Meillä on kultsipoika uusi, olen onnellinen

juttiina

Meille muutti 20.9 kultaisen noutajan urospentu. Ensimmäinen koira meillä ja kaikki uutta ja jännää. Kissoja ja hamstereita kyllä on..
Opiskeltu ollaan kovasti ja rotu sinänsä tuttu läheisiltä. Ihana poju. Kaikki on mennyt hyvin. Se vain, että syöminen huolestuttaa. Tai ei syöminen, mutta se että annos tällä hetkellä on 350 mg vuorokaudessa jaettuna kolmeen osaan. Tuntuu niin pieneltä, mutta kait se on katsottu että se on riittävä. Laadukasta papanaa ;)
TOKO on semmoinen mitä olen miettinyt mihin sitten voitais mennä mukaan. Minkä ikäisenä voisi aloittaa?

3

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippelinappeli

Tuo 350mg on aivan liian vähän, jollet sitten tarkoittanut 350g?????
      Tokoilun voi aloittaa heti, tietenkin ensin kotioloissa vain ja helpoilla jutuilla kuten istu, maahan. Noin pienen kanssa kannattaa kaikki tehdä leikinvarjolla ja vain hetken aikaa kerrallaan, ettei mene vaavilla mielenkiinto. Ruokakupin avulla opetin omalle kultsulleni istumaan ja maahan menon ja oppi heti. Pidin vain ruokakuppia kädessä ja odotin kunnes poika menee esim. istuun, sit käsky samaan aikaan ja ruoka tuli sitten palkaksi. Nyt istuu sanomattakin kun olen ruokaa antamassa! Onnea vain pennusta toivottavasti kaikki menee nappiin!

• juttiina

Tarkoitin 350g juu..
        Kaikki on mennyt hyvin..paljon oltu ulkona. Koiruli rakastaa olla metsässä ja leikkimisen varjolla saa opeteltua " ei karkaamisia" ja luoketuloja jne. Kivaa puuhaa ja huomaa itsekin illalla olevansa aivan väsähtänyt. Usein on pissaamisen tarvetta vielä, mutta käytetään kerta vapaapäivillä olen ;)
        Tuntuu tosiaan edelleenkin tuo 350 g vähäiseltä..hmm..ulkoillaan niin paljon ja tehdään useita koiran ehdoilla tehtyjä pikkulenkkejä pitkin päivää. Koiruli on jo 3kk. Tänään ollut viikon meillä. Toinen perhe osti ensin osamaksulla, mutta niillä ei ollut varaa maksaakaan ja joutuivat palauttamaan meidän pojut kenneliin ja nyt se on meillä..eikä anneta mistään hinnasta pois, koskaan. Ihanaa ;)

• ..ON..HAN ...MULLA..KULTSUJA..

Hei! Kultaisennoutajan voisi viedä tokoon ensimmäistä kertaa sitten kun KAIKKI PENTUAJAN ROKOTUKSET ovat kunnossa, ja kun koira osaa perus asiat, käyttäytyy ja on käynyt esim: pentukoulutusta.
      Elikkä..Noin: puolivuotias-vuoden ikäinen.
      =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      3929
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3305
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      2764
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      272
      1783
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1443
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1300
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe