka sairaslomalle jäin supistelujen vuoksi, enkä välissä liikkunut yhtään. Kysyin neuvolassa ja sanoi että joillekin käy näin kun synnytys lähestyy... Ei siis mitenkään epänormaalia
Minäkin lisään, että liikkumisen kannalta helpoimpia ovat olleet nämä kaksi viimeistä raskausviikkoa. Pystyn kävelemään nopeammin kuin aiemmin raskaudessa ja jaksan pitempiä matkoja. Keskiraskaudessa jouduin vähäksi aikaa liikuntakieltoon supistusten takia. Nyt lenkkeilen päivittäin.
- kitty 82
on laskettu aika,iha hyvin mennyt eikä kovin tukala olo.Neuvolas kävin ja vauva on lujasti kiinnittynyt,mut mitää merkkejä synnytyksen alkamisest ei näy.Saas nähä,esikoinen meni viikolla yli ajan,voi olla sama homma tässäkin..mut odotellaan!Kokemusta ku on ni ei pelota synnytys,ainakaa viel..;)Onnea kaikille synnytykseen,koitetaan jaksaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234