Meillä on kultsipoika uusi, olen onnellinen

juttiina

Meille muutti 20.9 kultaisen noutajan urospentu. Ensimmäinen koira meillä ja kaikki uutta ja jännää. Kissoja ja hamstereita kyllä on..
Opiskeltu ollaan kovasti ja rotu sinänsä tuttu läheisiltä. Ihana poju. Kaikki on mennyt hyvin. Se vain, että syöminen huolestuttaa. Tai ei syöminen, mutta se että annos tällä hetkellä on 350 mg vuorokaudessa jaettuna kolmeen osaan. Tuntuu niin pieneltä, mutta kait se on katsottu että se on riittävä. Laadukasta papanaa ;)
TOKO on semmoinen mitä olen miettinyt mihin sitten voitais mennä mukaan. Minkä ikäisenä voisi aloittaa?

3

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippelinappeli

      Tuo 350mg on aivan liian vähän, jollet sitten tarkoittanut 350g?????
      Tokoilun voi aloittaa heti, tietenkin ensin kotioloissa vain ja helpoilla jutuilla kuten istu, maahan. Noin pienen kanssa kannattaa kaikki tehdä leikinvarjolla ja vain hetken aikaa kerrallaan, ettei mene vaavilla mielenkiinto. Ruokakupin avulla opetin omalle kultsulleni istumaan ja maahan menon ja oppi heti. Pidin vain ruokakuppia kädessä ja odotin kunnes poika menee esim. istuun, sit käsky samaan aikaan ja ruoka tuli sitten palkaksi. Nyt istuu sanomattakin kun olen ruokaa antamassa! Onnea vain pennusta toivottavasti kaikki menee nappiin!

      • juttiina

        Tarkoitin 350g juu..
        Kaikki on mennyt hyvin..paljon oltu ulkona. Koiruli rakastaa olla metsässä ja leikkimisen varjolla saa opeteltua " ei karkaamisia" ja luoketuloja jne. Kivaa puuhaa ja huomaa itsekin illalla olevansa aivan väsähtänyt. Usein on pissaamisen tarvetta vielä, mutta käytetään kerta vapaapäivillä olen ;)
        Tuntuu tosiaan edelleenkin tuo 350 g vähäiseltä..hmm..ulkoillaan niin paljon ja tehdään useita koiran ehdoilla tehtyjä pikkulenkkejä pitkin päivää. Koiruli on jo 3kk. Tänään ollut viikon meillä. Toinen perhe osti ensin osamaksulla, mutta niillä ei ollut varaa maksaakaan ja joutuivat palauttamaan meidän pojut kenneliin ja nyt se on meillä..eikä anneta mistään hinnasta pois, koskaan. Ihanaa ;)


    • ..ON..HAN ...MULLA..KULTSUJA..

      Hei! Kultaisennoutajan voisi viedä tokoon ensimmäistä kertaa sitten kun KAIKKI PENTUAJAN ROKOTUKSET ovat kunnossa, ja kun koira osaa perus asiat, käyttäytyy ja on käynyt esim: pentukoulutusta.
      Elikkä..Noin: puolivuotias-vuoden ikäinen.
      =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe