Meillä on kultsipoika uusi, olen onnellinen

juttiina

Meille muutti 20.9 kultaisen noutajan urospentu. Ensimmäinen koira meillä ja kaikki uutta ja jännää. Kissoja ja hamstereita kyllä on..
Opiskeltu ollaan kovasti ja rotu sinänsä tuttu läheisiltä. Ihana poju. Kaikki on mennyt hyvin. Se vain, että syöminen huolestuttaa. Tai ei syöminen, mutta se että annos tällä hetkellä on 350 mg vuorokaudessa jaettuna kolmeen osaan. Tuntuu niin pieneltä, mutta kait se on katsottu että se on riittävä. Laadukasta papanaa ;)
TOKO on semmoinen mitä olen miettinyt mihin sitten voitais mennä mukaan. Minkä ikäisenä voisi aloittaa?

3

504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippelinappeli

Tuo 350mg on aivan liian vähän, jollet sitten tarkoittanut 350g?????
      Tokoilun voi aloittaa heti, tietenkin ensin kotioloissa vain ja helpoilla jutuilla kuten istu, maahan. Noin pienen kanssa kannattaa kaikki tehdä leikinvarjolla ja vain hetken aikaa kerrallaan, ettei mene vaavilla mielenkiinto. Ruokakupin avulla opetin omalle kultsulleni istumaan ja maahan menon ja oppi heti. Pidin vain ruokakuppia kädessä ja odotin kunnes poika menee esim. istuun, sit käsky samaan aikaan ja ruoka tuli sitten palkaksi. Nyt istuu sanomattakin kun olen ruokaa antamassa! Onnea vain pennusta toivottavasti kaikki menee nappiin!

• juttiina

Tarkoitin 350g juu..
        Kaikki on mennyt hyvin..paljon oltu ulkona. Koiruli rakastaa olla metsässä ja leikkimisen varjolla saa opeteltua " ei karkaamisia" ja luoketuloja jne. Kivaa puuhaa ja huomaa itsekin illalla olevansa aivan väsähtänyt. Usein on pissaamisen tarvetta vielä, mutta käytetään kerta vapaapäivillä olen ;)
        Tuntuu tosiaan edelleenkin tuo 350 g vähäiseltä..hmm..ulkoillaan niin paljon ja tehdään useita koiran ehdoilla tehtyjä pikkulenkkejä pitkin päivää. Koiruli on jo 3kk. Tänään ollut viikon meillä. Toinen perhe osti ensin osamaksulla, mutta niillä ei ollut varaa maksaakaan ja joutuivat palauttamaan meidän pojut kenneliin ja nyt se on meillä..eikä anneta mistään hinnasta pois, koskaan. Ihanaa ;)

• ..ON..HAN ...MULLA..KULTSUJA..

Hei! Kultaisennoutajan voisi viedä tokoon ensimmäistä kertaa sitten kun KAIKKI PENTUAJAN ROKOTUKSET ovat kunnossa, ja kun koira osaa perus asiat, käyttäytyy ja on käynyt esim: pentukoulutusta.
      Elikkä..Noin: puolivuotias-vuoden ikäinen.
      =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1710
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1350
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1298
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      850
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      72